23 % nově prodaných aut v Norsku jezdí na baterky

V Norsku dnes jezdí přes 60 000 aut na baterie, tedy elektromobilů a plug-in hybridů. Elektroauta tam tvoří 23 % všech nově prodaných vozů.

Elektromobil Volkswagen e-Golf byl nejprodávanějším autem na baterky v Norsku za červen 2015
foto: Volkswagen

Ještě před rokem činil podíl prodeje nových aut na baterie v Norsku nějakých 13 %. Dnes, tedy za červen 2015, je to 23 % a podíl elektroaut dál stoupá. Důvod? Záplava výhod, kterými norská vláda prodej elektrických aut podporuje.

Na nákup elektromobilu v Norsku není uvalena daň z přidané hodnoty. Majitelé elektromobilů mají veřejné nabíječky zdarma, mohou využívat vyhrazené pruhy, nemusí platit poplatky za silnice, mohou zdarma využívat parkování a trajekty.

Není se co divit, že elektromobily a plug-in hybridy tam tvoří více než pětinu nově prodaných aut. Nejprodávanějším autem na baterky byl v červnu 2015 překvapivě Volkswagen e-Golf s 747 kusy. Následovala Tesla Model S s 566 a Renault Zoe s 431.

Další tři místa obsadily plug-in hybridy: Mitsubishi Outlander PHEV (421), Volkswagen Golf GTE (355) a Audi A3 e-tron (196). Kompletní tabulku najdete níže:

Ačkoliv jsou prodeje elektrických aut v Norsku extrémní, stále tam auta na baterie tvoří pouze 2,4 % z celkových 2,6 milionu aut na silnicích. Obměna vozového parku jednoduše není záležitostí několika málo let, ale spíše desetiletí.

30 Comments on “23 % nově prodaných aut v Norsku jezdí na baterky”

  1. Švýcarsko prodeje Tesla
    Švýcarsko prodeje Tesla S
    Od ledna do května tohoto roku se prodalo ve Švýcarsku 385 kusů, takže Tesla Model S byl nejprodávanějším vozem ve svém segmentu.
    Tesla setřásla mezinárodní konkurenci!

    V prvním čtvrtletí loňského roku se musela Tesla sklonit před Mercedesem třídy S, který obsadil první místo v prodejnosti luxusních sedanů. Letos je to Tesla Motors, komu se podařilo již v květnu setřást německou i mezinárodní konkurenci.

    Podle statistické analýzy Car Center Automotive Research prodala Tesla ve Švýcarsku pouze o 100 kusů Modelů S méně, než za celý minulý rok.
    Dodatek: Podle portálu Auto Schweiz bylo minulý měsíc, takže v červnu, registrováno ve Švýcarsku celkem 253 Tesla Model S. To dokonce překročilo počet registrací v Německu, kde registrováno 224 Modelů S. Na tomto poměru je zajímavé zejména to, že v Německu žije téměř deset krát tolik lidí, než ve Švýcarsku.
    „Díky těmto číslům se Tesla stala nejprodávanějším luxusním sedanem ve Švýcarsku,“ říká Ferdinand Dudenhöffer z CAR-Institutu.
    teslafan.cz

    Nissan leaf v Norskou . Čekal bych větší prodeje . Interier je, ale trochu Sci-Fi a ty zvuky které vychází s palubního systému. Jak s Asijské digihry . Na prodejnosti nepřidají.

  2. „“Nejprodávanějším autem
    „“Nejprodávanějším autem na baterky byl v červnu 2015 překvapivě Volkswagen e-Golf““

    Ano, to je ohromné překvapení. Když v roce 2015 byl zatím na prvním místě mezi EV v každém měsíci, i v roce 2014 byl několikrát na úplné špici, a obecně je Golf nejprodávanějším autem v Norsku. Ano, je to ohromné překvapení.

  3. Nissan Leaf ztrácí – vloni
    Nissan Leaf ztrácí – vloni byl suveréní jedničkou, letos je rád že se udrží v první desítce. A protože to auto není v ničem horší než vloni, tak je názorně vidět že: 1) se v Ghosn se s Leafem trefil parádně do segmentu na trhu kde nebyla opravdová konkurence a 2) Leaf už začíná trochu technologicky ztrácet na novější modely, případně 3) lidé kupovali Leafa spíše pro jeho technické vlastnosti, ale museli přitom „spolknout“ kontroverzní design. Trh se mění. Uvidíme jak Leafu pomůže ohlášené navýšení kapacity baterií.

      1. No právě design Leafa je
        No právě design Leafa je hodne vyhraněná záležitost a proto se někomu líbí, ale spoustě lidem, včetně mě se vyloženě hnusí a proto kdybych na něj měl, tak bych si ho sice koupil, ale jen z toho důvodu, že tu neměl konkurenci.
        Když už tu je eGolf, sice s horší nabíječkou, ale design, je o něčem úplně jiném. eGolf se prostě líbí většině lidí o proti Leafu.

        1. To jednak, ale hlavně už
          To jednak, ale hlavně už se vůbec uráčili ti šupáci od Nissanu ten 30kWh pack alespoň oficiálně ohlásit? Já jsem se rozhořčil, když jsem dnes zase četl o tom jak se Nissan s LG poplácávají po rameni jak mají ty baterie na háku. A korunu tomu nasadil Renault s podpisem „memoranda o porozumění“.

          1. 6 kWh navíc by mě
            6 kWh navíc by mě samozřejmě ve spoustě případů dosti pomohlo, ale pořád je to o jediném. Že všichni tyhle koncerny vyrábí pořád hlavně spalováky a nechtějí si kazit zajetý model. Ladí si svoji technologii a myslí, že až to jinak nepůjde, tak prostě jen přidají baterie. Jen mám pocit, že nepočítají s tím, že tou dobou bude mít tesla ty baterie podstatně levnější.

        2. 6 kWh je čtvrtina
          6 kWh je čtvrtina současné kapacity. S tou jsme ujeli 150 km, s trochou opatrnosti i 160 km. Čtvrtina navíc, to je 200 km. Věříme, že nezůstane jen u větší baterie, ale že se auto dočká i dalších vylepšení, které dojezd přeci jen ještě o něco posunou. Nezbývá než doufat :).

          1. Já počítal 150/24*30 a
            Já počítal 150/24*30 a vyšlo mi 187,5.
            Nutno ale podotknout, že 150km není bezpečný dojezd. To si můžu troufnout na trase kterou znám, jinak riskuju. Dále je potřeba zmínit, že je to letní dojezd. V zimě z baterií tolik nedostanu ani když mám zcela vypnuté topení. Sečteno podtrženo 30kWh baterie je lepší, než drátem do oka, ale rozhodně to neodpovídá současným technickým možnostem výrobce.

      1. Zdroje znečištění se
        Zdroje znečištění se sčítají.
        http://www.rozhlas.cz/zpravy/asieaustralie/_zprava/ovzdusi-v-cine-se-zhorsuje-zeme-hlasi-rakovinu-plic-uz-u-osmilete-divky–1277261

        Čína v roce 2009 díky silnému růstu prodeje vystřídala Spojené státy na pozici největšího automobilového trhu světa.
        http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/cina-pry-vymeri-automobilce-audi-pokutu-v-prepoctu-845-milionu-kc/1112225

Napsat komentář