PRVNÍ DOJMY: elektromobil Jaguar I-Pace umí hodně, ale bude to stačit?

Jaguar I-Pace je první vážnou konkurencí pro Tesla Model S a Tesla Model X. V Německu jsme s ním strávili půl dne.

Elektromobil Jaguar I-Pace jde na trh s počáteční cenou výrazně nižší, než za kolik se prodává Tesla Model X a je spíš blíže Tesla Model S. V Česku už je údajně prodáno 16 kusů a čeká se na přidělení dalších vozů.
foto: JLR

V okolí závodního okruhu Nürburgring jsme dostali možnost krátce testovat nový elektromobil Jaguar I-Pace. Na místě byli i konstruktéři a manažeři Jaguar Land Rover, aby odpovídali na otázky novinářů.

Značka Jaguar rychle pochopila, že dvěma hlavními strmě rostoucími trhy v automobilovém světě jsou SUV a elektrická auta. Výsledkem tohoto uvědomění je právě elektromobil Jaguar I-Pace.

Celý projekt elektromobilu Jaguar I-Pace vznikl od prvotního nápadu k realizaci během pouhých čtyř let. Jaguar vyčlenil do speciálního univerzitního pracoviště 150 zaměstnanců, kteří díky ploché manažerské struktuře mohli celý projekt řešit rychle a efektivně.

Elektromotory pro I-Pace si Jaguar vyvinul sám. Baterie (články i celek) vyrábí, sestavuje a dodává LG Chem z polské továrny.

Elektromotory pro I-Pace si Jaguar i díky zkušenostem z Formula E vyvinul sám. Baterie (články i celek) vyrábí, sestavuje a dodává LG Chem z polské továrny.
foto: Hybrid.cz

Dr. Wolfgang Ziebart, šéfkonstruktér, navrhuje auta 35 let. Už dříve na elektromobilech pracoval, např. pro BMW. Od začátku směřoval I-Pace ke dvěma elektromotorům a „skateboardu“, tedy baterii v podvozku. Mimo jiné i kvůli ideálnímu rozložení hmotnosti 50:50 a nízkému těžišti.

Ziebart si elektrická auta pochvaluje mimo jiné i proto, že dlouhý rozvor a minimum místa zabraného pohonným systémem umožňuje výrazně zvětšit vnitřní prostor. Na I-Pace s WLTP dojezdem 480 km, 90kWh baterií a výkonem 400 koní je skutečně radost pohledět.

Z profilu je patrné, že kola jsou nezvykle daleko od sebe (2990 mm), což je ještě akcentováno výškou pouhých 1565 mm. I tak celková délka 4692 mm nabízí tolik vnitřního prostoru, jako auta o třídu vyšší (a větší).

V interiéru je místa dost pro řidiče i posádku. Dozadu se vejdou i dlouháni.

V interiéru je místa dost pro řidiče i posádku. Dozadu se vejdou i dlouháni.
foto: JLR

Při bočním pohledu nový I-Pace připomíná šelmu připravenou ke skoku. O unikátní design se postaral známý britský designér Ian Callum. Škoda, že marketéři v Jaguaru ještě trochu nezapracovali na pojmenování a zákazníky poněkud matou modely E-Pace (pouze fosilní pohon) a I-Pace (pouze čistě elektrický pohon).

V testovacím centru Jaguar Land Rover hned u Nürburgringu jsme měli možnost prohlédnout si i kostru vozu s odhaleným pohonným systémem. Bylo tak dobře vidět i sofistikovaný systém sbírání přebytečného tepla z elektromotoru i baterie (plus tepelného čerpadla) skrze metry hadiček a několik výměníků.

Auto je možné nabíjet až 100kW výkonu skrze konektor CCS. Palubní nabíječka má max. výkon 7 kW.

Auto je možné nabíjet až 100 kW výkonu skrze konektor CCS. Palubní nabíječka má max. výkon 7 kW.
foto: JLR

Dopoledne jsme pak vyrazili na asi 150km projížďku v okolí okruhu. Na asi 150 km kvalitních asfaltových silnic jsme si ověřili, že I-Pace je plnohodnotný vůz schopný konkurovat dnešní stále velmi omezené nabídce elektromobilů.

Hned po ujetí pár metrů jsme nicméně museli přepnout nastavení rekuperace z vysokého na nižší stupeň (jsou jen dva). Při vysokém nastavení totiž dvoutunové auto zbytečně intenzivně brzdilo elektromotorem namísto toho, aby víceméně klidně plachtilo.

Jaguar Land Rover bude nově po dealerech vyžadovat, aby měli k dispozici alespoň jednu rychlonabíječku a několik pomalých nabíječek.

Jaguar Land Rover bude nově po dealerech vyžadovat, aby měli k dispozici alespoň jednu rychlonabíječku a několik pomalých nabíječek.
foto: JLR

Dlouhý rozvor dává autu stabilitu a řidiči jistotu v zatáčkách, stejně jako nízké těžiště. Sešlápnutí plynového pedálu k podlaze nutně znamená zamáčknutí do sedačky, 0-100 km/h umí I-Pace zrychlit během 4,8 sekundy.

Auto má k dispozici tři jízdní módy: eco, comfort a dynamic. Ve všech režimech auto pouští do kabiny řidiče umělý zvuk (!), nejpatrnější je to v módu dynamic, kdy uvnitř slyšíte něco mezi šestiválcem a hvězdnou lodí Enterprise.

Auto má k dispozici tři jízdní módy: eco, comfort a dynamic. Ve všech režimech auto pouští do kabiny řidiče umělý zvuk (!). Nejpatrnější je to v módu dynamic, kdy uvnitř slyšíte něco mezi nabušeným šestiválcem a hvězdnou lodí Enterprise.
foto: JLR

Na německé dálnici jsme vyzkoušeli, že do asi 160 km/h má auto pořád dostatek síly zrychlovat. Poté už začíná mírně polevovat a omezovač se zastaví na 200 km/h. Průměrnou spotřebu jsme měli po celou dobu jízdy kolem 25 kWh/100 km, přičemž jsme ale pochopitelně často zkoušeli limity vozu.

Tahle červená přecházející až do oranžova, v řeči Jaguaru 'Photon Red', podle našeho názoru autu příliš nesluší. Zato šedivá z něj dělá opravdovou bestii.

Tahle červená přecházející až do oranžova, v řeči Jaguaru ‚Photon Red‘, podle našeho názoru autu příliš nesluší. Zato šedivá z něj dělá opravdovou bestii.
foto: JLR

V interiéru I-Pace se nám líbila kolečka k ovládání klimatizace se zabudovaným kruhovým displejem a příjemná kombinace fyzických ovládacích prvků a displejů.

Infotainmentu a navigaci je máloco vytknout. Snad jen zapracovat na intuitivnosti některých prvků ovládání (nápadnější/funkční tlačítko zpět místo křížku v rohu k uzavření nabídky).

Ačkoliv se I-Pace prodává pouze v jedné výkonností specifikaci, výrazně se může lišit vnitřním vybavením. Cena tedy sice v Česku začíná na 2,04 mil. korun, ale snadno se může vyšplhat o statisíce výš.

Po Nürburgringu jsme se bohužel s auty projet nemohli, zato jsme prošmejdili všemožné silnice a silničky v okolí.

Po Nürburgringu jsme se bohužel s auty projet nemohli, zato jsme prošmejdili všemožné silnice a silničky v okolí.
foto: JLR

Na základě relativně krátké projížďky nehodláme zatím dělat nad elektromobilem Jaguar I-Pace žádné ukvapené závěry. Jisté je jedno: konkurence nespí. Na trh se chystá celá řada luxusních elektrických SUV od nejznámějších výrobců jako je BMW, Mercedes-Benz či Volkswagen/Audi, kteří si také budou chtít urvat svůj kus stále tučnějšího koláče.

vlastní

109 komentářů u “PRVNÍ DOJMY: elektromobil Jaguar I-Pace umí hodně, ale bude to stačit?”

  1. Pro vsechny kteri nemaji paru o velikosti TMX a i-PACE:
    TMX

    Pro vsechny kteri nemaji paru o velikosti TMX a i-PACE:
    TMX 5037 x 2070 x 1626
    I-pace 4682 x 1920 x 1565.
    TMX je 35,5 cm delsi, 15 cm sirsi a 6,1 cm vyssi. Ma v cene tazne zarizeni na 2250 kg zatizeni. Falcon Wings a jine drobnosti. Je to zcela jina kategorie. Srovnavat muzeme mozna TMY, ale az za 2-3 roky.
    TMX je neskutecne obrovske auto a ne kazdy ho muze vyuzit. Bohuzel. Parkovani ve meste bude asi orisek. Na dlouhe cesty super. Cena neni vhodny srovnavaci parametr.

  2. Konečně něco srovnatelného s Teslou X od normálního
    Konečně něco srovnatelného s Teslou X od normálního výrobce aut. Za mě rozhodně hezčí auto než Testa X, zvenku a hlavně zevnitř. Jasně, nemá 7 sedadel, je menší, ale to by mi stačilo. Jedinou výhodu Tesly vidím v síti rychlonabíječek SC, i když to je spíš mimo ČR. Mít ty peníze a vybírat elek. crossover, tak je I-Pace vážný kandidát 🙂 Takhle budu mít ve výběru nejspíš dieselovou XC60 nebo RX 450h. Jak to tak vidím, tak ještě min. jedno další auto bude spalovák.

                1. Ehm 🙂 Pokud bys chtel z porovnavat jen velikost baterie tak
                  Ehm 🙂 Pokud bys chtel z porovnavat jen velikost baterie tak nemuzeme srovnavat. Tesla prodava jen 98kWh a 73kWh. , Jaguar ma 84kWh. Takze neni co srovnavat. (Kdyz uz tak TMX75 je jaguaru bliz nez TMX100)
                  Ja srovnavam auta jako takove a ne velikost baterie. Protoze se jedna o uplne jine auta, hlavne co se velikosti tyce.

                2. Na stránkách Tesla jsem porovnával model TMX 90D, který
                  Na stránkách Tesla jsem porovnával model TMX 90D, který má využitelnou kapacitu 82 kWh, Jaguar má 85 kWh. To že cena aut je především o ceně baterie víme a je to tedy základní parametry.

                3. Porovnavej co chces. Ja srovnavat roky stare ojetiny, ktere uz
                  Porovnavej co chces. Ja srovnavat roky stare ojetiny, ktere uz nejsou v prodeji s novym autem nehodlam. Klidne si to porovnej treba s roadsterem, me je to jedno 🙂
                  Jen pro tvoji informaci TMX 75D ma EPA 234mi , zatimco Jaguar ma 220mi. Tedy TMX 75D dojede dal nez Jaguar 😀
                  Ale tebe to nezajima protoze jde predevsim o velikost bateria chapu 😀 Tipuju ze tvuj vlhky sen je EV s 200kWh baterkou a dojezdem 100km 🙂

                4. To že se verze 90D do Evropy nedováží nevím, na tesla.com
                  To že se verze 90D do Evropy nedováží nevím, na tesla.com jde normálně objednat.

                  Moje představa o autě je celkem jasná, Mercedes stačí 70 kWh, uvnitř s designem klasického auta.

                5. Nova TMX 90D nejde objednat NIKDE. Lze si jen koupit ojetinu
                  Nova TMX 90D nejde objednat NIKDE. Lze si jen koupit ojetinu primo od Tesly.
                  Jj, vsak se Mercedecu dockas, 70kWh ti tam daji …..dojezd 85km. Vse podle tvych predstav 😀

                6. Máš pravdu pouze model 100D, kde je využitelná kapacita
                  Máš pravdu pouze model 100D, kde je využitelná kapacita baterie 93 kWh.

                7. 90D má 82kWh, 100D má 102 kWh, zajímavý.
                  90D má 82kWh, 100D má 102 kWh, zajímavý.

                8. jj 90ky byly dost nepovedene a po vsech strankach krok spatnym
                  jj 90ky byly dost nepovedene a po vsech strankach krok spatnym smerem, tusim ze i chemii meli nejak poupravenou a ne zrovna dobrym smerem. 90kam se vyhybat obloukem, to uz radsi starickou 85ku

                9. „90“ baterie dostala proti „85“ pouze nové články s o něco
                  „90“ baterie dostala proti „85“ pouze nové články s o něco vyšší kapacitou, kde jejich počet zůstal stejný celkem 7104ks. Verze „100“ používá stejné články jako „90“ ale k tomu dostala přeskládané moduly, které obsahují více článku celkem 8256ks.

                  A nebyl bych to já abych si nezopakoval myšlenku, že těch 8256ks článků mohla mít už i původní „85“ baterie v roce 2012 a pak by měla místo skutečných cca 81,5kWh rovných 95kWh celkové kapacity. Takže celkový pokrok v bateriové chemii za posledních 6let nic moc a na druhou stranu totální ostuda pro ostatní automobilky, že +80kWh baterie zavádí až letos.

                10. V odkazu Vondráka je přímo napsáno využitelná kapacita
                  V odkazu Vondráka je přímo napsáno využitelná kapacita 98 kWh, Michelin tady myslím mluvil o reálu 96%

                11. No to nerozporuji, je to nějak takto:
                  označení / celková

                  No to nerozporuji, je to nějak takto:

                  označení / celková skutečná / využitelná
                  „85“ / 81,5kWh / 77kWh
                  „90“ / 88kWh / 81kWh
                  „100“ / 102,4kWh / 98kWh

                12. Uvidíme, jak na tom bude Jaguar se spotřebou (nakonec může
                  Uvidíme, jak na tom bude Jaguar se spotřebou (nakonec může mít stejný dojezd jako TMX 100D), díky rozměrům se to bude dobře použitelný i ve městě, třeba bych do něj nakonec mohl jít, je to hodně příjemné auto.

                13. Co se týče diskuze o srovnání dojezdu/spotřeby TMX a
                  Co se týče diskuze o srovnání dojezdu/spotřeby TMX a I-Pace tak to mne nechává chladným. TMX se opravdu může ukázat třeba až o 10% v průměru efektivnější, ale co z toho? Ten rozdíl pro mne osobně není nijak markantní, aby to byl hlavní důvod proč upřednostnit jeden vůz před druhým. Oba vozy mají baterii, která odpovídá současnému stavu poznání a do roku 2020 zatím není na obzoru nic co by slibovalo dalších alespoň 25% navíc aby to mělo smysl řešit.

                  Za mne bude zajímavá informace, jestli poměrně dlouhá doba vývoje/testování Jaguáru pomohla odladit komponenty elektrovýzbroje a tak nebude trpět průšvihy jako je rychlá degradace baterie, pomalé dobíjení, přehřívání při běžném provozu atd.

                14. Spotřeba je na x-tém místě, dojezd je pro lidi evidentně
                  Spotřeba je na x-tém místě, dojezd je pro lidi evidentně důležitý, každý nechce auto velký jako kráva a taky ne každý chce ovládat vše přes displej.

                15. Vsadil bych se ze tam u tech 90ek experimentovali i s chemii,
                  Vsadil bych se ze tam u tech 90ek experimentovali i s chemii, protoze je obecne znamo ze ty 90ky maji vetsi degradaci nez 85/75/100ky a chovaji se pry proste jinak.

  3. Jaguar iPace není pro Teslu žádný konkurent, ale neopak
    Jaguar iPace není pro Teslu žádný konkurent, ale neopak skvělý partner. Konečně pořádný velkobaterkový auto, které přitáhne k elektromobilitě ještě víc lidí. Jen houšt.
    Jaguar je skvělý, že předstihnul ostatní dinosaury o 2 roky a dodal iPace už tak brzo.
    Jediný co to může pokazit bude zoufale malá kapacita výroby tak jak se projevuje u IONIQu či eGolfu.

        1. Treba pockat. Nebude to dlho trvat. Ja osobne si myslim, ze
          Treba pockat. Nebude to dlho trvat. Ja osobne si myslim, ze dostupnost ostatnych EV sa nezlepsi ani v dalsom roku a mozno ani v roku 2020. VW vraj zacne predstavovat svoje EV niekedy okolo 2020 takze ich dostupnost mozme ockavat cca 2023. To by mala mat Tesla na trhu uz vyse 1.5 milion TM3 prip. aj TMY.

        2. To by som nedoporucoval, US verzia Tesiel nie je
          To by som nedoporucoval, US verzia Tesiel nie je kompatibilná s EU Superchargermi, vid Yoyo youtuber a jeho európsky roadtrip s TM3. Nema ani internet a teda ju nemaju ako diagnostikovat na dialku a v podstate ani servisovat. Yoyo skoncil tusim v Macedonsku havariou na dialnici a musi ho odviest do US ak chce opravit.
          Bohuzial neostava nic len cakat. Cakam ze skor ako dojde TM3 do EU bude uz predstaveny TMY, a ktovie ci neprehodim rezervaciu…

      1. TM3 urcite nebude v Europe v r. 2018. Tiez je otazne ci bude v
        TM3 urcite nebude v Europe v r. 2018. Tiez je otazne ci bude v rozumnych mnozstvach v Europe prvom polroku 2019. Je predsa jasne, ze Tesla najprv doda co najvecsie mozstvo TM3 do US, tak aby co najviac americanov vyuzilo maximalnu danovu ulavu 7500USD. Aj ked uz bude danova ulava znizena a este bude zaujem v US a Kanade, urcite budu najprv dodavat na svojom kontinente. Ved urychlovat dodavky mimo kontinentu kde sa auta vyrabaju, ked je este zaujem doma je ekomonicky nezmysel a znamenalo by dalsie posunutie terminu ziskovosti Tesly. Dodavky do regionov mimo americkeho kontinentu znamenaju cca mesacne umrtvenie kapitalu vo vyrobenych a neodovzdanych (teda nezaplatenych) TM3.

        1. Spis zalezi, kdy v US/Kanade vyschne poptavka po premiovych
          Spis zalezi, kdy v US/Kanade vyschne poptavka po premiovych modelech – z hlediska ziskovosti pocitam bude prinosnejsi prodavat 50-70k modely v Evrope nez 35k v americe.
          Ale souhlas 2018 to nebude a mistni cekatele mozna budou radi i za ten 2019 (dava smysl napred uspokojit trhy, kde maji dostatecne zazeni – servisni sit).

      2. Letos v Evropě TM3 rozhodně nebude. Dnes Tesla oznámila
        Letos v Evropě TM3 rozhodně nebude. Dnes Tesla oznámila dosažení 200 tisíc prodaných EV v USA, tzn. že do 31. prosince mají zákazníci slevu z daně až $7500. To Tesla využije na 100 % tím, že dodá v tomto pololetí na trh USA všechno, co je jen možnostech továrny a přilehlých stanů okolo. Nedivil bych se ani, pokud by těch 200 tisíc rezervací chtěli plně pokrýt a využít ještě až $3750 daňové úlevy v 1. pololetí 2019, to by znamenalo začátek dodávek do Evropy nejdříve až ve 2Q 2019.

        1. Prostě další body pro Tesly, které mají buď 11 nebo 2×11
          Prostě další body pro Tesly, které mají buď 11 nebo 2×11 nebo 17 kW.
          U kusu vystaveného v Ostravě při představení vozu byla v Mennekes zásuvce jen jedna fáze a rychlonabíjení nebylo instalováno vůbec. Podle prodejce předprodukční verze, šlo jen o stacionární předvádění.

            1. Myslím, že 7,5 kW nabíječka je naprosto dostatečná, je
              Myslím, že 7,5 kW nabíječka je naprosto dostatečná, je to standardní zásuvka 230V/32A. V Praze u 22 kW nabíječek ČEZ např. na Smíchově z toho stejně víc jak 6 kW nedostanete. I kdyby mělo auto 11 kW, tak v jedné fázi prakticky nikde víc jak 7,5 kW nenabije, kdo má doma 230V/64A na fázi?

                1. Ale jo, věřím, že ty další 2 bedny by se tam vešly, ale
                  Ale jo, věřím, že ty další 2 bedny by se tam vešly, ale je to vždycky o zvýšení ceny a poruchovosti. Za 7 hodin nabije z 20% na 80% ta 7,5 kW.

                2. Dát přes dvě mega co ani nemá lvl3 a nabíií se
                  Dát přes dvě mega co ani nemá lvl3 a nabíií se předpotopně jednofází…no to už si musí každý zdůvodnit proč nevzít TMX a nebýt blbec.

                3. TMX 75D bez autopilota, ale s premium package vychází na
                  TMX 75D bez autopilota, ale s premium package vychází na 2.504k
                  TMX 100D vychází na 3.000k
                  I-Pace jsem si právě nakonfiguroval bez všech zbytečností jen s tím co má Tesla na 2.574k

                4. Tak třeba trefili s i-Sracem Sweet spot Brand i zpracovani by
                  Tak třeba trefili s i-Sracem Sweet spot Brand i zpracovani by na to měli,ale technicky jsou už při uvedení v prdeli.

                5. Plus servis v Praze – ne každý jezdí pořád pracovně do
                  Plus servis v Praze – ne každý jezdí pořád pracovně do Německa nebo je flexibilní a nevadí mu celodenní výlet do servisu do Linzu…

                  Jako majitel Tesly jsem upřímně rád, že konečně existuje podle všeho slušná alternativa (až na to nešťastné 1F nabíjení). Pokud Tesla neustojí servisně nápor trojek, bude tohle slušná alternativa.

                6. Tak to vidíme úplně stejně.
                  Jen doufám, že tu

                  Tak to vidíme úplně stejně.
                  Jen doufám, že tu alternativu nebudu potřebovat dříve než bude k mání nějaká ještě lepší, a hlavně než bude hotová i alternativní dostatečně rychlá nabíjecí síť.

              1. Tesly maju v EU trojfazove nabijacky, cize nabiju 16,5kW aj
                Tesly maju v EU trojfazove nabijacky, cize nabiju 16,5kW aj pri dome, ktory ma 25A istic. I-pace by tam nabil len cca 5,5kW.
                Trojfazova, alebo aspon dvojfazova nabijacka je v Europe jednoznacnou vyhodou. Renault ma 3fazove nabijacky od zaciatku, i3 uz ma tiez trojfaz 11kW, golf dvojfaz.
                Europsky type2 konektor je trojfazovy preto, lebo v Europe je trojfaz standard. Jednofazovy type1 je standardom v „jednofazovych“ krajinach US, JPN… Je smutne, ze niektori EU vyrobcovia vratane Jaguara vyrabaju EV s jednofazovymi nabijackami. Ze jednofazy robia Japonci, Korejcania, Americania… sa este da pochopit, lebo doma maju jednofaz, u EU vyrobcu je to velmi smutne.
                Preto treba pochvalit Teslu, ze pre EU od zaciatku dava trojfaz, hoci doma ma jednofaz.

      1. Z čeho usuzujete, že jsem nějaký fanoušek Muska nebo
        Z čeho usuzujete, že jsem nějaký fanoušek Muska nebo Tesly? Jen jsem se ptal, jestli se ten zvuk dá vypnout, protože u EV považuju za jednu z výhod ticho v kabině. A to stejně u Leafu, VW, Hyundai apod. Proč mě takhle napadáte? Mě se naopak ten Jaguár líbí víc než Tesla.

            1. V tom pripade se omlouvam. Bez jizliveho pridavku o hadru bych
              V tom pripade se omlouvam. Bez jizliveho pridavku o hadru bych to nechal byt. Ale uprimne, jsem docela presyceny x prichutemi zdejsich anonymu (?jednoho annonyma?} s jdnou obehranou pisnickou „co neni Tesla je naprd“. Protoze to by urcite mimo Muska nikoho nenapadlo, ze by ten zvuk mohl byt vypinateny.

            2. Tady si musis davat pozor, Erik tu krouzi jak sup a sjede
              Tady si musis davat pozor, Erik tu krouzi jak sup a sjede kazdeho kdo ma rad teslu, protoze pokud mas rad teslu, nebo se jen naznakem zminis ze se ti neco nelibi na EV konkurence, ses tesla fanatik:) Pro lidi jako Erik je svet moc komplikovany a tudiz se ho snazi videt cernobile, zivoj je pro nej pak snesitelnejsi. Muzem ho jen litovat, on to nemysli spatne.

          1. Mna udivuje ze tie idiotske zvuky do interieru do inak velmi
            Mna udivuje ze tie idiotske zvuky do interieru do inak velmi pekne urobeneho auta vobec dali. No asi to prislucha logike vyrobcov ICE aut, rovnako ako fake-ovy chladic, ktoreho sa zrejme nemozu vzdat, lebo by zradili svoju identitu.
            Ze by nebola moznost vypnut vnutorne zvuky som ani nepredpokladal.

    1. Já bych čekal, že spotřeba bude proti Tesle X nižší. Je
      Já bych čekal, že spotřeba bude proti Tesle X nižší. Je to přece jen menší auto.
      Teď v létě jezdím mimo dálnice normálním tempem kolem 22kWh, když tomu šlapu na krk tak se dostávám také k těm 25kWh. Na dálnici je to samozřejmě posunuté o něco výše.
      Ale samozřejmě netuším jak moc to proháněli.

      Každopádně je to alespoň reálný údaj a ne jako když na I-Pace píšou recenzi v Autotipu (č13) a napíšou, že na dálnici ujede jen 180km… Nevím jestli je kapacita 90kWh baterky reálně využitelná, ale i kdybych odečetl 10% jak tomu bývá, tak by musel mít spotřebu 45kWh aby ujel jen 180km. A to je spotřeba, na kterou jsem se nedostal za celých 77tis.km na žádné delší trase ani s Teslou X. Pan redaktor Šámal (jak nedávno Kuk vtipně napsal „nasáklý benzínem“) si to prostě drobátko zjednodušil tím, že si na dálnici vynuloval spotřebu, po pár kilometrech jí odečetl a vzal do ruky kalkulačku. Jaksi zapomněl, že nesedí ve spalováku, takže stačí aby párkrát zpomalil za nějakým kamionem co si zrovna plní bobříka předjíždění nebo defakto jen před sjezdem z dálnice zrekuperoval, a spotřeba rapidně klesá.
      Holt, když už se tomu autu nedá nic vytknout tak se alespoň nenápadně rýpne mezi žebra aby si případní zájemci řekli, že to je prostě technologie na prd.
      Samozřejmě, že nezapomněl i do článku o I-Pace vklínit věštění o praskající bublině Tesly a jejím brzkém krachu. To už je v jeho článcích, které byť jen zavadí o elektromobilitu takový rituál.

      1. Teď v létě jezdím mimo dálnice normálním tempem kolem
        Teď v létě jezdím mimo dálnice normálním tempem kolem 22kWh, když tomu šlapu na krk tak se dostávám také k těm 25kWh. Na dálnici je to samozřejmě posunuté o něco výše.

        Někde jste psal, že jezdíte za 34 kWh/100km když to ženete po dálnici.

            1. Z textu vyplývá:
              „Dopoledne jsme pak vyrazili na asi 150km

              Z textu vyplývá:
              „Dopoledne jsme pak vyrazili na asi 150km projížďku v okolí okruhu. Na asi 150 km kvalitních asfaltových silnic“
              a
              „Na německé dálnici jsme vyzkoušeli, že do asi 160 km/h má auto pořád dostatek síly zrychlovat. Poté už začíná mírně polevovat a omezovač se zastaví na 200 km/h.“
              že se jednalo o kombinaci mimo dálnice a dálnice.
              Jo, takto bych jel asi za 29kWh/100km. V prvním příspěvku jsem měl v hlavě jen ty silnice v okolí okruhu. Dálnice mi z toho vypadli.
              Je to skoro o půl metru kratší, takže by bylo smutné kdyby to mělo spotřebu stejnou.
              Škoda té palubní nabíječky a maxima 100kW na DC, kterými to umí nabíjet. To je totiž to co dává ev neomezený dojezd, a ne velká baterka nebo nižší spotřeba.

              1. Přece podnikáte a víte, že jde především o business.
                Přece podnikáte a víte, že jde především o business. Proč by teď měli vystřílet všechny náboje, když stejně je drtivá většina nabíječek 50 kW. Za rok, dva nabídnou za příplatek větší příkon, větší palubní nabíječku atd.

                1. Jo, i tak je to skvělé auto. A hlavně první kdo se nebál
                  Jo, i tak je to skvělé auto. A hlavně první kdo se nebál dát do toho pořádnou baterku a ne nějakou z kapesní svítilny. 🙂

  4. Mě osobně se líbí a dal bych mu pravděpodobně přednost
    Mě osobně se líbí a dal bych mu pravděpodobně přednost před Teslou. Možná až bude Tesla nabízet model Y… ale to už tohle bude k dispozici jeté s cenou lehce nad mego? doufejme :).

    Jediné co mě vadí je omezená produkce. tj. faktická nedostupnost auta po dobu dalších 2-3 let.

          1. Zdroj? Nebo si jen cucal prsticek? Dik.
            EDIT:
            Jedine co sem

            Zdroj? Nebo si jen cucal prsticek? Dik.

            EDIT:
            Jedine co sem nasel :
            „Now Jaguar CEO Ralf Speth has revealed that Jaguar has already taken 25,000 orders for the I-Pace. Those are likely orders from its dealers, not customer deposits of the kind buyers made for the Tesla Model 3, which now total 455,000“.

            Tedy ze maji 25k nezvaznych „objednvek“ od DEALERU, nikoliv zakaniku a uz vubec ne zadne slozene zalohy.

            Ale moc sem nehledal takze jestli neco mas, podel se, samotneho by me zajimalo jakou maji produkci a kolik zavaznych rezervaci apod.

                1. Hele, 20000 kusů má objednaných jenom Waymo. Já jsem si
                  Hele, 20000 kusů má objednaných jenom Waymo. Já jsem si dost jistý, že je totálně vyprodaný. Ostatně byl tento rok totálně vyprodaný ještě než bylo vůbec možné udělat statickou prohlídku, podle slov prodejce v HK. Vyrábí to smluvně Magna Steyr, která má sice kapacitu na asi 200 000 aut ročně, ale vyrábí ještě další tři spalovací modely, včetně E-Pacu, které se vyrobí ročně kolem 70k. Jestli na I-pace zbývá kapacita kolem 25000 ročně, bude to hodně.

                2. Probuh chlape, zjisti si neco nez zacnes davat takovehle
                  Probuh chlape, zjisti si neco nez zacnes davat takovehle absolusticke vyroky. Pletes tu hrusky s jabkama, strilis cisla od boku co nemaji spolu nic spolecneho. Waymo se zavazalo spolupracovat s Jaguarem na samoriditelnem ipacu. Na konci roku 2018 planuji mit prvni iPace v TESTOVACIM provozu ve sve flotile a v roce 2020(!) se ma stat soucasti verejne flotily. To mluvime o testovacich kusech. Nasledne ma Waymo s Jaguraem splupracovat na vytvoreni samoridileneho iPacu od zakladu ( zadny retrofitting) a v DLOUHODOBEM horizontu PLANUJI mit az 20k techto vozu. To tu mluvime teda o letech 2021+.
                  Takze prosim te, pro boha ziviho, nikde nesir famy o tom jak si Waymo uz objednalo od iPacu ty jejich EV co ted stavi, protoze to chteji pristi rok spoustet. Oni vubec nic neobjednali, na vyvoji se teprve pracuje a tak za 3-4 roky zacnou teprve s vyrobou onoho custom-made iPacu. Jinymy slovy tohle sem vubec nepatri, nikdo nevi co bude a s momentalni produkci/rezervacemi to nema vubec nic spolecneho

                3. LOL, takovej dlouhej text o hovně 😀
                  LOL, takovej dlouhej text o hovně 😀

                4. Ale Pepo, ja chapu ze ti to prijde o hovnu. Mnohem snazsi je
                  Ale Pepo, ja chapu ze ti to prijde o hovnu. Mnohem snazsi je tvuj pristup,proste ke vsemu neco kvaknout, rozsirit nejaky ten drb, dezinformaci a jit zase doprdele. Kdyby aspon byla uzitna hodnota nulova, ale ona je dokonce zaporna. Vic skody nez uzitku.

                  A co i3, uz sis tam nechal domontovat tu vesi baterku? 😀 😀 😀

                5. No moc nechápu ty 3-4 roky. Pokud mám technologii, tak ji
                  No moc nechápu ty 3-4 roky. Pokud mám technologii, tak ji portovat na jiný model auta není otázka 3-4 let. Nejhůř 2 roky. Ale pokud dělám jen změny na úrovni komunikace jednotek a nejsem korporát, určitě to dám do půl roku. Ten půl rok jsem si vymyslel, ale ostatní je praktická zkušenost.

    1. Sice nerozumim tomu, ze nekdo z obrazku a jednoho clanku je
      Sice nerozumim tomu, ze nekdo z obrazku a jednoho clanku je schopen byt rozhodnuty o vozech velmi podobnych parametru, ale tak to je jeho vec.
      Ja po precteni clanku jsem v klidu a rikam si, ze tech 2,2M do ModeluS nebyla nikterak spatna investice. Netvrdim, ze Jaguar nikdy nebo neco podobneho (teda pokud se nebavime o fu.kwagnech nebo potrefene slepici – na sra.ky tohoto typu samozrejme vyhraneny nazor mam). Celkove to vypada jako pekne auto nabizejici peknou zabavu za prijatelny peniz.
      Skoda, ze redaktori nemeli moznost podrobit auto dalsim testum, to by jiste usnadnilo/zamotalo hlavu lidem premyslejicim o EV mnohem vice.

          1. A neni to tak? V okamziku, kdy nejvetsi nadsenci stali ve
            A neni to tak? V okamziku, kdy nejvetsi nadsenci stali ve frontach, se jeste ani na 100% nevedelo, jestli to bude sedan nebo neco jineho.

            Nekomu preskoci, nekomu zaskoci, nekdo se kazdy vecer uz dva roky tesi, nekdo jezdi. Tak to v zivote chodi.

            1. Ja som počul o chlapíkovi z Nórska, alebo Švédska, ktorý
              Ja som počul o chlapíkovi z Nórska, alebo Švédska, ktorý zaplatil za Teslu S v roku 2011-12 plnú sumu bez záruky, že vôbec to auto alebo svoje peniaze niekedy uvidí. Vôbec si nemyslím, že to bol fanatik. Ak by v tej dobe niekto iný ponúkal elektromobil obdobných, alebo lepších parametrov, tak si kúpi to. Určite mu nezáležalo na značke Tesla.
              Je úplne jedno ako sa to volá, hlavne nech je to elektromobil s dostatočným dojazdom a prijateľnou cenou. A k tomu je najbližšie Tesla, okrem ceny.
              A to, že X tisíc ľudí zaplatí vratnú zálohu za auto, ktoré ešte nikdy nevideli ma vôbec neprekvapuje. Tí ľudia určite nie sú blbí a fanatickí uctievači Muska. Vidia, že dokázal so svojim tímom viac ako všetci v ostatných automobilkách dohromady, aj keď tiež má svoje chyby, ako ostatne každý človek.
              Ak bude na trhu niečo lepšie ako Tesla a budem na to mať, tak si to kúpim a budem to všade chváliť.

              1. A tim jsme zpatky u me puvodni poznamky – proc je u Jaguara
                A tim jsme zpatky u me puvodni poznamky – proc je u Jaguara spatne, ze ho nekdo vybral jen podle obrazku? Jaguar uz prece taky par (desitek) let ukazuje, ze auto vyrobit umi (elektropohon je spis o tom umet ho dodat v zaplatitelne cene nez ze by to bylo technicky slozite).

      1. zajed si nekdy do servisu s Teslou, treba pak nebudes psat ty
        zajed si nekdy do servisu s Teslou, treba pak nebudes psat ty blbosti o servisovani a respiratorech, cena servisu je adekvatni cene vozu, proste to neni lowcost za par set tisic kde na servisu nachas par desitek eur ale spise par set az tisic eur, ale az po zaruce, protoze Jaguar dava plnou 3 letou zaruku a neomezene kilometry po dobu zaruky, vse co se resi v prvnich 3 letetch vcetne garancnich prohlidek je u Jaguaru zdarma, pokud je auto preprodano, pak ta zaruka plati do 100 tisic najetych km

        u nas je jiz objednano delsi dobu a k Tesle S tak pribude v garazi prave i-Pace pro manzelku, ted jezdi v F-Pace a i-Pace by mel dorazit v unoru

Napsat komentář