V 5.30 ráno našeho času začalo v Los Angeles představení elektromobilu Tesla Model 3. Nový elektromobil si už mezitím stačilo zarezervovat přes 115 000 zákazníků aniž by ho do té doby spatřilo!
foto: Tesla Motors
Úvodem prezentace vystoupil krátce na pódiu šéfdegsignér Franz von Holzhausen, který uvedl šéfa automobilky Tesla Motors Elona Muska. Jemu pak patřilo pódium až do konce půlhodinové prezentace.
Nejprve zopakoval proč vlastně Tesla vyrábí elektromobily. Je podlě něj nutné uspíšit přechod na elektrickou dopravu. Rekordní emise způsobují globální oteplování a znečištění ovzduší, což má nezanedbatelný vliv na zdraví obyvatel.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Tesla si zaregistrovala obchodní značku pro Model 3
Následně Elon Musk zrekapituloval dosavadní vývoj Tesly od modelu Tesla Roadster, který inspiroval vznik vozů Nissan Leaf a Chevrolet Volt, přes Tesla Model S, který ukázal co doopravdy umí elektrické auto, když jim nikdo nevěřil, až po plně elektrické SUV Tesla Model X.
Díky tomu má dnes Tesla všechno co potřebuje pro vývoj Tesla Model 3. „Model S a X platí Model 3,“ řekl doslova Musk. „A ten je konečným krokem ve velkém plánu, který je možný pouze díky předchozím krokům“ dodal.
foto: Tesla Motors
Pak už se na plátně za Muskem ukázal render rámu elektromobilu Tesla Model 3. Musk řekl, že bezpečnost byla při jeho vývoji na prvním místě a slíbil pět hvězd v každé bezpečnostní kategorii.
Všechny verze Modelu 3 zvládnou zrychlit z 0 na 100 km/h pod 6 sekund a
Musk dále řekl, že standardním vybavením bude systém Tesla Autopilot, resp. jeho bezpečnostní prvky. Tam je sdělení trochu nejasné a nevíme, zda tedy Model 3 nabídne už v základu robotické řízení, nebo pouze bezpečnostní funkce.
Elektromobil Tesla Model 3 nabízí místo pro pět dospělých cestujících tak, aby mohli cestovat pohodlně. To znamenalo přesunout panel přístrojů dopředu a s ním i přední sedačky. Vytvořilo se tak více prostoru pro nohy vzadu.
Střecha je vždy jednolitý kus skla, který vytváří dojem otevřenosti. Auto má, podobně jako Tesla Model S, přední a zadní kufr. Nabídne podle Muska „více zavazadlového prostoru než jakékoliv jiné auto stejných rozměrů“. Prý dovnitř narvete i více než dvoumetrové surfové prkno.
Standardním vybavením bude vždy také nabíjení u stanic Supercharger. Do příštího roku chce Tesla zdvojnásobit počet stanic Tesla Supercharger a zečtyřnásobit počet Destination Chargerů (už letos v létě vyroste první Supercharger v Česku u Humpolce/Vystrkova).
Palubní nabíječka Tesla Model 3 se údajně dokáže přizpůsobit jakékoliv voltáži, takže bude možné bez problémů nabíjet prakticky kdekoliv, kde bude k dispozici elektřina.
Tesla Model 3 video
foto: Tesla Motors
Do konce roku 2017 chce Tesla také zdvojnásobit počet obchodů Tesla Store. Na konci roku 2017 by tak mělo být po celém světě 441 lokací kde lze Tesla Model 3 koupit a servisovat.
Cena elektromobilu Tesla Model 3 je $35 000 a Musk si „je jistý“, že se stihne začít vyrábět do konce roku 2017. I bez příplatkového vybavení prý půjde o výjimečné auto.
Na konci stručné prezentace pak Elon Musk hrdě ohlásil, že počet rezervací auta přesáhl v daném okamžiku 115 000! Musk a jeho tým velmi dobře naplánovali otevření rezervací tak, aby toto číslo mohl na prezentaci ohlásit. Na auto se stály fronty po celém světě.
Otazníky?
Řekl, že je
Otazníky?
Řekl, že je možné nabíjet ze SC, znamená to všask nabíjení zdarma?
Hardware pro autopilot bude v každém autě, avšak znamená to, že autopilota bude mít každé auto?
Podle přál bych si, aby byly odpovědi ano, ale jistej si tím rozhodně nejsem…
Někdo má ohledně toho konkrétní info?
to asi niko si tím není
to asi niko si tím není jist, to se prostě za 2 roky uvidí 🙂
len tolko ze pred casom to
len tolko ze pred casom to bolo inak. takze cert vie co sa zmeni a ako to bude.
v tomto momente im prislo na ucet kopec penazi, tak budu mat velke oci, mozno prileti aj falkon.
SC zdarma pri 35tisicoch
SC zdarma pri 35tisicoch nebude ani nahodou. Staci sa nad tym zamysliet – kazdy by nabijal len tam a fronty by boli nekonecne. Ked sa dobre pozries na web tesly uvidis to tam aj jasne napisane – SC capable nie included. Dozivotne nabijanie zdarma pre S a X je hlavne marketingovy tah, pri ktorom sa rata s tym, ze ked uz niekto ma S alebo X tak s najvacsou pravdepodonostou sa nebude snazit kvoli par usetrenym euram trepat zakazdym dobijat k SC.
SC u S a X zdarma nebylo nikdy, bylo zaplacený v nemalé
SC u S a X zdarma nebylo nikdy, bylo zaplacený v nemalé ceně auta.
V tesle my povedaly ze Hardware je a na spustenie autopilota
V tesle my povedaly ze Hardware je a na spustenie autopilota softwerovo zaplatis 6000€.
Tesla 3 vypada hezky a
Tesla 3 vypada hezky a paramatry jsou zajimave, jen skoda, ze bude k dostani az za rok a pul, kdyz podobné elektromobily (EV1) jezdili uz pred 20 lety. Tak snad se nekdy dockame i maleho a cenove dostupneho ektrickeho auticka do mesta.
Zde se muzete podivat na dokument „Kdo zabil elektricke auto“
http://www.akademiesobestacnosti.cz/video/kdo-zabil-elektromobil
Jj, dík za odkaz, jste
Jj, dík za odkaz, jste teprve asi tak 180., který ho sem vložil. Gratuluji 😉
ee odkaz na Kdo zabil … tu
ee odkaz na Kdo zabil … tu dlouho nebyl a možná ani dlouho nebude díky autorským právům k filmu 😉
Vzhledem k tomu, ze
Vzhledem k tomu, ze nezverejnili rozmery auta, uz je nekdo presneji odhadl? Zda se mi, ze Model 3 bude mit (pro me neocekavane) pres 4,5m. Diky.
to je jasný přeci
Délka
to je jasný přeci
Délka 4433mm
Šířka 1698mm
Výška 1366 mm
jako E36 :)))
cs.wikipedia.org/wiki/BMW_%C5%99ada_3_(E36)
a dokonce i sedanový kufr to má se stejně malým vstupem :((
teslamotorsclub.com/tmc/attac
teslamotorsclub.com/tmc/attachments/compare-sx-jpg.88992/
To se mi nejak nezda, to by
To se mi nejak nezda, to by mel Model 3 jen tesne pres 4m a z tech videi mne prijde vyrazne delsi.