Jméno BPG Motors patrně nebude pro většinu lidí příliš známé, avšak elektrický skútr s názvem UNO by už mohl být přece jen někomu povědomý. Nyní jsme se dočkali jeho pokračovatele.
Původní skútr byl zkonstruován v roce 2008 jako vysokoškolský projekt mladého vynálezce Benjamina P. Gulaka.
Disponoval tehdy pouze dvěma koly posazenými paralelně blízko u sebe a gyroskopem, který stále udržoval skútr ve vzpřímené poloze.
Nejnovější produkt s označením UNO III pokročil ve vývoji o notný kus dál.
Při nízkých rychlostech se UNO III podobá svému předchůdci s paralelním dvojkolem a se schopností pohybu vpřed i vzad.
Třetí kolo je v tuto chvíli zastrčeno mezi dvěma zadními koly, aniž by se dotýkalo země. Tato krátká konfigurace dává možnost malých poloměrů otáčení, což umožňuje hbitý pohyb v těsných prostorech.
Změna oproti předchozí verzi začíná být zřejmá při zvyšování rychlosti. V této chvíli se UNO III naklání dopředu a zároveň se automaticky vysouvá i dosud zastrčené kolo, zatímco zadní kola se přisouvají blíže k sobě.
Po dokončení celé transformace se už vzhled UNA III nijak výrazně neliší od klasicky vypadajících motocyklů, jejichž jednostopá konstrukce je vhodnější pro vyšší rychlosti.
Při návratu k nižším rychlostem se rovněž i skútr vrací do vzpřímené polohy.
Podrobné specifikace stroje nebyly zatím zveřejněny, ale podle slov výrobce je skútr UNO III schopen dosáhnout rychlosti až 56 km/hod s dojezdem okolo 50km na jedno nabití.
UNO III není prvním pokusem firmy BPG o transformující se skútr. Jeho předchůdce UNO II byl vybaven pouze dvěma koly, z nichž jedno bylo možné paralelně vysunout vpřed.
Tento koncept byl však pro svou malou bezpečnost opuštěn.
BPG se poté propracovala v konstrukci až k nynějšímu řešení. Výrobci doufají, že se jim s tímto konceptem již podaří svůj produkt komercializovat.
Velmi zajímavý koncept,
Velmi zajímavý koncept, chtělo by to nové informace.