Od dealerů značky Nissan po celé světě se začínají sbíhat nepotvrzené zprávy, že nový update 2016 elektromobilu Nissan Leaf dostane letos na podzim 30kWh baterii.
foto: Nissan
O tom, že se ještě v této generaci elektromobilu Nissan Leaf chystá upgrade baterie, jsme se sami dozvěděli nedávno dokonce od českého dealera. Nyní tuto informaci přinesl také magazín InsideEVs s tím, že mu ji potvrdily dva na sobě nezávislé zdroje/dealeři.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Elektromobily BMW i3 a Nissan Leaf lákají čtenáře Hybrid.cz nejvíce
Leaf by měl dostat baterii o kapacitě 30 kWh, a to ve verzích SV a SL. Verze S i nadále zůstane vybavena 24kWh baterií. Potvrzují se tak dřívější spekulace o tom, že by Nissan mohl nabídnout více kapacit baterií.
Standardem u výbavy SV se také stane CHAdeMO rychlonabíjení. Díky větší baterii by se mohl certifikovaný dojezd podle přísnějšího amerického měřícího cyklu EPA zvýšit ke 110 mílím, v přepočtu 176 km. V Evropě by to mohlo být 240 km dle NEDC. Reálně tedy někde kolem 200 km.
Nabídka se také rozšíří o několik nových barev, například Forged Bronze, Coulis Red a Deep Blue Pearl. Ubydou barvy Cayenne Red a Morningsky Blue.
Update elektromobilu Nissan Leaf pro rok 2016 bude posledním velkým před nástupem druhé generace vozidla. Ta by mohla nabídnout dojezd už kolem 320 km na jedno nabití a především výrazně mainstreamovější vzhled.
Snad to dá automobilce
Snad to dá automobilce také prostor pro zlevnění modelu se stávající baterii. Mně by dojez současného Leafu stačil, ale už na něj rozhodně nestačím finančně.
Taky jsem si říkal, že by nebylo špatný, kdyby prostor pro baterii byl u nevé generace předimenzovaný, aby mohl Nisan prodávat více verzí s různými velikostmi baterií. Možná by mohla fungovat také půjčovna baterí, kdy bych si před delší cestou (na dovolenou) zapůjčil jen baterii s větší kapacitou.
Nebo přívěsný vozík s
Nebo přívěsný vozík s akumulátorem a FV-Panely
http://www.greencarreports.com/news/1079294_forget-better-place-hook-your-electric-car-to-a-battery-trai
https://www.youtube.com/watch?v=f27QWIxybuU
Také by mohli nabízet příplatkovou výbavu. Střešní FV jako to má Fisker Karma nebo ….
https://www.youtube.com/watch?v=I3v6IBiP8DQ
https://www.youtube.com/watch?v=x9BdRd4uIww
Na Ostravském srazu, byl Peugeotek 106EV s FV panelem na střeše, a ten podle majitele dokáže, za příznivých podmínek prodloužit dojezd, až o 10km.
Super. Každé vylepšení
Super. Každé vylepšení vítáno . O kolik se zvedne váha ? Kolik ta sranda bude stát ?
Lze očekávat pokles prodejů. Případní Zájemci budou čekat na výkonnější akumulátor.
Hmotnost o maličko,
Hmotnost o maličko, nejlepší baterie mají ke 300Wh/kg, což dělá tak 20 kg navíc.
Cena by mohla být klidně stejná vzhledem k poklesu cen li-ion akumulátorů za poslední rok, maximální zdražení lze odhadnout z maloobchodní ceny Tesla baterií $250/kwh, tedy v přepočtu těch 6kwh navíc je za 38000.
Těch 300Wh/kg je pro
Těch 300Wh/kg je pro Li-metal články laboratorní hodnota na úrovni článků a ještě nějaký pátek to tak i zůstane. Prakticky má současný Leaf články AESC na úrovni 157Wh/kg, tedy zhruba polovinu. Celá baterie Leafu váží 294kg, takže si můžete lehce dopočítat, že na úrovni baterie je to 81Wh/kg.
25% k dobru je cca 196Wh/kg na úrovni článků což mimochodem už umí i současný Hamster-mobil s články 200Wh/kg od SK innovation.
Tak nějak se to čekalo, a
Tak nějak se to čekalo, a pokud je to pravda, tak to jde v stávajícím duchu pomalé evoluce. Předpokládám, že aby to dávalo Nissanu ekonomický smysl, tak baterie zůstala totožná a měnily se jen články.
Současné články AESC mají rating 125Wh a 317Wh/l, tyto nové články by tedy měli mít cca 156Wh a 396Wh/l (o 25% víc).
Co je ale teď zajímavá otázka, jestli toto už jsou články pro MY2017 Leaf II? Ten bude mít zřejmě přepracovaný podvozek a tedy i větší prostor pro baterii. Ale ani Nissan nedokáže zázraky a výsledná baterie by pak měla do 40kWh, spíše ale jen 36-38kWh.
Niekedy sa mi zdá, ako keby
Niekedy sa mi zdá, ako keby chceli stále zabrániť lepšiemu dojazdu, Podľa mna 45kWh, by bola ideálna. a
len +6 kWh, to je vtip ?
len +6 kWh, to je vtip ?
co by jste chtěl při
co by jste chtěl při zachování jejich rozměrů ? 🙂 😀
viděl jste někdy 6kWh velkou baterii ? 🙂 😀
+6kWh bez zvacseia baterky
+6kWh bez zvacseia baterky je naopak výborné číslo.
Nejde o nový Leaf, iba o upgrade toho aktuálneho a pre mna je to super výsledok.
Aby som si to auto kupil ale stale potrebujem 50kWh, teda snad dalsia generacia to už dá…aspon dúúúfam.
dyt cely Tesla PowerWall ma
dyt cely Tesla PowerWall ma 7kWh, takze tech 6 neni zase az tak malo… vlastne je to navrch celych 25% stavajici baterie.
Kraaaasa. Ak dobre rozumiem,
Kraaaasa. Ak dobre rozumiem, tak to dosiahli väčšou hustotou energie?
Ta ďalšia generácia bude mat asi naozaj dojazd 320km reálny.