Zadní část karoserie elektromobilu Tesla Model 3 se skládá asi ze 70 komponent. U Tesla Model Y už jsou jen dvě a ani tady se Tesla nehodlá zastavit.
foto: Tesla
Elon Musk už dříve řekl, že chce, aby celá zadní část karoserie elektromobilu Tesla Model Y a později nejspíš i Tesla Model 3 byla odlita z jediného kusu. A právě to by měl zajistit nový licí stroj instalovaný v továrně Fremont.
Jde o stroj tak obrovský, že nemohl být sestaven přímo v továrně, a tak stojí před ní a Tesla nad ním prostě postavila střechu. Cílem je odlévat co nejvíce a co největších komponent pro elektromobily TM3 a TMY.
foto: Electrek.co
To by mělo výrazně urychlit, zjednodušit a zlevnit jejich výrobu. Otázkou je, jak pak budou probíhat opravy případného poškození.
Každopádně můžeme čekat, že ve 3. čtvrtletí Tesla výrazně navýší výrobu elektromobilů Tesla Model Y. A snad i zlepší její kvalitu, která se dosud potýká se značnými kvalitativními výkyvy.
A je to opravdu největší na světě?
A je to opravdu největší na světě?
Není, jen největší v automotive.
Není, jen největší v automotive.
Ted budou vsichni „experti“ Teslu kritizovat jaky to je
Ted budou vsichni „experti“ Teslu kritizovat jaky to je nesmysl. A za 2-3 roky to budou delat i ostatni automobilky. Tesla meni zatuchle procesy a nekdo se s tim tezko smiruje.
+1, nebo spíš +10
Zcela souhlasím.
Mi říkali: proč to
+1, nebo spíš +10
Zcela souhlasím.
Mi říkali: proč to chceš měnit, když to tu roky funguje. Už jsem to tu psal. Ale tohle mi hlava nebere.
1000+ súhlasím, že súhlasíš.
1000+ súhlasím, že súhlasíš.
Ono nás bude víc když máme akcii Tesla za 2000$.
Ono nás bude víc když máme akcii Tesla za 2000$. Samozřejmě to může být lehká bublina. Ale na 300$ to už asi neklesne. Oni jedou jak fretky (množství továren). A když GM začalo stavět fabriku na EV, honem s tím na internet. Prostě Tesla udává směr.
úžas, takže :
TMS = na zadních se povinně flákáte vo
úžas, takže :
TMS = na zadních se povinně flákáte vo sklo do palice
TMX = při havárce zadní půltunový falkonky nemáte šance nadzvednout
TM3 = tabletí ťukaneček z toho šilhání za 250 jen to lízne…
https://youtu.be/KW-6Klu4rnQ?t=1624
TMY = při sebemenší havárce celokostra rovnou do šrotu…
https://kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-model-y/
tak co si vybrat? no prostě sexy ;))
Máte sice pravdu, ale tyto nedostatky prostě pro lidi nejsou
Máte sice pravdu, ale tyto nedostatky prostě pro lidi nejsou tak důležité.
noo to jen pro tu skupinku lidí do tý doby, než jim dojdou
noo to jen pro tu skupinku lidí do tý doby, než jim dojdou levný prachy tisknutý soukromou tiskárnou ministra financí jak jinak než na dluh státu (ministr pak samozř dá výpověd a de si po svejch ží milijard život 😉 a zažijí nějakou z těch situací na vlastní kůži 😉 jenže tou dobou budou už chudí ještě chudší, ale to neva že nebudou mít co žrát hlavně že si zabrouzdají satelitním internetem
Kontrolní otázka soudruzi: KOLIK EMISÍ CO2 spalovacího automobilu UŠETŘÍ JEDEN VYSABOTOVANÝ START SPEJSIKS? 😉
je to opravdu licí stroj? součásti karoserie bývají
je to opravdu licí stroj? součásti karoserie bývají spíše z plechu a ten se lisuje (na lisu=lisovacím stroji).
Jedná se o vstřikování do formy v řádu milisekund. To je
Jedná se o vstřikování do formy v řádu milisekund. To je důležité kvůli vlastnostem materiálu.
Nejde o lis.
díky za vysvětlení i za reakci pana Hořčíka
z
díky za vysvětlení i za reakci pana Hořčíka
z dřívějších zpráv mi nebylo jasné, jak chtějí tak tvarově složitou část karoserie lisovat v jednom kuse, považoval jsem to za neproveditelné, pokud vstřikují (vstřikování do forem jsem měl spojené s plasty), tak problémy s tvarem odpadají
Zde je video jak se to dělá
High Pressure Die
Zde je video jak se to dělá
High Pressure Die Casting
https://www.youtube.com/watch?v=iSyBsdJkQu8
https://www.youtube.com/watch?v=hRuYhvS3U4A
V některých starších článcích jsme taktéž omylem
V některých starších článcích jsme taktéž omylem používali slovo „lis“, ale jak vysvětluje TakyMartin níže, jde skutečně o licí stroj.
takže je to odlívací stroj rámu/kostry TMY z
takže je to odlívací stroj rámu/kostry TMY z hliníku…
https://electrek.co/2019/07/23/tesla-giant-machine-produce-model-y-body-one-piece/
Neopravitelnost karoserie – považuji za pozitivum. Upřímně
Neopravitelnost karoserie – považuji za pozitivum. Upřímně kdo z Vás by chtěl jezdit v autě s „opravenou“ karoserií po bouračce.
Každý kdo se kolem aut alespoň trochu pohybuje, Vám řekne, že narovnávaná (a to i za tepla) rovnaná / svařovaná karoserie, už nikdy nevykazuje bezpečnostní a deformační kvality té nové. Nedej bože, když pak dojde k nehodě na totožné místo (a že přední a zadní nosníky jsou oblíbený cíl) – to se pak rovnaná karoserie složí jak z papíru.
Za mne palec nahoru – bourané auto, kde došlo k deformaci nosné karoserie (nemluvím o odřeninách plechů) je prostě zralé na trvalé vyřazení.
+1
+1
Ještě mne napadá něco zatím nereálného: až bude valná
Ještě mne napadá něco zatím nereálného: až bude valná většina aut autonomních, bude nehoda na silnici asi tak častá jako Silvestr.
+1000
+1000
– 1.000.000.000.000.000.000.000
no jasně městský
– 1.000.000.000.000.000.000.000
no jasně městský ťukaneček s prohnutým nárazníkem a rázem je Tablet Model 3 za 2 mega zralej došrotu :)))))))))))))) to se to Ílonoj bude vyrábět nebo spíš pakovat ?? Ne vlastně von k vejplatě nic nebere to jen ten jeho tezlí ansábl kolem … 😉
https://youtu.be/KW-6Klu4rnQ?t=403
hele jo takhle se to dělá eko ;))
https://youtu.be/IiPPtQK69Wc?t=109
https://youtu.be/pwAt88nvMNM?t=39
Tak pokial viem vsetky tukance sa opravuju ohybom a je jedno
Tak pokial viem vsetky tukance sa opravuju ohybom a je jedno ci je to lisovane alebo liate.
v podstatě říkáte, že nehoda ala Electrodad a auto jde do
v podstatě říkáte, že nehoda ala Electrodad a auto jde do šrotu (samotného mě způsob certifikované opravy děsí) a v tu chvíli vidím obrovské rezervy na změnu konstrukce karoserie, protože co Tesla na nějakých autech ve flotile ušetří na emisích, to propálí tím, že každá trošku nehoda a auto do šrotu…
Pokud bude ten odlitek pri bouracce poskozen, tak bude to
Pokud bude ten odlitek pri bouracce poskozen, tak bude to takova supa, ze bude cele auto na maderu. Obecne plati, ze kdyz mate po bouracce krivou strechu, tak je auto totalka. Nejak jsem ale necetl, ze by nekdo pozadoval, aby se strecha delala z vice kusu, aby sla lepe opravit.
Protože dneska řadu aut drží střecha pohromadě. U
Protože dneska řadu aut drží střecha pohromadě. U cabria, když se prohne práh, tak je to taky totálka – tam se s tím nedá dělat vůbec nic – teda dá, ale je pak čtyřstopý a podobně
dneska řadu aut
práve toto je chyba – pozrite sa na i3,
dneska řadu aut
práve toto je chyba – pozrite sa na i3, smarta – jedno sa dá bezproblémovo opraviť v skoro domácich podmienkach – po dodaní dielu treba vedieť namiešať „lepidlo“, v druhom prípade dvaja vezmú pevý drôt (strunu), obídu auto a stracha je dolu. na pevnostnej klietke ju drží iba „lepidlo“.
nuž a nedávno tu bol článok ako sa rám/obal batérie stáva súčasťou karosérie.
a príklad hodný nasledovania – trabi – podlaha, predná a zadná stena, podlaha a stĺpiky. zvyšok „stužená“ odpadová bavlna.
Nemyslím si, že to co prezentoval ElectroDad, že by to byla
Nemyslím si, že to co prezentoval ElectroDad, že by to byla nějaká těžká nehoda, ale TM3 by tedy mělo jít do šrotu, podle toho co tam měnili.
Kdo rika, ze ten jeden odlitek nepujde vymenit? Mozna by byla
Kdo rika, ze ten jeden odlitek nepujde vymenit? Mozna by byla oprava jednodussi, kus za kus. Nikdo nevi nic nepresneho a kazdy mele nesmysly o totalce. Jako vzdy jsou vsichni chytrejsi nez vsichni v Tesle. Ryze ceska vlastnost.
Pro pana Hořčíka: Nejedná se o celý podvozek, ale o
Pro pana Hořčíka: Nejedná se o celý podvozek, ale o zadní část karosérie. Tedy asi o třetinu. Ta je nyní u Modelu 3 ze 70 částí a u Modelu Y ze 2 dílů plus 2 spojek a nově se má jednat pouze o jeden díl.
Diky za vysvetleni.
Diky za vysvetleni.
Tady je obrázek, na kterém to lze
Tady je obrázek, na kterém to lze vidět
https://i0.wp.com/electrek.co/wp-content/uploads/sites/3/2020/04/Tesla-Model-Y-vs-Model-3-underbody.jpg
pekna fotka. Mela by se objevit primo v clanku. Pak zbytecne
pekna fotka. Mela by se objevit primo v clanku. Pak zbytecne vsichni komentuji nesmysly. Pokud nekdo z dotycnych chce auto opravovat pri poruseni dilu z fotek, tak hodne stesti. 😉 Pokud auto dostane takovou ranu, ze se ponici tyto casti, tak bych do toho uz nesedl. To nejsou blatniky, ani dokonce prahy, ….
Díky, opravili jsme a doplnili.
Díky, opravili jsme a doplnili.
_
_
To je pravda, jak to budou pak opravovat? Proste se auto
To je pravda, jak to budou pak opravovat? Proste se auto zahodi? To snad ne.
V případě havárie vyříznou příslušnou čast a
V případě havárie vyříznou příslušnou čast a nanýtují plech, který bude zrovna po ruce 🙂
Uplně stejně jako dosud. Dneska jsou ty části k sobě taky
Uplně stejně jako dosud. Dneska jsou ty části k sobě taky svařené.
Ono je otázkou, zda opravovat? U většiny spotřebního
Ono je otázkou, zda opravovat? U většiny spotřebního zboží jsem jednoznačně pro – ale jen u takového zboží, kde případná „nekvalitní“ oprava nemůže (a nebo alespoň ne přímo a primárně) ohrozit mé zdraví nebo život.
Jinými slovy, vy by jste chtěl bourané opravované auto? 🙂 Za svou (a troufnu si říci bohatou) automobilovou historii, jsem viděl několik „opravených“ aut a dobře poloviny bych se bál. Pravda většina negativních zkušeností je staršího data, dnes už si přece jen na opravu bourané karoserie netroufne kdejaký Jarda s autogenem, ale i tak. Jakmile jde opravovat, vždy se najde někdo kdo to zfušuje – ale opětovná nehoda s „opravenou“ karoserií, má úplně jiné následky, neboť svařovaná / rovnaná karoserie už nikdy nevykazuje deformační kvality té originální.
Osobně si auto klidně koupím ojeté, opotřebované – ale nikdy NIKDY po bouračce, na to se mám až příliš rád.
Takže NEOPRAVITELNOST karoserie Tesly je za mne pozitivem.
Vidite to mne nenapadlo. A mate pravdu. Taky bych si nerad
Vidite to mne nenapadlo. A mate pravdu. Taky bych si nerad koupil bourane auto (krome nejakyho malyho tukance).
Na malé ťukance jsou tam nárazníky, ale jakmile se začnou
Na malé ťukance jsou tam nárazníky, ale jakmile se začnou hroutit deformační zony, tak je auto na odpis.
A ty se zacnou hroutit uz pri narazech mezi 20-30kmh, ono u
A ty se zacnou hroutit uz pri narazech mezi 20-30kmh, ono u ojeteho auta i tukanec na parkovisti (nekdo do vas nacouva) stoji na oprave bezne pulku ceny auta….
No jistěěěěě….. Když jsem sem na jaře poprvé vlezl
No jistěěěěě….. Když jsem sem na jaře poprvé vlezl udělal jsem si obrázek, že Kerosynek je ten uvnitř nejrudější meloun ze všech zdejších melounů. Sdílel by i svou starou….. Tehdy masívně loboval za čínské eMrdky. Když zjistil, že mu na tomto poli pšenka nepokvete, začal se nějak angažovat v individuálním dovozu teslomrdek. Z toho pohledu by bylo ideální, aby každá teslomrdka šla do šrotu v podstatě hned po první jízdě. (Ony fakticky do toho šrotu patří ještě dříve, než vyjedou, to se ví.) To by se penězoměry doma točily viď, Kerosynku? Jsi jen jeden z mnoha zdejších prolhaných eko.zmrdů.
No ono auto je dneska pri poskozeni takovych dilu stejne
No ono auto je dneska pri poskozeni takovych dilu stejne zpravidla totalka ne?
Myslis se co do zpusobu opravy nejak zasadne lisi dil svareny
Myslis se co do zpusobu opravy nejak zasadne lisi dil svareny z desitek kusu, oproti dilu z jednoho kusu? Ono I v tom prvnim pripade je to jeden kus (je to cele svarene k sobe, pripadne nejakym jinym zpusobem napevno spojene, tzn nejde proste kousek vymenit….)