Tesla: obrovská ztráta, plán výroby Modelu 3 odložen o tři měsíce

Tesla ohlásila zatím nejvyšší čtvrtletní ztrátu $619,4 mil. Zároveň přiznala potíže s montováním baterií pro Tesla Model 3, které vyústili ve zpoždění plánu výroby o tři měsíce.

Elektromobil Tesla Model X
foto: Tesla

Tesla přichází s pravidelným čtvrtletním finančním výkazem a záplavou informací. Nejsou všechny špatné, jak by se mohlo zdát.

Tou nejdůležitější sice je rekordní čtvrtletní ztráta v hodnotě $619,4 mil. a zpoždění původního plánu výroby Tesla Model 3 o tři měsíce. Důležité je však vidět i pozitiva. Např. rekordní příjmy $2,98 mld. (očekávalo se o půl miliardy méně) a překročení počtu 250 000 dodaných aut.

Tesla původně chtěla dosáhnout výroby 5000 kusů Tesla Model 3 týdně do konce letošního roku. Teď ale přiznává, že to stihne nejspíš až koncem prvního čtvrtletí 2018.

Zároveň přiznala, že vyrobí asi o 10 % méně elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X, protože zdroje přesměruje právě do výroby Modelu 3.

Za třetí čtvrtletí 2017 Tesla dodala 25 915 elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X a 222 kusů Tesla Model 3, celkem šlo tedy o 26 137 dodaných vozidel. Tesla v tiskovce přiznala, že hlavní překážkou zrychlení výroby Modelu 3 je montování baterií v gigatovárně.

Během třetího čtvrtletí 2017 otevřela Tesla 18 nových obchodů a servisů, celkem jich má po celé planetě 318. K dispozici má také 160 servisních vozidel. Přibylo také 126 stanic Tesla Supercharger, celkem jich je už přes 1000 se 7000 jednotlivých stojanů.

V Číně, konkrétně Šanghaji, byla aktuálně otevřena největší nabíjecí stanice Tesla Supecharger s 50 stojany. Kromě toho Tesla představila nové, menší a méně výkonné (72 kW) Superchargery pro parkovací garáže a městská centra.

Na konci uplynulého čtvrtletí bylo globálně dostupných také 7200 lokací s Destination Chargery. Během té doby dodala Tesla také 100 MWh úložných bateriových systémů Powerwall a Powerpack, což je meziroční růst o 138 %!

Dále Tesla za toto období dodala 109 MW solárních elektráren díky svému nedávnému pohlcení společnosti SolarCity. Tesla očekává, že v roce 2018 konečně začnou významně narůstat také instalace solárních střech ze solárních tašek Tesla.

Do posledního čtvrtletí letošního roku vstupuje Tesla s $3,5 mld. dolarů na účtech.

tisková zpráva

90 Comments on “Tesla: obrovská ztráta, plán výroby Modelu 3 odložen o tři měsíce”

      1. Ja to sem psal hlavne pro nejmenovane jedince, co na forech
        Ja to sem psal hlavne pro nejmenovane jedince, co na forech radi vyrvavaji, jak jsou kamery+radar skvele reseni a lidar nanic, protoze mu vadi dest a snih.

        Ovsem kdyz se pouzije spravna vlnova delka, tak infracerceny laser „vodou ve vzduchu“ (mlha, lehci dest) prochazi RELATIVNE dobre (tzv. atmosfericke okno). To RELATIVNE znamena, ze v chumelenici to bude nejspis v pytli taky (nevim, nemam vyzkouseno). Ale nedavno se psalo, ze Waymo jede testovat do zimnich podminek, tak treba se v pristim reportu neco docteme.

        1. Tak LIDAR je za snehu/dazda prave uplne nepouzitelny a to bol
          Tak LIDAR je za snehu/dazda prave uplne nepouzitelny a to bol jeden z dovodov preco Tesla pouziva radar. To video vyssie nie je dokaz ze plne autonomne auto nebude schopne riadit aj za takehoto pocasia. Clovek ma iba jeden senzor a schopny riadit je aj ked aj clovek ma limity.

    1. No kazdopadne s pripojenym privesem se moc Tesle ridit nechce.
      No kazdopadne s pripojenym privesem se moc Tesle ridit nechce. Zminoval jsem to ve clanku o odtahovce. Autopilot se mi tehdy nenabidl vubec a adaptivni tempomat v malych rychlostech (v kolone) fungoval, ale ve vetsich se myslim take obcas nenabidl. Myslim, ze zacal fungovat az po dlouhe dobe. Mozna se auto nejprve ucilo jak to s tim privesem zpomaluje, nevim. Bohuzel jsem se zrovna na tohle nesoustredil.

    1. Již jednou se k tomu schylovalo. Věřím , že to Elon
      Již jednou se k tomu schylovalo. Věřím , že to Elon ustojí. Pokud ne ,kupcem bude pravděpodobně Google a to by se do automobilového průmyslu dostala těžká váha. GM by byl spíše v té chvíli na zavření. Toyota dělá kvalitní auta, ta by asi problém neměla , což se nedá říci o některých Evropských automobilkách.

  1. Už aby ty elektriky slevnily! Ono dnes jezdí po světě cca
    Už aby ty elektriky slevnily! Ono dnes jezdí po světě cca 1.5 miliardy aut? Z toho cca 1 miliarda z nich má hodnotu menší než li 200 000 Kč. Takže pro většinu majitelů aut jsou dnešní elektriky naprosto nedostupné. Kdyby se elektriky začaly prodávat za cca 100 000 Kč tak by si elektriku mohlo rázem dovolit mnohem více lidí a za pár desetiletí by jsme se dočkali toho že by jich na planetě jezdilo třeba i 3 miliardy a to by se ta naše planeta zdevastovaná zlými spalovány začala opět krásně Zelenářská!

    1. Tuším, že 4. Zrovna a jsem doposlouchal CV Elona Muska jako
      Tuším, že 4. Zrovna a jsem doposlouchal CV Elona Muska jako audio knihu. Doporučuji. V tom to je, Musk není žádný srab a v krizi rozhoduje dobře. Jeho „slabina“ je příliš optimistické plánování, které snad nikdy nevyjde. Taky už by se mohl poučit.
      Můj respekt už má. A potvrdím to nákupem dalších akcií jeho Tesly. Musím také nějak pomoci. Beru to jako povinnost vůči další generaci lidí.

            1. že čím víc lidí je koupí a přeprodá tím větší
              že čím víc lidí je koupí a přeprodá tím větší budou mít hodnotu a až Elon bude chtít nějakou akcii prodat dostane za ni větší peníze anebo když Tesla vydá další akcie dostane za ně víc peněz aby mohla za ně víc vyrábět skvělá elektrická autíčka která nemá a neumí vyrobit ani jedna germánska autopopelnice z €jropy :))))

              kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

  2. Google translator emailu od Tesly z dneska:
    Děkujeme vám

    Google translator emailu od Tesly z dneska:

    Děkujeme vám znovu za rezervaci typu 3. Dosáhli jsme významného pokroku při odstraňování časných výrobních problémů, ale vzhledem k tomu, že budeme nadále pracovat, budou vaše předpokládané termíny dodání nyní o něco později, než jsme původně očekávali. Během následujících 24 hodin se můžete k účtu Tesla kdykoli přihlásit, abyste si mohli prohlédnout aktualizované okno s dodáním.
    Děkuji za trpělivost a co je důležitější, za věřící v udržitelnou energetickou budoucnost. Pracujeme tvrdě, aby se to stalo.
    Více informací o vaší rezervaci, časovém rozvrhu dodání a získání prvního pohledu na nejnovější modely vozidel modelu 3, které přicházejí z linky zde.

      1. Presne – pastyrsky list pro „verici“ stado 😀
        Aštar Šeran

        Presne – pastyrsky list pro „verici“ stado 😀

        Aštar Šeran Sdělení 2:
        Milý …,
        Upřímně tě zdraví Aštar a přeje ti hodně úspěchů v tvé práci pro lidi. Máme hodně práce s těmi humanoidy, kteří zde neustále létají, ale ty se nemusíš bát, vše je hlídáno a kontrolováno.

  3. Takto to dopadne keď človek (Musk) ktorý zbohatol na PayPAL
    Takto to dopadne keď človek (Musk) ktorý zbohatol na PayPAL začne vyrábať autá! Môj kamarát je bojovník za elektrinu a má Tesla S povedal že Teslu si už v živote nekúpi! Nekvalitná odfláknutá proste celé zlé každú chvíľu v servise (Viedeň). Žene kúpil „posraté“ ZOE a tá nemá žiadne problémy!

    1. Tohle je názor chudáka. Kritizuješ někoho, kdo měl koule
      Tohle je názor chudáka. Kritizuješ někoho, kdo měl koule na to pustit se novým směrem a zkusit to, co tady ještě nikdo neudělal. Porodní bolesti jsou přirozená věc, když se někdo pouští novým směrem. Tak dál seď na prdeli a hlavně nikdy nezkoušej nic inovativního, aby tě náhodou nezačal kritizovat stejnej chudák,jako jsi ty sám, čobole….

        1. A jak stará je ta Tesla vašeho známého?
          Já se třeba

          A jak stará je ta Tesla vašeho známého?

          Já se třeba bavil s panem Kubišem, který má čerstvě novou Teslu a může tedy porovnat posun proti té první. Říkal, že rozdíl v kvalitě je obrovský, samozřejmě k lepšímu.

          Já mám to své Xko něco přes půl roku. Najeto 40tis. kolega Sko o měsíc déle a najeto necelých 30tis. Párkrát jsme servis navštívili, dokonce došlo u kolegy na výměnu zadního motoru. A to jsem byl poněkud v Jiříkově vidění.
          Často jsem četl, že má někdo po výměně motoru a říkal si, sakra jak to matlaj, že každýmu druhýmu mění motor. No tak kolega tam přijel s tím, že má hlučnější kompresor klimatizace a mimo to se zmínil, že při 180km/h je trochu hlučnější zadní motor. Chtěl bych fakt vidět ty protáhlé kukuče v servisu třeba BMW až bych jim řekl, že mi při 180km/h trochu více hučí motor. To by mi bylo vysvětleno, že je to normální a stejně tak rychle moc často nejezdím.
          No, ne tak v Tesle. Od tamtud prostě odjel nejen s novým kompresorem klimatizace, ale i celým zadním motorem…

          Jinak všechny poruchy, které jsme oba řešili byli drobnosti, kvůli kterým jsme nemuseli ani jednou do servisu sůrně. Vždy se jednalo o problémy, se kterými se dalo auto normálně bez omezení užívat.

          Momentálně máme objednané dva kousky trojky do firmy a zvažuji objednat ještě jednu pro manželku.
          Dětskými nemocemi to sice trpí, ale věřím, že se to bude dále zlepšovat a ta přidaná hodnota oproti spalovákům je tak obrovská, že by mě ani nenapadlo Teslu zatratit kvůli pár příjemným výletům na dobrou kávu do jejich servisu.

          Nejsem Tesla fanatik. Pokud někdo jiný přijde s parametrově stejným elektromobilem a postaví stejnou síť superchargerů jako ta Tesla pak nebudu mít problém si ho koupit, ale momentálně je to podle mého názoru jediná rozumná volba.

          1. Tak s BMW já nikdy neměl problém. X5 a řada 7 L V12. Ale
            Tak s BMW já nikdy neměl problém. X5 a řada 7 L V12. Ale podmínkou spokojenosti je jezdit za hranice do německého servisu. 🙂
            „postaví stejnou síť superchargerů jako ta Tesla“ – doufám, že ne jako v ČR. Tady je to zatím bída. A to počítám i ty rozestavěné. Až ČR na mapě SC nebude řídce omarkovaný ostrůvek mezi Německem a Rakouskem, tak pak to bude ono.

              1. Jinak využíváte auto. Já třeba jsem schopen projet
                Jinak využíváte auto. Já třeba jsem schopen projet „nádrž“ kolem Plzně, Ostravy, Sokolova, atd. A jet z Ostravy do Olomouce jen abych si nabil? Kdo to dělá se svým spalovákem?
                Je jedno, že na jeden zátah projedete celou republiku, rád bych se dočkal stejné hustoty SC jako v Německu či Rakousku. Jinak si můžeme přiznat, že Tesla na nás s*re a že je to u nás bída.

                1. Opet znama chyba pouzit na ev mysleni/zpusob pouzivani
                  Opet znama chyba pouzit na ev mysleni/zpusob pouzivani spalovaka.
                  Tesla na nas nese. Tesla pokryva postupne podle predem urceneho planu. A az otevrou Olomouc tak budeme mit nejspis vice stojanu na jednu registrovanou Teslu nez v Rakousku…

                2. Prsimtebe a kolik tech nabijeck v Praze, Vystrkove a Olomouci
                  Prsimtebe a kolik tech nabijeck v Praze, Vystrkove a Olomouci ma BMW, Mercedes nebo Audi? Ano, víc všeho a hned by chtel kazdy, ale nekdo skutecne kona (Tesla) a nekdo jen dela prezentace v powerpointu.

          1. Kdyby to bylo auto za 300 tisíc, tak by se to tomu dalo
            Kdyby to bylo auto za 300 tisíc, tak by se to tomu dalo odpustit. Ale když je dražší než vlajkové lodě německých výrobců, tak člověk očekává aspoň trochu nějakou kvalitu.
            Netvrdím, že BMW 7, MB-S, A8, atd. netrpí poruchami, ale o závadách na Teslách čtu na netu nějak moc.
            Už jsem viděl třeba křivé švy na sedačkách Tesly, což je sice prkotina, na funkčnost to nemá vliv, ale za ty peníze by člověk očekával lepší kvalitu. U německé trojky by takové auto vůbec nesjelo z pásu.
            Když jsem zaparkoval s novou Q7 vedle Tesly S, tak na první pohled při porovnání (je to vidět hlavně když stojí vedle sebe, na samotné Tesle to tolik není poznat) aut zvenku je až moc vidět, že spáry na karoserii Tesly jsou nějak moc velké a nepravidelné oproti Audině.
            Mám Teslu rád, ale nejsem zaslepený fanatik, abych si nevšiml, že s kvalitou má Tesla obecně problémy. S velkosériovou výrobou aut nemají žádné zkušenosti a učí se za pochodu. Nedávno přetáhli k sobě i šéfdesignéra interiérů od Audi, tak i ten interiér dají trochu do kupy a umožní i nějaký jiný výběr než látka-kůže či světlý-tmavý interiér.
            Velmi rád se nechám překvapit za pár let.

              1. To bych řekl, že klidně. Měl jsem 17 let od funglovky
                To bych řekl, že klidně. Měl jsem 17 let od funglovky Grand Voyager a naprostá spokojenost. Žádné závady, pohodlí, bezva ježdění. Děti vyrostly, tak mám Dodge Journey a totéž. Samozřejmě vždy benzín + LPG, žádná rakovina.

            1. Na dokonale slicovane spary to nejezdi. Zato pri kazdem
              Na dokonale slicovane spary to nejezdi. Zato pri kazdem seslapnuti plynu to je zase mnoho bodu pro Teslu.
              Mate pravdu, ze za ty penize by to mohlo byt lepsi.
              No za ty penize co stoji Q7 by take mohla umet jezdit skoro zadarmo, bezhlucne, s nulovym zpozdenim rekce na plynovy pedal a neumi.
              Proste je to o prioritach, a u me vitezi rozhodne ty jizdni vlastnosti nad kvalitou zpracovani. Nepotrebuji auto na chlubeni, ale na jezdeni. 🙂

              1. Ale jo, já Tesle neupírám vlastnosti, které normální
                Ale jo, já Tesle neupírám vlastnosti, které normální auta nemají. Já zatím tvrdím, že „Tesla je jako řídit raketu na čtyřech kolech, ale i se stejným interiérem a komfortem“.
                A dost lidí si Teslu S vyzkouší, sveze se, ale pak se nechají rozmazlovat komfortem BMW 7, A7/8, MB-E/S, atd.
                Takže pokud na Tesle upřednostňujete to, co jste napsal a ostatní dokážete „upozadit“, tak je to bod pro Vás a budete zajisté spokojen.
                Ale my všichni tady jsme nadšenci a uvažujeme trochu jinak než ostatní populace, která má tu možnost si vozit zadek v přibližovadle nad min. 2 mega… (a nečte z nadšení weby typu hybrid.cz)

                1. .“my vsichni jsme tady…“….ale, ale, ale…to „my“ neco
                  .“my vsichni jsme tady…“….ale, ale, ale…to „my“ neco pripomina..

                2. Mě taky… 🙂
                  Ale chcete snad tvrdit, že na hybrid.cz

                  Mě taky… 🙂
                  Ale chcete snad tvrdit, že na hybrid.cz nelezou převážně nadšenci do EV?
                  To by bylo stejně odvážné jako tvrzení, že na novinky.cz chodí především čtenáři, co si ve volném čase čtou Vergilia v originále… 😉

                3. Mimimalne podle poctu prispevku tu nadsenci vetsinu netvori
                  Mimimalne podle poctu prispevku tu nadsenci vetsinu netvori (rakovina srackomet za nadsence nepovazuju)…

                4. Nic netvrdim, jen mi pripada ferovejsi, kdyz pise kazdy za
                  Nic netvrdim, jen mi pripada ferovejsi, kdyz pise kazdy za sebe a netaha do toho mnozne cislo…

                5. Jo, lidi co by je to lakalo, ale nemaji koule na to utratit
                  Jo, lidi co by je to lakalo, ale nemaji koule na to utratit takove penize za auto na baterky, takze si ho jen pujci a pak se vymluvi na slicovani nebo jinou podobnou kravinu je spousta.

                6. Nelícujou mi plechy, to nikam nedojedu :)))
                  Nelícujou mi plechy, to nikam nedojedu :)))

                7. ja myslim ze tech 500.000 rezervaci na TM3 mluvi jasne. Lidi
                  ja myslim ze tech 500.000 rezervaci na TM3 mluvi jasne. Lidi ti serou na nejake kavovary v BMW, chteji Teslu!

            2. ..“..o zavadach Tesly ctete na netu nejak moc, vidite krive
              ..“..o zavadach Tesly ctete na netu nejak moc, vidite krive svy na sedackach, vidite na prvni pohled moc velke spary na karoserii ve srovnani..tovarna nema zadne zkusenosti..kdyby to bylo auto za 300 tisic , neni..“…tak to nechte byt, nebo se porad jen budete trapit. Auto je to vyjimecne drahe, ano. O nedostatcich se vi, ano. Auto jsem koupil, ikdyz je drahe, ikdyz jsem o nedostatcich vedel a cetl o nich vic nez dost na internetu. Pohlidal jsem si je, nektere byly ihned pri prodeji v Tilburgu odstraneny, jine u meho auta neexistovaly. Budto mate na to koule jit do urciteho rizika a auto koupit , pokud muzete ty penize postradat, anebo ne.
              No tak ne. Pustte to auto ( zatim ) z hlavy, a budete mit spokojenejsi zivot. Muzu Vas ale ujistit, ze vlastnictvi a jizda timto autem je jednim z mych nejvetsich kazdodennich estetickych pozitku. Jsem s nim ( mj.)stasten v zivote.

              1. Děkuji za starost o moji spokojenost v životě. 🙂
                Jak jsem

                Děkuji za starost o moji spokojenost v životě. 🙂
                Jak jsem psal, pokud dokážete „upozadit“ jisté problémy a risknete to, tak budete spokojen. Nemám důvod nevěřit, že většina majitelů Tesel jsou spokojení.
                Pro mě Tesla S je nepraktické, takže já to auto v hlavě nemám a ani si ho nehodlal pořídit. Manželce jsem rozmluvil upgrade Q7->SQ7, že si má počkat na Audi e-tron Sportback, tak jsem zvědav, jak se s tímto EV popere Audi.

                1. Řadová garáž se dá jen těžko přestavět. Leda udělat
                  Řadová garáž se dá jen těžko přestavět. Leda udělat ze 2 jednu.

                  Problémy s kvalitou se mohou vyskytnout
                  https://youtu.be/dKQPHC4JyAU

                2. Shlédnuto. Hodně asertivní člověk.
                  Shlédnuto. Hodně asertivní člověk.

  4. Ať už TM3 dopadne jakkoli, klidně i kdyby odpadla celá
    Ať už TM3 dopadne jakkoli, klidně i kdyby odpadla celá Tesla (což je těžko představitelné, vzhledem k tomu, jak dobře se jim prodávají PowerWall a SolarCity asi taky generuje zisk)… tak Tesla a Elon splnili svůj úkol nastartovala celou planetu k elektrickým autům. Těžko si představit co by to mohlo zastavit když už prakticky všechny automobilky přecházejí na elektřinu a do vývoje investují miliardy. Když už Mercedes má k dispozici elektrický náklaďák, Volvo za rok a 2 měsíce bude vyrábět pouze hybridy a elektro auta… MYslím, že bez Tesly a Elona by to trvalo minimálně o 5-10 let déle (ale to je jen osobní názor)

      1. Myslím, že Tesla ukázala, že to jde. Láme si zuby na tom,
        Myslím, že Tesla ukázala, že to jde. Láme si zuby na tom, co ostatní automobilky postupně vyřešily za posledních 50 let – hromadnou výrobu a dodavatelské řetězce, případně jak se ukazuje kvalitní zaměstnance. Tohle všechno mají klasické automobilky zvládnuté 10x lépe než Tesla.
        Až se Tesla dostane z porodních bolestí, může pak velkým automobilkám konkurovat, ale podle posledních zpráv to vypadá, že to bude trvat o něco déle než se mohlo zdát. Počítám tak 3-5 let, když vydrží nadšení. A bude to mít čím dál těžší. Nicméně jak jsem psal, podle mě Elon úkol splnil. Teď už se to nezastaví. Občaš se klopýtne, sem tam možná někdo odpadne nebo se vydá jinou cestou, ale do cíle už to je jen kousek.

        PS: teď jsem si vzpomněl ještě na Čínu, tak na to taky bude tlačit (a toho se klasické automobilky bojí možná víc než Tesly…)

        1. uplny suhlas. A je tazko porovnavat klasicke automobilky anebo
          uplny suhlas. A je tazko porovnavat klasicke automobilky anebo hocijake klasicke firmy. Neco tak velkeho ako spustit 1 (!) zavod trva roky, neco tak velkeho ako proces design to build (to sell) celeho automobilu (len noveho modelu u existujucej automobilky ktora ma vyriesene vacsinu veci, ktore on este mal na papieri) trva normalne roky.
          V tomto je Elon proste sialenec. Povie si ze „do roka sa to bude vyrabat a predavat“ a urobi vsetko preto aby to bolo. To, ze to nakoniec o par mesiacov nestihne je uplna kvapka v mori oproti hocijakej inej firme, ktora by rok len planovala a nakoniec prisla s tym ze „to nepude“ alebo „to bude trvat 5-10 rokov“. 😀
          A to nemyslim len TM3, ale vsetko co robi, az „vymysly“ ako Lety na Mars – osobne neverim ze 2025 budeme kolonizovat Mars, ale obdivujem cloveka kto taky brutalne ambicionizny plan vyslovi a realne do toho ide. Respect. Ano je to sialenec – vizionar. Ale asi presne takych treba aby sme sa tam raz (ci o par rokov neskor?) dostali.
          A moj obdiv a respekt tiez vsetkym dalsim ktori ho podporia napr nakupom Tesla a tiez trpezlivostou .. because even Rome wasn’t build in a day 😉

      2. Nemyslim si ze to Tesla nezvladne. Skor ci to zvladnu ostatne
        Nemyslim si ze to Tesla nezvladne. Skor ci to zvladnu ostatne automobilky. Vyrobit EV je totiz celkom jednoduche ale vyrobit/kupit do neho baterky uz take jednoduche nie je. Aby sa na konci nestalo to, ze ostatny budu tie baterky brat od Tesly.

Napsat komentář