Autosalon Ženeva 2015: Peugeot ukáže šetrné motory Euro 6

Peugeot výrazně a rychlým tempem snižuje emise u všech svých vozidel. Nová verze modelu Peugeot 208 s velmi nízkou spotřebou a emisemi 79 g/km je nejúspornějším vozem se spalovacím motorem na světě.

Výkonné motory a automatické převodovky EAT6 poslední generace, u nichž se kombinuje účinnost a potěšení z jízdy, přinášejí nové řidičské zážitky.
foto: Peugeot

Díky uvedení benzínových tříválcových motorů PureTech a dieselových motorů BlueHDi a také díky novým benzínovým motorům 1.6 THP a automatickým šestistupňovým převodovkám EAT6 je nyní 20 modelů Peugeot v rámci své výkonové kategorie na nejlepší úrovni z hlediska emisí (5 motorů PureTech, 3 motory 1.6 THP a 12 motorů BlueHDi). Vůz Peugeot 308 emitující 82 g/km představuje rekordně nízkou úroveň emisí v segmentu C.

Tyto motory splňují požadavky značky Peugeot z hlediska šetrného přístupu k životnímu prostředí, který se zaměřuje především na stále čistší motory se stále nižšími emisemi.

Pokroky značky Peugeot v této oblasti zajistily skupině PSA Peugeot Citroën v roce 2014 opět vedoucí postavení v Evropě. Průměrné emise vozů PSA na evropském trhu dosahují 110,3 g/km, zatímco obecný průměr činí 123,7 g. Tohoto výsledku bylo dosaženo bez změny sortimentní nabídky z hlediska segmentů.

PureTech: úplná a účinná řada benzínových motorů Euro 6

Řada tříválcových motorů PureTech byla uvedena v roce 2012 u vozu Peugeot 208, v atmosférické verzi 1.0 68 k a 1.2 82 k. V roce 2014 se nabídka rozšířila o přeplňované verze 1.2  110 k a 130 k se systémem Stop & Start, které se poprvé objevily v nabídce vozu Peugeot 308.

Tyto nové motory již dnes splňují budoucí emisní normu 6.1, která začne v Evropě platit od září 2015. Jejich rozšíření v nabídce Peugeot bude pokračovat v 1. pololetí roku 2015, kdy jimi bude vybaveno 6 modelů:

Nový Peugeot 208 1.2 PureTech 110 k S&S;
Nový Peugeot 208 1.2 PureTech 110k S&S EAT6;
Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 k S&S;
Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 k S&S;
Peugeot 3008 1.2 PureTech 130 k S&S;
Peugeot 5008 1.2 PureTech 130 k S&S.

Peugeot v kategorii benzínových motorů nabízí 5 vozů „Best in class“. Jejich emise patří k nejnižším na trhu. V nabídce vozů Peugeot 208, 2008, 308 a 3008 je vždy alespoň jedna verze motoru PureTech, která je své výkonové kategorii nejlepší z hlediska emisí.

Tyto motory PureTech jsou k dispozici s manuální 5stupňovou převodovkou, manuální 6stupňovou převodovkou určenou pro nejvýkonnější motory a novou automatickou 6stupňovou převodovkou EAT6 (Efficient Automatic Transmission 6-speed), která je novou referencí z hlediska pohodlného řízení.

Nové tříválcové přeplňované motory PureTech představují ve srovnání s předchozí generací skutečný zlom z hlediska spotřeby. Homologovaný rozdíl činí 21 %.

Točivý moment 230 Nm je k dispozici již od nízkých otáček, a přitom tyto motory garantují skutečný požitek z jízdy. Tříválce PureTech poskytují výjimečnou akceleraci, konstantní výkon až do 6500 ot / min a vynikající akustický komfort.

BlueHDI: nejúčinnější technologie pro snižování emisí škodlivin určená pro motory s vyššími výkony

Motory BlueHDi disponují nejúčinnější technologií omezující emise škodlivin. Peugeot těmito pohony vybavuje své vozy od konce roku 2013. Dieselové motory nové generace o objemech 1,6 l a 2,0 l již dnes splňují budoucí emisní normu.

Řada motorů 1.6 BlueHDi 100 k a 120 k se rozšiřuje o verzi s výkonem 75 k, která se vyznačuje snadným ovládáním a rekordně nízkou spotřebou. Řada motorů 2.0 BlueHDi 150 k a 180 k dosahuje vysokých výkonů a vykazuje nízkou spotřebu paliva.

V 1. pololetí 2015 se motory BlueHDi objeví v dalších modelech Peugeot, konkrétně jde o více než 10 modelů:

Nový Peugeot 208 1.6 BlueHDi 75 k, 1.6 BlueHDi 100 k a 1.6 BlueHDi 120 k S&S;
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi 75 k, 1.6 BlueHDi 100 k a 1.6 BlueHDi 120 k S&S;
Peugeot 3008 1.6 BlueHDi 120 k S&S, 1.6 BlueHDi 120 k S&S EAT6 a 2.0 BlueHDi 150 k S&S;
Peugeot 5008 1.6 BlueHDi 120 k S&S, 1.6 BlueHDi 120 k S&S EAT6 a 2.0 BlueHDi 150 k S&S
Peugeot 508 1.6 BlueHDi 120 k S&S;
Nový Peugeot Partner a nový Peugeot Partner Tepee jsou vybaveny komplexní řadou motorů 1.6 BlueHDi.

12 modelů řady Peugeot s motory BlueHDi jsou ve svém segmentu „Best in class“ ve srovnání s vozy podobného zdvihového objemu a výkonů, emise činí 79–112 g/km.

Motory BlueHDi jsou k dispozici s manuální pětistupňovou převodovkou určenou pro verze 75 k a 100 k a manuální šestistupňovou převodovkou nebo automatickou šestistupňovou převodovkou EAT6 pro verze 120 k, 150 k a 180 k.

SCR (Selective Catalytic Reduction) je na trhu nejúčinnější technologií na zpracování oxidů dusíku NOx. Systém SCR je zabudován před filtr pevných částic s aditivem, což je ojedinělé, a i díky včasnému zásahu SCR je dosaženo snížení emisí NOx až o 90 %.

Zároveň je zlikvidováno až 99,9 % pevných částic, a to i těch nejjemnějších. Tento účinný systém snižování emisí NOx současně umožňuje díky spalovací komoře a specifickému nastavení optimalizovat emise a spotřebu paliva až o 4 % oproti motorům Euro 5.

Zabudování systému SCR před filtr pevných částic s aditivem je možné díky schopnosti filtru pevných částic spalovat částice při nižší teplotě než ostatní technologie filtru pevných částic, které používají jiní výrobci automobilů.

1.6 THP: nová generace Euro 6 opět výkonnější a úspornější

Generace motorů 1.6 THP splňující normu Euro 6 se poprvé objevila u vozu Peugeot RCZ R na začátku roku 2014 ve verzi o výkonu 270 k. Nyní jsou motory 1.6 THP Euro 6 k dispozici i v dalších verzích:

1.6 THP 165 k S&S a 1.6 THP 165 k S&S EAT6, které byly poprvé použity v září 2014 u vozu Nový Peugeot 508;
1.6 THP 208 k S&S, který byl uveden u vozu Peugeot 208 GTi 30th v listopadu 2014;
1.6 THP 205 k S&S ve voze Peugeot 308 GT.

Rozšíření motorů 1.6 THP Euro 6 u vozů Peugeot pokračuje i v 1. pololetí roku 2015:

Peugeot 3008 1.6 THP 165 k S&S EAT6;
Peugeot 5008 1.6 THP 165 k S&S EAT6;
Nový Peugeot 208 1.6 THP 165 k S&S;
Nový Peugeot 208 GTi 1.6 THP 208 k S&S;
Nový Peugeot 208 GTi by Peugeot Sport 1.6 THP 208 k S&S.

Motor 1.6 THP 165 k S&S je k dispozici s manuální šestistupňovou převodovkou nebo s  automatickou šestistupňovou převodovkou EAT6. Verze 1.6 THP 205 k, 208 k a 270 k  jsou spojeny s manuální šestistupňovou převodovkou.

Tři nejsportovnější modely řady Peugeot s motorem 1.6 THP jsou ve svém segmentu „Best in class“ z hlediska emisí, které činí u motorů s výkonem 205–270 k 125–145 g/km. Tento výsledek je důkazem snahy značky Peugeot nabízet vozy, která spojují sportovní charakter s úsporností.

Motor 1.6 THP 200 k, který byl 8krát po sobě zvolen mezinárodním motorem roku, se v roce 2014 o tento titul dělil s verzí o výkonu 270 k. Ta již drží s výsledkem 125 kW/l rekord z hlediska litrového výkonu.

tisková zpráva

16 Comments on “Autosalon Ženeva 2015: Peugeot ukáže šetrné motory Euro 6”

  1. Logicky,
    ak je ucinnost

    Logicky,
    ak je ucinnost nemenna (vyhrevnost, prevod, trenie a stirling cyklus prakticky prekonat nemozno), hmotnost, odpor a valivy odpor, rovnaky,

    akym mechanizmom chcu popriet fyzikalne zakony aby dosiahli 3,5 L ???

    A co potom take motorky, kosacky, elektrocentraly, co nam chcu vlastne tvrdit ?

    1. Ako vidis podla
      Ako vidis podla komentarov…popreli zakony uplne bez problemov..v litriku benzinu je +/- 10 kWh energie…učinnost benzinu je +/- 35%…ak dostanu z litra 3,5kWh su radi….taže 3 litre mame +/- 10,5kWh…s tym sa da jazdit? Na 208? Žartuju? čo rast odporu vzduchu vo vysokych rychlostiach? Kolko bude papkať pri 130km/h ? 6 litrov ?

  2. Moje spotreba se bezne blizi
    Moje spotreba se bezne blizi k normovane spotrebe uvadene od vyrobce. Muj styl jizdy je specificky tim, ze jezdim vetsinou rychleji, nez povolena rychlost a v tom je ten figl. Vyuzivam geomorfologicky prubeh silnice. Nejvetsi usporu dosahuji, kdyz je teren vlnity, strida se stoupani s klesanim. Oproti beznym ridicum nevyhazuji rychlost pri jizde z kopce, ale naopak rozjedu na 3/4 plynu na maximum co je jeste v tom miste a provoze mozne. Nasledujici stoupani se pokousim vyjet setrvacnosti bez motoru. Timto stylem nezatezuji motor pri jizde do kopce a naopak akumuluji kinetickou energii pri jizde z kopce, kdy zisk je nejmene energeticky narocny protoze pomaha gravitace. V lete jezdim Passat Combi 1,9Tdi 96kW za 4,5 l/100km. Drive Octavia Combi 1,9Tdi 81kW i za 3,4 l/100km. Samozrejme to nefunguje vzdy, musim se prizpusobyt provozu. Ale pokud nikoho neomezuji, jezdim velmi usporne. Bohuzel rychlost je velmi promenna a musim se velmi venovat razeni a odhadu. Takto mam najeto ca. 3 mio. km a odhad mam v malicku. presne vim v jake rychlosti vyhodit kvalt abych vyjel kopec bez potizi. Do kopce jezdim vetsinou rychleji nez po rovine aby motor nebyl tolik zatezovan.
    Tak a ted me to nandejte 🙂

    1. Domácí kotel na pevná
      Domácí kotel na pevná paliva lze provozovat tak že člověk otráví půl vesnice nebo tak, že se ani nekouří z komína. Řešením se ukazují být automatické kotle, kde na majiteli/topiči nezáleží a jako bonus je pohoda toho, že si to samo přikládá.
      Myslím, že podobný trend bude i u aut.

      1. Bohužiaľ keď ma dom
        Bohužiaľ keď ma dom tepelnú stratu 10kWh a kilo sušeného duba výhrevnost 1kwh..musis spáliť 10kg a nič s tým neurobí ani kotol. Čudujem sa koľko ľudí v pohode uverí ze Peugeot 208 bude jazdiť priemerne za 3 litre benzínu 🙂 Radosť vyrábať auta keď všetkému zákazník uverí.

    2. Vůbec nechápu tyhle debaty
      Vůbec nechápu tyhle debaty o spotřebě. Vždyť spotřeba je závislá hlavně na řidiči. To je dost naivní myslet si, že když auto má normovanou spotřebu X litrů, že se do toho musí každý se svým jízdním stylem vejít. Kdo je prosím průměrný řidič???? Jako že má 1.7m na výšku?

      1. Priemerny vodic je priemerny
        Priemerny vodic je priemerny vodic..na matematike sme nedavali pozor? Ak ma jeden vodič spotrebu 4litre, druhy 5 litrov a treti 6 litrov..priemerny vodič ma spotrebu 5 litrov. 4+5+6/3 = 5.
        Priemerná spotreba 3 litre benzinu na 208 bude len na sutaži o spotrebu a ešte ked budeš obštastnovat priatelku na zadnom sedadle a kuriť si lebo bude v aute zima..v realnej premavke budeš rad ked sa dostaneš na 5 litrov dlhodobo 🙂

      1. A přejet každého chodce,
        A přejet každého chodce, který se mu tam připlete, aby nemusel brzdit a bude jezdit, když není žádný provoz. Je to samozřejmě v reálných podmínkách blbina. Potřebujete jezdit hlavně bezpečně a ohleduplně, tj. nepřekážet a přizpůsobit se provozu.

Napsat komentář