Tesla už v čínské Gigatovárně 3 instaluje výrobní stroje, končí s nabídkou Modelu 3 se zadním náhonem

Závratná rychlost, s jakou roste čínská Tesla Gigafactory 3, nechává Evropany v úžasu. Tesla zároveň oznámila další změny v nabídce elektromobilu Model 3.

Do konce roku 2019 chce Tesla vyrábět ve své šanghajské Gigatovárně 3 až 3000 elektromobilů Tesla Model 3 týdně.
foto: Jason Yang

Stavba Tesla Gigafactory 3 neboli Gigatovárny 3 se začala připravovat v říjnu 2018 poblíž Šanghaje. Tehdy prázdná srovnaná půda, dnes bzučící staveniště s obří halou, do které se už instalují výrobní stroje.

Elon Musk přijel osobně zahájit stavbu v lednu 2019. Dnes, po pouhých pěti měsících, je téměř hotovo. Gigatovárna 3 bude první automobilovou továrnou v Číně, která bude plně vlastněna zahraniční firmou. To až dosud nebylo možné, vždy muselo jít o společný podnik zahraniční a místní automobilky.

Tesla chce ve své čínské gigatovárně co nejrychleji začít vyrábět elektromobily Tesla Model 3. Chrlit jich chce tisíce týdně. Ve své hlavní továrně v americkém Fremontu dnes vyrábí asi 7000 aut týdně.

Tesla aktuálně také upravila nabídku elektromobilu Tesla Model 3. Podle informací InsideEVs odstranila Long Range verzi s pouze zadním náhonem. Ta přitom nabízela jeden z nejlepších poměrů ceny a dojezdu (523 km EPA).

61 Comments on “Tesla už v čínské Gigatovárně 3 instaluje výrobní stroje, končí s nabídkou Modelu 3 se zadním náhonem”

  1. Jj Cinani. To je efektivita prace o jake se nam nesni.
    Pokud

    Jj Cinani. To je efektivita prace o jake se nam nesni.

    Pokud jim porostou vlastni tovarny na ev stejnym tempem tak se muzeme jen chlacholit tim, ze je jich hodne, takze mame jeste nejaky cas hajeni nez uspokoji vlastni trh. Pak se, ale muzeme tesit na pekne levne baterkace made in China a s panem bohem Evropske automobilky. Tech par zatvrzelych runneru vas neuzivi…

    1. To je fakt. Evropské automobilky si budou hrát tak dlouho na
      To je fakt. Evropské automobilky si budou hrát tak dlouho na „není kam spěchat“, že až bude kam spěchat, tak zjistí, že Číňani a Tesla jsou tak daleko, že už je nikdy nedoženou. Až začnou čínské firmy dodávat elektromobily za nižší ceny než jaká bude u evropských spalováků, tak bude konec.

      Jediný kdo to bere aspoň trochu vážně jsou ve VW.

        1. Ale vyrábí. To že to není známé v Evropě nic
          Ale vyrábí. To že to není známé v Evropě nic neznamená. Navíc si v Číně vytvářejí klientelu. Číňani přecházejí z Evropských automobilek k těm čínským.

          A ceny už nejsou zase tak vysoké. Peking to asi ví, když zrušil dotace na elektromobily a přesto se očekává další růst. A roční růst je přes 100 procent.

          Ale tady nejde ani tak o ty auta jako o technologii. Cena baterek padá a Čína je ta kdo udává směr (vyjma Tesly). Ne Američani, ne Japonci ani Korejci. A už vůbec ne Evropani.

          Ta změna bude tak rychlá, že až ty baterky spadnou ještě tak o 30 procent, což nebude tak dlouho trvat, tak zahltí evropský trh lacinými elektromobily a evropské a americké automobilky se z toho poserou.

              1. Rstejný řeči vedli Amíci když začínali s výrobou at
                Rstejný řeči vedli Amíci když začínali s výrobou at Japonci a pak Korejci a jak to vypadá teď, všichni kupujou Tojoty, Lexuse, Hondy, Infinity, Acury, Hjůndaje…. Ford už na osobáky asedany rovnou rezignoval a kromě mustanga a ještě něćeje je nebude vyrábět :)))

                1. Já už čekám 20 let, a zatím z nich nic pořádnýho vyjma
                  Já už čekám 20 let, a zatím z nich nic pořádnýho vyjma obrázků a nepovedených aut nevypadlo, dalších 20 let bohužel nemám 🙂

                2. Tak se holt nedočkáš.
                  Btw to čekáš 20 let na čínský

                  Tak se holt nedočkáš.

                  Btw to čekáš 20 let na čínský elektrický auta? 😀

                3. Sandy Munro, dlouholetý automobilový expert a analytik pro
                  Sandy Munro, dlouholetý automobilový expert a analytik pro mnoho automobilek, to dobře komentoval. Mluvil o tom jak Číňani začínali a jak nezvládali tu technologii, ale to už je prý dávno pryč. Oni se učili v Německých a Japonských automobilkách v Číně. A prý už jsou na tom technicky tak dobře, že zahanbí i Němce. Že prý si lidi neuvědomují co se děje, protože většina lidí žije ze zkušeností z minulosti a nechápe změny a už vůbec nevidí dále než na zítřejší oběd.

                  To samé tvrdil i o Tesle. To je ten důvod proč analytici podhodnocují Teslu. Oni dokážou jenom analyzovat minulost. Jsou to finančníci. Nejsou to technici. Pokud se děje něco co nemá historický kontext, tak to nechápou. Nevidí co se děje, protože to nemají s čím porovnat.

                  Ty videa s Munrem jsou velmi poučná.

                  Je to mimochodem ten člověk, co do šroubku rozebral jednu z prvních Modelů 3 a jak velmi hanil technické zpracování těla auta, tak do nebe vyzdvihoval podvozek, techniku, baterie, motory, tlumiče.

                  Doslova řekl, že pokud dokáže Tesla udělat alespoň průměrnou kvalitu zpracování karosérie, tak se z toho poserou i v Toyotě. No a teď nedávno Bob Lutz, bývalý ředitel GM a dlouholetý kritik Tesly, jeden Model 3 otestoval a řekl, že kvalita zpracování je „World Class“. Očividně Tesla za ty 2 roky zamakala.

              2. Hochu, Číňani jsou největší producenti EV vozidel na
                Hochu, Číňani jsou největší producenti EV vozidel na světě. Číňani (a Asiati) a Slované vládnou počtu patentů a vzdělanosti na západě, kam je západ tahá, uplácí. Nehledě na to, že Čína a Rusko už jsou technologičtí lídři, viz důkaz o % robotizaci, kde Čína nechává západ už za sebou. Je dobré znát fakta. Rusko je zatím jen lídr ve vojenské technice a zemědělství (díky sankcím), zbytek má Čína, jakkoliv je to technokratický de facto nacistický super-stát, ale o lidi se stará líp než západ, který je plný bezdomovců a chudých, nadrogovaných a psychicky narušených, což se každým rokem dle statistik zhoršuje.

                1. A proc by se jako stta mel starat o lidi? Lidi jsou neschopni,
                  A proc by se jako stta mel starat o lidi? Lidi jsou neschopni, levi bezmozci, kteri potrebuji prebalovat?
                  Jestli Vy potrebjete opecovavat, tak ja tu jiste k sobe najdu spoustu lidi, kteri radeji budou mit svobodu a s ni zodpovednost se postarat nejen o sebe a sve blizke, ale i o svou komunitu. Takze si to shrnme. Mene schopni lide radeji podporuji tvrdou vladu, ktera se postara a narizuje uplne vse (kam ted smerujeme s Babisem), vice schopni a uvedomeli maji radeji mene reguli, vice volnost a taky daleko vice zodpovednosti. Pro me je Cina velice spatny rezim, ktery napriklad vojensky napadl vedlejsi zemi, kterou dodnes okupuje. Muzete posloat odkaz na ty statistiky nadrogovanych bezdomovcu? A realne statistiky z Ciny neziskate, proc asi? 🙂
                  Vite ze nejvice patentu na osobu maji Nemci? Co se tyce vyspelosti vojenske techniky, tak Risko melo vzdy navrch, ze? 🙂 Nejde jen o kvantitu, i kdyz tou Stalingrad ziskali zpet. Co se tyce zemedelstvi, tak je hodne zvalstni, z epri tak vyzpelem, museli pred Krymem dovazet zakladni suroviny. V Rusku maji obrovskou rozlohu a nedokazali byt sobestacni. Z toho plyne, ze nedokazi vyrabet s takovou efektivitou jako sttay, ktere jim potraviny dodavali. No a po sankcich prislo zdfrazeni a zmena kvality. Kde je v Rusku robotizace??
                  Pokud shrnu Vas prispevek, neni tam jediny zdroj, jsou tam same nelogicke zavery a nesmyslne porovnavani a predevsim Vase domnenky. Takze prinos jern v tom, aby se clovek zamyslel a vyvracel.

                2. Pánové, držte se prosím tématu. Ať pak nejste zbytečně
                  Pánové, držte se prosím tématu. Ať pak nejste zbytečně naštvaní až se začnou tyto off-topic diskuse promazávat.

                3. tolik blábolů bez jediného důkazu, díky 🙂
                  jeden z mnoha

                  tolik blábolů bez jediného důkazu, díky 🙂
                  jeden z mnoha zdrojů např. zde, homeless recordy jsou ale na západě všude, např. zde:
                  https://is.gd/VLzxaR

                  rekordy v drogách, sebevraždách apod. západu zde:
                  https://is.gd/4vHMNI

                  jsou toho tuny, ale už jsme opravdu off topic, navíc když neuvedeš jediný zdroj svých blábolů s omezeným viděním 🙂

                  a tvý lži o „robotizaci“ v Rusku, když o tom jsem vůbec nepsal (tam je nížší) … nauč se také číst, blábole 🙂

                4. Aspon si prectete, co jste napsal, nez budete tvrdit, z ejste
                  Aspon si prectete, co jste napsal, nez budete tvrdit, z ejste to nepsal: „Nehledě na to, že Čína a Rusko už jsou technologičtí lídři, viz důkaz o % robotizaci“
                  A kde mate v tech odkazech porovnani s bezdomovci a zavislymi na drogach v Cine, o kterem jste psal?

          1. Přesně tak. Níže dávám grafy plánovaných kapacit
            Přesně tak. Níže dávám grafy plánovaných kapacit výroby baterií.
            2023: Celkem 1078 GWh/rok (20 mil. BEV @54 kWh), z toho Čína 71 %, tedy 765 GWh (14 mil. BEV), což je 60 % celého automobilového trhu osobních aut v Číně a to za pouhé 4 roky! Nejpozději 2025 se domácí trh nasytí domácí výrobou a začnou je sem chrlit ve velkém. A popravdě mně nebude vadit si koupit čínské BEV s nejmodernějšími bateriemi za polovinu ceny VW.
            zdroj

        1. 30 letá likvidace vzdělávacího systému ani nikam jinam
          30 letá likvidace vzdělávacího systému ani nikam jinam vést nemohla. Vítej, montovno ČR, druhořadý národe v Evropě pro západní evropu, přestože ve vzdělanosti ještě před 30 lety jsme byli špička na světě, peníze holt nejsou všechno 🙂

          1. To už jsem se dlouho tak nepobavil :-))). Já před 30 lety
            To už jsem se dlouho tak nepobavil :-))). Já před 30 lety byl na vysoké a jestli myslíte špičkovým vzdělávacím systémem naše tajtrdlíkování s děrnými štítky kolem sálového počítače a pozdější posunování robota Emila na žlutém vařiči TNS Slušovice, když školy Západu jely na Atari a ZX Spectrum, tak to jo. Systém možná lepší byl, ale obsah byl tristní. Problém spíš bude v tom, že jsme obsah nevylepšili a systém rozvrátili.
            Řeknu Vám přesně, co chtěly giganty typu VW či Procter&Gamble do svých firem v ČR za lidi – vysokoškoláky, jedno jaké. Protože měli schopnost se učit a to prokázali ziskem diplomu. A – cituji jejich personalistu – mys i je do půl roku naučíme, co je potřeba. Tak brutální devalvace čerstvě pětiletého (předtím čtyřletého) VŠ studia v ČSFR jsem do té doby nezažil. Vyrazilo mi to dech.
            A víte kam jsme se záhy po cca 5 letech posunuli? K požadavku VŠ přibyl ještě jazyk na slušné úrovni. Že už se to mohli naučit při škole a nemusí do toho vrážet prachy firma a mohou je školit rovnou v AJ, NJ, FJ atp..
            Odbornost – předpokládaný výsledek vzdělávání – u nás žádný západní manažer nehledal. A nehledá dodnes, protože školství řízené úředníky obce, kraje či ministerstva neprodukuje nic pro reálný život a praxi. Jen nezaměstnané a nezaměstnatelné. 🙁

          1. další, myslíš jediná, bo tu udělali nutnost
            další, myslíš jediná, bo tu udělali nutnost přihlašování troubo…. ale když nemáš argumenty a fakta, co mám já, rád takto bezobsažně plácáš, malý hošíku, tak příště používej to na krku, je to v životě užitečné. Víme, že jsi tu úplně zbytečný bez znalostí jakýchkoliv faktů typické pro malé děti 🙂

                1. Vite, co znaci, kdyz nekdo pouziva casto nadavky? 🙂 Uz jsem
                  Vite, co znaci, kdyz nekdo pouziva casto nadavky? 🙂 Uz jsem Vam k tomu posilal odkaz 🙂

                2. to jsem asi nebyl já, tajtrdlo 🙂
                  víš, co značí, když se

                  to jsem asi nebyl já, tajtrdlo 🙂
                  víš, co značí, když se někdo cítí být lepším, než jsou druzí? Je to psychická porucha tak častá na západě 🙂

                3. Ale byl. Nikdy jsem netvrdil, z ejsm elepsi jak ostatni, ba
                  Ale byl. Nikdy jsem netvrdil, z ejsm elepsi jak ostatni, ba naopak, vede to totiz ke snaze je dohnat a ke sebezdokonalovani. Ja Vam jen chtel rici, at si prectete, co muze znacit opakovane pouzivani nadavek, tim jste povestny.

                4. tak to jsem už nečetl, jen jsem něco utrousil, pobavil a
                  tak to jsem už nečetl, jen jsem něco utrousil, pobavil a odešel 🙂
                  ale nesmíš dělat unáhlené závěry, někdo má holt jiný humor, na to nepotřebuju číst „analýzy“ 🙂

                  ale už dost, jsme off topic 🙂

    2. Možná jste nezaznamenal, že probíhá fakticky válka s
      Možná jste nezaznamenal, že probíhá fakticky válka s Čínou (zatím jen kybernetická a rozbíhá se ekonomická) a stejně jako USA tak evropské země nedopustí devastaci svého průmyslu levným čínským zbožím a vyspělými technologiemi. Pokud si něco takového přejete, já rozhodně ne.

        1. Zajímavé, já na drtivé většině drahých věcí co mám,
          Zajímavé, já na drtivé většině drahých věcí co mám, je napsáno made in USA, made in Germany, made in Austria, made in Korea, made in Japan atd. Jenom na spotřebce, kterou člověk časem vyhodí nebo levně prodá je made in China.

            1. To už mě celkem nezajímá a je to v pořádku, ať pro nás
              To už mě celkem nezajímá a je to v pořádku, ať pro nás vyrábí levné součástky a my si budeme vyrábět sofistikovaná zařízení. Za mě, ať zůstanou tihle zákeřní zmetci, co by chtěli zblajznout svět za svou zdí. Číňan je jako oheň, dobrý sluha ale velmi zlý pán.

  2. off
    Simone Grietz, té praštěná holka co dělala shitty

    off

    Simone Grietz, té praštěná holka co dělala shitty robots se rozhodla že udělá první pickup Teslu na světě. Koupila si fungl novou červenou M3 a společně s dalšíma jutuberama včetně Rich Rebuilds tomu upicla zadek. :))) pozor není to slabé nátury, reje tam klíčema do fungl novýho laku… brrrr
    https://youtu.be/jKv_N0IDS2A

    Akorát že bude druhá protože jeden Tesla pickup už existuje 😀
    https://teslamotorsclub.com/blog/2019/04/18/teslamino-short-cut-electric-pickup/

          1. Tak nevím. Jak někdo na HE3DA nadává, tak mi přijde, po
            Tak nevím. Jak někdo na HE3DA nadává, tak mi přijde, po přečtení těch odkazů a protokoů o měření, že to asi nebude nějaký podvod. Tohle vypadá už reálně a že opravdu to Procházka možná dostane do výrobního procesu.

            Nicméně jsem fakt zvědavý až nějakou tu baterii uvidím. Teprve pak tomu uvěřím.

            1. Dokážete vyhodnotit ty údaje z protokolů a případně
              Dokážete vyhodnotit ty údaje z protokolů a případně porovnat jinými bateriemi na trhu? Já jsem v tomto naprostý neznalec, tak by mě zajímalo zvláště z toho prvního protokolu třeba na straně 26 a 27, kde měří kapacitu po cyklech a mezi druhým a padesátým cyklem je rozdíl 2,2 %. Mně to přijde tedy docela hodně takováto ztráta za pouhých 50 cyklů.
              Tyto baterie budou předpokládám hlavně do úložišť (podívejte se třeba na tu hromadu baterií na obrázku z odkazu, kde je nějakých 80 baterií po 1 kWh, takže několikanásobný objem než je v TM3 LR) a tam se jistě předpokládá pro nejoptimálnější využití 1 cyklus denně. Jak tedy bude vypadat baterie po roce (365 cyklů) či 5 letech (1825 cyklů)?
              Já věřím, že ty baterie jsou a že jsou i pro nějakou konkrétní aplikaci vhodné, ale největší otázkou je cena a s tím související objem výroby. Procházka není Elon Musk, tak by mě zajímalo, jestli jeho velkohubá prohlášení „obrovské poptávce bychom ji chtěli co nejdřív navyšovat na 5 – 15 gigawatthodin“ & „navyšovat až na 35 gigawatthodin ročně a když by se nám podařilo přikoupit další pozemky, pak možná až na 50 gigawatthodin“ mají oporu v zajištění dostatku surovin. Tesle se po hromadě letech podařilo horko těžko dostat někam k extrapolované roční výrobě 25 GWh a to se jedná v tomto ohledu o největší továrnu na světě u společnosti s tržní kapitalizací něco málo pod 1 bilion korun. To si opravdu procházka věří, že dokáže na tomto trhu získat tolik tun lithia, kobaltu,…? Opravdu by mě zajímalo kde a jak, když to nedokáže ani Tesla nebo VW Group?

                1. Ten test je navíc měřen ve stálém prostředí 24.8 ◦C,
                  Ten test je navíc měřen ve stálém prostředí 24.8 ◦C, 51.9 %, v reálných podmínkách mohou být výsledky ještě horší.

          1. Ale copak, snad si taky neinvestoval do HEDY svoje úspory?
            Ale copak, snad si taky neinvestoval do HEDY svoje úspory? :))
            Takhle prchlivýho zoufalce už jsem dlouho neviděl. Máš kromě zoufalého urážení i nějaký věcný argument nebo si měl jen špatnej den? Teď se ukaž jak moc si teda chytrej. Zatím to vypadá že si přemýšlel akorát tou částí těla na kterou si sedáš, ale možná si jen na mol.

  3. A dala se vubec RWD LR Model 3 koupit v Evrope? S tim jak ma
    A dala se vubec RWD LR Model 3 koupit v Evrope? S tim jak ma byt vypsany dalsi dotacni program na podzim, jsem si rikal ze do toho pujdu a teda RWD LR by za me byl idealni. Tak mam jestemesice na rozmysleni no…. treba jeste prekvapi VW s ID….

Napsat komentář