Na autosalonu v Pekingu jsou právě odhalovány ty největší světové pecky. Mezi nimi také nové elektrické SUV BMW iX3.
foto: BMW
První plně elektrické SUV z Mnichova nese označení BMW iX3. Automobilka jej odhalila příznačně na autosalonu v Pekingu.
foto: BMW
Hlavní rozdíl proti současné generaci SUV X3 se spalovacím motorem je v přední masce. Ta je u elektromobilu plná a připomíná spíš vozy značky Kia.
foto: BMW
Po technické stránce nabízí BMW iX3 (zatím jako Concept) výkon 200 kW, baterii 70 kWh a dojezd dle WLTP lehce přes 400 km. Rychlonabíjení zvládne výkonem až 150 kW.
Auto má jít na trh už v roce 2020. To aby Mnichované stihli být na kolbišti s dalšími konkurenty, jako je třeba Audi e-tron, Mercedes-Benz Generation EQ a další.
S tím designem se tedy moc nevyznamenali. Je takový
S tím designem se tedy moc nevyznamenali. Je takový kýčovitě čínský. Ale pro Číňana asi dobrý….
To víčko od nádrže na pravém zadním blatníku tam má
To víčko od nádrže na pravém zadním blatníku tam má iX3 proč??
Dobrý postřeh. Mám pocit, že čínský standard GB/T není
Dobrý postřeh. Mám pocit, že čínský standard GB/T není kombinovaný a tedy potřebuje dvě zvláštní zásuvky pro AC a DC a tak si dokáži představit že se jim nevešly vedle sebe a tak vzadu bude DC zásuvka. Vpředu je určitě jen GB/T AC zásuvka
Nemáte někdo náhodou vzor nájemní smlouvy vozidla pro
Nemáte někdo náhodou vzor nájemní smlouvy vozidla pro změnu tarifu elektromobilita u dodavatele energií?
Měla by stačit klasická dle Občanského zákoníku, třeba
Měla by stačit klasická dle Občanského zákoníku, třeba http://www.vzory.cz/vzory/smlouva-o-najmu-dopravniho-prostredku/#.WuXOKkxuKQY
Tak to je fakt pecka, auto s elvisovskejma brejlema na
Tak to je fakt pecka, auto s elvisovskejma brejlema na čumáku co má aerodynamickej odpor cihly a bude se prodávat až za 2 roky. Z toho by si jeden káknul do trenek.
Dojezd asi stejný jako dnešní Tesla Model X 75D.
Maj to kluci dobře spočítané. Než ho začnou prodávat,
Maj to kluci dobře spočítané. Než ho začnou prodávat, prodají 200 tisíc klasických X3 a mají vyděláno 🙂
Todle budou stejně tlačit hlavně do Číny, všude jinde
Todle budou stejně tlačit hlavně do Číny, všude jinde bude nástup asi pomalejší nebo budou dlouhý čekačky nebo obojí. Takže spalováků budou pořád prodávat dost i tak.
off
Tesla na Pekingským autosalonu poutá pozornost, ostatní
off
Tesla na Pekingským autosalonu poutá pozornost, ostatní maj pořad jen koncepty.
https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-04-25/even-with-no-musk-tesla-steals-show-at-beijing-car-exhibition
Pokud má být EV solidní musí být:
1/ lehké
2/ nízký
Pokud má být EV solidní musí být:
1/ lehké
2/ nízký valivý odpor a aerodynamický odpor
Jinak je to další zabiják ekomyšlenky
to je pohlad len z hladiska eko/efektivity.
Niektori ludia
to je pohlad len z hladiska eko/efektivity.
Niektori ludia mozu preferovat napriklad bezpecnost.
Kazdemu sa paci ine auto. (mne sa SUV nepacia, mam Citroen c-zero).
Nech je to v akomkolvek aute, elektro-pohon je velky krok dopredu v porovnani so spalovacim motorom, z hladiska efektivity aj ekologie.
Já naopak SUV potřebuji, resp. potřebuji auto s větší
Já naopak SUV potřebuji, resp. potřebuji auto s větší světlou výškou a pohonem 4×4, jinak nemá smysl moje stávající CRV měnit. Je to třeba i buď o módní vlně, nebo o skutečných potřebách… 🙂
Pokud solidní znamená pevné, tak lžeš 🙂
A u elektroaut
Pokud solidní znamená pevné, tak lžeš 🙂
A u elektroaut pro efektivitu pohonu záleží na hmotnosti taky daleko méně než u tradičních spalováků.
Pravdu jsi měl jen u toho aerodinamického odporu, ovšem pokud je SUV provozováno převážně ve městě, tak i tento vliv je pro většinu zanedbatelný.
Jo, provozovat SUV ve městě, to je slast.
Jo, provozovat SUV ve městě, to je slast.
Třeba v Říčanech? :))))
Třeba v Říčanech? :))))
SUV – suburban utility vehicle
SUV – suburban utility vehicle
*sport
*sport
Ted je modernejsi to sport (asi to lip prodava), ale v
Ted je modernejsi to sport (asi to lip prodava), ale v zacatcich to fakt bylo suburban – auto pro americka predmesti.
Ano obojí je možné, ale začínalo to tak jak říká Erik.
Ano obojí je možné, ale začínalo to tak jak říká Erik. Takhle mi to v roce 1990 vysvětlovali v emerice.
SUV naopak ve městě oceňuji. Jsou většinou kratší než
SUV naopak ve městě oceňuji. Jsou většinou kratší než odpovídající sedany, mají vyšší posez a nemusíte se bát obrubníků (krom disků kol samozřejmě).
Mě přijde, že se tu zaměňují kategorie SUV a crossoverů.
Mě přijde, že se tu zaměňují kategorie SUV a crossoverů.
Kdepak. Tak stačí se podívat na stejné „cenové“
Kdepak. Tak stačí se podívat na stejné „cenové“ kategorie. Superb – délka 4856 mm, Kodiaq – délka 4697 mm. X5 – délka 4886 mm, BMW 5 – 4936 mm. Volvo XC90 – 4950 mm, Volvo S90 – 4963 mm. Atd.
Jednoduše, ten kdo si dneska koupí X5, tak ekvivalent pro něj není menší BMW 3 nebo 2, ale BMW 5.
Spravne, clovek neleze jak z tanku ze sedanu, ale jenom lehce
Spravne, clovek neleze jak z tanku ze sedanu, ale jenom lehce skloni hlavu a je venku. Karoq ma jeste vyssi posez tam clovek sklouzne na zem z vysky a hlavu neohyba vubec. Dalsi vece je rozhled pokud designeri neudelali malinke okenka tak je lepsi rozhled a nevadi tam obrovska prdel kufru tim padem vetsi zadni okno atd.. pro starsi lidi idealni skratka prostor vsemy smery.
Já to řikám pořád ideální pro líný tlustoprdy a
Já to řikám pořád ideální pro líný tlustoprdy a nemohoucí důchodce. 🙂
Možná, budeš-li mít dost štěstí, se toho taky
Možná, budeš-li mít dost štěstí, se toho taky dočkáš, sporťáku !!!
😀 ten uz jinej nebude on ocekava od auta neprakticnost a
😀 ten uz jinej nebude on ocekava od auta neprakticnost a nepohodli s tim svym kombikem:)
Očekávám efektivitu, prostor a bezpečnost. Té zvláštní
Očekávám efektivitu, prostor a bezpečnost. Té zvláštní co? 😀
SUVéčka nemaj ani jedno z toho. Teprve Xko dost vylepšilo tu bezpečnost, ale to je spiš krosover než SUV.
Podle NCAP SUV jsou jednoznacne bezpecnejsi, a maji i vice
Podle NCAP SUV jsou jednoznacne bezpecnejsi, a maji i vice mista efektivita je horsi pravda Cx.
Vyšši težiště pro mě není bezpečné nikdy. To je
Vyšši težiště pro mě není bezpečné nikdy. To je prostá fyzika. Teprve u elektroaut je to lepší. Lehce torpédovaný SUV jde přes boudu jako prd. A co není připoutaný tak je z 85 % mrtvý… Auta s nižsím těžištěm jdou spíš do hodin.
https://bit.ly/2KjTNvd
https://www.youtube.com/watch?v=_Kti-9qsLpc
Více místa vůči malejm autům možná, ale dlouhou ložnou plochu co se vyrovná kombíkům maj jen ty největší hovada. Prostor na vejšku je mi naprd. Krabice ani květiny na stojáka fakt nevozim. Tesla X je snad první SUV co bych možná přežil, ale s tou cenovkou je to total mimo.
Jo teď si na to kápnul ty koumáku, to je můj vlfkej sen
Jo teď si na to kápnul ty koumáku, to je můj vlfkej sen mít SUV :)))
Mýlíš se. Na hmotnosti záleží úplně stejně.
Mýlíš se. Na hmotnosti záleží úplně stejně. Potřebuješ stále stejné množství energie z motoru k získání kinetické energie. Fyzika platí úplně stejně i pro EV.
On myslel skorej rekuperáciu energie v EV.
On myslel skorej rekuperáciu energie v EV.
To jo, to je samozřejmě výhoda oproti ICE. Ale jen ve
To jo, to je samozřejmě výhoda oproti ICE. Ale jen ve městě, mimo město je rekuperace minimální, pokud se jede plynule. A tam tu váhu musíte tahat stejně jako ve městě.
Jenže když jedu plynule, tak už jsem jednou tu energii na
Jenže když jedu plynule, tak už jsem jednou tu energii na pohyb použil a dostanu ji zpět až při zpomalování a rekuperaci. A je téměř jedno, kolik jí bylo, když bude z velké části vrácena zpět do baterie. Pokud jedu plynule a klidně i rychle, je jedno jak těžké auto mám, to nehraje roli, tady je důležitý odpor vzduchu ze všeho nejvíc.
Proč má lepší spotřebu Hyundai Ioniq s 1500kg proti o 300kg lehčímu BMW i3? Na dálnici při vyšších rychlostech je to brutální rozdíl.
Teoreticky máte pravdu. Reálně ale ve městě nevyužiji
Teoreticky máte pravdu. Reálně ale ve městě nevyužiji rekuperaci tak často jak bych si přál. Je tam dost situací, kdy musím rychle reagovat a použít brzdy.
Dále nesouhlasím s tvrzením, že „bude z velké části vrácena zpět do baterie“. Sice těch jízdních odporů je méně než u spalováku (proto třeba odpor vzduchu u EV hraje výrazně větší podíl na spotřebě než u spalováku), ale i tak je jich stále dost – odpor vzduchu, pneu, ztráty v reduktoru, vnitřní odpor baterie, atd. Tyto odpory působí jak při rozjezdu (vydám více energie než získám kinetické energie), tak i při rekuperaci (nezískám tolik energie z kinetické energie do energie v baterii).
S poslední větou souhlasím, na dálnici (resp. při pokudmožno ustálené jízdě mimo město) bude více záležet na odporu vzduchu než na váze auta.
Nicméně ve městě při klasickém provozu (rozjezdy, částečně rekuperace, částečně brzdy) to bude zase obráceně, bude záležet více na váze auta než na odporu vzduchu.
Je vidět, že nejezdite s EV. Samozřejmě některým
Je vidět, že nejezdite s EV. Samozřejmě některým jízdním odporům se nevyhnete ať řídíte spalovák či elektriku. Ale to, že musíte často v městském provozu intenzivně používat brzdy, je pouze vaše řidičské neumění. Ja ji některý den sešlápnu pouze při aktivaci vozu a zařazení D nebo R. A třeba KIA Soul a Hyundai Ioniq ještě dlouho po sešlápnutí pedálu brzdy pouze rekuperuje a neaktivuje kotoučové brzdy. Takže pořád spousta energie zpět. Všichni uživatelé vozů BMW i3 v průměru rekuperují 3,5kWh na 100km. Na to se dá ujet dalších 30km. A tomu se říká energie zdarma! A ještě šetřím obložení brzd a kotouče.
Teď jste mne fakt rozesmál. Ta první věta mě dostala.
Teď jste mne fakt rozesmál. Ta první věta mě dostala. :-)))
Ač tedy i3 disponuje poměrně silnou rekuperací, přesto to mnohokráte nestačí – vlítnou vám chodci do silnice, na poslední chvíli blikne červená, před vámi auto dupne na brzdy, přednost zprava, atd. To jsou ve městě časté situace a nestačí brzdit relativně pomalu rekuperací.
Já se samozřejmě nehádám o tom, že rekuperace není přínosná. Ale ohrazuji se proti tvrzení, že „rekuperací získám většinu energie zpět“ jak tvrdíte. Těch jízdních odporů je stále tolik, že nelze říct „většinu“, ale z mého pohledu spíše jen „nějakou část“.
P.S. Za rok najedu s EV přes 30 tisíc km, takže být Vámi, příště neznámé lidi moc nehodnoťte, moc dobře je odhadnout nedokážete. 🙂
Jojo, modenaboy a Michelin přesně ví, kdo má EV a kdo
Jojo, modenaboy a Michelin přesně ví, kdo má EV a kdo nemá, mají doma křišťálovou kouli :)))
Modenaboy a Michelin EV poměrně dlouho jezdí a více typy.
Modenaboy a Michelin EV poměrně dlouho jezdí a více typy. Takže některé teoretické vývody z vlastní zkušenosti obratem pasují do oněch teoretických rovin klasického hospodského rozumbrady, neřidiče EV. To je celé. I bez koule.
To je zajímavý, Michelin jezdí rok v Tesle X, před tím
To je zajímavý, Michelin jezdí rok v Tesle X, před tím ani na hybridu nebyl a už je guru, hmmmm
Možná se v osobě pletu, ale podle mne má EV ve firmě
Možná se v osobě pletu, ale podle mne má EV ve firmě více a taky nabíjecí stanici. Sdělte detaily, o koho se jedná, dohledáme.
Pokud vím, jeho kolega má Teslu S koupenou ve stejné době
Pokud vím, jeho kolega má Teslu S koupenou ve stejné době jako je koupená Tesla X a pro zaměstnance objednal Tesly 3, které snad za rok dorazí, tolik k tomu co tady psal.
a nebyl to náhodou guru Jára?
a nebyl to náhodou guru Jára?
Vyzkoušet téměř všechny EV (mimo iON, to jsem
Vyzkoušet téměř všechny EV (mimo iON, to jsem přeskočil) na trhu (i ty co se tu neprodávají) a najet s nimi přes 100tkm, postavit vlastní rychlonabíječku, pár wallboxů a provozovat brzo už 7 EV a denně se o ně starat už nějaké zkušenosti dodá.
Jenže jsou lidi, kterým to nestačí a s nikým menším,
Jenže jsou lidi, kterým to nestačí a s nikým menším, než ředitelem zeměkoule, se nebaví. I Musk je jen břídil 🙂
Jsou jízdní odpory o kterých je zbytečné se bavit,
Jsou jízdní odpory o kterých je zbytečné se bavit, protože je nemožné je odstranit, třeba valivý odpor pneumatik, ten mohu snížit, ale nikdy se ho nezbavím. Ale EV je schopno s dobrým řidičem zrekuperovat 95 procent energie, kterou spalovák přetvoří v brzdách na teplo. A co se týče vašeho EV, přijeďte na sraz, třeba teď v květnu Jantarová stezka, rád si s vámi podám ruku.
Každý mluvíme o nečem jiném. Já se bavím o celkové
Každý mluvíme o nečem jiném. Já se bavím o celkové kinetické energii a její část, kterou rekuperuji (tzn. počítá se s odporem vzduchu, pneu, atd.) a tady tvrdím, že nerekuperujeme toho moc a Vy mluvíte o energii, kterou v brzdách přeměním na teplo. Tady nejsme v rozporu, současné EV dokáží rekuperovat kolem 90% této energie, tady s Vámi souhlasím.
Jinak děkuji za pozvání, rád Vás také poznám, ale jsem z Plzně a EV mám na ježdění kolem komína a maximálně do Prahy kvůli parkování v modrých zónách. Na Moravu bych z vlastní pohodlnosti jel normálním (větším a pohodlnějším) autem. 🙂
elektromobily.webnode.cz, přihlaste a přijeďte rovnou do
elektromobily.webnode.cz, přihlaste a přijeďte rovnou do Loštic nebo na Bouzov, když jedete z druhé strany. Jinak trasa Praha – Poříčany – Pardubice – vysoké Mýto – Mohelnice, tam všude jsou rychlonabíječky. Nejde o to dojet na Moravu, ale projet si elektromobilem delší trasu, což už není žádný problém. Kromě jediné překážky, vlastní pohodlnosti, ale to je hodně odvislé od typu elektormobilu 🙂
Dinosaurům je nějaká ekomyšlenka u zadele, dělaj jen to
Dinosaurům je nějaká ekomyšlenka u zadele, dělaj jen to co je pro ně ekonomicky pohodlné nebo k čemu jsou donucení. Jen proto že jim Čína jim dala koule do svěráku a je to ohromný rostoucí trh tak se začali milostivě zabývat elektroauty. Je to jen vynucený vývoj. Teď se nejvíc prodávaj SUV, tak se prostě vyroběj elektrický SUV. To že je to větší plýtvání energií při provozu, tomu už dopřeje sluchu jen velmi málo lidí.
Úplně největším paradoxem je, že neefektivní SUV se rozmohli zrovna v době ekonomický krize, kdy ceny ropy rapidně vyrostly.