Tesla znovu nabízí Model S s 60kWh baterií

Tesla v překvapivém kroku znovu nabízí elektromobil Tesla Model S v variantě s 60kWh baterií. Cena nejlevnějšího Modelu S začíná na €64 300, resp. $66 000.

Nová Tesla Model S s 60kWh baterií zajímavě snižuje „vstupní“ cenu
foto: Tesla Motors

Nová Tesla Model S 60 a 60D je vstřícným krokem směrem k těm, kteří nechtějí čekat na Tesla Model 3, ale Model S 90D už je pro ně příliš drahý. Nová „60ka“ je dokonce o $4000 levnější než původně nabízená 60ka.

Vtip je ovšem v tom, že nová 60ka je vlastně původní baterie o kapacitě 75 kWh, pouze softwarově omezená na 60 kWh. Rovnou při nákupu je možné update na 75 kWh zakoupit za €7900, pozdější update je také možný, ale už za €8350.

Tesla Model S 60 nabízí dle NEDC dojezd 400 km (480 km s upgradem na 75 kWh) a zrychlení 0-100 km/h během 5,8 vteřiny. Max. rychlost je 210 km/h. Verze s pohonem všech čtyř kol (+€4700) přidává asi 8 km dojezdu (10 při 75kWh baterii).

Ze strany Tesly jde o velmi dobrý krok směrem k vyšším prodejům Modelu S i uspokojení některých zájemců o Model 3. Sluší se připomenout, že v úplných začátcích nabízela Tesla také varianta se 40kWh baterií, kterou ale rychle zrušila.

Tesla

46 komentářů u “Tesla znovu nabízí Model S s 60kWh baterií”

      1. Taky bych viděl jedním z
        Taky bych viděl jedním z důvodů optimalizaci výroby. Třeba mě přišlo nepraktické, že původní 60kWh baterie měla jinak osazené moduly (do modulů byly vkládány imitace pouzder článků, aby se to dobře montovalo) než 85kWh.

        Jestli se nepletu tak nyní 75kWh a 90kWh mají již totožné (plně osazené) moduly, akorát používají jiné články.

        No a zavádět znovu výrobu 60kWh modulů by asi také bylo dražší, než tam vkládat 75kWh, navíc s možností je za příplatek odemknout.

    1. To je proste, protoze by je
      To je proste, protoze by je ti, co koupili 75 za plnou cenu, sezrali…

      A taky uz zrejme zacina byt segment, kde je ochota zaplatit pres $70k, saturovany, tak nacali $60-70k (jak uz nekdo napsal, s tim, ze cast si to stejne doplati, plus trest za pozdni objednavku, takze vlastne Tesla vydela vic)…

      1. nejen motory, spousta vybavy
        nejen motory, spousta vybavy je v autech jen SW zamcena, nebo jen schazi kuprikladu potrebne ovladace

        u spousty aut se da aktivovat spousty prvku za velmi smesne ceny s tim ze se dokoupi treba jiny ovladac za volant a proste se fuknce pak povolej pri diagnostice, kuprikladu tempomat nebo prvky navigace a ovladani aut

        1. Pokud si dobře pamatuji,
          Pokud si dobře pamatuji, tak něco podobného dělala kterási firma kdysi v dávnověku s kalkulačkama.
          Firmě se nevyplatilo navrhovat a vyrábět zvlášť čipy pro drahé a levné modely, tak se vyráběl jen ten drahý pajšl a u levných modelů chyběly na krabičkách u tlačítek popisky/symboly těch „drahých“ funkcí.
          Kdo chtěl kalkulačku „lepší“, měl i cenu větší; levná vydělávala sice o něco méně, ale celkové výrobní náklady byly rozhodně menší, něž vyvíjet a dělat dva samostatné modely i s rozdílnými čipy a pořád to bylo pro výrobní firmu výhodné.
          Takže kdo měl levný model, mohl použít kalkulačku i k „dražším“ výpočtům, jen musel vědět co kde „nepopsaného“ zmáčknout.

                1. Věřím, po ekonomické
                  Věřím, po ekonomické stránce to mají vymakaný.
                  Proč by se tedy měl někdo nad tímto podivovat u auta?

  1. nerozumiem úmere tej
    nerozumiem úmere tej batérii. Napr. BMW i3 má 22kWh batériu a dojazd 150 km. V 2017 plánujú zvýšiť batériu na 30kWh a dojazd až 290 km.

    Tesla: s 60kwh bateriou má dojazd 408 km a 90 kwh dojazd 557 km. Keby sme použili matematiku ako pri BMW tak dojazd v 90 kWh by sa mal zdvojnásobiť proti 60kWh, nie?

    1. Tie dojazdy.. Sú rovnako
      Tie dojazdy.. Sú rovnako ako spotreba u ropakov nadsadene. 22-24 kWh batéria stačí na 150km veľmi opatrnej jazdy.. V zime a na diaľnici si môžeš 1/3 odpočítať. Takže na 200 km v zime alebo po diaľnici potrebuješ tak 45-50kWh. 200 km kľudnej jazdy do 100-110km by mal zvládnuť aj leaf 30kWh.3

    2. tech 150km jsi sebral kde?
      tech 150km jsi sebral kde? neplet dohromady data z testu v realu a data z metodiky co si prdnou do prospektu, i u stare 22kWh verze uvadi 190 nebo 200km, ted nevim presne

      co hraje dost podstatnou roli bude i hmotnost, od urcite hranice hmotnosti bude navysovani baterie vpodstate kontraproduktivni a dojezd se nebude zvysovat tak jak by se pocitalo jen podle tabulek kapacita/dojezd, v tomto maji EV s mensi a lehci baterii dost vyhodu

    3. S udáváných dojezdem je
      S udáváných dojezdem je to bohužel stejně jako kauza dieselgate.
      Pokud vím jsou 2 normy americká a evropská. A hádejte která udává reálnější dojezd? No jasně, že ta americká!
      Udávaného dojezdu u Tesly v tomto případě tedy můžete věřit, kdežto udávanému dojezdu u BMW, ani za mák.

      Názorný příklad je u Nissan Leaf. Kde je to potvrzené z praktických zkušeností lidí co s ním jezdí.
      Leaf s 24 kWh baterii udávají dojezd 199 km. Což je údaj těžko dosažitelný i v laboratoři natož v reálu.
      Naopak reálný dojezd je cca 140-150 km, s tím že za ztížených podmínek jako zima, klimatizace, velké převýšení, dálnice, apod odečítáte až desítky procent z dojezdu.

      Velmi zjednodušeně se dá napsat: pro dojezd evropských a japonských aut odečtěte 1/4 až 1/3 z udávaného dojezdu a mate přibližně realistickou hodnotu.
      V praxi totiž udávaného dojezdu nelze normální jízdou dosáhnout. Je to lživý údaj. Bohužel.

      U amerických aut se dá udávaného dojezdu v praxi dosáhnout, ale platí že reálně je to o 10-20% méně.

  2. Mě by stačil dojezd i
    Mě by stačil dojezd i 300km, pokud by cena byla ještě nižší. Ale přesto že všichni říkají, že baterie je největší položka z ceny Elektromobilu, tak v tomto případě si myslím, že už to neplatí. Kolik by mohla stát Tesla model S s 30 kWh baterií ?

    1. Tesla Model S nie je
      Tesla Model S nie je normálne auto.je to celohliníkový 5 metrov dlhý športový automobil..ten nikdy nebude za 30-40 K ani z 30kWh batériou.
      Ak ti stačí 30kWh batéria ..tu je leaf 30kWh za 699 900czk…
      http://www.nissan-jpn.cz/vozy/leaf-2051
      Ale upozornujem ze na 300km dojazd môžeš zabudnúť…budeš rád aj za 200km..v zime(-10) a dialnica (130km/h) aj za dojazd 120-130km.
      Spotreba auta velkosti leaf je cca 15kWh…avšak v zime aj 23-25kWh..to isté dialnica pri 130km/h.

  3. Vtip je ovšem v tom, že
    Vtip je ovšem v tom, že nová 60ka je vlastně původní baterie o kapacitě 75 kWh, pouze softwarově omezená na 60 kWh. Rovnou při nákupu je možné update na 75 kWh zakoupit za €7900, pozdější update je také možný, ale už za €8350.

    To je poměrně super zpráva. Protože na to, aby se ze 75kWh baterie vzalo jenom 60kWh, bude baterie vybíjena mnohem méně a tím rapidně vzroste počet možných cyklů „nabití-vybití“ klidně i víc než na dvojnásobek. Ještě by to mohlo jít do dokonalosti v tom, že když by někdo potřeboval nouzově zvětšit dojezd, tak by si mohl u Tesly otevřít 80km za nějaký poplatek a poté zase vypnout 😀

Napsat komentář