Autosalon Ženeva: Volvo V60 se spotřebou 1,6 l/100 km
Diesel hybrid do zásuvky, světově první auto tohoto typu, odhalí automobilka Volvo na autosalonu Ženeva 2011. Půjde o model Volvo V60 Plug-in hybrid se spotřebou dosahující k 1,6 l/100 km.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Diesel hybrid do zásuvky, světově první auto tohoto typu, odhalí automobilka Volvo na autosalonu Ženeva 2011. Půjde o model Volvo V60 Plug-in hybrid se spotřebou dosahující k 1,6 l/100 km.
Na minuloročnom parížskom autosalóne potvrdil Stefan Jacoby, riaditeľ automobilky Volvo potvrdil, že v roku 2012 uvedie na trh plug-in hybrid. Jeho slová sa pomaly začínajú napĺňať a informácie o plánovanom aute do zásuvky neustále pribúdajú.
Letošní autosalon v Los Angeles si pro nás připravil opravdové lahůdky. Jejich předzvěstí byl koncept či spíše vize Mercedes Biome – auto, které se nevyrábí, ale pěstuje. Sedmý ročník soutěže Design Challenge, kde se každoročně představují netradiční koncepty, se nesl v duchu snižování spotřeby paliva bez omezování jiných prvk vozidel.
Když jste v létě nasedali do rozpáleného auta, určitě vás mnohokrát napadlo jak by bylo skvělé, kdyby klimatizaci zapnul někdo už o pár minut dříve. Abyste se nemuseli smažit a čekat až bude v autě k vydržení. Přesně takovou službu nabídne elektromobil Nissan Leaf.
Volvo tvrdí, že vyvíja palivový článok, ktorý dokáže z kvapalného paliva, ako napríklad benzínu, zúžitkovať vodík a v palivovom článku premeniť na elektrickú energiu. Toto zariadenie chce montovať do elektromobilov namiesto tradičného spaľovacieho extendéra.
Na autosalonu v Paříži potvrdil šéf automobilky Volvo Stefan Jacoby že v roce 2012 uvede na trh diesel-hybrid do zásuvky. Plug-in hybrid by měl nabídnout emise kolem 50 g/km. Jeho základem bude model Volvo V60.
Volvo patří mezi automobilky, u kterých platí bezpečnost provozu za jednu z nejvyšších priorit. Světu elektromobilů prokázalo aktuálně medvědí dobrou službu, když představilo crashtest svého elektrického Volvo C30 Electric. Elektrické auto se začne vyrábět příští rok.
Nedávno jsme testovali Volvo C30 ve variantě s emisemi 99 g/km. Nyní k tomuto modelu přibudou Volvo S40 a Volvo V50 vybavené 1.6l dieselem se stejnou hodnotou emisí. To znamená papírovou spotřebou 3,8 l/100 km.
Evropská unie přispěla částkou 3,5 mio. euro na výzkum nových materiálů. Ty by v budoucnu mohly sloužit nejen jako součásti karoserie elektrických vozů, ale zároveň i jejich baterie. Jde o speciální kompozit z uhlíkových vláken a pryskyřice.
V rámci průzkumu českého trhu se šetrnými auty jsme pro vás otestovali další kus. Volvo C30 1.6d DRIVe vybavené systémem Stop&Start. Jedná se o nejekonomičtejší model značky Volvo. Testovací vůz, jenž se nám dostal do ruky, byl ještě v předfaceliftové verzi. Rozdíly proti nejnovejší verzi jsou však pouze kosmetického charakteru.
Göteborg Energi a Volvo Cars se dohodli na spolupráci v oblasti elektrických aut. Od letošního podzimu začne v ulicích severské metropole jezdit deset elektromobilů Volvo C30 Electric.
Minulý týden bylo na brněnském Autotecu k vidění několik hybridních autobusů. Zatímco většina výrobců disponuje pouze prototypy, dieselový hybrid Volvo 7700 je již v sériové výrobě. Dopravní společnost Veolia Transport Praha využila příležitosti a autobus přivezla do hlavního města na krátké testování. My jsme byli u toho.
Kvůli bateriím v hybridech a elektromobilech jsou tato auta těžší a spotřebují více energie. Vědci z Královské univerzity v Londýně proto spolu s evropskými partnery, např. automobilkou Volvo, vyvíjí materiál, který může ukládat elektrickou energii a zároveň je dostatečně lehký a pevný pro použití v konstrukci vozu. pokračování
Severská automobilka Volvo se hodlá na nadcházející autosalon v Detroitu řádně připravit. Dnes představila elektrický hatchback Volvo C30, během příštího roku chce vyrobit až 50 těchto elektromobilů. Testování pak začne v roce 2011. pokračování…
S ne zas až tak překvapivým odhalením přišel po skončení autosalonu ve Frankfurtu švédský výrobce automobilů Volvo. Hodlá totiž už během roku 2012 uvést na trh svůj první sériově vyráběný plug-in hybrid. Pohon zajistí elektromotor a dieselový agregát. Kombinovaný dojezd má dosahovat 1200 km, emise skvělých 49 g/km a spotřeba 1,9 l/100 km. No nekupte to!
Volvo, známé podobně jako jiné severské automobilky jako Saab, především díky svému důrazu na bezpečnost provozu, vcelku správně předpokládá, že spotřebitelé i nadále budou vyžadovat bezpečné, pohodlné vody s dobrými jízdními vlastnostmi, velkým úložným prostorem, ale navíc také co nejnižší spotřebou.
Právě plug-in hybridy tyto požadavky dokonale splňují. Navíc při využití dieselového motoru (proti běžnějšímu benzinovému) lze dál snížit spotřebu paliva i emise oxidu uhličitého (otázkou je, co další uvolňované škodliviny?). Štávu elektromotoru dodají lithium-iontové baterie, samozřejmostí je rekuperace.