Volkswagen nedávno na Výstavě policejního vybavení GPEC v Lipsku představil speciální policejní verzi elektromobilu e-Golf. Auto má vše, co německá policie potřebuje, plus „standardní“ parametry elektroauta e-Golf.
foto: Volkswagen
Prvním policejním oddělením, které elektrický e-Golf využije, je to na malém ostrově Helgoland v Severním moři. Právě tam bude dojezd max. 150 km zcela dostačující, protože ostrov má rozlohu asi 1 km2.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
VIDEO: Jak se vyrábí elektromobil Nissan Leaf
Segway uvádí na trh novou elektrickou tříkolku
Portugalská policie povolala do služby elektromobil Nissan Leaf
Na tamní policejní stanici slouží celkem pět příslušníků. Kromě nového elektromobilu budou i nadále využívat svá služební jízdní kola. Dalších sem policejních elektromobilů Volkswagen e-Golf nově slouží také policii v Dolním Sasku.
Na 1 km2 jim stačí ty
Na 1 km2 jim stačí ty kola. Tam asi nikdo daleko neujede, leda tak Fantomas, nebo někdo se vznášedlem.
Na 1 km2 nepotřebují
Na 1 km2 nepotřebují žádná kola.
Mohou chodit pěšky – pořádné kanady a pěkně do terénu aby o všem věděli. Ne si vyvalovat zadky v autě – a je jedno zda v benzinovém nebo elektrickém.
Každý člověk má denně nachodit asi 14 km, aby si utužoval zdraví a nebyl tak často na nemocenské a ve stáří na huntě.
Velkou zvlastnosti toho
Velkou zvlastnosti toho ostrova Helgoland je, ze dovoz aut a kol je tam zakazany. Auta a kola tam smi pouzivat jen celni sprava, policie, hasici a zachranka. Vyjimku maji pouze deti a pouze v zime, ze smi jezdit na kole.
Už se tady o tom psalo, že
Už se tady o tom psalo, že nespornou výhodu mají elektromobily u policie v pomalé hlídkové jízdě ve městech, kdy zároveň neotravují okolí hlukem a smradem. Současně má přitom malou spotřebu a trvá obvykle 2 hodiny, než najede 50 km. Nezanedbatelný je přínos ticha i pro dopadení zloděje, který si musí vozu okem všimnout, protože uši ho varovat jako doposud nebudou. Také zrychlení elektrovozu ve spojení s automatickou převodovkou je tu přínosem, špatně se bude provinilcům policejním elektroautům ujíždět, hlavně pak ve městech. Je současně důležité, aby měli policejní elektrovůz kde průběžně dobíjet při zastávkách, protože z principu by měl být neustále připraven k zásahu. Tedy ne vyjezdit baterii a přes noc na nabíječce, ale před stanici v nabíječce, při přestávce v nabíječce atp..
přesně tak. Elektro golf
přesně tak. Elektro golf je na hlídkování prostě ideální
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/a2014-vw-e-golf/
a po třech hodinách
a po třech hodinách hlídkování v Praze ale i jiných městech, by byla baterie vymlácená natolik, že o zásahu už se nedá ani mluvit. To mi nepřijde jako smysluplnej prostředek. S takovou by potřebovali zhruba 3 auta který by nahradili jedno normální se spalovacím motorem.
Je potřeba si ale taky
Je potřeba si ale taky uvědomit, že policejní hlídka není dělník u soustruhu, který tam bouchá osmihodinové směny na jednom místě. Tři hodiny žádná nikde jezdit autem nebude. Kolik jen papírování s přijatými oznámení má strážník si je potřeba uvědomit. V menších městech mají i omezení kolik mohou projezdit benzínu.
Ano máte pravdu Radovane. S
Ano máte pravdu Radovane. S tím souhlasím. Jen mi v článku trochu chybí poznámka o počtu policejních automobilu v Německu s mediem CNG a plyn jako takovým. Jinak rozdíl mezi Německem, Francií a ČR je i v tom, že se tyto státy snaží v rámci zlepšení ovzduší přecházet od nafty k benzinu, plynu a elektru.