Test: Nissan Micra – hbitá skleněná bublina

Nový ročník malého , které cílí především na mladé řidičky, se pyšní emisemi pod 100 g/km. čtvrté generace vypadá jako malá skleněná bublina, pod jeho kapotou však tepe malé srdce benzinového závodníka.

Nissan Micra test Nissan Micra test Nissan Micra test

V Evropě i v se nový Nissan Micra začal prodávat koncem roku 2010. Vyrábí se ve čtyřech továrnách po celém světě – v , Mexiku, Thajsku a v Chennai v . Otamtud pochází evropská verze K13.

Nová Micra je postavena na novém podvozku nazvaném V jako „Versatility“, tedy všestrannost. Cílem konstruktérů bylo navrhnout ji tak, aby byla využitelná u mnoha modelů, ale zároveň nabízela co nejnižší hmotnost, a tedy i spotřebu. Stejný podvozek mimochodem využije také se kterým Nissan funguje v alianci.

Malé velké auto

Nissan Micra je malé, hbité , v základu vybavené 1.2l benzinovým motorem. Může se to zdát málo, ale hmotnost 915 kg společně s výkonným 59kW tříválcem mu dává dost síly na to, aby jízda v novém Nissanu Micra nebyla ani trochu nudná. Naopak, příjemný závodní zvuk dává i tak zaoblenému malému autu jako je Micra téměř sportovní ráz.

Test: Nissan Micra - hbitá skleněná bublina

Dokáže si překvapivě dobře poradit s akcelerací v nízkých i vysokých rychlostech. Micra má prostě odpich. A to i když ji obsadíte posádkou tří nebo čtyř lidí. Ne že by snad měli k dispozici zbytečně moc místa, ale s trochou snahy se vejdou.

Rozměry pětidveřového hatchbacku Nissan Micra jsou 3780 mm na délku, 1675 mm na šířku, 1525 mm na výšku. Rozvor je 2450 mm. Objem palivové nádrže je 41 litrů, objem zavazadlového prostoru 265 litrů, se sklopenými sedačkami max. 605 litrů. Překvapivě mnoho prostoru na tak malé auto.

Micra má odpich

Atmosférický motor o výkonu 59 kW má papírově průměrnou spotřebu 5 l/100 km a emise 115 g/km. Zážehový tříválec s přímým vstřikováním a přeplňováním s výkonem 72 kW už žene emise k hodnotě 95 g/km a spotřebu hluboko pod 5 l/100 km. Také díky systému .

Nám se však i s 59kW verzí ve výbavě Tekna a manuální pětistupňovou převodovkou dařilo při rychlosti 110 km/h na držet spotřebu mezi 4,0 – 4,5 l/100 km. Už při 130 km/h ale spotřeba stoupla k 7,5-8 l/100 km. Max. rychlost auta je 170 km/h.

Při kombinaci jízdy po městě a na dálnici zhruba půl na půl jsme dosáhli průměrné spotřeby 6,3 l/100 km. Celková spotřeba na 715 km se při průměrné rychlosti 36 km/h pohybovala na hodnotě 6,9 l/100 km.

Jak vypadá uvnitř

Interiéru není co vytknout. Dominuje mu kulatý středový budík. Materiály odpovídají nižší třídě malých automobilů. Ovládání je poměrně intuitivní, ačkoliv páčka pro zapínání světel není nijak výsostné designérské dílo. Hluk v kabině není nijak výrazný při jízdě ve městě, na dálnici už je přeci jen zdát, že jde o malé .

Test: Nissan Micra - hbitá skleněná bublina

Jediný skutečný zádrhel, na který jsme při týdenním testování narazili bylo nevýrazná signalizace směrových světel. Prostě a jednoduše nevíte kdy máte zapnutý blinkr a kdy ne. Alespoň mírný, jednoduchý zvuk klapání by to chtělo – třeba podobný jako má nový . Stejně tak není dobře vyřešena ani signalizace zapnutí předních světlometů.

Líbilo se nám naopak pohodlné usazení řidiče (za příplatek možnost vyhřívaných sedaček) a snadné nastupování i vystupování z auta, které umožňují doširoka se otevírající dveře. V neposlední řadě nás bavilo také jednoduché startování tlačítkem.

Kdo s koho

Mezi malými měststkými auty má nový Nissan Micra konkurenci především v modelech , , , a , případně i . Tady může Micra konkurovat především svou mrštností – a také skleněným střešním oknem (výbava na přání pro verzi Tekna +25 000 Kč), které z auta udělá pojízdnou skleněnou bublinu.

Test: Nissan Micra - hbitá skleněná bublina

Nový Nissan Micra je povedené malé auto, který nabízí dostatečnou funkčnost, plnohodnotné bezpečností prvky a dobrý dojem z jízdy. Nehraje si velké auto, je malé a skladné a mimo město dokonce i příjemně šetrné.

Cena nového Nissan Micra začíná na 239 900 Kč za verzi Visia (1.2l, 59 kW/80 koní, pět dveří a s manuální převodovkou). Další verze výbavy jsou Acenta a Tekna. K dispozici je také automatická převodovka CVT s plynule měnitelným převodem.

Verze s přeplňovaným motorem se má na našem trhu objevit během tohoto jara. V turbodieselové verzi (1.5 dCi, 48 kW) se zatím prodává pouze v Indii. Do Evropy se zatím verze nechystá. Nejméně do té doby, než bude mít Nissan k dispozici malý tříválec odpovídající normě .

Napsat komentář