Tesla chce v Mexiku vyrábět novou generaci elektromobilů

Včera mexický prezident potvrdil, že Tesla tam postaví novou továrnu. Dnes firma zveřejnila nemnohé detaily.

V rámci Dne investorů Tesla potvrdila, že skutečně postaví novou gigatovárnu nedaleko Monterrey ve státě Nuevo León. To je ale vlastně tak nějak všechno, co o nové Tesla továrně víme. Dál už firma potvrdila jen to, že se tam budou vyrábět vozidla založená na „nové platformě“.

Co přesně to znamená se můžeme jen dohadovat. Logické by bylo, pokud by šlo o platformu velmi levného elektromobilu s cenou kolem $25 000. Tedy tolik diskutovaný Tesla Model 2 nebo také Model E – malá levná Tesla, o které se tak dlouho mluví, ale zatím ji nikdo nikdy neviděl.

Zatím ani není jasné kdy se začne stavět ani kdy bude hotovo. V případě předchozích gigatováren Šanghaj, Texas a Berlín ale vždy bylo hotovo během jednoho až dvou let poté, co se koplo do země. Elon Musk dlouhodobě o gigafactories říká, že jsou to „stroje, které vyrábějí stroje“ a neustále je vylepšuje. Je například jednou z prvních automobilek, která pro výrobu aut používá obří vstřikovací lisy italské značky IDRA.

Jedním z důvodů, proč si Tesla zvolila Monterrey, je kromě levné a dostatkové pracovní síly také blízkost ke Gigatovárně Texas. Ta je asi sedm hodin jízdy. Tesla si dokonce vyjednala vlastní pruh na tamním hraničním přechodě mezi USA a Mexikem.

zdroj: Tesla

6 Comments on “Tesla chce v Mexiku vyrábět novou generaci elektromobilů”

  1. To Mexiko je další revoluce ve výrobě aut.Takovou továrnu rozchodit nebude vůbec jednoduché. Tesla bude zřejmě řešit dosud největší problémy při rozjezdu výroby jaké kdy měla. Opravdu jsem zvědavej , kdy tahle továrna dosáhne produkce milion aut ročně a možná ještě zvědavější jak dlouho bude trvat nárůst výroby z milionu aut na 1,5 mil. a pak na dva. Zda, pro navyšování výroby , opravdu platí exponenciální křivka? Zdá se , že v Berlíně to platí. Za rok na konci dubna by měl Berlín dělat minimálně 10 000 aut týdně. Počkáme , uvidíme.

    1. Jo pořád nějaké nářky jestli má Franta zásuvku u paneláku a kolik zastávek je nutné udělat na cestě do Chorvatska.
      Neřeší se ale podstaty věci:
      – co řeší elektrifikace dopravy
      – globální a lokální externality spalovací dopravy
      – fosilní politika, válčení a zločinná spolčení
      – energetická efektivita spalovací dopravy
      – odhad zásob ropy a co bude až ropa nebude
      – energetická bezpečnost a dostupnost zdrojů pro dopravu

      To je jako by se nad pacientem s mozkovým nádorem vedly diskuse hlavně o tom, jestli se před operací oholí nebo neoholí vlasy.

Napsat komentář