Tesla možná hledá nové partnery pro výrobu baterií – v Jižní Koreji

Noviny The Korea Herald aktuálně přinesly zprávu, že zástupci automobilky Tesla se aktuálně v Jižní Koreji setkali s manažery firem Samsung SDI a LG Chem. Nebavili se o ničem jiném než o bateriích.

LG Chem dnes dodává baterie světovým automobilkám typu Audi nebo Renault-Nissan. V sousedním Polsku buduje obří továrnu na baterie.
foto: LG Chem

Tesla od roku 2008 v oblasti baterií spolupracuje s japonským gigantem Panasonic. S ním také staví v Nevadě svou gigatovárnu.

Jenže výroba nejnovějšího elektromobilu Tesla Model 3 nejde podle plánu a Tesla viní dodavatele. Dost možná jsou ale nakonec problémem baterie?

Tesla se dnes těší obrovskému zájmu o svá bateriová úložiště Powerwall a Powerpack a dost možná na nich vydělává víc, než na elektromobilech. Gigatovárna bude dokončena až za několik let (očekává se 2020-22) a teprve tehdy má chrlit opravdu výjimečné množství baterií.

Je proto nasnadě, že se Tesla poohlíží po bateriích pro své elektromobily i jinde. A LG Chem a Samsung SDI patří společně s SK Innovation mezi tři největší jihokorejské, ale i světové výrobce baterií.

Všechny tyto tři firmy aktuálně ohlásily, že doma v Jižní Koreji budou do rozšíření výroby baterií investovat do roku 2020 v přepočtu $2,3 mld. (asi 50 miliard korun). Z toho pětina půjde na výzkum a vývoj, zbytek na výrobu.

Informace z The Korea Herald hovoří o tom, že žádná dohoda zatím z jednání mezi zástupci Tesly a jihokorejských výrobců baterií nevzešla. Už před dvěma lety se nicméně objevily spekulace, že Tesla jedná se Samsung SDI.

Otázka co přesně Tesla rozhovory s dalšími výrobci sleduje nicméně zůstává nezodpovězena. Mohlo by stejně dobře jít o krátkodobé nahrazení dodávek z gigatovárny Tesla/Panasonic, než naběhne na plnou výrobu. Stejně tak by mohlo jít o zajištění si dostatečného přísunu baterií pro budoucí elektromobily, jako je třeba Tesla Model Y.

15 Comments on “Tesla možná hledá nové partnery pro výrobu baterií – v Jižní Koreji”

  1. To si dělají srandu? Dostavba továrny až 2020-22 ? Vždyť
    To si dělají srandu? Dostavba továrny až 2020-22 ? Vždyť to stavějí už dva roky ! To by měli ze všeho nejdřív sdělit těm idiotům sedícím v radách velkých měst, zejména Paříže, ty žvaní nesmysli o úplným zákazu spalovacích motorů do roku 2030. Přičemž jsem nedávno četl, že k realizaci takovýchto záměrů celoplošně, by bylo potřeba na každém kontinentu minimálně dvou takovýchto gigatováren, aby to pokrylo poptávku po bateriích v momentě, kdybychom měli všechny spalovací motory nahradit elektromoteorem.

  2. No každopádně Tesla plánuje snížit o 40% svých
    No každopádně Tesla plánuje snížit o 40% svých objednávek na součásti modelu 3 od tchajwanského výrobce automobilů Hota Industrial kvůli „úzkému“ stavu ve výrobě modelu 3, říká agentura Reuters s odvoláním na zprávy společnosti Economic Daily News. Tesla očekává, že sníží objednávky na 3 000 sérií za týden z 5 000, které začnou v prosinci, a automobilka také může odložit plánované týdenní dodávky 10 000 kusů v březnu o několik týdnů do května nebo června.

    thefly.com/landingPageNews.php?id=2630461

    1. Tesla změna hodnocení Tesla se zhoršil na stupeň 3
      Tesla změna hodnocení Tesla se zhoršil na stupeň 3 opatrnosti v modelu Evercore ISI. Jak již bylo dříve uvedeno, analytik společnosti Evercore ISI George Galliers snížil Teslu na In Line z Outperformu, když uváděl opatrnější pohled na výrobu modelu 3. Zatímco řekl, že zůstává pozitivní na společnost Tesla jako společnost, Galliers dodala, že „zřetelně“ produkce Q3 byla slabší než očekával Tesla a v tomto okamžiku má jen malý pohled na to, jak funguje výroba. Společnost Galliers snížila své předpovědi o dodávkách modelu 3 pro tento rok v letech 2018, 2019 a 2020 a snížila své předpovědi o příjmech automobilů, čímž snížila svůj cenový cíl na akcie společnosti Tesla na 312 dolarů z 330 dolarů.

      thefly.com/landingPageNews.php?id=2630559

      1. Jefferies tries Tesla odhaduje zpožděnou rampu modelu 3.
        Jefferies tries Tesla odhaduje zpožděnou rampu modelu 3. Analytik společnosti Jefferies Philippe Houchois ohodnotil své odhady za rok 2017 a 2018 za Teslu o 3% -4%, aby odrážel zpožděnou rampu modelu 3. V předběžném výzkumném výzkumu s názvem „Q3 – Street Credits Stress Test“ analytik říká, že si myslí, že peněžní čísla společnosti mohou pozitivně překvapit ve třetím čtvrtletí podle Teslových standardů vzhledem k výhodám modelů S a X. bere na vědomí, že snížení tržní hodnoty za posledních šest týdnů by mohlo být cenou krátkodobého rizika. Houchois drží rating Tesla za nižší cenu za 240 dolarů.

        thefly.com/landingPageNews.php?id=2630479

  3. Na electreku je nekolik komentaru od uzivatele EnDeep (link
    Na electreku je nekolik komentaru od uzivatele EnDeep (link vede na seznam jeho prispevku), ktery tvrdi, ze pracuje v Panasonic casti GF a ze je to jeden obrovsky slendrian (neschopni zamestnanci poskozujici stroje, neschopne vedeni). Nakolik se tomu da verit, necham na ctenarich. Me to v kontextu udalosti nepripada az tak nepravdepodobne (nejspis ale v trochu mensi mire, nez komentar naznacuje).
    Napr (v danem vlakne je jich vic): http://disq.us/p/1nbi2nu

    EDIT: pokud ovsem Musk neplanuje zopakovat „Mobileye“ scenar…

    1. Tak je známo, že USA mají nejdražší a nejneschopnější
      Tak je známo, že USA mají nejdražší a nejneschopnější iluzorně odborné dělníky na světě.
      A jestli i poškozují stroje, tak to tam fakt nevytrhne ani dnešní špičková automatizace, takže bude skutečně nejspíš lepší stále vyrábět i roboticky baterie raději v Koreji, Číně, Německu či střední Evropě.

    2. mám skúsenosť z firmy nemeckých majiteľov, naivne vedenie
      mám skúsenosť z firmy nemeckých majiteľov, naivne vedenie zverili sk MENEŽÉROM, ktorých nemčina nedosahovala úrovne kuchynskej, radoví pracovníci boli kvalitnejší.
      a o amíckych ODBOROCH sa nikde nedozviete, že by sa rozišli s mafiánskymi spôsobmi.
      ps – poznám niekoľkých dnes už veľmi bohatých ľudí, ktorí získali (najprv renomé, neskôr aj bohatstvo) záchranou firiem cudzincov na sk.

    3. Zaměstnává tam mexikánce. Jejich preciznost a pečlivost
      Zaměstnává tam mexikánce. Jejich preciznost a pečlivost je pověstná v negativním slova smyslu. Jak se říká: běloch musí být nejlepší, u asiata je dobré, pokud má střední, u černocha je dobré pokud se naučí číst a psát a u latinos je dobré pokud přijde.
      Musk a Panasonic musí připlatit za schopné zaměstnance nebo změnit výrobní postup.

Napsat komentář