Honda je dnes hlavním konkurentem značky Toyota v oblasti hybridních aut. Její Insight ale na Prius dotahuje jen zdálky, a tak to Honda zkouší jinak. Jazz Hybrid spadající do kategorie mini-MPV nabízí prostor, úsporný provoz a jízdní vlastnosti za které se tohle auto nemusí ani v nejmenším stydět.
foto: Hybrid.cz
Honda Jazz Hybrid je nejlevnější hybrid na českém trhu. Cena malého MPV začíná na 429 000 Kč. Pro srovnání, cena obdobně vybavené 1,4l benzinové verze s automatickou převodovkou činí 409 000 Kč, přesně o 20 000 Kč níž.
Plusy a mínusy | |
nízká spotřeba | podivně zapuštěné budíky |
spousta prostoru | vyšší spotřeba na dálnici |
akcelerace | |
levný a kvalitní automat | |
Hodnocení: |
Auto je vybaveno stejným pohonným systémem IMA jako další hybridní auta stejné značky, tedy např. Honda Insight nebo sportovní hybrid Honda CR-Z. Jestliže jsme si ale v testu Hondy CR-Z stěžovali na nedostatek výkonu, v případě Jazz Hybrid to ani zdaleka neplatí. IMA je tu naladěn přesně tak, jak se od takového auta očekává.
IMA se skládá z 1339 ccm benzinového i-VTEC motoru o výkonu 65 kW (88 koní). Doplňuje ho malý 10kW elektromotor a 0,6kWh NiMH baterie.
Honda Jazz Hybrid se může pochlubit všemi přednostmi, kterými klasický Jazz (v Japonsku a USA prodávaný jako Fit) už několik let okouzluje zákazníky. Jednou z nich je prostornost.
Kufr Jazz Hybrid poskytuje standardně přepravní objem 300 litrů. Sedadla „Magic Seats“ lze navíc sklopit zcela naplocho a rozšířit tak prostor až na 831 litrů. Tři dospělá horská kola nastojato a bez skládání tam sice nenacpete, ale minimálně tři golfové bagy se vejdou zcela bez problémů, i s vozíky.
Při pohledu z vnějšku vypadá auto malé. Jakmile se ocitnete uvnitř, působí naopak dojmem mnohem většího auta. Řidič i spolujezdci mají dostatek místa na nohy i na hlavu. Auto nabízí pohodlí, které je obvyklé pro mnohem větší vozy segmentu MPV.
Toyota Prius poražena, jedničkou Honda Fit
Honda Jazz – nejlevnější hybridní automobil ve Velké Británii
Honda svůj hybridní pohonným systém IMA neustále vylepšuje s každým novým vozem. A na Jazz Hybrid je to hodně poznat. Jízda je díky elektromotoru za všech okolností svižná, což oceníte především při rozjezdech na křižovatkách, kde sekundy přidává i absence řazení.
Pohonný systém IMA se taktéž chová mnohem plynuleji než v Insightu. O bezproblémový chod se stará bezestupňová převodovka CVT, jejíž výsadou je kontinuální zátah a maximální pohodlí.
Honda Jazz Hybrid – podrobnosti, bude nový Accord Hybrid?
Honda Jazz Hybrid se představuje
Honda ponúkne hybridný Jazz za 16 570 dolárov – hybridná vojna môže začať
Že se Honda o svůj IMA neustále stará dokazuje i naměřená spotřeba. Honda Jazz Hybrid je jako stvořená do města a okolí. Výlet dvou lidí bez nákladu po Mělnicku si na celkem 115 km řekl o 4,0 l/100 km. I další cesty nad 50 km nám potvrdily, že meziměsto zvládá Jazz Hybrid s přehledem za 4,0 – 4,5 l/100 km.
Kratší trasy ve městě už jsou na spotřebu mírně náročnější a pohybují se v rozmezí 4,5 – 5,5 l/100 km. Na druhou stranu, právě tady, zhruba do rychlosti 50 km/h, dokáže Honda Jazz Hybrid fungovat jako plný hybrid a jet čistě na elektřinu. Vaše noha na plynu musí být ale opravdu lehká. Jakmile si vyžádáte i jen mírně zrychlení, nebo se objeví převýšení, zapojí se s tichým vrněním benzinový motor.
Kde Honda Jazz Hybrid ve spotřebě poněkud zaostává, podobně jako další hybridy včetně např. Priusu, to je dálnice. Tam se při konstantní rychlosti 130 km/h pohybuje spotřeba kolem 6,0 l/100 km. Pokud zapojíte do hry tempomat, můžete ji o pár desetin srazit až k 5,5 l/100 km. Pokud se spokojíte s max. rychlostí 110-120 km/h, lze se držet i pod 5,0 l/100 km.
Interiér je typicky „Honda“. Palubní deska je prapodivně zapuštěna do válcových profilů. Systém Eco Assist stejně jako v ostatních hybridech značky Honda indikuje styl vaší jízdy a sběr kytiček vás má, inspirován hrami typu Super Mario Bros., přinutit k tomu, abyste jezdili pokud možno co nejšetrněji. Nijak ale neobtěžuje. K dispozici je také typické zelené tlačítko pro ještě línější, ale úspornější jízdu. Anebo naopak mód Sport pro jízdu svižnější.
Nový hybrid Honda Jazz si nás získal především tím, že jde o skutečně použitelné a smysluplné auto, kde hybridní pohon není jen na okrasu. S ohledem na jízdní vlastnosti nabízí to, co lze od auta za takovou cenu čekat, možná o trochu víc.
Prostorné mini-MPV poslouží jako ideální jako rodinné auto, nákupní taška, ale je možné s ním vyrazit klidně i na delší dovolenou za hranice. Svému majiteli se odvděčí překvapivě svižnou akcelerací, výjimečně nízkou spotřebou a pohodlným ovládáním.
Základní cena Honda Jazz Hybrid: 429 000 Kč
Cena testované verze: 474 000 Kč
Základní technické specifikace | |
Název: | Honda Jazz Hybrid |
Typ: | asistovaný hybrid |
Výrobce: | Honda |
Baterie: | NiMH |
Rozměry (délka, šířka, výška v mm): | 3900, 1695, 1525 |
Rozvor (mm): | 2495 |
Max. rychlost: | 175 km/h |
Hmotnost (kg, provozní): | 1234 |
Objem palivové nádrže (l): | 40 |
Výkon (kombinovaný): | 88 kW |
Motor: | 1,3 l i-VTEC, Euro 5 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h: | 12,2 s |
Spotřeba (l/100 km): | naměřeno 4,5 město, 4,0 meziměsto, 5,5 dálnice (oficiální údaje: 4,6 město, 4,4 mimo město) |
Převodovka: | elektrická CVT |
Aerodynamický odpor (Cx): | 0,33 |
Emise (g/km): | 104 |
Karoserie: | hatchback, pětidveřový |
Zavazadlový prostor (l): | 300 (831 se sklopenými sedadly) |
Země původu: | Japonsko |
Má ještě cenu takové
Má ještě cenu takové auto předělávat na LPG ?Nebo CNG ?