Mean Green, nejrychlejší hybridní nákladní auto světa, se 27. dubna na letišti Wendover v americkém Utahu pokusí přesáhnout rychlost 260 km/h a zlepšit tak svůj vlastní světový rychlostní rekord. Hybridní vůz postavený společností Volvo drží v současné době rychlostní rekordy na pevných 500 metrů, na pevný kilometr a na letmý kilometr – což jsou mezinárodní standardy rychlostních rekordů.
foto: Volvo
„Základem našeho podnikání jsou technologie a inovace,“ řekl Ron Huibers, prezident společnosti Volvo Trucks odpovědný za prodej a marketing v Severní Americe.
„Mean Green je nejlepší ukázkou technických schopností společnosti Volvo a našeho neustálého zaujetí nejnovějšími technologiemi. Naši inženýři vyvinuli nejrychlejší hybridní nákladní vůz světa s využitím téhož hybridního pohonného systému, jaký pohání stovky autobusů Volvo po celém světě včetně londýnských autobusů double-decker.“
VIDEO: hybridní náklaďák Volvo má rekord
Při sestavování vozu Mean Green, který byl společností Volvo Trucks předveden na středoamerickém veletrhu Mid-America Trucking Show, upravil tým specialistů hybridní pohonný systém Volvo podle požadavků podvozku stavěného pro nejvyšší rychlosti. Poté vybavili technici Mean Green dokonale vyladěným motorem Volvo D16 a modifikovanou verzí automatické převodovky Volvo I Shift, která spolupracuje s elektromotorem hybridního vozu.
„Výsledkem toho všeho je bleskově rychlý start z místa bez obvyklého zpoždění vznětového motoru,“ řekl vlastník a řidič vozu Mean Green Boije Ovebrink. „Vyletí jako zátka z lahve šampaňského, pouze bez zvukového efektu. Několik prvních sekund vůz vydává jen lehký svištivý zvuk až do momentu, kdy vznětový motor, který je poháněn obnovitelným kapalným palivem, začne dodávat svůj výbušný výkon.“
Celkově poskytuje Mean Green obrovský výkon 2 100 koňských sil a točivý moment téměř 6 800 Nm, z čehož 200 koní výkonu a 1 200 Nm točivého momentu připadá na elektromotor. Pro dosažení vysoké rychlosti hraje značnou roli i aerodynamika, proto si technici společnosti Volvo vybrali severoamerickou kabinu VN a vymodelovali pro tento nákladní vůz optimální aerodynamický tvar.