Tesla zveřejnila své finanční výsledky za 2. čtvrtletí roku 2016. Příjmy činily $1,6 mld., z toho automobilová divize si připsala $1,2 mld. Během celého čtvrtletí firma vyráběla téměř 2000 vozů týdně.
foto: Tesla
Druhé čtvrtletí letošního roku bylo pro Teslu opět plné událostí. Přivedla na svět facelift Tesla Model S, dokončila návrh Tesla Model 3, představila Model S s 60kWh baterií (a následně i Model X) a červen zakončila s $3,25 mld. na účtě, i díky navýšení kapitálu.
Tesla ve svém dopise akcionářům potvrdila, že poptávka i výroba je na dobré cestě ke splnění cílových 50 000 dodávek za 2. polovinu roku 2016. Jen ve 2. čtvrtletí firma vyrobila rekordních 18 345 aut, ale dodala jich pouze 14 402 (9764 Tesla Model S, 4638 Tesla Model X).
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Tesla připravuje nový solární panel pro své elektrárny
Meziročně se poptávka po elektromobilu Tesla Model S zvýšila o 67 %. Tesla v dopise také potvrdila, že některé stroj určené pro výrobu Tesla Model 3 už jsou na místě v továrně ve Fremontu.
Později v tomto roce se začnou ve Fremontu budovat centra pro výrobu karoserie a celkové složení Tesla Model 3. Ruku v ruce s tím jde stavba nedávno otevřené gigatovárny, kde má vysokoobjemová výroba baterií pro Model 3 začít co nevidět.
Elektromobil Tesla Model 3 by stále měl být uveden na konci roku 2017. Na konci 3. čtvrtletí už by měla Tesla vyrábět stabilně 2200 aut týdně, o čtvrtletí později 2400.
Čistá ztráta automobilky Tesla za 2. čtvrtletí 2016 činila $293 mil. V tomto ohledu je zajímavé číslo $295 mil. investovaných během stejné doby do rozšíření výroby, stavby gigatovárny Tesla a rozšíření infrasktrutury pro podporu zákazníků (nabíječek Tesla Supercharger, obchodů a servisních center).
Miliarda Kč – Síť
Miliarda Kč – Síť dobíječek pro elektromobily vznikne za peníze EU
zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/skoro-miliarda-sit-dobijecek-pro-elektromobily-vznikne-za-evropske-penize
„… E. ON se nyní soustředí na vyčerpání více než dvou milionů eur, které dostal z evropského programu CEF … “
hybrid.cz/prvni-tesla-supercharger-v-cr-je-konecne-v-provozu
Nie je tam chyba? Tu čítam
Nie je tam chyba? Tu čítam o strate:
„Pokud by ale neinvestovala, byla by to ztráta pouze $2. mil.“
Ale tu to vypadá na potenciálny zisk v prípade neinvestovania:
„ztráta automobilky Tesla za 2. čtvrtletí 2016 činila $293 mil. V tomto ohledu je zajímavé číslo $295 mil. investovaných během stejné doby“
Ale je piatok, možno si už moja logika odišla na víkend het 🙂
Naše chyba, pardon.
Naše chyba, pardon.
Co je na podobnosti těch
Co je na podobnosti těch čísel zajimave? Investice nerovna se náklad, letošní investice bude do nákladů odepisovana formou odpisů v příštích letech, Klidne v deseti, pokud to byla investice do továrny a vybavení.
Děkujeme za doplnění, je
Děkujeme za doplnění, je pravdou, že taje korporátního účetnictví nám dosud zůstávají v mnoha ohledech zahaleny.
Od toho jsou poradci a
Od toho jsou poradci a přátelé na telefonu 😉
To jsou naprosto SKVĚLÉ
To jsou naprosto SKVĚLÉ výsledky. Bez investic by už vydělávali, tak to má být! Ať rakoviny BMW, Mercedesy a jiní dřou bídu za své zmetky, co jen dojí peníze bez investic! Však už teď jim strmě padají prodeje luxusních vozů ve prospěch Tesly, která je v tomto ohledu nejlepší v USA i EU.
Hele, jenjo, nepřijdou ti
Hele, jenjo, nepřijdou ti ty tvoje příspěvku už takové jednotvárné? Nebo je to nějaká obsese?
no hele zrovna bramboradlo
no hele zrovna bramboradlo na tom není vůbec špatně ba naopak, prodeje mu stabilně rostou, lidi maj furt v palici brambo je kvalita a kupujou popelnice v době levných peněz ostošest 😉 A co se týče výbavy a fíčovinek krom autopilota TESLA ještě BMW nedohnala… Jako fandíme TESLA to je jasný ale … 😉
s tím souhlasím, ale
s tím souhlasím, ale důležitý je zisk, ne prodeje či příjmy 😉
Tesla je furt na úrovni
Tesla je furt na úrovni nedodělku, ale velmi úspěšneho nedodělku a majitelům to tolik nevadí protože naprosto převažuje užitná hodnota auta. Růst je těžký.
Bez investic by byli stále
Bez investic by byli stále ve ztrátě. Pleteš si investici a náklad. Současná investice není v nákladech (tedy ne celá, je tam jen poměrná část odpisu), dostane se tam až v dalším období formou odpisů.
Ty výsledky jsou katastrofální a u kterékoliv jiné akcie by následoval propad v desítkách procent.
A proč tady tedy není
A proč tady tedy není propad?
Důvěra trhu. Prozatím
Důvěra trhu. Prozatím Elon vždy splnil, co slíbil, byť třeba o rok či dva později. Je tam růst a rozmach a akcionáři mu věří. Takže trh je zvyklý na „Kdo si počká, ten se dočká“. Jinak by opravdu propad určitě byl.
Ono je to složitější,
Ono je to složitější, kromě odpisů z investic realizovaných v posledním kvartále jsou tam samozřejmě i odpisy z investic minulých. Jelikož firma mohutně investuje do rozvoje dlouhodobě, ty odpisy budou nepochybně ohromné.
Chci tím říci, že posuzovat ekonomické zdraví firmy z kvartálních výsledků je irelevantní, zejména pokud jde o rozvojovou firmu. Tahle čísla mohou mít význam snad jen z hlediska cash flow. Pokud vím, další emise akcií se neplánují, takže to vypadá, že na to Musk má.
Pokud je firma dlouhodobě ve ztrátě, znamená to jen to, že se dodávají peníze „zvenčí“, což je jen dobře, protože to podstatně urychlí její rozvoj.
Nepochybuji, že by Musk mohl firmu dlouhodobě držet ve vyrovnaném nebo ziskovém hospodaření, všechno by pak ale trvalo mnohem déle. Přeměna firmy z malé garážovky na velkosériového výrobce aut by pak trvala mnoho desítek let.
Ztrátové hospodaření v tomto případě není příznakem firmy před krachem, nýbrž ukazuje na masivní rozvoj a s tím spojené investice. A z hlediska akcionáře roste hodnota firmy. Jediné, co může někoho trápit je, že asi ještě hodně dlouho nebudou dividendy.