TEST: Audi e-tron – luxusní svezení, ale velký žrout energie

Týden jsme jezdili v elektromobilu Audi e-tron. Čím si nás evropská konkurence pro Tesla Model X získala a čím nás naopak zklamala?

Elektromobil Audi e-tron je postaven na klasické spalovací platformě MLB (Modularer Längsbaukasten), kterou využívají napříklady modely Audi A4-A8, Volkswagen Touareg nebo Porsche Cayenne.
foto: Hybrid.cz

Proč chodit kolem horké kaše: od Audi e-tron se čekalo hodně, ale spousta zkušených elektromobilistů se nebála ventilovat i významné pochyby. Třeba o tom, že v ceně za základní výbavu auta bude opravdu jen to nejnutnější.

To je částečně pravda. Základní cena elektromobilu, který se celým názvem označuje Audi e-tron Advanced 55 quattro, je 2 137 900 Kč. Námi testovaný vůz byl ovšem vybaven ještě akčním paketem Gravity (4zónová klimatizace, Matrix LED světlomety, loketní opěrka, parkovací kamera, servodovírání dveří, ambientní osvětlení) za 130 500 Kč a dalšími příplatkovými vymoženostmi, které cenu vystřelily na 2 906 400 Kč včetně DPH.

Třeba už jen za vyhřívaný volant, který nebyl součástí výbavy testované verze, je nutné si připlatit alespoň 9000 Kč. Co jsme rozhodně kvitovali s povděkem, to byl audiofilní sen v podobě prémiového sound systému Bang & Olufsen (33 400 Kč). Každou jízdu doplněnou o správný hudební podkres dokázal povýšit na koncertní zážitek. Občas jsme s autem vyráželi především poslouchat muziku.

Připlatit je možné také za druhou nabíjecí AC zásuvku na pravé straně (13 100 Kč), která se přeci jen může někdy hodit, případně za virtuální zpětná zrcátka (44 700 Kč). My jsme měli zrcátka klasická, zato byla v příplatkové výbavě obří 21″ kola.

Stavba interiéru, především palubní desky a středové konzole, je u Audi e-tron viceméně klasická.

Stavba interiéru, především palubní desky a středové konzole, je u Audi e-tron viceméně klasická.
foto: Audi

Ta dodávala autu impozantní vzhled a celkově velmi dobře doplňovala agilní, jemně futuristické, ale přitom stále veskrze konzervativní vzezření. Kde naopak bezesporu ubírala, to byl valivý odpor, a tedy i dojezd. Právě tento klíčový parametr každého elektromobilu je největší a kruciální bolístkou Audi e-tron.

Ostrá konkurence

Baterie elektromobilu Audi e-tron má celkovou kapacitu 95 kWh. Využitelných je ale necelých 84 kWh. Pohotovostní hmotnost vozu je 2560 kg, zapojit za něj můžete až 1800kg přívěs. Oficiální WLTP hodnota dojezdu elektromobilu Audi e-tron činí 417 km při průměrné spotřebě 23,7 kWh/100 km.

Výsledná průměrná spotřeba elektromobilu Audi e-tron z našich skoro 1000 ujetých kilometrů.

Výsledná průměrná spotřeba elektromobilu Audi e-tron z našeho skoro 1000 ujetých kilometrů.
foto: Hybrid.cz

Reálné spotřebě i dojezdu je ale podle našich zkušeností z necelého 1000 ujetých kilometrů mnohem blíž americká norma EPA, která udává 328 km. Uvést do pohybu 2,5 tuny oceli s aerodynamickým koeficientem 0,28 totiž není žádná sranda.

Pro srovnání, Tesla Model X Long Range dnes nabízí 505 km WLTP/325 mil EPA (523 km), ačkoliv musíme druhým dechem dodat, že její základní cena je také o něco vyšší (asi 2,5 milionu korun, ale zase včetně bohaté výbavy jako je třeba Tesla Autopilot).

Když jsme Audi e-tron odevzdávali, ukazoval palubní počítač 968 km najetých průměrnou rychlostí 42 km/h při průměrné spotřebě 30,4 kWh. Z toho asi 250 km jsme jezdili po dálnici hraniční dovolenou rychlostí a vysloveně si přitom užívali skvělých možností zrychlení dvou asynchronních elektromotorů, které autu standardně dávají celkový max. výkon 265 kW. Naopak minimum času jsme strávili ve městě.

Když elektromobil žere

Pokud navíc odemknete mód boost, můžete se s výkonem dostat až na 300 kW. V takovém okamžiku už si můžete užívat zrychlení přibližující se standardní (nikoliv Performance) verzi konkurenčního Tesla Model X.

Po stránce výkonu autu není co vytknout a užijete si s ním kopu zábavy. Problém je v dojezdu a spotřebě. Audi e-tron „žere i trávu u cesty“, jak trefně poznamenal jeden z našich čtenářů. A příliš mu nepomůžete ani v okamžiku, kdy si začnete pádly pod volantem ručně hrát s rekuperací.

Zjistili jsme, že při hledání nabíjecích stanic není interní navigace právě nejspolehlivější nástroj - mnohé v Česku nám vůbec neukázala.

Zjistili jsme, že při hledání nabíjecích stanic není interní navigace právě nejspolehlivější nástroj – mnohé v Česku nám vůbec neukázala.
foto: Audi

Kupodivu i na krátkých úsecích, třeba 30km projížďkách, nebyl problém dostat se se spotřebou na 34 kWh/100 km. Jen opravdu výjimečně, s velmi lehkou nohou a klidným stylem jízdy, jsme pak s autem šli pod 25 kWh/100 km. Jenže Audi e-tron za tři miliony si nekupujete proto, abyste s ním jezdili jako největší kliďasové s Hyundai Ioniq Electric (který má pak spotřebu poloviční).

Už i to, že max. rychlost je omezena na 200 km/h, vypovídá o tom, jak si jsou konstruktéři Audi svým výtvorem jisti. Pro srovnání, Tesla Model X má maximum na 250 km/h. Své samozřejmě dělá i aerodynamický koeficient, který má Tesla Model X také výrazně lepší (0,25).

Luxusní a pohodlné materiály, ergonomické sedačky, pokrokové dotykové ovládání. Na první pohled všechno v pořádku!

Luxusní a pohodlné materiály, ergonomické sedačky, pokrokové dotykové ovládání. Na první pohled všechno v pořádku!
foto: Audi

Když to shrneme, s Audi e-tron si na dálnici můžete být jisti přejezdem Praha-Brno (200 km), s lehčí nohou Praha-Vyškov (240 km). Když ale pojedete až do Kroměříže (270 km), už bude potřeba se hlídat víc a až do Zlína (300 km) budete téměř jistě potřebovat někde na cestě nabít.

Po okresních silnicích mimo dálnice při rychlostech do 90 km/h už to bude lepší, tady bychom se dojezdu i mírně přes 300 km nebáli. Jako u každého elektromobilu, také u Audi e-tron silně záleží na výškovém profilu trati a jízdním stylu řidiče.

Rychlonabíjení? 50 kW nestačí

Co už ovšem řidič neovlivní, to jsou možnosti nabíjení. Tady Audi e-tron podle řady zkušeností exceluje, když nabízí jednu z nejlepších nabíjecích křivek mezi nejnovějšími elektromobily. Maximální nabíjecí výkon je 150 kW a Audi e-tron ho dokáže držet až zhruba až do 80 % kapacity baterie.

Audi e-tron není žádný teréňák, ale klikatých ani kodrcavých cest se nebojí. 21

Audi e-tron není žádný teréňák, ale klikatých ani kodrcavých cest se nebojí. 21″ kola a adaptivní vzduchový podvozek zajistily takřka bez výjimky skutečně ladnou jízdu.
foto: Hybrid.cz

Toto umožňuje právě i velká rezerva mezi celkovou a využitelnou kapacitou baterie. Problém je ale jinde. Nabíjecích stanic, které zvládnou výkony nad 50 kW, je v Česku jako šafránu a zbytek Evropy na tom není o moc lépe. Výjimkou je síť Tesla Supercharger, kterou ale zatím mohou využívat pouze elektromobily Tesla.

Volkswagen společně s dalšími automobilkami sice buduje celoevropskou síť Ionity s výkony až 350 kW a v Evropě už je několik desítek těchto stanic, ale do Česka zatím bohužel nedorazily (ačkoliv je to v plánu).

Rychlonabíjení u nabíjecí stanice ČEZ na dálnici D1.

Rychlonabíjení elektromobilu Audi e-tron u nabíjecí stanice ČEZ McDonald’s na dálnici D1.
foto: Hybrid.cz

S Audi e-tron tak můžete nabíjet prozatím jen u klasických „rychlonabíječek“ s výkonem do 50 kW. Ty se ale u aut s baterií o kapacitě >50 kWh mění spíš ve středně rychlé nabíječky a jejich výkon už takovým výzvám silně nedostačuje.

ČEZ a spol. sice dál sveřepě a čím dál rychleji budují své sítě nabíjecích stanic, ale bohužel stále pouze v zaběhnutém výkonovém standardu do 50 kW. Alespoň malé zředění vyššími výkony by jistě neuškodilo.

Malý přední frunk

Malý přední „frunk“
foto: Audi

Co se týká domácího nabíjení, lze Audi e-tron, stejně jako kterýkoliv jiný elektromobil, samozřejmě nabíjet z klasické 230V domácí zásuvky, případně třífázové zásuvky. V prvním případě vám bude nabití prázdného auta výkonem 2,3 kW trvat asi 43 hodin.

U třífázové zásuvky a standardně dodávané 11kW palubní nabíječky už je to mnohem lepší, na nabití úplně vybitého auta (což se, přiznejme si, příliš často nestává) počkáte asi 9 hodin. Připlatíte-li si za 22kW palubní nabíječku, zkrátí se doba nabíjení ještě na polovinu.

Luxusní interiér a pohodlné svezení

Pětimístné SUV Audi e-tron nabízí dostatek místa pro řidiče i posádku, která si vzadu může užívat opravdu velkou volnost. Objem zavazadlového prostoru je standardně 660 litrů, po sklopení zadních sedaček až 1725 litrů. Malý úložný prostor najdeme i vpředu, běžně jsou tam ukryty nabíjecí kabely.

Auto nabízí několik jízdních módů. Nejrychleji se dostanete ke sportovnímu, který je „za Dčkem“. Další jízdní módy pak můžete vybírat z nabídky na středové konzoli, jde např. o Offroad (využívá pohon všech čtyř kol quattro), Allroad, Comfort a další, které velmi jemně upravují jízdní vlastnosti.

Elektromobil Audi e-tron

Li-ion baterie je umístěna v podvozku a pod zadními sedačkami. To 2,5tunový vůz přiková k vozovce a eliminuje u vyšších SUV jinak běžné kolíbání.
foto: Hybrid.cz

Středová konzole se skládá ze dvou dotykových displejů. Na své si tad přijdou jak zastánci dotykáčů, tak i tlačítek, protože displej umí dávat haptickou zpětnou vazbu (lze ji ale také vypnout).

Přestože je vše rychlé a dotykové, nemohli jsme se zbavit dojmu, že je v tomto ohledu Audi e-tron někde na půli cesty. Že lidé, kteří středovou konzoli a její ovládání navrhovali, sice využili nejmodernější technologie, ale „po staru“. Jiní řidiči to ale mohou vidět jinak, tady jde skutečně o velmi subjektivní dojmy.

Tři miliony vymožeností

Interiér třímilionového auta má všechno, co byste od něj nejspíš čekali. Luxusní materiály, SIM kartu, wi-fi hotspot, skvělé odhlučnění – aerodynamický hluk se začíná jen mírně projevovat nad 100 km/h. V tomto ohledu není elektromobilu Audi e-tron téměř co vytknout. Audi tady staví na letité tradici a přidává i něco navíc. Třeba skvělou 3D parkovací kameru, která vám auto i jeho okolí ukáže v plné parádě.

elektromobil Audi e-tron test

K elektromobilu Audi e-tron samozřejmě existuje doplňková smartphone aplikace myAudi s jejíž pomocí lze snadno zjišťovat informace např. o nabíjení, plánovat si trasy nebo evidovat knihu jízd. Přiobjednat bude možné i hlasové ovládání skrze službu Amazon Alexa.
foto: Hybrid.cz

Jeden malý problém se objevil u příplatkového servo-otevírání dveří. Za kliku dveří zevnitř je totiž nutné zatáhnout jednou, aby se dveře pootevřely, a pak podruhé, aby se otevřely úplně. Některým spolucestujícím to dělalo problémy.

Audi e-tron měl být dalším z mnoha „Tesla-killerů“. Nejsme si ale jisti, zda se mu to tak docela podařilo. Pro konzervativněji laděné řidiče a fanoušky koncernu Volkswagen, resp. jeho značek, jde pořád ještě co do dojezdových vzdáleností a ceny o příliš velký a drahý kompromis, který nevykoupí ani skvělé zrychlení a pohodové jízdní vlastnosti. Pro fanoušky elektromobilů a nových technologií se zase Audi e-tron zastavil na půli cesty od spalováku k opravdu přelomovému autu nové generace.

Audi e-tron v žádném případě není špatný vůz. Takové dnes ostatně v Evropě najdete jen těžko. Ale očekávání byla nastavena výš, lépe a radostněji, než jaká je nakonec praxe.

vlastní

197 Comments on “TEST: Audi e-tron – luxusní svezení, ale velký žrout energie”

  1. Nechápu proč autor článku porovnává spotřebu s ioniqem.
    Nechápu proč autor článku porovnává spotřebu s ioniqem. Vždyť je to úplně jiné auto. E tron má spotřebu adekvátní ke své velikosti hmotnosti a výkonu.

    To je jako psát test na Q7 s tím že žere 9 litrů nafty ,ale taková Octavia 1,6 TDI jezdí za polovinu.

    Chápete ten paradox?

      1. Práveže to s tým eTronom nie je až také tragické. Do
        Práveže to s tým eTronom nie je až také tragické. Do mesta to samozrejme velmi nebude kvôli velkej hmotnosti a tým pádom vysokej spotrebe ale na dlhších trasách má len o niečo vyššiu spotrebu ako TMX. Zákazníkov si to určite nájde, to sa nebojím.
        Verím tomu, že prídu na to čo im najviac žerie a vylepšia to.
        Skôr sa obávam toho, že na také výkony sa použité akumulátory nehodia kvôli nemožnosti rovnomerného uchladenia a budú musieť prejsť na iný formát článkov. Nakoniec nie len Tesla, ale aj Rimac a Kreisel Electric (a asi aj ďalší) používajú valcové články. A ak by to nebolo nutné, tak načo by si to komplikovali zložitejšou a drahšou kompletáciou akupakov, že?

        1. Treba si hlavne uvedomiť že sa jedna stále o elektromobil
          Treba si hlavne uvedomiť že sa jedna stále o elektromobil na starej platforme pre spaľováky. MLB

          Elektromobili postavené na MEB platforme určenej vylučne pre elektro ešte len prídu.

          Preto tie parametre neberiem nejako tragick prave naopak. Na to že to auto začalo svoj život ako ICE tak je celkom fajn. Druha vec je že na neho aj tak nemám 😀

  2. To je super. S tim vyrovnanym rychlonabijenim dava Tesle
    To je super. S tim vyrovnanym rychlonabijenim dava Tesle docela nakladacku. Neni nutne neustale premyslet pri jakem stavu nabiti zajet k nabijecce. Kdykoliv do 80% plnym knedlikem a i v 99% 50kW. Super. A ne to skrtit jako Tesla. Tesla ma zas vyhodu kdyz je baterie skoro prazdna. Jenze takova drobnost je ze zatim zadny V3 nejsou na obzoru. Bude umet Model 3 nabijet 250kW na Ionity? No nabijecek pro E-tron taky moc nejni. A kolik jich bude pro Pich Zero? A co Jan Tleskac? Mimochodem moje superkara rychlonabijeni neumi tak to neresim. 🙂

  3. Přijde mi to jako takové zbytečné auto. Fandím
    Přijde mi to jako takové zbytečné auto. Fandím elektromobilům, které slouží k cestám do 200km někde kolem měst a mají malou spotřebu. Dají se rozumně přes noc dobít doma. Díky tomu mají nízké provozní náklady a ve městech v zácpách nesrdí lidem pod nos. Velké težké SUV s velkou spotřebou bych klidně nechal na fosilní paliva a hlavně bych se s ním neproháněl po městě.

      1. Kdyby jste cetl me prispevky pozorne pak by jste vedel, ze
        Kdyby jste cetl me prispevky pozorne pak by jste vedel, ze jezdim v Tesle vice nez dva roky a po celou dobu tu prispivam.
        I v tom co jsem do vas “hustil” mate trochu zmatek, takze vam to shrnu.

        Kdyz si koupim Ioniq za milion i s dani, do ktereho mi pri sve nizke spotrebe pribyvaji i na 50kW stanici, (kterych uz je vsude spousta) kilometry velmi svizne pak s nim (jak jsem tu uvadel) nemam problem odjezdit vetsinu sveho cestovani, vyjma dovolenych, jak jsem take psal.

        Kdyz si koupim eTrona trochu vybaveneho za nejmene 2,5mega, pak ocekavam, ze se s nim budu moci vydat i na delsi cesty.
        Kdyby mel k dispozici nabijeci sit jakou ma Tesla, pak bych s tim jeste nemel problem, ale pokud u nas neni doposud jedina verejna opravdu rychla nabijeci stanice, ve vychodni Evrope je jich jako safranu a v zapadni je to take stale bida, pak je to auto proste k nicemu.
        Jak jsem tu totiz opravdu psal, neni dulezity dojezd, ale rychlost cestovani. K rychlemu cestovani je treba mit kde rychle nabijet a dokud neni kde rychle nabijet, pak to je alespon treba castecne suplovat tim pocatecnim dojezdem.
        Kdyby mela ten nizky dojezd na svedomi mala baterka, jeste by se s tim dalo prezit obcasne nabijeni na 50kW stsnici, ale takhle to bude fakt ocistec, kdyz vam to pri dalnicni jizde v zime a tedy spotrebe kolem minimalne 35kWh/100km nabije za pul hodiny cca 65km…
        To uz bych sel mnohem radeji do te Kony nebo eNira.

          1. Diky moc za slova podpory. Pisu se s tim prave protoze verim,
            Diky moc za slova podpory. Pisu se s tim prave protoze verim, ze tu jsou normalni lide, kteri to oceni.

            Na druhou stranu pripoustim, ze moje prispevky mohou mozna obcas pusobit nazorove nekonzistentni.
            Zejmena co se meho vztahu k Tesle tyka.
            Je to dano tim, ze nejsem skalni fanousek Tesly, ktery by zaviral oci pred jejimi chybami, ale zaroven nejsem ani jeji odpurce, takze dokazu ocenit to v cem je dobra.
            Proto se obcas mozna zdanlive arogantne navazim do prispevku nebo clanku, ktere Teslu opevuji, a v zapeti startuji na nekoho kdo se do ni navazi, zejmena pokud je zrejme, ze o ni nic nevi, protoze kdyby ji znal dokazal by si najit dost veci, ktere se daji pomlouvat, jenze tihle lide vetsinou jen papouskuji spatne zpracovani a nebo se dokonce navazi do neceho v cem je Tesla paradoxne nejlepsi.

            Kazdopadne jsem fanousek elektromobility, ve ktere je (v podstate k memu zklamani) Tesla stale nejlepsi/nejpouzitelnejsi. A jelikoz neni dobre, kdyz na trhu neni moc konkurence (ani pro Teslu) tak s napetim cekam na kazdou novinku. A proto me treba (jak jsem tu psal) ani moc nezajimala novinka v podobe TM3, protoze Teslu uz znam, vim v cem je dobra a v cem ne, a TM3 neni novou konkurenci na poli ev, na kterou cekam.
            Za to do eTronu jsem vkladal velke nadeje a zklamani je tedy primo umerne ocekavani…

            Mimochodem, rozepisuji se dnes, protoze sedim od obeda na nejakem skoleni, ktere ma i nudne pasaze. 🙂

  4. na inom fóre – vyvážený koment.
    včera prebahla

    na inom fóre – vyvážený koment.
    včera prebahla porovnávacia jezda, popis
    Vsetko sa docitate aj v spominanom autozurnale, resp. dozviete z video testu.
    V skratke. Je to test etronu zamerany na dojazd a efektivitu. Dnes a zajtra este prebiehaju jazdy v meste, ktore budu dotocene a dopisane tiez.
    Rano ked sme vyrazali z BA bolo okolo 6st, vietor, kosa ako vo february. Cestou tam nam zacalo prsat, cely cas silny vietor z boku aj protivietor. Uplne idealne podmienky na test efektivnosti
    BA-TT sme isli podla tesly 114kmh, TT-ZV to bolo 135kmh, vsetko tempomat, bez zavesu za sebou, aby nehrozil ziadny vzduchovy vak ani ine ovplyvnujuce okolnosti.
    SPOTREBA aut vo Zvolene:
    Etron 345Wh/100km
    biela P90D cca 320kWh/100km
    modra 100D 305kWh/100km

    Nasledovala cesta Tesiel k SC , pricom etron cucal stavu na ZSE Zvolen. Tym padom cesta spat moze mat male nepresnosti, ale ked sme porovnavali vysledne cisla na Zelenci pri Trnave kde sme sa lucili, rozdiel medzi etronom a modrou teslou sa drzal na urovni 3-4kWh. (etron sme uz nenulovali ale tesly ukazovali aj udaje od posledneho zastavenia a cesta do BA bola pre ne uspornejsia).

    Etron je vyrazne slabsie auto a je to citit. dlzka,sirka cca o 13cm menej ako Tesla, vaha identicka.
    Hluk som skusal merad appkou soundmeter. Kedze prsalo, sli stierace a ventilacia, cifry behali na urovni 56-61 asi u vsetkych aut. Mozno etronu ta appka dala o 1-2dB menej lebo ma zjavne inak-asi kusok lepsie odhlucnenie niektorych casti od podvozku, alebo dveri. V tom dazdi v tesle bolo vyrazne pocut dianie od cesty. Za sucha by to mohlo dopadnut vyrazne inak.
    Hluk vs.piskanie. Ani na jednej Tesle nebolo pocut ziadnu pracu motora alebo invertora. Na etrone zo zadu neustale zvuk podobny staremu Leafu, ale otravnejsi. Pri rychlostiach 30-40kmh ked uz neprsalo a mali sme vypnute radio som si pripadal ako v trolejbuse.
    Testovacie auto, ktore beha z redakcie do redakcie je verzia za vyse 112.000€ s dph. Teda tak, ako nove Xko. Za tie peniaze by som po tejto skoro A4, a este viac skoro A6 ani nestekol. Toť moj osobny nazor. Zajtra by som s nou mal este mat moznost pobehat po meste.

      1. doplním – to je ctrl c/v z diskusie, kde následne prebehla
        doplním – to je ctrl c/v z diskusie, kde následne prebehla debata a kritika.
        1. bolo to písaní narýchlo ako doplnok k poďakovaniu majiteľom tých tesiel, pretože prišli na výzvu danú deň vopred.
        2. ako napísal, originály budú v časopise a (asi) v tv relácii a jutube.

    1. ctrl c/v – doplnok:
      Idem doplnit slubene cisla z jazdy v

      ctrl c/v – doplnok:
      Idem doplnit slubene cisla z jazdy v meste. Podmienky mizerne-lejak, cca 7st, vsade stojace kolony, pohyb krokom.
      -Prevzatie auta v prievoze v BA, cesta k Eurovea,dalej cez palisady k Slavinu. Par km po Palisadach, presun na nabijacky k Freshmarketu, Lidl Trencianska,k Avionu 2x GW,cesta domov smer Dun.Luzna. Na druhy den rano z obce pri luznej do Prievozu v BA vratit auto.
      Spotreba pocas prvych 20km kedy su tam zapocitane kopce okolo Hradu bola cca 45kWh !! Neskor, ked som jazdil po rovine klesla na 37,2. Auto som doma vecer odparkoval v garazi s cislom 37,5kWh/100km po najazdeni cca 95km. Kurenie na 21 st, obcas vyhrev sedacky,stretavacky zapnute, ventilacia na minime. Dnes rano sa audi kratkodoba pamat vynulovala automaticky, takze kludna jazda po rovine z obce pri BA do prievozu = 33,8kWh.
      Celkovy priemer po troch dnoch v redakcii zahrnujuci vylet do Zvolena, stredajsiu jazdu redakcie v meste a moju vecernu jazdu v tazkych mestskych podmienkach a zapchach je 31,4 pri priemerke 43km/h a najazde 680km.
      Asi to nie je iba moj nazor, ze je to hotova katastrofa a ekvivalent pri spalovaku napr. takemu Cadillac Escalade.

      Jednu vec musim vyzdvihnut – rychlost nabijania. Testoval som ho na Delte, efacec, ABB a vsetky davali pocas 10-15min zastavok trvalo 49-50kW. Tymto je mozne, ze sa auto nabija podobne rychlo ako tesla na SC, lebo ta ku koncu ide rapidne pomalsie, kdezto audi podla kriviek z webu tlaci 50kW az do konca.

      Virtualne zrkadla su najvacsie zlo, nezmysel a adept na najhorsi vyrobok roka. V meste je to skoro nepouzitelne, ani po troch hodinach v aute som nedokazal odhadnut ako daleko je auto, ktore sa mi objavilo na displeji, jeho staticky obraz bez zmeny uhlu ked pohnem hlavou je hlavou tazko spracovatelny Tykadla navyse trcia velmi siroko do priestoru, fakt nevidim jediny dovod na priplatenie za tuto sprostost.
      Forma rekuperacie mi v tomto aute tiez vobec nevyhovuje. Kedze po pusteni pedalu plachti musite tuknut do brzdy, ked zacne fungovat rekuperacia (platnicky sa pripoja az pri silnejsom brzdeni) alebo vzdy po kazdom pusteni plynu natukat intenzitu rekuperacie padlami pod volantom.
      Etron nie, dakujem. Zaujal by tak pred 3-4 rokmi. Nie dnes, ked Tesla spravila uz niekolky update Xka aj Ska vr. motorov, baterii, sw.
      Mozno si to malokto uvedomuje, ale pri dobijani na 50kW nabkach treba uz pocitat pri ZSE s 3e poplatkom za parkovanie po hodine a v GW za 0,10€ za kazdu minutu po 45.minute. Nabijanie sa tak predrazi a hlavne GW vyrazne predrazuje toto nabitie.

      …ale hlavne, ze to vie toto na vsetkych dverach 😛 A vraj Falcondoor su blbost
      obrázok ak svieti pod otvorené dvere nápis „e-tron „.

    1. Zklamu tě, ale žádný fake se nekoná. Prostě jen něco
      Zklamu tě, ale žádný fake se nekoná. Prostě jen něco posrali a nestihli to uvést do začátku výroby. Proč by asi v technických specifikacích uváděli nabíjení při 22 kW?
      in Std. 11 kW (0–100 %) – ca. 8h 50min
      in Std. 22 kW (0–100 %) – ca. 4,5h
      in Min. 50 kW (5–80 %) – ca. 84 min
      in Min. 150 kW (5–80 %) – ca. 30 min
      Jinak tady máš i animační video z loňského roku před uvedením, kde ukazují jak v autě řeší nabíjení pomocí 2x 11kW chargerama: https://youtu.be/NG8d58ov_k0?t=58
      Takže s 22 kW se počítá, jen to nestihli do začátku výroby (stejně jako v zimě nebyla ještě k objednání Typ2 zásuvka na druhé straně auta).

      1. hmm je to nadále fejt protože audi v současnosti žádný
        hmm je to nadále fejt protože audi v současnosti žádný 22kW nedodává! a to je primární a přebíjí vše včetně nějakýho vižn rozmazanýho videa 360p. Co teprve bude se uvidí každopádně hybridí informace o příplatku 22kW je fejk a je fuk jesi je to od nějakýho pavla nebo fantomase. takže si neplet pojmy a dojmy

        1. Já nevím, jestli jsi opravdu tak natvrdlý nebo to jen
          Já nevím, jestli jsi opravdu tak natvrdlý nebo to jen hraješ.
          Já vím (a oba víme), že Audi v doučasnosti nedodává 22 kW onboard charger. O tom přece není žádný spor.
          Já jen tvrdím (s těmi zdroji z technické specifikace E-trona, který si můžeš stáhnout na audi.de a videem od Audi), že holt chlapci v Audi něco zvorali a add-on charger 11 kW není stále v nabídce (stejně jako byla druhá zásuvka na pravém boku auta, která v zimě ještě nešla objednat, ale nyní už jde), ale bude to tam, protože od začátku se konstrukčně v autě počítalo s dvě 11 kW chargery, s čímž počítá i technická specifikace a i to video ukazuje, kde to v autě bude.
          Už si rozumíme???

          1. no asi ty jsi natvrdlý právě že nebo nešlape ti logika
            no asi ty jsi natvrdlý právě že nebo nešlape ti logika anebo to chceš zahrát doautu. Ano od začátku je spor o Horčíkův fejkový výtvor publikovaný v tomto článku k onomu datu o příplatkovém 22kW asi na základě prý tvých „doporučení“ 😉

            A ta publikace je FEJK protože žádný 22kW Audi v současnosti nenabízí 😉 tečka

            1. Ty si fakt blbý, až to bolí. Kolikrát jsem ti psal, že je
              Ty si fakt blbý, až to bolí. Kolikrát jsem ti psal, že je to přímo z technické specifikace od Audi přímo na stránkách audi.de a i to video je originál od Audi. Tak jak to proboha můžeš nazvat FAKE? Znáš význam toho slova?
              Jinak si to můžeš přečíst přímo tady, není to fake, je to originál specifikace od Audi (to že to teď nenabízí je věc jiná a na tom se shodneme):
              http://bit.ly/2SFcTmB
              Další diskuze nemá význam, užij si zbytek víkendu.

        1. Tesla kombinuje indukcne (asynchronne) motory s spinanymi
          Tesla kombinuje indukcne (asynchronne) motory s spinanymi reluktancnymi (synchronnymi) motormi s permanentnymi magnetmi.
          TMS a X maju indukcny motor vzadu a TM3 ma indukcny motor vpredu. TMS a X maju (cca od polovice aprila) reluktancny motor vpredu a TM3 vzadu.
          Permanentne magnety v teslackych reluktancnych motoroch su na statore, su mensie a sluzia len na vylepsenie priebehu krutiaceho momentu v ramci otacky. Reluktancne motory nemaju na rotore permanentne magnety. I-Pace pouziva klasicke synchronne motory s permanentnymi magnetmi v rotore.

    1. Ten infotaiment z mého pohledu není “postaru”, ale
      Ten infotaiment z mého pohledu není “postaru”, ale jednotný v rámci modelů Audi. Když sednete do A8, A6, tak je to stejné, drží to linii Audi. Tak jako když sednu do Tesly jakékoliv modelu, tak očekávám “filozoficky shodný” infotaiment. Jestli někomu vyhovuje ovládání A nebo B je spíše věcí vkusu a zvyku. A jelikož Audi s etronem míří na stávající zákazníky Audi, tak je dobře, že uvnitř je to shodné s jinými modely této značky.

    1. Takže milovníci EV SUV mají na výběr.
      – Sociální holotu

      Takže milovníci EV SUV mají na výběr.
      – Sociální holotu s malým dojezdem za dva miliony aka Tesla
      – Normální provedení s malým dojezdem za tři miliony aka Audi

      Takže nám chybí
      – Normální provedení s normálním dojezdem za pět milionů
      – Normální provedení s nulovým dojezdem za dva miliony a
      – Sociální holota s nulovým dojezdem za milion

      Bída elektromobilů v plné nahotě

        1. Moc se neprodávají a mě to vůbec nevadí. Víceméně se
          Moc se neprodávají a mě to vůbec nevadí. Víceméně se pomalu dostáváme k tomu že ty auta budeme muset kupovat. Ta klasická totiž budou zatíženy tolika daněmi a omezeními že nás k tomu dostrkají. A to je to co mi vadí.

          Jestli má někdo ev, to mi žíly absolutně netrhá. Rád bych si ho koupil též, pokud by mělo stejnou cenu jako spalovák a aspoň poloviční dojezd.

                1. Proč bych měnil olej po 10 tis km?
                  Proč bych měnil olej po 10 tis km?

                2. lebo nenaolejuje si ho sám, naolejuje mu ho júlia?
                  na

                  lebo nenaolejuje si ho sám, naolejuje mu ho júlia?

                  na každom „spaľovacom fóre“ nik ROZUMNÝ nenechá olej dlhšie v motore! a odmieta syntetický. a pridáva aditíva. a …

      1. Koupil jsem manželce nějakou tu bídu s dojezdem 200 km dle
        Koupil jsem manželce nějakou tu bídu s dojezdem 200 km dle EPA za 550.000 Kč. Jí to jedno nabití na týdem stačí. Tak 70% je z FVE na střeše. Sobě také vyberu nějakou tu bídu okolo 2 milionů, protože mě ta auta prostě baví 🙂

  5. Chtěl jsem vám říct egoističtí namyšlení zachránci
    Chtěl jsem vám říct egoističtí namyšlení zachránci planety a obdivovatelé EV že chodím narozdíl od vás pěšky. Ekologické je jedině auto, které si nekoupíte. Ne to které vyrobí v USA, drancují kvůli němu planetu a pak ho lodí a kamionem dopraví až k vám.

    Styďte se PRASATA!

        1. Zapomeňte na to, že lidé zcela přestanou používat svoje
          Zapomeňte na to, že lidé zcela přestanou používat svoje auta a vrátí se k veřejné dopravě. Jsou prostě situace, kdy je osobní automobil k nezaplacení.

          Co tedy s tím? Nahradit fosiláky elektromobily nebo alespoň hybridy. Lepší taková snaha, než žádná.

          A kdo se tady na fóru pasuje do role mesiáše? Asi mě něco uniklo…

                1. Věř tomu nebo ne, milý anonyme, ale ten vulgární
                  Věř tomu nebo ne, milý anonyme, ale ten vulgární příspěvek, na který jsi reagoval, jsem nepsal já.

                  A moje osobní kvality naštěstí hodnotí někdo úplně jiný, než zamindrákovaní anonymové z netu. Takže si na svoji mzdu rozhodně nemůžu stěžovat. 🙂

                  Jestli jsis toho ještě pořád nevšiml, tady je fórum pro příznivce elektromobilů. Nidko se zde do role zachránce planety nepasuje, nikdo nikomu nic nenutí. Každého volba, v čem jezdí.

                2. Z Vaseho posledniho odstavce mam cerne svedomi, protoze ja se
                  Z Vaseho posledniho odstavce mam cerne svedomi, protoze ja se do te role tady svymi vyroky pasuju a kazdeho nutim, aby se zamyslel nad tim, co dela. Aby myslel na sve deti vice nez na sve pohodli.
                  A taky bych byl rad, aby se lide vyjadrovali slusne a s respektem k druhym. 🙂

                3. Ano, souhlasím s tím, že by se mělo diskutovat slušně a
                  Ano, souhlasím s tím, že by se mělo diskutovat slušně a věcně. Většinou se toho snažím držet, ale někdy mě ujedou nervy, přiznávám. Zvlášť když někdo překrucuje a nesmyslně, bezdůvodně napadá ostatní. Jsem holt jenom člověk.

                  Jinak osobně si myslím, že EV nemá cenu lidem nutit. Ani dotace nebudou v budoucnu potřeba. Věřím, že na chuť EV (skoro) každý přijde sám, až bude slušný EV skutečně za cenu dieselu. Zatím tomu tak není.

                4. Věř tomu nebo ne, milý anonyme, ale ten vulgární
                  Věř tomu nebo ne, milý anonyme, ale ten vulgární příspěvek, na který jsi reagoval, jsem nepsal já.

                  A moje osobní kvality naštěstí hodnotí někdo úplně jiný, než zamindrákovaní anonymové z netu. Takže si na svoji mzdu rozhodně nemůžu stěžovat. 🙂

                  Jestli jsis toho ještě pořád nevšiml, tady je fórum pro příznivce elektromobilů. Nikdo se zde do role zachránce planety nepasuje, nikdo nikomu nic nenutí. Každého volba, v čem jezdí.

                  Tobě nejde o nějakou diskuzi. Jenom tady oxiduješ a vysíráš.

        2. Hele nechci živit ropné kartely, chci mít čistou garáž,
          Hele nechci živit ropné kartely, chci mít čistou garáž, nezamořenou od výfukových plynů. Chci mít na zahradě solární elektrárnu a mít možnost si vybrat, zda peníze spalím v benzínu a naftě, nebo je pošlu místním výrobcům el.energie, nebo ty peníze dám majitelům restaurací, hotelů….. atd, kteří mi umožní nabíjet jejich elektřinu z jejich střechy a nepřímo tím podpořit oblíbený hotel, restauraci… Co mám dobrého z peněz, které posíláme do Ruska, nebo šejkům někam do Afriky za ropu??
          Oni si tam za naše peníze staví sjezdovky v poušti a kupují průmyslové fabriky po celém světě a ještě k tomu zbrojí.
          Vidíš alespoň kousek do budoucnosti, kam tento vývoj směřuje??
          Víš proč se dnes vedou války?? Snad v každém konfliktu se bojuje o ropu. Chceme se poprat o poslední ropný vrt?? Nebo budeme hledat jiné zdroj energie. Víš, že veškerá energie na této planetě pochází ze slunce?? Tak zvedni hlavu a začni přemýšlet jakou máme jinou možnost. Až na to příjdeš, tak nám to tu můžeš říct. Jinak dnes doporučuji zajet na Chomutovsko,Sokolovsko a podívej se tam jak vypadá díra v zemi z které pomalu mizí náš současný zdroj energie. Pak se jeď podívat v noci do Prahy a řekni jim tam, že v noci se nebude svítit, protože uhlí dochází. Co přijde potom?? Budeme pálit v elektrárnách naše lesy?? Jakou máš alternativu za 50let?? Za 100let??

                1. Lybie vs Libye. Asie vs Afrika. Napište do google maps i do
                  Lybie vs Libye. Asie vs Afrika. Napište do google maps i do mapy.cz, že mají označení státu špatně, protože jsem písmena opravil dle informace z map. Máte pravdu píše se správně Libye. Když budete hledat, najdete označení i Líbija. Njn nikdo není dokonalý.
                  Sýrie leží v Asi. Libye leží v Africe.

                  Je dobře, že ty komentáře někdo čte a přemýšlí o nich. 🙂

    1. No jasně. Všude pěšky – i za mrazu nebo za deště. Pro
      No jasně. Všude pěšky – i za mrazu nebo za deště. Pro děti do školky, že školky, na nákup do Lídlu apod. Trávu a bordel z chaty do sběrného dvora budu asi vyvážet na kárce (nebo to raději spálit). A na výlet jedině sockou a s plnou polní, tak to má být.

      Tyhle kidy lidí, co zřejmě žijou jako singles, mě vážně baví. 🙂

      Anebo jsi nám tím svým výplodem chtěl sdělit, že fosiláci rozhodně prasata nejsou, na rozdíl od obdivovatelů EV?

                1. V Bohnicích na tebe čeká cimra, moralistickej
                  V Bohnicích na tebe čeká cimra, moralistickej zamindrákovanče.

                2. To že devastujete planetu a vydáváte to za ekologické
                  To že devastujete planetu a vydáváte to za ekologické chování není můj mindrák ani moralizování. To je prostě fakt který spousta z vás není schopná překousnout.

                3. A jsme u toho. Kasáš se tu jak žiješ ekologicky a přitom
                  A jsme u toho. Kasáš se tu jak žiješ ekologicky a přitom využíváš výdobytky civilizace, stejně jako ostatní. To že tvrdíš, že chodíš pěšky, což je samozřejmě lež, na tom moc nevylepšíš.
                  Používáš počítač, autobus, určitě jsi někdy jel vlakem na naftu, stoprocentně jsi někdy něco jedl, určitě někde bydlíš buď v nějakém domě, nebo bytě, takže opět někde bereš teplo, elektřinu (z poloviny z uhlí!)

                  A budeš tu tvrdit, že ostatní devastujou planetu?

                  Jsi sobecký hlupák, co si myslí, že když jednou jde pěšky, že jseš lepší než ostatní.

                  Jestli se chceš chovat ekologicky, tak spachej harakiri, protože to je jediný způsob jak „žít“ ekologicky.
                  jinak tu jen plácáš nesmysly. A myslíš si že jedině ty jsi ten nejlepší na světě.

                1. Jeste ze nejsem „normalni“
                  Jeste ze nejsem „normalni“

                2. Nikde jsem nepsal že nejste normální. 🙂 Vy máte
                  Nikde jsem nepsal že nejste normální. 🙂 Vy máte skutečně extrémní problém pochopit pár vět.

    2. „egoističtí namyšlení zachránci planety a obdivovatelé
      „egoističtí namyšlení zachránci planety a obdivovatelé EV“

      Aha, takže podle toho, co píšeš, tak každý obdivovatel EV je automaticky „namyšlený, egoistický zachránce planety“.

      No ty jsi ale pako, to se hned tak nevidí. 🙂 🙂 🙂

    1. pro mě by byl ekonomický…pokud bych mohl jezdit s Q7/8 za
      pro mě by byl ekonomický…pokud bych mohl jezdit s Q7/8 za 10L nafty x 32Kc (3,20 Kč/km) tak mě e-tron nepřesvědčí 35kWh x
      €0,49 cca 13 Kč (4.50 Kč/km)

      odhad ceny z Fast chargeru(150kw+) na západě, na pomalejších nabíječkách to snad ani nejde provozovat

      1. To jsou výpočty na nic. Kdo bude mít na etrona, má
        To jsou výpočty na nic. Kdo bude mít na etrona, má vlastní barák. Najedu ročně s EV 30 tisíc km a ještě jsem nenabíjel na rychlonabíječce, kde by mne kWh stála 13 Kč. 90% času nabíjím doma nebo v práci, kde 1 kWh se vejde do 2 korun, zbytek je ČEZ (paušál), případně EON/PRE s cca 3 Kč za kWh.
        Takže jestli jednou v budoucna párkrát do roka nabiju za 13 Kč za 1 kWh, tak sice ta jedna konkrétní cesta vyjde stejně draho jako nafta, ale v celkových ročních nákladech to bude plivnutí do moře.

        1. ano dobře když vezmu má barák, tak musí mít ještě
          ano dobře když vezmu má barák, tak musí mít ještě volných aspoň těch 11kW 3fx16A aby to aspoň přes noc nabil (někdy i přes den) což mít každý nebude, nebo to chytře usměrní, ale pak se zase natahuje nepříjemně doba nabití a vzhledem ke spotřebě to Audi nebude kdykoliv k použití. Dále si neumím představit tohle nabíjet někde venku na 50kW, to je hodina a půl čekačka 🙁 nemluvě o Type2 konektoru)
          tohle auto má smysl provozovat jen na 150kW nabíječkách, ty tu nejsou a až budou tak tam stopro nebude stát kWh 3czk, ale právě odhadovaných 13Kc
          ta spotřeba to trochu zabila no

          1. Nevidel jsem barak, ktery by nemel alespon 3f 25A. Ale i kdyz
            Nevidel jsem barak, ktery by nemel alespon 3f 25A. Ale i kdyz by mel 3f 16, tak v noci je jaka spotreba v dome? Max 1 kW. Takze to pres noc nabijete. No a pres den maloktry barak jede stale na dren, takze si neco pricucnete, i kdyz prijedete o vikendu z vyletu. Navic se malokdy nabiji z 0 do plna, zkuseni elektromobiliste radi 20 – 80 (lepe 40 – 70) %, pokud nemate v planu jet nekam daleko.

            1. právě že e-tron je spíš na dálku, nebudu si kupovat 5m
              právě že e-tron je spíš na dálku, nebudu si kupovat 5m SUV na cesty po městě (to si koupím Zoe, i3 atd.)
              a pokud nabiju z těch 20 na 80% tak to mám na dojezd cca 200km a ze 40 na 70% to je na 100 km dojezd
              jako beru že pro někoho to auto bude fpoho i když bude stát víc na kabelu než jezdit po silnici

              1. Tsss, koukněte ráno před základku nebo gymply. Maminy tam
                Tsss, koukněte ráno před základku nebo gymply. Maminy tam přijedou s Q7, X5 či GLS, vyhodí děcka do školy a pak hurá ke kadeřnici. Jsem si jist, že E-tron s přehledem nahradí auta mamataxi, co jezdí celý den jen po městě mezi školama, kroužkama, obchodníma centrama a fitkama… 🙂 Určitě se najde nějaká zelená vdova, co bude chtít být strašně „eco“ a spustí vlnu ve své sociální bublině, protože ostatní pipiny nebudou chtít zůstat pozadu.

          2. Pokud máte barák, tak standardně máte 3x25A, to je
            Pokud máte barák, tak standardně máte 3x25A, to je nejrozšířenější jištění. Takže 3x16A na nabíjení v noci, kdy barák spí, na 99% nebude problém. Pokud ano, máte 2 cesty a obě jsou levnější, než nabíjet někde mimo za 13 Kč/kWh. Buď zvýšit jističe za cenu zvýšení měsíčního paušálu nebo si pořídit wallbox, který umí číst aktuální spotřebu na hlavním jističi a dávat autu jen tolik, kolik zbývá do maximální hodnoty jističe. Jsem si jist, že tímto vždy přes noc dobijete to, co jste za předchozí den projel.
            Já mám také na baráku 3x25A a jističe jsem kvůli 3x16A nabíjení nemusel zvedat ani o ampér.

            Souhlasím s tím, že nabíjení na 50 kW je vopruz, ale to mají stejné třeba majitelé Tesel, pokud nemají poblíž SC nabíječku. Tady už je to o tom, jak moc majitel auta jezdí dálkové jízdy. Pokud cestuje hodně, nemá možnost nabíjet v cíli, kde parkuje a má po cestě SC chargery, tak je lepší jít do Tesly. Ještě nějakou dobu bude trvat, než se začnou tady objevovat nabíječky >50 kW od klasických provozovatelů (ČEZ, EON, PRE, atd.)

            Co se týče spotřeby, je vyšší než třeba u Tesly X či I-Pace, ale není to zas taková tragédie. Když Bjørn Nyland dělal test těchto 3 aut, tak na stejných úsecích, kdy třeba Tesla X měla spotřebu 23,4 kWh/100km, tak E-tron měl 25,6 kWh, takže zas taková tragédie to není. Neviděl bych to jako zásadní nevýhodu, kvůli které si to auto nekoupit (viz https://www.youtube.com/watch?v=blqZ_rZ7WFI)

            Takže rozhodně bych to neviděl tak dramaticky, abych kvůli tomu musel nabíjet na nějakých superchargerech za 13 Kč/kWh.

                1. Tak 5. Podle ty
                  Tak 5. Podle ty mapky.
                  https://insideevs.com/news/336469/ionity-ultra-fast-charging-network-maps-out-planned-stations/
                  a
                  https://www.electrive.com/2019/02/12/spie-is-supporting-ionity-infrastructure/
                  Fuu. Tak se to nasel. Dokonce 7. Zdaji je to pravda nevim.
                  Tady to je:
                  https://elektrickevozy.cz/clanky/v-cr-vyroste-hned-7-superrychlych-dobijecich-stanic-ionity

                  Vzhledem k tomu, že je Česká republika srdcem Evropy, počítá se samozřejmě s výstavbou superrychlých dobíjecích stanic IONITY o výkonu 350 kW i v naší zemi. Podle nejnovějších informací pak víme, že 7 dobíjecích stanic je naplánováno pro výstavbu již v roce 2019 právě v České republice. Prozradil nám to zástupce společnosti Volkswagen Group.

                2. Ten poslední článek je o ničem. Jednak je z roku 2018,
                  Ten poslední článek je o ničem. Jednak je z roku 2018, slibují 2019, ale nemám pocit, že by se tu něco v ČR stavělo, to už by se o něčem vědělo. Takže v kontextu roku 2018 to bylo spíše takové „slibem nezarmoutíš“.
                  Že je ten článek psán někým, kdo o elektromobilitě nemá ani páru je poznat i z toho, že tam píše, cituji: „Jedná se o řešení využívající evropský standard pro dobíjení CCS, takže například majitelé elektromobilů s konektorem CHAdeMO nebo majitelé Tesel musejí spoléhat na redukce.“
                  Není žádná redukce CCS2->CHAdeMO.

          1. U Porsche Č. Budějovice se už delší dobu vrtají v zemi a
            U Porsche Č. Budějovice se už delší dobu vrtají v zemi a zlí jazykové tvrdí, že tam bude nabíjecí „stanice“. Že by Ionity? No, oni by asi bez nabíječky žádného E-Trona neprodali, takhle si to aspoň koupí ti, co Audi pokládají za životní styl, když už budou mít kde nabíjet.

              1. Do autosalonu koncernu VW snad moc lidí pro EV chodit nebude.
                Do autosalonu koncernu VW snad moc lidí pro EV chodit nebude. Od toho máme o 3 km dál Hyundai. Nicméně ta latrína nebude špatná i pro ty, co budou nabíjet své E-Trony. Pokud to žere 2x tolik než normální auto, pak to na stejné nabíječce v kilometrech nabíjí 2x pomaleji.

                1. Pokud nechcete auto, které žere 2x tolik než normální
                  Pokud nechcete auto, které žere 2x tolik než normální auto, tak si nekupujte SUV. Srovnávejte srovnatelné.
                  Pro začátek zkuste třeba toto: https://youtu.be/blqZ_rZ7WFI
                  Zjistíte, že sice žere nejvíc, ale ne zas o tolik, aby to bylo drama.

          1. Prý snad ?? to si snad děláte legraci, prý snad. To tady
            Prý snad ?? to si snad děláte legraci, prý snad. To tady normálně hybrid podle nějakýho Pavla šíří houksy černý na bílým jo. A to má mýt pak jako seriózní plátek bo co????????????

            Až to bude tak to bude a dokud to není TAK TO NENÍ tyoee

            1. Léky už došly? A jinak zdraví slouží? 🙂
              Já netvrdím,

              Léky už došly? A jinak zdraví slouží? 🙂
              Já netvrdím, že něco je nebo není. Jen vysvětluji, jak se situace má. Add-on charger má zpoždění, co jsem se tak různě doslechl, od června by už měl jít objednat. Není to dodělávka, od začátku se konstrukčně v autě s 22 kW počítalo, jestli jim kiksnul dodavatel, netuším…

              1. a co maj s tím tvým různým doslechem společnýho tvoje
                a co maj s tím tvým různým doslechem společnýho tvoje léky? Podstatný je že pan Horčík píše podle tvých doslechů houksy! To je to oč tu běží…

                „… a standardně dodávané 11kW palubní nabíječky už je to mnohem lepší, na nabití úplně vybitého auta (což se, přiznejme si, příliš často nestává) počkáte asi 9 hodin. Připlatíte-li si za 22kW palubní nabíječku, zkrátí se doba nabíjení ještě na polovinu“

                nic takového není, neexistuje jen jeden pán Pavel F. povídal páč se někde doslechl a nevzal si bombónky :)))

                1. Léky (co máš brát) mají toho s tebou hodně společného,
                  Léky (co máš brát) mají toho s tebou hodně společného, protože, dle tvého vyjadřování, ti opravdu chybí.

                  Máš problém s pochopením psaného textu. Já přece netvrdím, že něco je. Kde to tvrdím? Krom duševního zdraví, oči jinak také v pořádku?

                2. ano máš pravdu chybí ti bonbónky ty barevný 🙂 užs
                  ano máš pravdu chybí ti bonbónky ty barevný 🙂 užs konečně pochopil že tudy cesta nevede nebo stále nemáš dost?

                3. No s tebou určitě cesta nikam nevede. Protože ještě
                  No s tebou určitě cesta nikam nevede. Protože ještě chvíli a už se nehádám s blbcem, ale hádají se tady dva blbci.
                  Přeji hezký zbytek dne.

                4. no klidně si můžeš jo ale hlavně odhal „prý možná
                  no klidně si můžeš jo ale hlavně odhal „prý možná zdroje“ podle kterých se píše tendle 22kW článek ;))

                5. Máš to v komentáři ode mne výše. Citace z technických
                  Máš to v komentáři ode mne výše. Citace z technických parametrů z katalogu E-tronu a odkaz na animaci z Audi.

                6. irelevantní viz výše
                  irelevantní viz výše

                7. Ty musis mit smutnej zivot Fando, kdyz tu celej den spamujes.
                  Ty musis mit smutnej zivot Fando, kdyz tu celej den spamujes.

                8. Irelevantní je co? Vůči čemu? Chtěl jsi zdroj. Dal jsem
                  Irelevantní je co? Vůči čemu? Chtěl jsi zdroj. Dal jsem ti ho. Obojí je přímo od Audi. Co víc relevantního by si asi tak chtěl?

  6. No, poznamku o maximalni rychlosti TMX 250km/h bych si
    No, poznamku o maximalni rychlosti TMX 250km/h bych si odpustil, protoze auto se po par zrychlenich ze 120 do cca 180km/h prehreje a snizi vykon na polovinu. Pak vam bez problemu ukaze kufr lepsi dvolitrovej benzin. O dimenzovani opravdu mimoradne spadnejch brzd ani nemluvim.
    To ovsem nijak nemeni fakt, ze Etron za minimalne 2,5mil.kc s dojezdem sotva 250 km, neni auto pro kazdyho.

    1. V nedeli jsem se zasekl na SC v Koblitzu (u krizeni A93 a A6),
      V nedeli jsem se zasekl na SC v Koblitzu (u krizeni A93 a A6), kdyz jim v Mekaci nefungoval kavovar, takze namisto s planovanymi 30% jsem odjizdel s 68%. Rozhodl jsem se tedy dohnat zpozdeni a po delsi dobe testnout maximalku, jelikoz provoz byl prekvapive velmi maly. Az k omezeni na 120km/h u Weidenu jsem jel 235km/h az vice nez 250km/h aniz by mi to omezilo vykon. Tu stodvacitku jsem respektoval a za ni to opet rozjel na tyto rychlosti. Asi v pulce mezi Weidenem a sjezdem na Mitterteich mi to teprve omezilo vykon na 200kW, takze jsem zpomalil na 180-190km/h a toto tempo jsem bez problemu udrzel az dokud jsem nesjel z dalnice aniz by se vykon nejak dal omezoval. Po chvilce co jsem sjel z dalnice zmizelo uplne.
      Cely usek dalnice byl asi 53km, kdyby neprisla ta stodvacitka tak by to omezeni vykonu prislo odhaduji asi po 30km. Byla to, ale celkem vyjimecna situace, ze mi tak maly provoz umoznil jet takovymi rychlostmi temer nepretrzite.
      Delsi dobu jsem takhle rychle nejel, ale rekl bych, ze museli nejakym soft updatem trochu povolit uzdu. Drive mi to snizovalo vykon o neco drive a hned dale klesal.
      Uplne na zacatku to bylo pro znenu o neco lepsi, asi to stale ladi.

      PS: Nutno dodat, ze Tesla ukazuje rychlost opriti GPS jen o 1km/h vice.

        1. Nejak nechapu. Ja psal neco o spotrebe?
          Ale kdyz jste to

          Nejak nechapu. Ja psal neco o spotrebe?

          Ale kdyz jste to nakousl tak ja treba na ty vypocty dojezdu (s vyjimkou toho kolik mi ukaze navigace, ze budu mit v cili, protoze pak je zapocitan i profil trate, rychlostni limity, atd.) nehraju. U baterky mam nastaveno aby zobrazovala procenta a pak je spotreba docela uzitecny udaj.

          1. Kazdy teslar si jiste nasel svuj zpusob. Udaje Tesly o dojezdu
            Kazdy teslar si jiste nasel svuj zpusob. Udaje Tesly o dojezdu behem jizdy, at uz v km, nebo %, maji na muj vkus prilis velkou rezervu. Proto si behem jizdy pocitam sam, kolik km jeste mam a kolik musim mit. Bavi mne to. Temer vzdy mam na zacatku na displeji varovani o nutnosti omezit rychlost, ktere ovsem casem zmizi.

Napsat komentář