Noviny The Korea Herald aktuálně přinesly zprávu, že zástupci automobilky Tesla se aktuálně v Jižní Koreji setkali s manažery firem Samsung SDI a LG Chem. Nebavili se o ničem jiném než o bateriích.
foto: LG Chem
Tesla od roku 2008 v oblasti baterií spolupracuje s japonským gigantem Panasonic. S ním také staví v Nevadě svou gigatovárnu.
Jenže výroba nejnovějšího elektromobilu Tesla Model 3 nejde podle plánu a Tesla viní dodavatele. Dost možná jsou ale nakonec problémem baterie?
Tesla se dnes těší obrovskému zájmu o svá bateriová úložiště Powerwall a Powerpack a dost možná na nich vydělává víc, než na elektromobilech. Gigatovárna bude dokončena až za několik let (očekává se 2020-22) a teprve tehdy má chrlit opravdu výjimečné množství baterií.
Je proto nasnadě, že se Tesla poohlíží po bateriích pro své elektromobily i jinde. A LG Chem a Samsung SDI patří společně s SK Innovation mezi tři největší jihokorejské, ale i světové výrobce baterií.
Všechny tyto tři firmy aktuálně ohlásily, že doma v Jižní Koreji budou do rozšíření výroby baterií investovat do roku 2020 v přepočtu $2,3 mld. (asi 50 miliard korun). Z toho pětina půjde na výzkum a vývoj, zbytek na výrobu.
Informace z The Korea Herald hovoří o tom, že žádná dohoda zatím z jednání mezi zástupci Tesly a jihokorejských výrobců baterií nevzešla. Už před dvěma lety se nicméně objevily spekulace, že Tesla jedná se Samsung SDI.
Otázka co přesně Tesla rozhovory s dalšími výrobci sleduje nicméně zůstává nezodpovězena. Mohlo by stejně dobře jít o krátkodobé nahrazení dodávek z gigatovárny Tesla/Panasonic, než naběhne na plnou výrobu. Stejně tak by mohlo jít o zajištění si dostatečného přísunu baterií pro budoucí elektromobily, jako je třeba Tesla Model Y.
To si dělají srandu? Dostavba továrny až 2020-22 ? Vždyť
To si dělají srandu? Dostavba továrny až 2020-22 ? Vždyť to stavějí už dva roky ! To by měli ze všeho nejdřív sdělit těm idiotům sedícím v radách velkých měst, zejména Paříže, ty žvaní nesmysli o úplným zákazu spalovacích motorů do roku 2030. Přičemž jsem nedávno četl, že k realizaci takovýchto záměrů celoplošně, by bylo potřeba na každém kontinentu minimálně dvou takovýchto gigatováren, aby to pokrylo poptávku po bateriích v momentě, kdybychom měli všechny spalovací motory nahradit elektromoteorem.
No každopádně Tesla plánuje snížit o 40% svých
No každopádně Tesla plánuje snížit o 40% svých objednávek na součásti modelu 3 od tchajwanského výrobce automobilů Hota Industrial kvůli „úzkému“ stavu ve výrobě modelu 3, říká agentura Reuters s odvoláním na zprávy společnosti Economic Daily News. Tesla očekává, že sníží objednávky na 3 000 sérií za týden z 5 000, které začnou v prosinci, a automobilka také může odložit plánované týdenní dodávky 10 000 kusů v březnu o několik týdnů do května nebo června.
thefly.com/landingPageNews.php?id=2630461
Tesla změna hodnocení Tesla se zhoršil na stupeň 3
Tesla změna hodnocení Tesla se zhoršil na stupeň 3 opatrnosti v modelu Evercore ISI. Jak již bylo dříve uvedeno, analytik společnosti Evercore ISI George Galliers snížil Teslu na In Line z Outperformu, když uváděl opatrnější pohled na výrobu modelu 3. Zatímco řekl, že zůstává pozitivní na společnost Tesla jako společnost, Galliers dodala, že „zřetelně“ produkce Q3 byla slabší než očekával Tesla a v tomto okamžiku má jen malý pohled na to, jak funguje výroba. Společnost Galliers snížila své předpovědi o dodávkách modelu 3 pro tento rok v letech 2018, 2019 a 2020 a snížila své předpovědi o příjmech automobilů, čímž snížila svůj cenový cíl na akcie společnosti Tesla na 312 dolarů z 330 dolarů.
thefly.com/landingPageNews.php?id=2630559
Jefferies tries Tesla odhaduje zpožděnou rampu modelu 3.
Jefferies tries Tesla odhaduje zpožděnou rampu modelu 3. Analytik společnosti Jefferies Philippe Houchois ohodnotil své odhady za rok 2017 a 2018 za Teslu o 3% -4%, aby odrážel zpožděnou rampu modelu 3. V předběžném výzkumném výzkumu s názvem „Q3 – Street Credits Stress Test“ analytik říká, že si myslí, že peněžní čísla společnosti mohou pozitivně překvapit ve třetím čtvrtletí podle Teslových standardů vzhledem k výhodám modelů S a X. bere na vědomí, že snížení tržní hodnoty za posledních šest týdnů by mohlo být cenou krátkodobého rizika. Houchois drží rating Tesla za nižší cenu za 240 dolarů.
thefly.com/landingPageNews.php?id=2630479
Dle informaci jsou pro projekt baterioveho uloziste v Jizni
Dle informaci jsou pro projekt baterioveho uloziste v Jizni Autstralii v baterieovem systemyu Tesly pouzity baterie SAMSUNG SDI
https://cleantechnica.com/2017/09/30/tesla-using-samsung-sdi-battery-cells-129-mwh-south-australia-facility/
Takze asi probihaji dalis jenani o dalsi spolupraci, ale pouziti batreii SAMSUNG je jiz relane
Na electreku je nekolik komentaru od uzivatele EnDeep (link
Na electreku je nekolik komentaru od uzivatele EnDeep (link vede na seznam jeho prispevku), ktery tvrdi, ze pracuje v Panasonic casti GF a ze je to jeden obrovsky slendrian (neschopni zamestnanci poskozujici stroje, neschopne vedeni). Nakolik se tomu da verit, necham na ctenarich. Me to v kontextu udalosti nepripada az tak nepravdepodobne (nejspis ale v trochu mensi mire, nez komentar naznacuje).
Napr (v danem vlakne je jich vic): http://disq.us/p/1nbi2nu
EDIT: pokud ovsem Musk neplanuje zopakovat „Mobileye“ scenar…
Díky za velmi zajímavé doplnění.
Díky za velmi zajímavé doplnění.
Tak je známo, že USA mají nejdražší a nejneschopnější
Tak je známo, že USA mají nejdražší a nejneschopnější iluzorně odborné dělníky na světě.
A jestli i poškozují stroje, tak to tam fakt nevytrhne ani dnešní špičková automatizace, takže bude skutečně nejspíš lepší stále vyrábět i roboticky baterie raději v Koreji, Číně, Německu či střední Evropě.
houby šlendriján ale ropácký sabotáže tj tutovka se dalo
houby šlendriján ale ropácký sabotáže tj tutovka se dalo čekat, budou se s tím muset vypořádat
No u prvnich kusu trojek uz pry menili baterky…
No u prvnich kusu trojek uz pry menili baterky…
Link?
Link?
Povídaly babky před sámoškou…
Povídaly babky před sámoškou…
Jo, ale ne snad kvůli článkům, ale kvůli nějaké jiné
Jo, ale ne snad kvůli článkům, ale kvůli nějaké jiné vadě.
mám skúsenosť z firmy nemeckých majiteľov, naivne vedenie
mám skúsenosť z firmy nemeckých majiteľov, naivne vedenie zverili sk MENEŽÉROM, ktorých nemčina nedosahovala úrovne kuchynskej, radoví pracovníci boli kvalitnejší.
a o amíckych ODBOROCH sa nikde nedozviete, že by sa rozišli s mafiánskymi spôsobmi.
ps – poznám niekoľkých dnes už veľmi bohatých ľudí, ktorí získali (najprv renomé, neskôr aj bohatstvo) záchranou firiem cudzincov na sk.
Zaměstnává tam mexikánce. Jejich preciznost a pečlivost
Zaměstnává tam mexikánce. Jejich preciznost a pečlivost je pověstná v negativním slova smyslu. Jak se říká: běloch musí být nejlepší, u asiata je dobré, pokud má střední, u černocha je dobré pokud se naučí číst a psát a u latinos je dobré pokud přijde.
Musk a Panasonic musí připlatit za schopné zaměstnance nebo změnit výrobní postup.