Tesla Motors, skutečná automobilka 21. století, připravuje na pondělí 24. září představení svého “Superchargeru” neboli superdobíječky. Tesla totiž zdaleka nebude jen výrobcem elektromobilů. Bude svým zákazníkům zároveň poskytovat služby dobíjení, právě skrze síť dobíjecích stanic.
foto: Tesla Motors
“Bude to, jako kdyby na dálničním odpočívadle přistála mimozemská loď,” napsal aktuálně Elon Musk na svém Twitteru v souvislosti s novými superdobíječkami. Jednoduše si z toho můžete udělat představu o tom jaký budou mít zhruba design. Napoví i první “vnadící” obrázek od Tesla Motors.
Podrobnosti o dobíjecí stanici Tesla Motors zatím neznáme, ale víme alespoň toto: nejvýkonnější 85kWh verze elektromobilu Tesla Model S se u ní dobije z 0 na 100 % během hodiny. Během 30minutové zastávky dostanete energii na tři hodiny jízdy a časem se toto číslo bude zlepšovat.
Výkon dobíjecí stanice Tesla Motors bude kolem 100 kW. Stanice bude vybavena solárními panely (a nutně tedy i velkou baterií), které ji budou přes den dobíjet. Zároveň je už teď jasné, že z dobíjecích stanic Tesla Motors (jejichž síť pokryje nejprve hlavní tahy na východním a západním pobřeží USA) nebude možné dobíjet elektromobily ostatních značek.
Důvod? Výkon a technologie, který vyžadují elektromobily Tesla Motors, jsou prostě tak moc napřed, že by to ostatní současné elektromobily jako Nissan Leaf, Mitsubishi i nebo Coda Sedan “neskously”.
Přímý přenos z představení superchargeru začne na webu Tesla Motors už v pondělí v osm hodin večer pacifického času (u nás 5 hodin v úterý ráno).
Další způsob jak na
Další způsob jak na elektro mobilitě ještě více vydělat .Kdo jiný než výrobce ví jaká nabíječka je nejlepší pro jeho výrobek?
Nový nabíjecí konektor pokut se osvědčí můžou ostatní výrobci příjmout také za svůj standart.
Mne sa títo blázni z TESLA
Mne sa títo blázni z TESLA motors veľmi páčia 🙂 držím palce
To ze nepujdou dobijet jine
To ze nepujdou dobijet jine znacky pomoci te rychlodobijecky je zrejme (kdyz uz pro nic, tak aspon to ma jiny konektor, o vykonu nemluve), ale me by hlavne zajimalo jestli jinym znacka aspon zpristupni obycejnou zasuvku 240V/32A anebo ani to ne. Domnivam se, ze to asi bude jejich politika -> kdyz to zpristupnime jenom Tesla autum, tak pretahneme lidi od konkurencnich znacek.
Ono to může být stejně
Ono to může být stejně dobře i naopak. Třeba je použití standardizované rychlonabíječky licenčně a byrokraticky výrazně nákladnější nehledě na evidentní konkurenční aspekt.
I jiné elektromobily by to
I jiné elektromobily by to zkously, jen by se dobíječka musela s autem dohodnout, kolik té „šťávy“ snese.
No prave ze problem je v
No prave ze problem je v tom, ze to pouziva jiny konektor a jiny komunikacni protokol 🙂
Ano, ale elktrony kterými
Ano, ale elktrony kterými se dobíjí jsou pro všechny stejné!
Copak vy si dobijite holici
Copak vy si dobijite holici strojek stejnym adapterem jako mobil? Vzdyt ale elektrony to jsou stejne 😀