TEST: Mercedes-Benz EQC 400 4matic – elektromobil vyšší třídy

Vyzkoušeli jsme prvního člena nové elektrické rodiny EQ. V mnoha ohledech nás elektromobil Mercedes-Benz EQC příjemně překvapil, někde však i zklamal.

Baterie elektromobilu Mercedes-Benz EQC je kapalinou chlazená. K dispozici je ale také elektrický ohřev a pro vyhřívání či chlazení kabiny také tepelné čerpadlo.
foto: Hybrid.cz

Značka Mercedes-Benz má nejen u nás stále punc jasného statusového symbolu. V „medvědovi“ prostě nejezdí jen tak někdo – a když už, musí si to pořádně zaplatit. Ani elektromobil Mercedes-Benz EQC není výjimkou. V Česku jeho cena začíná na 1 965 000 Kč pro verzi EQC 400 4MATIC.

Zmatky kolem dojezdu

Za necelé dva miliony korun dostanete v úhledném balení dva elektromotory o výkonu 300 kW, zrychlení 0-100 km/h během 5,1 sekundy a akumulátory o využitelné kapacitě 80 kWh. WLTP dojezd činí 417 km.

elektromobil Mercedes-Benz EQC

Elektromobil Mercedes-Benz EQC
foto: Hybrid.cz

Oficiálně slibuje auto kombinovanou spotřebu 19,7 kWh/100 km až 20,8 kWh/100 km. Protože v bude EQC k dispozici až příští rok, neexistuje zatím ani tamní EPA hodnota dojezdu, nýbrž pouze její odhad (354 km).

Český oficiální web k EQC z neznámých důvodů normovaný dojezd auta neuvádí a pracuje pouze s výše zmíněným údajem spotřeby. Na německém webu zjistíte, že Mercedes udává oficiální dojezd „445 km až 471 km“.

Pro srovnání, tady jsou údaje pro nejbližší konkurenční vozy: Jaguar I-Pace (90kWh baterie, dojezd 480 km WLTP), Audi e-tron (95 kWh, 417 km WLTP).

Auto plné dynamiky

Spíš než s e-tronem nebo dokonce Tesla Model X je ale Mercedes-Benz EQC srovnatelný právě s Jaguar I-Pace, případně připravovanými BMW iX3 (70kWh, 400 km) a Tesla Model Y. Jde o středně velký pětimístný crossover (d 4761 mm, š 1884 mm, v 1624 mm) postavený na třídě GLC, se kterou sdílí i rozvor (2873 mm).

Zavazadlový prostor elektromobilu má objem 500 litrů. Narozdíl od některých konkurenčních elektromobilů nemá přední kufr neboli frunk.

Zavazadlový prostor elektromobilu má objem 500 litrů. Narozdíl od některých konkurenčních elektromobilů nemá přední kufr neboli „frunk“.
foto: Hybrid.cz

Pohotovostní hmotnost je nemalých 2425 kg, které ale nejsou v autě s příjemně nízkým těžištěm a pekelnou akcelerací až tak cítit. Dva asynchronní elektromotory, na přední a zadní nápravě, dávají modelu EQC vynikající dynamiku.

Hrát si s plynovým pedálem je v tomhle autě opravdová radost. Mercedes-Benz nicméně zastává tezi, že čím víc jízdních módů řidiči nabídnete, tím lépe. Příliš se s ní neztotožňujeme, protože z nabízených módů mají obvykle reálný smysl max. dva.

Příliš mnoho módů

V případě elektromobilu Mercedes-Benz EQC jsou to COMFORT a SPORT. SPORT vám umožní zažít dynamickou jízdu a akceleraci hodnou auta za dva miliony korun.

Využijete ho vždycky, když se na okreskách nikdo nebude dívat, nebo když naopak někoho povezete a budete mu chtít předvést, co všechno tohle auto umí.

A COMFORT si zapnete při všech ostatních příležitostech, tedy skoro pořád. Mód ECO využijete jen velmi výjimečně v případě, že si při dlouhé jízdě nebo při docházející baterii nebudete tak docela jisti dojezdem.

Navíc ještě Mercedes-Benz EQC umožňuje nastavit pádly pod volantem sílu rekuperace, a to: D Auto (rekuperaci si auto upravuje samo dle situace), D + (plachtění), D (nízká rekuperace), D – (silnější) a D — (nejsilnější).

Jenže už běžné D auto poměrně nepříjemně zpomalí kdykoliv sundáte nohu z plynového pedálu. Elektromobilisté navíc vědí, že nejvýhodnější je plachtění a funkci „pádlové“ rekuperace pak supluje prosté brzdění.

Mercedes-Benz EQC

Mercedes-Benz EQC
foto: Hybrid.cz

My jsme prakticky pořád jezdili v módech COMFORT a D + a jízdu jsme si díky tomu mohli pořádně užít. Nízké těžiště mu dává potřebnou stabilitu, EQC v zatáčkách sedí a nenaklání se.

Už akcelerace v módu COMFORT vám dokáže posunout srdce až do krku, v módu SPORT to může být pro citlivější jedince až nepříjemné. V módu ECO pak plynový pedál bude vyvíjet sílu proti vám, abyste na něj tak nedupali.

Užívejte si luxus

Nic jiného než luxusní interiér u vozu Mercedes-Benz za 2 miliony korun čekat nelze. Elektromobil EQC není výjimkou. Elektronicky polohovatelné sedačky s masážními prvky jsou asi tou nejopulentnější výbavou.

Samotné sedačky jsou i na dlouhých cestách extrémně pohodlné a ani po více než tříhodinové jízdě se nám nestalo, abychom z auta vystoupili rozlámaní nebo bolaví. Dlouháni přes 190 cm budou už trochu hlavou drhnout o strop, ale alespoň budou mít kam složit nohy. To samé platí i o cestujících vzadu.

Mercedes-Benz EQC

Číslovka 400 v celém názvu elektromobilu Mercedes-Benz EQC udává dojezd.
foto: Hybrid.cz

I v segmentu elektromobilů naprosto bezkonkurenční je odhlučnění a celkové „utěsnění“ vozidla. I ve vysokých rychlostech pustí do interiéru jen minimum aerodynamického hluku i hluku od pneumatik.

Ovládací orgie

To ovšem neznamená, že je v interiéru EQC všechno úplně bez problémů. Řidiči s více než 190 cm výšky už totiž budou hlavou drhnout o strop. Co je ale horší, výhled z auta – dopředu do stran a dozadu – hodnotíme pouze známkou „dobré“.

Masivní přední sloupky v kombinaci s malým čelním sklem způsobují, že je potřeba se v zatáčkách často nejrůzněji vyklánět a hledat ten správný úhel.

Interiér elektromobilu Mercedes-Benz EQC

Interiér elektromobilu Mercedes-Benz EQC
foto: Hybrid.cz

Druhá věc, která nám v interiéru vadila – kromě osobitého designu, který nemusí padnout všem – bylo překombinované ovládání. Středový infotainment lze totiž ovládat jednak dotykově na displeji, za druhé dotykovým ovladačem na středovém tunelu, anebo dokonce hlasem. Plus částečně tlačítky na volantu. Méně je ale někdy více.

Hlasové ovládání není z nejhorších, rozumí i česky, ale potřebovalo by přeci jen ještě dotáhnout. Nezachrání to bohužel ani vtipné odpovědi, když se Mercedes zeptáte co si myslí o té a té konkurenční automobilce. Podsvětlení palubní desky, které lze v infotainmentu rozanimovat, je takovou snobskou a v zásadě úplně zbytečnou třešničkou na dortu.

Spotřeba a dojezd

S autem jsme celkem ujeli 858 km s průměrnou spotřebou 25,5 kW/100 km s tím, že jsme zhruba polovinu strávili na dálnici. S takovou se nám reálný dojezd pohybuje kolem 315 km na jedno nabití.

V začínajícím podzimu jsme si samozřejmě v případě potřeby přitopili a obecně udržovali klima interiéru v příjemném rozmezí 20 °C až 22 °C.

Mercedes-Benz EQC je jedním z prvních členů nové rodiny elektrických vozů EQ.

Mercedes-Benz EQC je jedním z prvních členů nové rodiny elektrických vozů EQ.
foto: Hybrid.cz

S lehkou nohou není problém jezdit s elektromobilem Mercedes-Benz EQC za 20 kWh/100 km. Jenže zkuste s takovým autem udržet svou pravou nohu na uzdě. Tu akceleraci si prostě chcete užívat.

Normální jízda po okreskách si vezme 22-23 kWh/100 km. Na dálnici se zase spotřeba může snadno vyšplhat až k 28-29 kWh/100 km. V jízdním mixu, kde převažují město a okresní silnice, nebude nejspíš problém s EQC dosáhnout reálného dojezdu až kolem 350-380 km.

Nabíjení

Díky palubní nabíječce o max. výkonu 7,4 kW (max. 1F 32A/2F 16A) můžete elektromobil Mercedes-Benz EQC nabít z wallboxu/3fázové zásuvky až třikrát rychleji než z běžné zásuvky (max. 2,3 kW). Tj. místo 41 hodin budete nabíjet zhruba 13 hodin.

Max. výkon rychlonabíjení je 110 kW. To je výrazně nižší hodnota, než v případe Audi e-tron (150 kW) i Jaguar I-PACE (150 kW). A dokonce i než Tesla Model X (150 kW) nebo dokonce Tesla Model 3 i budoucí Model Y (250 kW).

Mercedes-Benz EQC

Mercedes-Benz EQC
foto: Hybrid.cz

Opět se projevuje i nedostatečnost současné dítě „rychlonabíječek“ s max. výkonem 50 kW. Z 10 % na 80 % budete totiž u takové EQCčko dobíjet kolem 75 minut. U alespoň 175kW rychlonabíječky si pak pobudete pouze 35 minut.

Z testů nizozemské sítě Fastned plyne, že nejvyšší výkon 110 kW umí EQC využít max. zhruba do 50 % nabití baterie. Odtamtud pak poměrně rapidně klesá a za 80 % už se noří hluboko pod 50 kW.

S rychlonabíjením souvisí i další a prozatím asi největší nevýhoda elektromobilu Mercedes-Benz EQC. K vozu dostanete speciální RFID kartu Mercedes me Charge, díky které dle Mercedesu „získáte přístup k velkému počtu veřejných nabíjecích stanic po celé Evropě“.

Problém je, že velký počet nabíjecích stanic po celé Evropě prozatím nezahrnuje ŽÁDNÉ v České republice, a to ani ty vybudované ČEZ či E.ON. Takže vám je karta úplně k ničemu.

Mercedes-Benz EQC

Mercedes-Benz EQC
foto: Hybrid.cz

Teprve jakmile se v Česku objeví první stanice IONITY (které karta inherentně podporuje), případně až se Mercedes dohodne se zmíněnými největšími místními provozovateli nabíjecí infrastruktury, bude mít Mercedes alespoň našlápnuto tam, kde konkurenční Tesla se svou sítí Tesla Supercharger už dávno je.

Elektromobil Mercedes-Benz EQC je i díky časovému odstupu zas o něco dál, než přímá konkurence v podobě Jaguar I-PACE. Proti rozložitějšímu Audi e-tron má navíc i „elektromobilnější“ feeling a přeci jen jistější dojezd.

Pro movité nadšence, kteří si chtějí vyzkoušet elektromobilitu pod trojcípou hvězdou, jde o jasnou volbu. Ti, kteří německý luxus až tolik nevyžadují, se nejspíš raději poohlédnou po levnější konkurenci z Jižní Koreje nebo USA.

vlastní

87 komentářů u “TEST: Mercedes-Benz EQC 400 4matic – elektromobil vyšší třídy”

      1. Já teď koukal na video od Bjorna, je tam porovnání E-tron,
        Já teď koukal na video od Bjorna, je tam porovnání E-tron, I-pace, Model X a EQC. Jag dal max. 97 kW na chvilku nad 10 % a pak hned zatrotlil na 75 kW. EQC dalo hned od začátku 100 kW a šlo až na 110 kW a to docela dlouho, nad 50 %. E-Tron šel ze 140 kW hned na začátku až po 150 kW, taky velmi dlouho. Model X začíná pomaleji, pak jde na nějakých 140 kW, ale trotlí rychleji než EQC.

  1. Utrpení mi způsobuje že někdo díky své omezenosti nabude
    Utrpení mi způsobuje že někdo díky své omezenosti nabude pocit neomylnosti (zřejmě díky kvalifikace z vlastnictví škody superb LK :-)) a tak své mentální pochody považuje zcela mylně za pravdu boží… Jestli jsou ty spalováky tak supr, tak si celá rodina klekněte k výfuku a dýchejte to co to produkuje… fakt nechápu jak může někdo dokola obhajovat podřezávání si vlastní větve a mít tak omezený výhled, že to považují za supr nápad… fakt tohle Tvoje snažení nechápu. Stejně víš, že elektrika spalováky převálcuje a stále tady budeš kydat ty svoje pindy…

      1. Ne, to není chucpe.
        Ano, zatím mám benzín, protože když

        Ne, to není chucpe.
        Ano, zatím mám benzín, protože když jsem před 2 lety měnil auto, tak jediné, co bylo na trhu odpovídající z pohledu velikosti, dojezdu apod. mým představám elektroauta, tak byla Model S s velkou baterkou s cenou (od Tesla Vídeň, se kterými jsem to řešil přes 3 MCZK). Tolik jsem si na auto nevyčlenil. Být tehdy na trhu e-tron za 2-2,5 MCZK, možná i ten i-Pace, tak jezdím v elektřině již nyní. Vím ale, že další auto, které budu kupovat, bude elektřina a ten šestiválec v benzínu co teď mám bude pro mě takové důstojné rozloučení s érou spalovací… Jak jde elektromobilita dopředu, tak postupně bude elektro alternativa vyhovovat více a více typům řidičů – stejně tak se stávám využitelným segmentem i já a mě podobní… časem s dalšími typy aut a rozšířením infrastruktury na sídlištích to budou další…

          1. Hele začínáš mlít nesmysly… já nikdy runnera
            Hele začínáš mlít nesmysly… já nikdy runnera nekritizoval za to, že jezdí se spalovákem. Já oponuju jeho jednostarnnému pohledu na věc, kdy nesmyslně pranýřuje elektromobilitu i za cenu ohýbání reality a naopak jednostranně protlačuje spalováky jako jedinou správnou cestu…
            Pokud potřebuju jet někam autem (občas to bez něj jde blbě), tak jedu (jako zatím většina populace) se spalovákem neb alternativu zatím nemám. To ale neznamená, že si nepřiznám možnost dělat to jinak a lépe (a jakmile to půjde, tak tu možnost přeměním v realitu). Rozdíl mezi mnou a runnerem je v tom, že já to beru jako přechodný stav, vnímám souvislosti a připravuju se přešaltovat na elektriku, kdežto runner místo toho zatvrzele obhajuje jak je to vypouštění CO2 super.

            A říkej si co chceš, ale v těch přístupech je rozdíl velkej… Můžeš mi konstruktivně vysvětlit co Tě na tom tak irituje? Vadí Ti to, že kritizuju runnera za jeho petrohleadskej extremistickej názor, kdy cupuje vše co souvisí s elektromobilitou nebo že jako většina populace zatím používám víc spalovák?

            1. Já o runnerovi nikde nepsal, psal jsem o tobě. Jaký máte
              Já o runnerovi nikde nepsal, psal jsem o tobě. Jaký máte vztah s runnerem a jaký je dle tebe mezi ním a tebou rozdíl mě se vším respektem k tobě nezajímá. Napsal jsem již vše co jsem chtěl, evidentně se to stejně minulo účinkem.

  2. „Teprve jakmile se v Česku objeví první stanice IONITY
    „Teprve jakmile se v Česku objeví první stanice IONITY (které karta inherentně podporuje)…“

    A ta na D5 U Berouna ještě nefunguje? Myslel jsem, že do konce září už měla fungovat. Ale teď koukám na mapu a pořád ve výstavbě, hm.

  3. Musím pochválit Mercedes a nesouhlasit s redakcí.
    Musím pochválit Mercedes a nesouhlasit s redakcí. Rekuperace mimo zmíněné D, D+, D- má ještě režim D AUTO, ve kterém auto plachtí a řídí se navigací a okolním provozem, kterému přizpůsobuje rekuperaci. To je nejlepší režim který jsem u EV zažil. Ve městě mě nepustí přes rychlostní limit, zpomaluje za vpředu jedoucím vozem.
    A co se týká konkurence, tak EQC, E-Tron a IPace jsou přímí konkurenti. Tesla X je o jednu velikost výš.
    Při jízdě jsem z auta nikdy neměl pocit, že je hbité. Je to uhoupaný tank který svou hmotnost nezamaskuje ani docela silnou akcelerací, která přes 80Km/h zase dosti polevuje.
    Zbývá dodat, že si ho v Česku nekoupíte, kvoty na letošní i příští rok jsou rozdány pouze jako předváděčky pro dealery Mercedesu.

    1. „má ještě režim D AUTO, ve kterém auto plachtí a řídí
      „má ještě režim D AUTO, ve kterém auto plachtí a řídí se navigací a okolním provozem, kterému přizpůsobuje rekuperaci.“

      To je zajímavé.

      „kvoty na letošní i příští rok jsou rozdány pouze jako předváděčky pro dealery Mercedesu.“

      Kolik ECQ sem tedy doputuje?

  4. „Elektromobil Mercedes-Benz EQC je i díky časovému odstupu
    „Elektromobil Mercedes-Benz EQC je i díky časovému odstupu zas o něco dál, než přímá konkurence v podobě Jaguar I-PACE. Proti rozložitějšímu Audi e-tron má navíc i „elektromobilnější“ feeling a přeci jen jistější dojezd.“

    Mno co se platformy a proporcí týče, tak je EQC stále jen spalovák naroubovanej elektrikou, viz jeho spalovací bráška GLC, kdežto iPace má čistě elektrickou platformu i proporce už od kolébky.

    https://www.carscoops.com/2018/09/new-mercedes-eqc-vs-glc-will-worth-price-premium/

  5. „Značka Mercedes-Benz má nejen u nás stále punc jasného
    „Značka Mercedes-Benz má nejen u nás stále punc jasného statusového symbolu. V „medvědovi“ prostě nejezdí jen tak někdo – a když už, musí si to pořádně zaplatit.“

    Mno takže to máme romy, kolotočáře, hochštaplery, pasáky, mafii, rádoby mafii, rusáky, vexláky, taxikáře, rapery, dealery, ganstery, zlatokopky a všechny Albánce. Ano Mercedes je jasný statusový symbol. V „medvědovi“ prostě nejezdí jen tak někdo. :))))

  6. off
    Pokochejte se s novou obludou od Toyoty. Koncept Mirai

    off
    Pokochejte se s novou obludou od Toyoty. Koncept Mirai 2021 má naprosto zrůdnej a šíleně dlouhej čumák. Vnitřek se dá přežít až na tu hokejku.
    https://youtu.be/TIScE5AAIJk
    https://priuschat.com/threads/toyota-chasing-tesla-styling-with-2nd-generation-2021-mirai-fuel-cell-vehicle.210459/

    Na 1:14 si povšiměte, že minimálně 40 % plochy té zrůdně ohromné masky chladiče je slepé a tudíž úplně zbytečné. :)))

    Prej o 30 % zlepšej spotřebu a prej to bude zadokolka.

  7. off
    Trumpeta chtěla přes svůj znásilněnej úřad EPA

    off
    Trumpeta chtěla přes svůj znásilněnej úřad EPA navrátit emisní limity spalováků v Kalifornii o několik let zpět, tím že jim odbere právo si je určovat. A to vše proto aby „odlehčil“ výrobcům spalovacích popelnic a o omezil vliv největšího trh s automobily v USA na limity výfukových emisí.
    Jenže mu stejně dělaj čáru přes rozpočet jeho chráněnci ropáci, který v Kalifornii teď vyšponovali ceny až přes 5,5 $ za galon což je světe div se stejná cena jako v ČR čili 34 kč za litr. :-)))
    Jen ať to vyšponujou ještě vejš a výrobcům baterkáčů pak utrhaj ruce, zatímco chudina bude šílet z cen benzínu a řidiči kamionů zase budou zoufalí stávkovat před Bílým domem a prosit svýho prezidenta aby jim nějak zlevnil naftu tak jako to zkoušeli v 2008 roce.
    https://www.foxla.com/news/gas-prices-exceed-5-a-gallon-at-some-los-angeles-area-stations

    2008
    Truckers to Strike Over Record Diesel Prices, Some Paying Up to $1,200 to Fill-Up
    https://www.foxnews.com/story/truckers-to-strike-over-record-diesel-prices-some-paying-up-to-1200-to-fill-up

    1. S tou EPA jsou v podstatě možné 3 scénáře:
      1) Návrh v

      S tou EPA jsou v podstatě možné 3 scénáře:
      1) Návrh v tichosti spadne pod stůl.
      2) EPA čekají dlouhatanánské soudní tahanice, které nemůže vyhrát, protože podzákonné ustanovení nemůže zrušit platnost zákona.
      3) Každopádně ty tahanice by byly nejspíše delší než funkční období Donalda J.(offreyho) Trumpa. A mám naprosto jasnou přestavu co by s tím případem udělal prezident Sanders, prezidentka Warren nebo prezident Biden.
      Já stejně sázím na a).

      1. Oni nakonec stejně kalifornští výrobci aut, jmenovitě
        Oni nakonec stejně kalifornští výrobci aut, jmenovitě BMW, Ford, VW a Honda ohlásili, že na Trumpetu prděj a budou držet ty přísnejší emisní limity tak jako tak. Dokonce za to můžou bejt popotahovaný. Hohoho palec hore.

        4 Automakers Agree to Cleaner California Air. Now They May Be Sued.
        https://www.extremetech.com/extreme/298078-4-automakers-agree-to-cleaner-california-air-now-they-may-be-sued

        Jó má to zajímavej vývoj. 😀

        1. Trumpovo prezidentství jde stejně do kopru. Jako kdyby
          Trumpovo prezidentství jde stejně do kopru. Jako kdyby nestačil ten průser s Ukrajinou, udělal ještě MEGAPRŮSER s Kurdy. A celé to začalo, protože na něho Erdogan řval do telefonu. Jeho voličům a partajním kolegům fakt vadí, že se zachoval jako posera a zrádce. A do toho v USA zavřeli dva ukrajinské kámoše Rudi Guilianiho, kteří nelegálně posílali velké prachy ve prospěch Trumpových politických kampaní.

        1. To je proto, že moje příspěvky k elektromobilitě
          To je proto, že moje příspěvky k elektromobilitě neposuzuješ objektivně, ale z pohledu zaslepeného nadšence.

          Že je tento klenot od Mercedesu se svojí maximálkou 180km/h pomalejší než jejich nejpomalejší nejlacinější Áčko za půl míče, co jede max 190km/h, je prostě fakt.
          Že ho tady v hotelu v Mnichově budu nabíjet ze zásuvky v garáži dva dny je také fakt.
          Že bych s tím pří cestě zpět na Prahu normálním jízdním stylem ujel maximálně 300 kiláků je také fakt.
          Že stojí dvě mega je také fakt.

          Jestli to je nebo není trapné je subjektivní pohled, ale zkus akceptovat, že z pohledu většinové společnosti používající spalovací vozidla jsou parametry tohoto Mercedesu prostě k smíchu.

          Pro mě osobně je to navíc absolutně nepoužitelné. Tohe auto Praha-Mnichov-Praha prostě nedá, tady v hotelu kde je konference to není kde nabíjet, ve dvanáct musím být v Praze a nemám čas ani chuť ze sebe dělat ču***a postáváním u nějaké nabíječky po cestě. NEPOUŽITELNÉ.

              1. Ale ten preci zname:
                1) Musi to ujet 1000 km na jedno

                Ale ten preci zname:
                1) Musi to ujet 1000 km na jedno nabiti
                2) Nabijeni musi trvat max 10 minut
                3) Musi to stat stejne jak adekvatni spalovaci auto (max 10 % navrch)
                4) Baterky musi drzet (alespon 80 % kapacity) aspon 15 let i pri najezdu 2 mil km

                Myslite, ze kdyz nam sdelite tyto nazory vetsinove spolecnosti, tak nase BEV odvezeme do srotu a koupime benzinova auta? Je prece faj, ze nejsme kloni a kazdemu vyhovuje neco jineho, ne? 🙂

                1. To že ti někdo napíše názor přece neznamená že máš
                  To že ti někdo napíše názor přece neznamená že máš začít jezdit v něčem jiném. Jezdi si v čem chceš, narozdíl od spalováků tě zatím nikdo neomezuje.

                2. Kupte si co chcete, mne je to uplne jedno. Treba 100tesel 3.
                  Kupte si co chcete, mne je to uplne jedno. Treba 100tesel 3. Jen mi neprikazejte, ze nemam, nesmim jezdit do mest se spalovakem a nevymyslejte hovadiny dane restrikce apod na spalovaky. Ev jsou preci bozi auta a prosadi se uplne sami diky sve neprekonatelne technologii. Nebo se pletu?
                  Klasicky zelena chatra tady, prikazy restrikce. Horsi nez komunisti
                  ttps://www.forum24.cz/za-vyssi-spotrebu-vyssi-silnicni-dan-nemecky-autoklub-adac-varuje-pred-navrhy-zelenych/

                3. Když se podíváš na pražskou kotlinu, jak tam sedí smog
                  Když se podíváš na pražskou kotlinu, jak tam sedí smog hlavně z aut, tak si říkám, že už tam dávno vjezd spalovacích aut někdo nezakázal. Chudáci děti, co to musí dýchat, jen proto, aby si někdo vozil prdel. Ono by stačilo, kdyby byla povinnost třeba pouhých deset procent výfuku mít zavedený do kabiny a hned by lidi na el. auta koukali jinak.

                4. Jak poznáš že to je hlavně z aut?
                  Jak poznáš že to je hlavně z aut?

                5. Jo vono je to z tvejch prdů? Tak to pak vše vysvětluje.
                  Jo vono je to z tvejch prdů? Tak to pak vše vysvětluje.

                6. To je pravda, ešte tam máte aj smradlavé dízellode. Mal
                  To je pravda, ešte tam máte aj smradlavé dízellode. Mal som tú česť inhalovať na jednej výletnej v plavebnej komore. Nezabudnuteľný zážiteček 🙁

                7. Vidíš. Já myslel že kromě Rusa by na tu loď nikdo
                  Vidíš. Já myslel že kromě Rusa by na tu loď nikdo nevlezl.

                8. Prosím nekrmit…
                  Děkuji
                  A co nám vlastně trolli básník

                  Prosím nekrmit…
                  Děkuji

                  A co nám vlastně trolli básník chtěl sdělit? Že je eban Rus? Nebo že chápe význam slova ironie?

                9. Díval jsem se do tvého profilu a každý druhý příspěvek
                  Díval jsem se do tvého profilu a každý druhý příspěvek ti začíná škemráním, aby někdo někoho nekrmil.
                  Ty jsi takový chudáček hlupáček bez názoru, co nemá čím přispět, viď?

                10. Jsem lovec zlých trollů…..
                  Jsem lovec zlých trollů…..

                11. Jak už to tady bývá,tak vy jste všichni strašně chytrý.
                  Jak už to tady bývá,tak vy jste všichni strašně chytrý. Jeden píše o prdech,druhej o trollech ale na tu otázku jak víte že je to z aut mi z vás neumí nebo nechce odpovědět ani jeden.

                12. Zatímco ty naháníš pedofilní potapěče běhna si tu
                  Zatímco ty naháníš pedofilní potapěče běhna si tu ventiluje fobii z kriplů.

                13. Já tu ale nejsem od toho abych trollům vysvětloval, že to
                  Já tu ale nejsem od toho abych trollům vysvětloval, že to co leze z výfuku je čistý kyslík s ozonem, stačí kleknout na kolena a inhalovat podle libosti…

                14. Ty seš fakt úplně mimo. Ani tu jednoduchou otázku si
                  Ty seš fakt úplně mimo. Ani tu jednoduchou otázku si nepochopil. Ty určitě troll nejsi, jsi jen hloupej.

                15. Jestli nepochopíš dva řádky bez podrobného výkladu, tak
                  Jestli nepochopíš dva řádky bez podrobného výkladu, tak ti fakt nepomůžu.

                16. Jak jsem psal, zelena chatra nam prikazala platit za odpady.
                  Jak jsem psal, zelena chatra nam prikazala platit za odpady. Doufam, ze jste stejne nekompromisni a neplatite za ne a hazete je na ulici nebo sousedovi pres plot 🙂 Skodliviny z auta totiz na ulici nechavate a pokud nechate pusteny motor u domu, tak i sousedovi za plot. 🙂

                1. Stejne tak,jako vy lezete na jina fora a melete ty sve
                  Stejne tak,jako vy lezete na jina fora a melete ty sve povidacky,vlastni medicina vam nechutna.

                1. Samozrejme protoze ruda luza narizuje automobilkam co maji
                  Samozrejme protoze ruda luza narizuje automobilkam co maji vyrabet diky emisim.Dobrovolne by Ev auta nevyrabely. Ja vcelku nic nemam proti Ev autum, sam si ho jednou koupim.Az budou vychytane mouchy,lepsi dojezd a klesnou ceny. Budoucnost to urcite ma podle meho nazoru.
                  Mne vadi vase neobjektivnost,jak se tady placate na hrudi,jake jsou vysoke prodeje. Pritom realita je uplne odlisna.
                  Zajimave prodeje Ev aut jsou v zemich,kde jsou brutalne zdananeny spalovaky a zvyhodneny Ev auta,at uz formou vysokych dotacich, odpustku za parkovani, vyhrazenych pruhu, pripadne kombinaci vseho.
                  Tam , kde neni trh pokriven- prodeje Ev jsou jsou v promilich oproti spalovakum.

                2. Zvýhodnění EV resp. znevýhodnění spalováků je vlastně
                  Zvýhodnění EV resp. znevýhodnění spalováků je vlastně narovnání trhu, kde externality platí všichni okolo jen ne výrobce – ten schrábne jen zisk.

                3. Jo jo. Narovnání trhu. 🙂 Svoboda je otroctví, válka je
                  Jo jo. Narovnání trhu. 🙂 Svoboda je otroctví, válka je mír. To už tu bylo.

          1. Ne každý potřebuje jezdit rychleji než 180. Jsou tací,
            Ne každý potřebuje jezdit rychleji než 180. Jsou tací, kteří pokud potřebují do německa, tak tam doletí a přijde jim trapné tam jezdit tak jako Ty… A jsou tací, kteří jsou více pány svého času než Ty a ty půlhodinové/hodinové pauzy jim nevadí, protože mezi tím si odbaví věci na počítači/telefonu.
            To, že Ty to nechápeš, neznamená, že je to špatně, tak stále nekydej hnůj na něco, po čem je ti houbeles…
            Já si taky např. myslím, že jsi zakomplexovanej blb, který se snaží ze všech sil zvrátit přirozený vývoj věcí a zastavit elektromobilitu – a nemám potřebu na to reagovat v každém vlákně, kde vypustíš své moudro. Stejně tak nechápu, proč na elektromobilním foru každému cpeš, že už přes půl roku nejsi schopen prodat mazdu MX 5, že jsi kdysi prodal Mustanga nebo že sis u Škodovky pořídil varianu LK :-)… to vše vypovídá o Tvých komplexech a malosti.

            Fakta jsou ale jednoduchá:
            – Mercedes EQC patří mezi drahé elektromobily a tedy cílovka není běžný občan.
            – Stejně tak je to ale u většiny Mercedesů a nebojím se tedy, že cílovku si nenajde – koneckonců právě majetnější lidé mají předpoklad rozvoj elektromobility koupí tohoto auta podpořit. Mívají domek s možností nabíjení a nemusí se tolik bát risknout nový životní styl.
            – Pro mě hlavní nedostatek absence frunku, ale jinak supr počáteční počin od Mercedesu – ten nesmyslný argument o „nejpomalejším mercedesu“ taky neberu. Osobně rychleji než 180 km/h jezdím málo kdy, ale v autě i na moto mě nejvíce baví zrychlení. A mít relativně praktické a pohodlné SUV, které dá 0-100 za 5s je pro spoustu lidí zajímavější než aby mohli občas jet 210…

            1. Klasický argumentační faul. Snažíš se změnit faktické
              Klasický argumentační faul. Snažíš se změnit faktické parametry auta tím že jsou lidé kteří lepší parametery nepotřebují.

              Hodně mě baví ten stále opakovaný argument že dobíjecí pauza je vlastně strašně fajn, protože si můžeš na mobilu hrát myšičku nebo vyřídit maily. Skoro by jeden měl pocit že bez toho nabíjení to snad ani není dovolený.

            2. Prakticke auto moc neni. Ono jet napr. do toho Mnichova i tech
              Prakticke auto moc neni. Ono jet napr. do toho Mnichova i tech 160km/h coz je ma bezna rychlost v Nemecku kdyz jezdime do Alp.Tak budu mit dojezd 200km coz je dost ubohe. Znaci to dle meho nazoru jedno, cas elektromobility prijde.Zatim je brzo, technologie maji jeste dooost velke rezervy. Hlavne kapacita baterii,ktera je nedostatecna.Abych jel z Praglu a do St Antonu po ceste 2krat nabijel a to bude dojezd dost na hrane je proste uplne mimo. Svuj drahoceny cas nebudu travit,jak naky picus na nabijeckach, kde budou tvrdnout i diky pomalemu nabijeni hodinu.
              Az bude SUV pri ceste vzdalene 700km,cena obdobna,jako spalovak a nabijet max jednou do 30minut,tak to beru-)

                1. Podle všeho spíš každý jezdíte do jiné čáti Německa.
                  Podle všeho spíš každý jezdíte do jiné čáti Německa.

                2. Takto kategoricky to rict nelze. Jezdím do DE pravidelně a
                  Takto kategoricky to rict nelze. Jezdím do DE pravidelně a záleží od úseku a taky denní doby.

                  Jel jsem třeba ve čtvrtek odpoledne a od Norimberku až po Rozvadov to šlo jet těch 160 v pohodě. I když, já tam dám 130 a jedu v klidu 🙂 Pak jsou úseky kde to nejde nebo kolem měst 120 případně práce a pod. Ale těch míst, kde se dá svistet o přes den, je pořád dost.

                3. Jo mas pravdu,kazdych 14 dni az 3tydny jezdim do Alp
                  Jo mas pravdu,kazdych 14 dni az 3tydny jezdim do Alp lyzovat.Byl jsem v Alpach asi 150krat.Neni moc stredisek v Rakousku,ktera nemam projete. Zacinam za 14dnu,koncim az v kvetnu.Jezdim takto 20let.Ale nebyl jsem v De dlouho,mas pravdu predsedo. Z Rozvadova je problematicka A93,kde jsou useky o 120kmh max.V noci jsou useky kde jezdim i pres 200kmh.Jinak do Mnichova a kousek za Mnichov uplne 160jedu v klidu.

            3. „Jsou tací, kteří pokud potřebují do německa, tak tam
              „Jsou tací, kteří pokud potřebují do německa, tak tam doletí a přijde jim trapné tam jezdit tak jako Ty… “

              Dovolím si tvrdit, že třeba Praha-Mnichov (nebo i Stuttgart, Berlin) bude autem rychlejší a flexibilnější než letadlem.

              Jo a na tak poměrně krátké trase Praha-Mnichov (necelých 400 km dálnice, pod 4 hod. klidnou jízdou) nepotřebuje člověk pauzu, to se dá v pohodě zvládnout na jeden zátah… pokud teda je člověk zdravý a nemá problém s prostatou nebo jiný hendikep. Max. tak zastavím na Rozvadově dotankovat ještě za slušnou cenu a za 10 minut frčím dál.

                1. To může, no… pokud má na obou místech heliport 🙂
                  To může, no… pokud má na obou místech heliport 🙂 Časově to bude o něco rychlejší, ale zas ta cena.

                  Takže racionálně na tyto kratší cesty po Evropě je asi nejlepší kompromis mezi pohodlím, rychlostí a cenou osobní auto.

              1. Marku já tím chtěl jenom říct, že každý má zcela
                Marku já tím chtěl jenom říct, že každý má zcela jiná měřítka. Pokud běžcovi přijde trapné půl hodiny zastavit u nabíječky, tak někomu přijde trapné cestovat do zahraničí jinak než vlastním letadlem. Je zcela irelevantní, že někomu trasa vychází levněji/rychleji/lépe, protože se cestou zastaví u tchýně pro vajíčka. Každý funguje zkrátka jinak a má jiné priority. Pokud někdo má elektroauto a v 90% nestaví nikde u nabíječky (protože zkrátka nabíjí téměř vždy doma/na chalupě/v práci apod.), tak má Xkrát do týdne/měsíce/roka (podle toho jak moc kdo jezdí) časovou úsporu 5-10 minut, kdy nemusí jezdit se spalovákem na benzínku. A pokud jednou za čtvrt roku na tu nabíječku musí, tak zprůměrováno to není moc velký rozdíl… A i pokud někdo na té nabíječce tu půl hodinu/hodinu jednou za čas stráví, tak mu to (samozřejmě jak komu – runnerovi určitě ne :-)) může kompenzovat pocit z toho, že je ekologičtější než (zatím) většina populace se spalovákama. Já občas jezdím do práce na kole, ačkoli mi to zabere víc času než autem. Nikoli protože bych neměl auto nebo peníze na benzín nebo že bych nespěchal. Je to proto, že mi to tak přijde lepší – o jedno smradlavý auto v ranním provozu méně… Je to dobrý pocit, který sobec nepochopí.
                Nejdůležitější je ale skutečně odlišnost potřeb každého jedince… Ideální mobilní telefon by taky měl vydržet na nabití týden a víc. A většina lidí je schopná žít s telefonem, který nabíjí každý den/dva… a taky si na to zvyknou… tak nechápu v čem mě tak omezuje, pokud já při svém průměrném nájezdu strčím jednou za týden auto na noc doma do zásuvky…

                1. Ano, souhlasím, hlavně s těmi odlišnými potřebami
                  Ano, souhlasím, hlavně s těmi odlišnými potřebami každého jednotlivce. Někdo to v pohodě jednou začas přežije, když na delší cestě musí nabíjet. Někdo ale takto jezdí často a pro něho už je to „opruz“ a zbytečná ztráta času.

                  Domácí nabíjení, samozřejmě, za žádnou komplikaci nepovažuji. Pokud člověk jezdí tak, že všechny svoje cesty (nebo drtivou většinu) dokáže obsloužit jenom z domácího nabíjení, pro něj je EV velmi vhodný… pokud teda na něj má 🙂

                2. Ano, úplný souhlas… já netvrdím, že elektromobil je
                  Ano, úplný souhlas… já netvrdím, že elektromobil je dneska dobrá alternativa pro všechny. Ale pro mnoho lidí je již zcela použitelný a bez ztráty komfortu nahradí spalovací. Proto mi vadí, pokud někdo zaslepeně razí, že jediná správná cesta je elektro nebo jen spalovák… Obojí má své výhody a mě osobně už začínají ty výhody připadat u elektroauta zajímavější než u spalováku. Proto u další výměny (cca. za 2 roky) už další auto bude určitě BEV a těším se 🙂

            4. Způsobuje ti kritika invalidních elektromobilů psychické
              Způsobuje ti kritika invalidních elektromobilů psychické utrpení? Chudáčku 😀

              Do Mnichova jsem ráno lítal s ČSA ATRkem několik týdnů, ale auto je rychlejší, pohodlnější a časově zcela flexibilní. Samozřejmě to nesmí být elektrický kripl.

              1. Nechápem prečo proti tej elektromobilite tak intenzívne
                Nechápem prečo proti tej elektromobilite tak intenzívne bojujete?! Podľa mňa je to zbytočne vynaložená energia, ale to je vaša vec, samozrejme.
                Čo sa týka tohoto Mercedesa, tak maximálka 180km/hod určite nie je to, čo by robilo z tohoto auta „sračku“ Okrem pár úsekov v Nemecku nepoznám miesto, kde by to bolo treba. Na okruhy to určené nie je, takže ?
                Jediný problém toho auta vidím v absolútne nevhodnej palubnej nabíjačke, ale to si už v Mercedese uvedomili a bude sa dať zvoliť výkonnejšia. Verím, že svojich kupcov si to najde aj za túto cenu, vo vôbec nemám strach. Ludia sú ochotní kúpiť aj neporovnateľne nezmyselnejšie autá, ako napr. Mustang V8 Bullitt Black 🙂

                P.S. Nemyslím si, že som zaslepený elektrofanda, ale strašne mi tie spalováky smrdia, tak sa ich snažím používať, čo najmenej. Takže mám radosť z každého EV, ktoré nahradí spalovák.

                1. Dobres to napsal bez ohledu komu to bylo Re:
                  Dobres to napsal bez ohledu komu to bylo Re:

    1. a od ted se nebude objem „zavazadelniku“ merit na litry, ale
      a od ted se nebude objem „zavazadelniku“ merit na litry, ale na krabice od bananu !

      ale jako zajimava tabulka s tema poctama, kdo chce vozit banany treba pro svoje opicky, tak s ID3 v dane cene urcite neudela spatne rozhodnuti

      a ted vazne, ja docela verim ze ID3 s ebude prodavat dobre pokud nejak neprestreli cenu, me se to auto libi, a pokud by bylo do €30k je to asi velice solidni nabidka za zajimave auto

  8. Pobavilo,
    „Díky palubní nabíječce o max. výkonu 7,4 kW

    Pobavilo,

    „Díky palubní nabíječce o max. výkonu 7,4 kW (max. 1F 32A/2F 16A) můžete elektromobil Mercedes-Benz EQC nabít z wallboxu/3fázové zásuvky až třikrát rychleji než z běžné zásuvky (max. 2,3 kW.“

    Tak já dosud nabíjel EV z běžné zásuvky max. 3,6kW.

    Někdo někde asi zaspal dobu, alespoň, že to jde nabíjet ze dvou fází, pokud to pisatel zase nepopletl jako u té „běžné zásuvky“.

    🙂

Napsat komentář