Tesla staví humanoidního robota jménem Tesla Bot. Není to vtip!

Tesla AI Day proběhl, byla nabitá detailními informacemi o vývoji umělé inteligence. A nakonec přišla „ještě jedna věc“, která všechny přikovala do židlí.

Tesla si postaví vlastního humanoidního robota. Tesla Bot by se měl jako prototyp představit už příští rok. Jenže všichni víme, jak to se sliby z dílny Elona Muska a Tesly bývá. Čas neodpovídá a vzhled obvykle taky ne.
foto: Tesla

Elon Musk od začátku prezentoval Tesla AI Day především jako „rekrutovací“ záležitost, která má do jeho firmy přilákat nové talenty, které mu pomohou posunout umělou inteligenci jeho aut ještě dál. I proto přítomní vývojáři mluvili do detailu o tom, jak vývoj probíhá a co všechno se chystá.

Na konci prezentace se ale objevil pověstný „one more thing“ moment, který tak dobře známe z prezentací Apple a zesnulého Steva Jobse. Akční hudbou podbarvené video ukázalo futuristického humanoidního robota, aby vzápětí mohl na pódium naskočit tanečník v kostýmu vzdáleně připomínajícím robota z videa.

V tom okamžiku asi nikomu nebylo jasné, jestli jde o vtip nebo to Tesla myslí vážně. Elon Musk vzápětí potvrdil, že to vážně opravdu myslí, a že „Tesla Bot“ bude skutečný. Tesla už je dnes podle něj největší robotickou společností. Pokud by se Tesla do vývoje humanoidního robota nepustila, udělal by to někdo jiný.

Se vším, co má dnes Tesla v oblasti umělé inteligence k dispozici, dává podle Muska smysl vtěsnat to do humanoidní formy. Faktem je, že Tesla skutečně vyrábí nebo vývíjí takřka všechny potřebné komponenty – neurální sítě, procesory, aktuátory, baterie i další elektroniku, materiály.

Prototyp Tesla Bota by měl být hotový „někdy příští rok“. Prý bude přátelský, samozřejmě, dokáže se sám pohybovat světěm a zastat nebezpečné/repetitivní úkoly. „Budete mu moct utéct,“ slíbil Musk za pobaveného smíchu publika. „Nejspíš byste ho i přeprali,“ dodal s tím, že se to sice nejspíš nikdy nestane, ale „nikdy nevíte“.

Zajímavostí je, že robot Tesla Bot bude vybaven stejným hardwarem a velmi podobným softwarem, jako elektromobily Tesla. „Jo, myslím, že to zvládneme udělat,“ povzdechl si Musk a rozpovídal se o problematice univerzálního příjmu, jehož je dlouhodobě zastáncem. To vše samozřejmě bude mít obrovský vliv na ekonomiku.

vlastní

20 komentářů u “Tesla staví humanoidního robota jménem Tesla Bot. Není to vtip!”

    1. Podle statistik hoří elektromobily 11x méně často než
      Podle statistik hoří elektromobily 11x méně často než benziňáky. Já tady mám barák obložený benziňáky, asi se půjdu radši oběsit. Žena měla štěstí, že seděla v elektromobilu, kdyby ji blafl benzin tak by neutekla. Benziňáků shoří každý den kolem 50 ale o tom novináři nepíší to už by byla pro čtenáře nuda.

        1. Ta statistika je v procentech bez rozdílu počtu. Těch 50
          Ta statistika je v procentech bez rozdílu počtu. Těch 50 denně jsem myslel jenom v Německu, ve světě to bude víc. Ono je v podstatě jedno jestli shoří benziňák nebo EV, výsledek je stejný – oba jsou na škvarek. Rozdíl je jenom v tom, že benzin shoří než hasiči přijedou a EV hoří déle. Šaškování s bazénem je myslím zbytečné, stačí to odtáhnout na volnou plochu a nechat dohořet.

      1. Tak prý to vzplálo hned po odpojení kabelu, takže věc je
        Tak prý to vzplálo hned po odpojení kabelu, takže věc je v podstatě jasná, neb na místě byl přítomen univerzální viník a to pouch články od LG.
        Teď vážně, může se jednat o podobnou výrobní vadu jako trápí GM. Tam se mělo zjistit, že se u některých výrobních sérii nepodařilo ty pouch-pytlíky dokonale utěsnit kolem elektrod, resp se měly při provozu rozlepit(článek se při provozu nafukuje) a touto nětěsností se pak měla dostávat dovnitř článku vlhkost. Bohužel toto se téměř neprojeví na elektrických parametrech postiženého článku, takže BMS nemá šanci toto zjistit. Mechanickou nedestruktivní inspekcí baterie to také nejde zjistit, musely by se otevřít moduly a to u pouch článků znamená vždy jeho kompletní odpis. No a na při výrobní kontrole na konci linky jim ty články předpokládám ještě těsnily.

        1. Tyto články má dnes asi většina evropských aut. Má je
          Tyto články má dnes asi většina evropských aut. Má je můj Renault i Škoda Enyaq. Podle datasheetu jsou testovány (asi namátkově) na SOC 200% a napětí 8,3V. Do SOC 130% nesmí bouchnout ani upšouknout. Uvidíme co to bude dělat dál.

          1. Přesněji tento typ mechanického provedení článku
            Přesněji tento typ mechanického provedení článku používá spousta elektromobilů. Nicméně zdá se, že problém s pouch bezpečností má jen LG. Další velcí výrobci jako SK Innovation ani AESC/NEC takové množství katastrofálních selhání nemají.

            Já si říkal, že to bude nejspíš lokální problém jednoho typu článku a jedné továrny. Kona i Bolt používají tuším stejné články z korejské továrny LG. Nicméně evropská verze ID.3 má už jiný typ pouch článku a především by měly pocházet z Polské továrny LG.

            Tak uvidíme co se dozvíme, toto jsou jen spekulace..

Napsat komentář