Tesla představila Model 3: dojezd 344 km, Supercharger a Autopilot

V 5.30 ráno našeho času začalo v Los Angeles představení elektromobilu Tesla Model 3. Nový elektromobil si už mezitím stačilo zarezervovat přes 115 000 zákazníků aniž by ho do té doby spatřilo!

Dnes byla v Los Angeles konečně odhalena podoba elektromobilu Tesla Model 3 a některé jeho nejdůležitější specifikace. Mnohé ale i nadále zůstává i nadále skryto a další velké odhalování přijde podle Muska teprve až se auto bude blížit do výroby, tedy asi v průběhu druhé poloviny 2017
foto: Tesla Motors

Úvodem prezentace vystoupil krátce na pódiu šéfdegsignér Franz von Holzhausen, který uvedl šéfa automobilky Tesla Motors . Jemu pak patřilo pódium až do konce půlhodinové prezentace.

Nejprve zopakoval proč vlastně Tesla vyrábí elektromobily. Je podlě něj nutné uspíšit přechod na elektrickou dopravu. Rekordní emise způsobují globální oteplování a znečištění ovzduší, což má nezanedbatelný vliv na zdraví obyvatel.

Následně Elon Musk zrekapituloval dosavadní vývoj Tesly od modelu Tesla Roadster, který inspiroval vznik vozů Nissan Leaf a Chevrolet Volt, přes Tesla Model S, který ukázal co doopravdy umí elektrické auto, když jim nikdo nevěřil, až po plně elektrické Tesla Model X.

Díky tomu má dnes Tesla všechno co potřebuje pro vývoj Tesla Model 3. „Model S a X platí Model 3,“ řekl doslova Musk. „A ten je konečným krokem ve velkém plánu, který je možný pouze díky předchozím krokům“ dodal.

auto elektromobil Tesla Model 3

Prakticky všechny dosavadní spekulace o Modelu 3 se potvrdily.
foto: Tesla Motors

Pak už se na plátně za Muskem ukázal render rámu elektromobilu Tesla Model 3. Musk řekl, že bezpečnost byla při jeho vývoji na prvním místě a slíbil pět hvězd v každé bezpečnostní kategorii.

Všechny verze Modelu 3 zvládnou zrychlit z 0 na 100 km/h pod 6 sekund a . Musk ovšem nezapomněl dodat, že to je „minimum, které doufají překročit“.

Musk dále řekl, že standardním vybavením bude systém Tesla Autopilot, resp. jeho bezpečnostní prvky. Tam je sdělení trochu nejasné a nevíme, zda tedy Model 3 nabídne už v základu robotické řízení, nebo pouze bezpečnostní funkce.

Elektromobil Tesla Model 3 nabízí místo pro pět dospělých cestujících tak, aby mohli cestovat pohodlně. To znamenalo přesunout panel přístrojů dopředu a s ním i přední sedačky. Vytvořilo se tak více prostoru pro nohy vzadu.

Střecha je vždy jednolitý kus skla, který vytváří dojem otevřenosti. Auto má, podobně jako Tesla Model S, přední a zadní kufr. Nabídne podle Muska „více zavazadlového prostoru než jakékoliv jiné auto stejných rozměrů“. Prý dovnitř narvete i více než dvoumetrové surfové prkno.

Standardním vybavením bude vždy také nabíjení u stanic Supercharger. Do příštího roku chce Tesla zdvojnásobit počet stanic Tesla Supercharger a zečtyřnásobit počet Destination Chargerů (už letos v létě vyroste první Supercharger v Česku u Humpolce/Vystrkova).

Palubní nabíječka Tesla Model 3 se údajně dokáže přizpůsobit jakékoliv voltáži, takže bude možné bez problémů nabíjet prakticky kdekoliv, kde bude k dispozici elektřina.

Tesla Model 3 video

Elektromobil Tesla Model 3 vypadá při pohledu dovnitř překvapivě „prázdně“, i díky chybějícímu přístrojovému panelu. Je ale pravděpodobné, že právě vnitřek auta se ještě do začátku výroby příští rok změní.
foto: Tesla Motors

Do konce roku 2017 chce Tesla také zdvojnásobit počet obchodů Tesla Store. Na konci roku 2017 by tak mělo být po celém světě 441 lokací kde lze Tesla Model 3 koupit a servisovat.

Cena elektromobilu Tesla Model 3 je $35 000 a Musk si „je jistý“, že se stihne začít vyrábět do konce roku 2017. I bez příplatkového vybavení prý půjde o výjimečné auto.

Na konci stručné prezentace pak Elon Musk hrdě ohlásil, že počet rezervací auta přesáhl v daném okamžiku 115 000! Musk a jeho tým velmi dobře naplánovali otevření rezervací tak, aby toto číslo mohl na prezentaci ohlásit. Na auto se stály fronty po celém světě.

vlastní

84 Comments on “Tesla představila Model 3: dojezd 344 km, Supercharger a Autopilot”

  1. Dnes rano jsem zacinkal
    Dnes rano jsem zacinkal klicemi na oslavu zacatku konce ropneho kartelu. Kartelu, ktery nas desetileti drzi pod krkem a zdime nasi penezenku a donedavna jeste vydiral tim, ze nam utahne kohoutky. Uz brzy jim zklapne tipec a budou bezmocni. Ropny kartel je vlastne zlocinecka organizace, ktera diky sve mocnosti se prezentuje jako legalni. Tesla dnes rano usekla hydre dalsi hlavu. Hurrraaaa.

        1. Přesně tak. Abyste se v
          Přesně tak. Abyste se v dnešní době (k níž autodoprava prostě neodmyslitelně patří) vůbec MOHL postarat o sebe a své blízké, musel jste se současně i postarat o blaho kdejakých totalitních režimů, stupidních monarchií a podivných korporací plných vypatlaných zmrdů, kteří neumí nic než natahovat ruku, ojebávat lidi, házet jim klacky pod nohy, žvástat proč to jinak prostě nejde a ve skrytu organizovat další mocenské převraty, vojenské puče, lokální války, debilní propagandu a další svinstva a utrpení, která neúnavně nabízejí světu. Až se našel jeden svéráznej týpek, co si řekl, že už zkrátka stačilo…..

          A počínaje dnešním dnem, mohou tihle šmejdi stříhat metr, neboť pomalu přichází soumrak jejich éry spalování. Osobně jim přeji co možná rychlou smrt a lehkou zem….. zkrátka už MAJÍ PO SEZÓNĚ!!! Dnes večer se kouknu na počet rezervací a pak zajedu za kamarádama s lahvinkou dobrého vína….. (a zpátky mne odveze autopilot :-)))

          Mám radost, že jsem se dožil dnešního dne, a že i vy zde z něj máte radost…..

          …A ano, nemohl jsem jinak a jeden Model 3 jsem také hned objednal. Pro manželku. S-ko je krásné, ale na její vkus prostě obrovské…

      1. Bitcoin je virtualni
        Bitcoin je virtualni (podvod) ale Model 3 je/bude realne auto. Trochu rozdil. EV jsou jednoznacne na vzestupu a M3 to jeste zrychli.
        Akorat jedna vec me mrzi. Tesla chce na zacatku vyrabet 35.000 M3 rocne. Rezervaci je uz nekde kolem 140.000, takze kdo objedna dnes, ten pocka 4 roky –> dodavka nekde kolem 2021.

        1. Nevím kde si vzal, že
          Nevím kde si vzal, že chtějí vyrábět 35k M3 ročně? Musk tvrdí, že v roce 2020 chtějí vyrábět cca 500.000 Tesel/rok. Takže asi těch 140k objednávek zvládnou dřív než 2021. Jinak, ale určitě si lidi co dnes objednali počkají tak o rok dýl, než ti co si mohli objednat bo už mají Teslu S/X atd.

            1. no to je jasný že jsou,
              no to je jasný že jsou, čer ví co bude, stěžejní bude jak rychle se rozjede giganabaterky, od toho se bude odvíjet produkce, poptávka je pouze signál kudy by mohl vítr vanout. Dále bude záležet na mocných tohoto světa jak se k tomu postaví a jaký podmínky života nastaví … 😉

    1. Na tom pracuji už 6 let.
      Na tom pracuji už 6 let. První krok byl z donucení monopolem elektráren vlastní FVE na střeše RD, druhý krok byl z donucení monopolem plynáren vlastní solární ohřev vody se zásobníkem na střeše RD, třetí krok byl z donucení ropnými monopoly nákup elektrokola a elektromobilu, čtvrtý krok je právě projektované posílení kapacity FVE a doplnění o akumulační baterii. Pátý je do projektu zakomponovat další ohřev vody, tentokráte z FVE a propojení s okruhem topení, cílem je nechat plyn v zemi.

      Vlastně kecám. Dělám to už 17 let. První krok byl z donucení monopolem vodáren vlastní studna. Druhý krok byl z donucení monopolem plynáren sendvičový dřevodům.

      A jak si zatím stojím? Teplá voda více než polovinu roku jen ze slunce, jinak i v zimě předehřátá na +20 C a více (jsem držgrešle, ometám panely od sněhu, zimní slunce dokáže i v -5 C divy). Dohříváme (zatím) plynem na +45 C. Výroba elektřiny za rok 2015 4.874 kWh, celková spotřeba domu 6.882 kWh (od 6/2014 část z toho noční proud 1/3 dne díky elektromobilu). Z toho pokryto ze sítě 4.565 kWh, z FVE jen 2.317 kWh. Dalších 2.577 kWh z výroby FVE jsme dodali jako přebytky do sítě. Tu hodlám akumulovat a chybějící +-2.000 kWh dodat z další FVE, střecha je velká. Jízdy elektromobilem a elektrokolem prakticky zdarma.

        1. Tady čekám na vyjádření
          Tady čekám na vyjádření ČEZu a jejich dceřinky Czech solar. Snad mají nabídnout – pokud si necháte udělat FVE v rámci Nová zelená úsporám od nich – něco jako odložený netmetering. Tedy co v létě dodáte do sítě, to bude zdarma, ale bude se Vám načítat na virtuální kreditový účet. A v zimě si z něj budete čerpat naspořené kWh, tedy odebírat a neplatit. Ale písemně to nemám.

    1. Čekal jsem od Tesly 3
      Čekal jsem od Tesly 3 hodně, ale toto předčilo má očekávání! Hrůza na druhý pohled !! Nedodělaný, rychlou jehlou spíchnutý prototyp …

      1) palubovka je katastrofálně pustá, lepší by byl zapuštěný středový dotykáč na výšku, tenhle je leda tak k uražení

      2) objemný sedanový kufr s úzkým malým vstupem je sice hezký, ale kulový do něho narvete. Lapší by byl liftbackový typ otevíraní kufru

      1. Ale ano, všechno má svoje
        Ale ano, všechno má svoje chyby a každému se líbí něco. Maxi tablet na kuří noze místo přístrojovky je dle mého názoru opravdu jen prototyp a konečné řešení snad bude jiné.
        Pro chalupáře bude asi model kombi, toto je designovka (fuj to je v škaredé slovo) a pro mě nádherná!
        Detaily moc neřeším. Jezdil jsem Peugeotem 106 a VW Citystromer a to taky není úplně vzor krásného designu… Ale byla to elektroauta a „vo tom to je“. Navíc ani jedno nemělo výkon a dojezd byl malý.
        Tesla je Tesla a nebýt E. Muska, tak budeme elektromobily stavět potají doma ještě dlouho.
        Držím jim pěsti a na 3-ku se těším jak malé dítě!
        Elektro-pohonu zdar!

  2. Tak za mě tedy trochu
    Tak za mě tedy trochu zklamání.

    Čekal jsem jednak více podrobností a více verzí.
    Osobně si myslím, že Tesla tenhle závod nevyhraje i když má největší zásluhy rozjezdu. Každopádně do 5 let se stane jen jedním z mnoha.

    Stále jim hodně fandím a bez nich bychom tu elektřinu neměli ještě dalších 10let. Doufám, že zákazníkům to nadšení vydrží i celý rok, ce se bude prodávat Bolt.

    1. jednou z mnoha je Tesla i
      jednou z mnoha je Tesla i dnes, z tech mnoha ma ale nektera prvenstvi ktera ji na te spici z mnoha jeste nejaky patek udrzi, kuprikladu sit SC je to co ostatni automobilky nemaji a hned tak mit nebudou, a dobudoucna diky SpaceX bude mit Tesla vyhodu i v online internetu, tedy nejen navigace a mozne sledovani auta pro pripad odcizeni, ale i to ze maji upgrady zdarma, coz je u „starych“ automobilek neco na co majitele nadavaj, chces nove mapove podklady? zaplat, chces nove funkce auta? pockej si na novem model a kup si ho, to u Tesly neni a lidi na to slisej

  3. Tak je to řekl bych ve
    Tak je to řekl bych ve stádiu studie a vývoje, za rok z toho bude hlavně uvnitř jiné auto. Nicméně váhám se zálohou, zda to má smysl. Příští rok chci koupit Bolta (Ampera-e), snad už bude v Evropě dostupný, tři roky s ním pojezdit, nechat manželce a vzít si Model 3, tzn. dodávka v roce 2020, tam už snad pořadníky nebudou, nebo ano? Snad už bude fungovat továrna v Evropě, co myslíte?

        1. No je jenže mezi tím
          No je jenže mezi tím zatrhnou dovoz náhradních dílů do EU a bude zase po legraci :)) Hele ale GM Bolt je v plánu na produkci 2017 takže do Evropy taky dorazí až někde na vánoce 2017 nejdřív a jako pokusnej králík, než ho lidi ověří a vychytají na něm všechny mouchy se dá čekat že k reálnýmu použití bude tak někdy 2020 a to už bys měl 3jku od Elona 😉

      1. Na to jsem se neptal, ze
        Na to jsem se neptal, ze zakulisi na jeviste dojede i kastle s namontovanym pohonem z golfoveho voziku…

        Ale vzhledem k tomu, ze prezentace modelu S koncila „venku je X aut, pojdte se svezt“, takze nejspis nebudou tak daleko, aby mohli vozit cely den novinare, jak Bolt v Zeneve.

  4. Nic moc.
    Naše nová Fabia

    Nic moc.
    Naše nová Fabia je tedy hezčí a funkčnější. A již se vyrábí ve statisícových počtech.
    A než tato Tesla přijde do výroby, tak na světě bude do provozu uvedeno dalších tak 200 mil. aut se spalovacími motory.
    Takže akorát tak pro fanoušky a pro ty, kteří se chtějí odlišovat.

    1. tiez to vidim nejak podobne.
      tiez to vidim nejak podobne. hlavne dufam, ze niektore udaje budu premietane na sklo do zorneho uhla vodica, aby nemusel ocami odbiehat od situace pred sebou, bez ohladu na pritomnost ci funkcnost autopilota alebo inych aktivnych bezpecnostnych prvkov. Kazdopadne sa mi ta minimalisticka cistota interieru paci viac, nez preplnenost kdejakymi budikmi, displejmi, svetielkami, vyduchmi na klimu, drziacikmi a dalsim milionom somarin.
      Pokial bude mozne zadne sedadla vybrat/sklopit tak, ze sa vzadu dokaze pohodlne natiahnut a vyspat clovek, tak pojde bez diskusie o vozidlo s neprekonatelnou uzitkovostou.

      1. Me by osobne zajimalo, jak
        Me by osobne zajimalo, jak se ten clovek do toho kufru dostane. Nejsou nekde fotky otevreneho zadniho kufru? Podle deleni karoserie a toho skla me napada jeden zpusob otevirani, ktery by byl slozitosti roven Falconum. Ovsem pokud se to otevira jen jako u klasickeho sedanu, tak chapu to prirovnani se surfovym prknem. Nic objemnejsiho by tam totiz soupnout neslo a na nakup, aby si clovek podiril model X.

        1. To by ma zaujimalo tiez,
          To by ma zaujimalo tiez, pchybujem, ze sa bude dvihat cela cast stresneho okna az po zjavny predel nad stredovymi stlpikmi, skor to bude celkom male, ale stale dostatocne na nakupy a hoci aj tu surfovu dosku. Ono zase treba pocitat s tym, ze komplet elektricke auto s tymito parametrami nejake kompromisy mat musi, nemozeme chciet vsetko, vsak? 😉

  5. Začalo to později (na
    Začalo to později (na tohle si Apple dával vždycky pozor) a trvalo to krátce.

    Myslím, že to, že zdůrazňovali Autopilot HW má jasný důvod. U levnějších možný SW příplatek i u jednou prodaného auta a jedna konfigurace HW je zjednodušení výroby.

    Až na to jednolité sklo je „Fabia“ v podání Tesly celkem pěkná 🙂

  6. Došel někomu mail o
    Došel někomu mail o potvrzení rezervace? Já mám zatím jen blokovanou částu na účtě. Jinak auto vypadá podle očekávání super. Jen interiér tipuju je zatím ve vývoji a pro účely prezetace tam něco švihli, nevidím tam ani display na rychlost. Každopádně to budou krušné 2+ roky čekání.

    1. Tak ten display uprostřed
      Tak ten display uprostřed je údajně cca 15 palců, tedy menší než Tesla S, což je pochopitelné. Ale hlavně prý žádný další display tam nehodlají dávat, takže tachometr se dá prostě na levou stranu toho displeje, aby ho řidič mohl sledovat periferním viděním. Tak to sem teda zvědav, moc se mi to nezdá.

Napsat komentář