V Norsku dnes jezdí přes 60 000 aut na baterie, tedy elektromobilů a plug-in hybridů. Elektroauta tam tvoří 23 % všech nově prodaných vozů.
foto: Volkswagen
Ještě před rokem činil podíl prodeje nových aut na baterie v Norsku nějakých 13 %. Dnes, tedy za červen 2015, je to 23 % a podíl elektroaut dál stoupá. Důvod? Záplava výhod, kterými norská vláda prodej elektrických aut podporuje.
Na nákup elektromobilu v Norsku není uvalena daň z přidané hodnoty. Majitelé elektromobilů mají veřejné nabíječky zdarma, mohou využívat vyhrazené pruhy, nemusí platit poplatky za silnice, mohou zdarma využívat parkování a trajekty.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Auta do zásuvky tvoří až čtvrtinu nově prodaných aut v Norsku
Není se co divit, že elektromobily a plug-in hybridy tam tvoří více než pětinu nově prodaných aut. Nejprodávanějším autem na baterky byl v červnu 2015 překvapivě Volkswagen e-Golf s 747 kusy. Následovala Tesla Model S s 566 a Renault Zoe s 431.
Další tři místa obsadily plug-in hybridy: Mitsubishi Outlander PHEV (421), Volkswagen Golf GTE (355) a Audi A3 e-tron (196). Kompletní tabulku najdete níže:
Ačkoliv jsou prodeje elektrických aut v Norsku extrémní, stále tam auta na baterie tvoří pouze 2,4 % z celkových 2,6 milionu aut na silnicích. Obměna vozového parku jednoduše není záležitostí několika málo let, ale spíše desetiletí.
Švýcarsko prodeje Tesla
Švýcarsko prodeje Tesla S
Od ledna do května tohoto roku se prodalo ve Švýcarsku 385 kusů, takže Tesla Model S byl nejprodávanějším vozem ve svém segmentu.
Tesla setřásla mezinárodní konkurenci!
V prvním čtvrtletí loňského roku se musela Tesla sklonit před Mercedesem třídy S, který obsadil první místo v prodejnosti luxusních sedanů. Letos je to Tesla Motors, komu se podařilo již v květnu setřást německou i mezinárodní konkurenci.
Podle statistické analýzy Car Center Automotive Research prodala Tesla ve Švýcarsku pouze o 100 kusů Modelů S méně, než za celý minulý rok.
Dodatek: Podle portálu Auto Schweiz bylo minulý měsíc, takže v červnu, registrováno ve Švýcarsku celkem 253 Tesla Model S. To dokonce překročilo počet registrací v Německu, kde registrováno 224 Modelů S. Na tomto poměru je zajímavé zejména to, že v Německu žije téměř deset krát tolik lidí, než ve Švýcarsku.
„Díky těmto číslům se Tesla stala nejprodávanějším luxusním sedanem ve Švýcarsku,“ říká Ferdinand Dudenhöffer z CAR-Institutu.
teslafan.cz
Nissan leaf v Norskou . Čekal bych větší prodeje . Interier je, ale trochu Sci-Fi a ty zvuky které vychází s palubního systému. Jak s Asijské digihry . Na prodejnosti nepřidají.
ja by som si zelal
ja by som si zelal elektromobil v combi prevedeni
„“Nejprodávanějším autem
„“Nejprodávanějším autem na baterky byl v červnu 2015 překvapivě Volkswagen e-Golf““
Ano, to je ohromné překvapení. Když v roce 2015 byl zatím na prvním místě mezi EV v každém měsíci, i v roce 2014 byl několikrát na úplné špici, a obecně je Golf nejprodávanějším autem v Norsku. Ano, je to ohromné překvapení.
jj úspěch na to jaká je
jj úspěch na to jaká je to šunka 😀
Máme aktuálně e-Golf
Máme aktuálně e-Golf konečně na test a můžeme potvrdit, že šunka to není :).
ok, sem sním berem všechno
ok, sem sním berem všechno 🙂
každopádně má to jen PALUBNÍ DOBÍJEČKA 3,6 kW 1-fázová = jen 230V/10A/13h a POHÁNĚNÁ NÁPRAVA přední, žádný zázrak na giganta VW
honem než to jako VW
honem než to jako VW smažou !!
e-Golf das e-Auto :)))))))))
youtube.com/watch?v=EDP4JFhk1hA
pozdě
pozdě
Zablokováno ( Autorská
Zablokováno ( Autorská práva zvuková stopa ) Ale jsou tam jiná videa Volkswagen E mobility
https://www.youtube.com/watch?v=bsPW0-F9FKY
https://www.youtube.com/playlist?list=PLsHZEqAkWcinXdnb5TTvVP3QPjyR55CWr
Jak je to s pohonem ? Také
Jak je to s pohonem ? Také se dá řídit jedním pedálem jako i3/Tesla S ,nebo spíše plachti jako Nissan Leaf . Kdy bude článek ?
Nissan Leaf ztrácí – vloni
Nissan Leaf ztrácí – vloni byl suveréní jedničkou, letos je rád že se udrží v první desítce. A protože to auto není v ničem horší než vloni, tak je názorně vidět že: 1) se v Ghosn se s Leafem trefil parádně do segmentu na trhu kde nebyla opravdová konkurence a 2) Leaf už začíná trochu technologicky ztrácet na novější modely, případně 3) lidé kupovali Leafa spíše pro jeho technické vlastnosti, ale museli přitom „spolknout“ kontroverzní design. Trh se mění. Uvidíme jak Leafu pomůže ohlášené navýšení kapacity baterií.
Anebo právě proto, že
Anebo právě proto, že potencionální zákazníci čekají, s čím přijde nový model, tak se teď prodeje snižují. Kontroverzní design nemusí být pro každého překážkou, někomu se to může líbit. 🙂
No právě design Leafa je
No právě design Leafa je hodne vyhraněná záležitost a proto se někomu líbí, ale spoustě lidem, včetně mě se vyloženě hnusí a proto kdybych na něj měl, tak bych si ho sice koupil, ale jen z toho důvodu, že tu neměl konkurenci.
Když už tu je eGolf, sice s horší nabíječkou, ale design, je o něčem úplně jiném. eGolf se prostě líbí většině lidí o proti Leafu.
Myslím, že nový Nissan
Myslím, že nový Nissan Leaf 2016 s 30kWh baterií bude znamenat skokové navýšení prodejů. Baterie určitě nebud jediné vylepšení, takže lze očekávat reálný dojezd kolem 210-230 km, podobně jako konkurenční Renault Zoe.
Jakožto majitel
Jakožto majitel elektrického nissana bych si to moc přál, ale obávám se že reálný dojezd bude 180 max.
To jednak, ale hlavně už
To jednak, ale hlavně už se vůbec uráčili ti šupáci od Nissanu ten 30kWh pack alespoň oficiálně ohlásit? Já jsem se rozhořčil, když jsem dnes zase četl o tom jak se Nissan s LG poplácávají po rameni jak mají ty baterie na háku. A korunu tomu nasadil Renault s podpisem „memoranda o porozumění“.
6 kWh navíc by mě
6 kWh navíc by mě samozřejmě ve spoustě případů dosti pomohlo, ale pořád je to o jediném. Že všichni tyhle koncerny vyrábí pořád hlavně spalováky a nechtějí si kazit zajetý model. Ladí si svoji technologii a myslí, že až to jinak nepůjde, tak prostě jen přidají baterie. Jen mám pocit, že nepočítají s tím, že tou dobou bude mít tesla ty baterie podstatně levnější.
6 kWh je čtvrtina
6 kWh je čtvrtina současné kapacity. S tou jsme ujeli 150 km, s trochou opatrnosti i 160 km. Čtvrtina navíc, to je 200 km. Věříme, že nezůstane jen u větší baterie, ale že se auto dočká i dalších vylepšení, které dojezd přeci jen ještě o něco posunou. Nezbývá než doufat :).
Já počítal 150/24*30 a
Já počítal 150/24*30 a vyšlo mi 187,5.
Nutno ale podotknout, že 150km není bezpečný dojezd. To si můžu troufnout na trase kterou znám, jinak riskuju. Dále je potřeba zmínit, že je to letní dojezd. V zimě z baterií tolik nedostanu ani když mám zcela vypnuté topení. Sečteno podtrženo 30kWh baterie je lepší, než drátem do oka, ale rozhodně to neodpovídá současným technickým možnostem výrobce.
Myslím, že jste se
Myslím, že jste se přesně trefil, se všemi 3 body naprosto souhlasím.
přeLEAFováno !!
Je na
přeLEAFováno !!
Je na čase předvést nový model s kapánek méně mimozemským interiérem 🙂
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/nissan-leaf/
zřejmě jediný stát, co
zřejmě jediný stát, co nechce rakovinu ve městech
když pominu to kradení dětí, tak Norsko by mělo vést jednání s UFO, ne masově vraždící USA, se kterou bude lidstvo spíše zničeno 🙂
Tyhle argumenty s rakovinami
Tyhle argumenty s rakovinami a dětmi už mi trochu lezou krkem. Norsko podporuje elektro především kvůli tomu, že má samo velmi levnou elektřinu a je to pro něj strategická výhoda.
jj jedna exkurze na
jj jedna exkurze na onkologii a alergo hochu a seš vyléčenej 😉
Jasně anonyme. Protože
Jasně anonyme. Protože alergie a rakovinu máme jenom kvůli autům, že… 😉
ve městech hlavně kvůli
ve městech hlavně kvůli autům, jinak jídlo a uhelné elektrárny
však zabíjej své děti podporou rakovinových aut, je to tvá volba, tupče 😉
Hele kkc, zase šíříš
Hele kkc, zase šíříš poplašné zprávy na veřejném webu?
Na to tvoje strašení již nikdo neskočí, musíš si vymyslet něco lepšího.
Ještě jsi nezkritizoval koncernovou automobilku, jak je u tebe zvykem. Ale oni tě snad brzy vyléčí.
:))) však i ty jednou
:))) však i ty jednou prozřeš. Otázkou není zda-li, ale jak dlouho to bude trvat a kolik lidí díky tvý filozofii ještě zařve 🙂
No pokud Jenja bydlí někde
No pokud Jenja bydlí někde poblíž magistrály v Praze Spořilově, tak bych se ani nedivil. Tam skutečně dosahují koncentrace polétavého prachu a uhlovodíků na něm nabalených takové koncentrace, že je riziko srovnatelné s kouřením.
Zdroje znečištění se
Zdroje znečištění se sčítají.
http://www.rozhlas.cz/zpravy/asieaustralie/_zprava/ovzdusi-v-cine-se-zhorsuje-zeme-hlasi-rakovinu-plic-uz-u-osmilete-divky–1277261
Čína v roce 2009 díky silnému růstu prodeje vystřídala Spojené státy na pozici největšího automobilového trhu světa.
http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/cina-pry-vymeri-automobilce-audi-pokutu-v-prepoctu-845-milionu-kc/1112225