Tesla Bot: produkt, na který se Tesla letos zaměří

Tesla překvapila skvělými příjmy i ziskem za rok 2021. Elon Musk překvapil, když řekl, že robot Tesla Bot, nově přezdívaný Tesla Optimus, může být jedním z nejdůležitějších produktů.

V konferenčním hovoru k finančním výsledkům Tesly za rok 2021 zmínil její šéf Elon Musk několik klíčových zajímavostí. Předně řekl, že se letos produktový výoj zaměří na humanoidního robota Tesla Bot, kterému se teď interně říká Tesla Optimus.

O tom, že Tesla staví humanoidního robota víme od poloviny roku 2021. Chce v něm na maximum využít své zkušenosti s umělou inteligencí, robotikou a bateriemi. Jenže co vypadalo spíš jako poloviční vtip jím už není. Podle nejnovějších informací by měl být prototyp hotov do konce roku 2022.

Musk prezentuje projekt tak, že když to neudělají oni, udělá to někdo jiný. A možná ne tak bezpečně. Dodal, že Tesla by mohla skrze Optima hrát důležitou roli při vývoji obecné umělé inteligence (Artificial General Intelligence). Andrej Karpathy, šéf AI v Tesle, dokonce aktuálně prohlásil, že věří, že „Tesla Bot je na nejlepší cestě stát se nejvýkonnější platformou pro vývoj umělé inteligence“.

Důležitým hlediskem je i to, že podle Muska by mohl robot vyřešit jeden z klíčových problémů, a to nedostatek pracovní síly. Dodal, že prvotní využití najdou roboti Tesla Optimus právě v gigatovárnách Tesla. „Protože když pro ně nedokážeme najít využití mi, nemůžeme to čekat od ostatních,“ řekl doslova Elon Musk.

zdroj: Electrek.co

38 komentářů u “Tesla Bot: produkt, na který se Tesla letos zaměří”

  1. RV Norsku probehl opet test na zimni dojezd ruznych BEV. Svete div se, Tesla 3 LR dojela nejdale. Druhy byl Mercedes EQS a treti bmw iX. Oproti Tesle maji oba dva o ca. 30% vetsi baterku. Nejvyssi rychlost byla v Norsku povolenych 110km/h. Teplota 0 az -8 stupnu. Nejhur dopadnul Enyaq, ten mel o vic nez 30% kratsi dojezd nez uvadi WLTP. Obdobne skoncil id3. Inu, Tesla je leader a ostatni zaci musi jeste sprtat. A koncernu hrozi propadnuti. A dokonce BYD a Nio byly lepsi nez VW Skoda.

  2. Elonův pohled je jasný – co bude mít největší vliv na budoucnost lidstva? FSD je v jeho hlavě už vyřešené, tím pádem většina lidí bude jezdit v Robotaxi, takže levnější auto netřeba, nebudou je vlastnit. Pokud vyřeší analýzu obrazu, tak je jasné co přinese tu největší hodnotu kde to dále použít.

    Už se těším na první leaknuté video Bota jak podává materiál na výrobní lince. Spousta lidí podceňuje složitost FSD. Spousta starších důchodců by nebyla schopna bezpečně a komforně jezdil např. po Praze ale přitom v pohodě zvládají všechny práce kolem baráku. Na první aplikace nebude potřeba super-inteligence, jen dobrá analýza obrazu a vnímání okolí. To dokáží i celkem primitivní plazy 🙂

    1. Půjčovny všeho možného, vč. aut už jsou tady dávno, přesto pro běžné (častější) používání se půjčování ve větší míře neprosadilo. Nevidím důvod, proč u EV by to mělo být jinak, stačí se podívat na ceny půjčovného nyní (Enyaq kolem 2.000Kč/den/200km) a kolik byste zaplatili za rok při půjčování dejme tomu 3x v týdnu.

      1. Protože půjčovna je stále opruz. Určitě se rozšířilo Car4Way, HoppyGo – ale tady pořád musím dojít k autu,… V momentě, kdy si na telefonu stisknu tlačítko kam chci jet, jak velkým/luxusním vozem, auto mě vyzvedne a v cíli jednoduše vystopím. Tím, že auta budou využívaná mnohem větší % času, budou jezdit na levnější palivo a efektivněji bude služba v konečném dúsledku (až se dosáhne masového rozšíření) levnější. V momentě kdy to bude levnější/km než vlastnictví auta je to game over!

        1. Tohle je pravděpodobně nesmrtelná blbost. Tedy po tisícíprvní… půjčování ani sdílení vozidel nemůže nahradit vlastnictví vozidla. Protože tomu brání souběh potřeby.
          Půjčovny jsou schopny obsloužit omezenou populaci uživatelů, jejichž potřeba je díky různorodosti víceméně rovnoměrně časově rozvrstvena. Což v případě obecné populace neplatí. Obecná populace má potřebu naopak s výraznými vzorci špiček a propadů. Proto existují ranní a odpolední dopravní zácpy, šílený 1. červenec, obávané velikonoční pondělí a tak dále a tak dále. A toto nelze rozumně ekonomicky vyřešit.

          Velmi zjednodušeně – nikdo nebude celý rok garážovat stojící auto, aby vám ho mohl půjčit na Vánoce a na Velikonoce, kdy jako ostatní budete chtít cestovat.

  3. To, že Musk směřuje k robotice a umnělé inteligenci od začátku mi je jasné už hodně dlouho. PayPal byl způsob jak získat finanční prostředky do začátku. Tesla je pro něj důležitá jen z toho pohledu, že se dá na tom hodně vydělat, posunout dál baterie a vyvinout autopilota. Cílem jsou ale humanidní roboti a možná i humanoidní hybridi. To poslední, opravdu nevím, jestli to chci.

    1. Bude to do budoucna složité a může nás to jako lidstvo zavést do pěkně temných končin. Na druhou stranu se asi všichni schodneme , že dělníci v továrnách jsou tak trošku blbost a plýtvání lidským potenciálem. To opravdu mohou dělat roboti. Nehledě na to , že pokud se má lidstvo zvednout na vyšší úroveň ,budeme nakonec muset zrušit otroctví (ať už je maskované jakkoliv) a dát lidem svobodu.

      1. Je zajímavé, a vlastně těžko pochopitelné, že lidé (lidstvo) dokáží odhalit extrémně složité přírodní zákonitosti a geniálně je využít k rozvoji technologií, zatímco něco tak zdánlivě jednoduchého jako je spravedlivé a smířlivé uspořádání společnosti se zdá být nedosažitelné…
        A to už máme za sebou sakra dlouhou historii, ze které se můžeme poučit…
        Osobně jsem přísný materialista, ale tohle snad musí být nějaká kletba 😢

        1. Vše živé podléhá dvěma základním zákonům života:
          1. přežít
          2. rozmnožit se

          Veškeré chování živé entity, ať se jedná o virus nebo člověka, směřuje k maximalizaci úspěchu v naplňování těchto dvou zákonů. Vše ostatní je podružné.

          Domníváš se, že spravedlivé smířlivé uspořádání společnosti zajišťuje NEJLEPŠÍ možnost přežití a reprodukce KAŽDÉMU jedinci? Ani náhodou. Silnější pes…

          Ergo smířlivé spravedlivé uspořádání společnosti jde proti zákonům života a ergo nemá nikdy naději na trvalý stav. Život je ze svého principu permanentní boj.

              1. Nejsi ani dost silný, aby si sám před sebou nemusel obhajovat fakt, že nemáš hodnotu a prospěšnost hromádky hnoje…
                Vím, že diskuse s tebou nikam nevede, ale jednu věc ti povím: Když se ti to hodí máš plnou hubu přírodních procesů a zákonů, ale že máš doma paninku, která následkem trvalého gentlemanského opečovávání přišla o schopnost přenášet předměty o váze 10kg ti asi připadá plně v rámci tvého konceptu? Mně ne…😃🤡….

                1. „přišla o schopnost přenášet předměty o váze 10kg“ – tuto fikci sis ale vymyslel ty 😀

                  Nemám potřebu cokoliv obhajovat nebo vysvětlovat. O úspěšnosti či neúspěšnosti hovoří nejlépe ypsilonová chromozomální linie. Kolika potomkům jsi ji borče předal?

                1. Ne zcela, protože to není pouze o hrubé porodnosti. Já jsem schopen zajistit obživu a vzdělání mých potomků a tím podpořit pokračování linie v dalších generacích.

                  Ale podle historických měřítek, vysoká porodnost, pokud je spojena s vysokou mírou přežití, je základem k úspěšné civilizaci.

    1. Tak určitě si všichni uvědomujeme hlavně po kovidu, že ne vše jde vždy podle plánu a že priority se mohou změnit během chvíle.

      Být akcionář nebo finanční ředitel, tak bych určitě nevyměnil dřívější uvedení CB nebo Semi za 50% nárůst prodejů 3 a Y. Co by dala většina ostatních automobilek alespoň za navrácení na před pandemické prodeje.

Napsat komentář