V Mnichově jezdí 50 vodíkových aut Hyundai

Automobilka Hyundai doručila 50 modelů ix35 Fuel Cell společnosti Linde Group v německém Mnichově. K předání došlo během slavnostního ceremoniálu v bavorské metropoli.

Flotila 50 vodíkových aut Hyundai ix35 Fuel Cell pro mnichovskou službu sdílení aut BeeZero
foto: Hyundai/Linde/BeeZero

TISKOVÁ ZPRÁVA

Zástupci Hyundai Motor předali vozy s vodíkovým pohonem k užívání v rámci carsharingového programu nazvaného BeeZero, který Linde Group ve městě startuje 16. června. Program v sobě kombinuje moderní trendy sdílení vozů a jejich bezemisní provoz.

„BeeZero je průkopnická koncepce a je výsledkem společného úsilí společnosti Hyundai Motor a Linde Group,“ uvedl Thomas A. Schmid, provozní ředitel společnosti Hyundai Motor Europe.

„Technologie palivových článků pro mobilitu s nulovými emisemi je nyní připravena pro každodenní užívání. Předáním do provozu historicky největšího počtu vozidel s vodíkovými palivovými články jsme učinili velký krok k uvedení těchto technologií do běžného života občanů,“ dodal Schmid.

„Vodíkové technologie se mohou stát podstatnou částí budoucí mobility,“ řekl Dr. Christian Bruch, člen výkonné rady společnosti Linde AG. „Společně s našimi zákazníky chceme získat praktické poznatky v jejich každodenním užívání a společně tak tvořit tuto budoucnost. Očekáváme, že BeeZero bude stimulovat další rozvoj vodíkových technologií, stejně jako i vodíkovou infrastrukturu.“

600 kilometrů na jednu nádrž

Sdílení automobilů BeeZero bude fungovat na systému zón. Flotila padesáti modelů ix35 Fuel Cell bude k dispozici v centru Mnichova a také v oblastech Schwabing, Haidhausen, Au a Glockenviertel.

Stejně jako u konvenčních vozů určených pro sdílení bude možné si je snadno rezervovat on-line nebo prostřednictvím aplikace v mobilním telefonu.

Hyundai ix35 Fuel Cell je schopný ujet až 600 kilometrů na jednu nádrž, takže je ideální i pro delší cesty. Vodík užívaný jako palivo v článcích pochází z udržitelných výrobních procesů, takže je navíc zcela uhlíkově neutrální.

V současné době jezdí po evropských silnicích ve 13 zemích již více než 250 Hyundai ix35 Fuel Cell. Automobilka navíc letos představila další model s názvem IONIQ, který se v jediném typu karoserie nabídne jako hybrid, plug-in hybrid, nebo elektromobil.

tisková zpráva

28 Comments on “V Mnichově jezdí 50 vodíkových aut Hyundai”

      1. Pane „jenja“, opravdu vám
        Pane „jenja“, opravdu vám moc děkuji za vaši výstižnou a vyčerpávající a erudovanou odpověď na můj konkrétní laický dotaz.

        To co jste napsal by mne opravdu nikdy, ale opravdu nikdy nenapadlo. Jste prostě génius!

        PS:
        Erudice znamená širokou vzdělanost, která není omezena na jediný obor a přesahuje běžnou úroveň akademika.
        zdroj: https://cs.wikipedia.org/wiki/Erudice

        Joj, opravdu vzácné jedince tu mezi sebou máme.
        Ó, my se máme; Ema má mísu, máma má maso, my máme jenju…

          1. Pane „jenja“, copak?
            Pane „jenja“, copak? Polámaný detektor ironie?
            Úroveň reakce jsem se snažil přizpůsobit mentální úrovni adresáta (viz valná většina vašich komentářů na celém Hybridu).

            Pokud byste měl jasnější chvilku, tak to zkusím ještě jednou.
            Jasně a doslovně jsem se pral na „stlačení“ a naivně doufal v relevantní odpověď.
            Žádost o rady na „přidání“ dalších dílčích výdajů nebyla obsahem mého dotazu.
            Rozdíl mezi „stlačením“ a „výrobou“ je mi i byl mi naprosto jasný.

            Vy mi raději na nic neodpovídejte.

    1. 1m3 vzduchu má pri
      1m3 vzduchu má pri stlačení na 200bar tlakovú energiu 0,16kWh. Pri tlaku 700bar má 0,56kWh. Keby boli hodnoty na vodík rovnaké, tak 1kg vodíka je obsiahnutý v objeme 11,24m3, z čoho by vychádzalo že obsahuje energiu 6,3kWh. To by bola energia potrebná na stlačenie ak by sa to udialo so 100%-nou účinnosťou.
      Predpokladám, že na to treba minimálne dvojnásobok energie, takže približne 12kWh.

      Pre zaujímavosť tlaková energia obsiahnutá v 5kg vodíka stlačeného na 700 bar je 115 MJ. To je energia, ktorú uvoľní výbuch 27,4kg TNT !!!!!!!!!!
      Alebo je to 3,5krát väčšia energia ako je obsiahnutá v zbrani Railgun, kde projektil pri rýchlosti 5Ma má energiu 33MJ !!!
      A to je iba tlaková energia stlačeného vodíka ale on obsahuje ešte aj chemickú. 🙂

      Tieto informácie sú hlavne pre tých, ktorím sa páčia vodíkové bomby na kolesách.
      Všetky informácie som čerpal z netu, napr:

      sk.wikipedia.org/wiki/Ukladanie_energie_do_stla%C4%8Den%C3%A9ho_vzduchu
      cs.wikipedia.org/wiki/Railgun
      sk.wikipedia.org/wiki/Trinitrotolu%C3%A9n

        1. To ani netreba
          To ani netreba prepočítavať. Existujú domáce plničky CNG a napr. zariadenie s výkonom 10m3/h spotrebuje 4kWh.
          neat-energy.com/domaci-cng-plnicky
          Podľa tohoto by na stlačenie vodíka na 700bar bolo treba určite viac energie ako som najskôr odhadol.
          Takže hovoriť o vodíku ako o alternatíve v doprave je úplný nezmysel. Fosílne auto je určite hospodárnejšie.

        1. proc tu alternativu kupuje
          proc tu alternativu kupuje tak malo lidi? protoze je to drahe a chybi infrastruktura a nabidka taky. stejne jako u elektromobilu pred par lety. rozhodne ne proto, ze se boji natlakovanych nadrzi, pripadne jeste pro jine uchylne duvody jake tady urcite jeste odezni. proste se rozhoduji pragmaticky. kazdopadne zda se, ze prechod k ciste elektricke budoucnosti bude mit jeste jeden mezistupen – vodikove plug-in hybridy 😉

          1. Radeji tise, jinak se tu
            Radeji tise, jinak se tu objevi.

            Ostane se tu dnes H2 vs. BEV diskutovalo pomerne zive ostatne je to pod Vodikovym Mercedesem. A take mne uz napadla paralela mezi HEV a BEV v zacatcich. Ostatne kolik tehdy delala Tesla rocne? Par desitek, nebo stovek. Mozna to bude v necem podobne, v necem jine, protoze H2 potrebuje jinou infrastrukturu a domaci nabijeni je mozne jen u plug-in hybridu.

Napsat komentář