Na pražské letiště budou jezdit bateriové trolejbusy Škoda–Solaris
Cestující využívající veřejnou dopravu na či z Letiště Václava Havla Praha již brzy čeká velká změna. Autobusy na lince 119 nahradí skoro 25metrové trolejbusy.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Cestující využívající veřejnou dopravu na či z Letiště Václava Havla Praha již brzy čeká velká změna. Autobusy na lince 119 nahradí skoro 25metrové trolejbusy.
Hlavními pilíři dopravy v Brně je stále MHD, jíž denně využívá 35 %, několikrát týdně dalších 27 % obyvatel. Dále pak doprava vlastním autem.
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) zahájil stavbu trolejbusové tratě z Nádraží Veleslavín na Letiště Václava Havla Praha v rámci projektu elektrifikace autobusové linky č. 119.
Ke snižování emisí v pražské veřejné dopravě přispěje i renesance trolejbusů. Nejen na trase mezi Palmovkou a Čakovicemi vystřídají dieselové autobusy …
Dopravní podnik města Brna začíná směřovat k ekologicky šetrné dopravě. Mimo toho, že se stane příjemcem významné dotace na první CNG autobusy, také přes léto testoval elektrobusy AMZ Kutno CitySmile a Stratos. A aby to nebylo málo, rozhodli se v jihomoravské metropoli zapůjčit si i elektrobus Siemens/Rampini, který jezdí ve Vídni a může se nabíjet pomocí sběrače z dvoustopého (trolejbusového) trakčního vedení.
Začátek prázdnin se v ostravské MHD nese ve znamení smějících se dopravních prostředků. Elektrobus AMZ City Smile 10E s elektrickou výzbrojí Cegelec již své zkušební putování po Ostravě ukončil a vrací se k majiteli do Polska. Trolejbus AMZ City Smile CS12LF, který se vydal na první jízdy s cestujícími již v červnu, v Ostravě ještě určitě zůstane.
Městská hromadná doprava představuje nejšetrnější způsob mobility pro města a aglomerace. Ostrava je v rámci ČR výjimečná tím, že do praxe začíná nasazovat elektrobusy. Kromě nich nedávno skončil projekt obnovy vozového parku. Vedle autobusů zahrnoval trolejbusy i tramvaje. Elektrická trakce má v Ostravě velmi bohatou historii.
V reportáži z loňského veletrhu TransExpo v polských Kielcích nás svým „usměvavým“ elektrobusem zaujal výrobce AMZ Kutno. Netradiční a designově poutavý vzhled karoserie vozidla AMZ City Smile CS12LF chtěli využít i inženýři v ostravském výrobním závodě Ekova Electric ke konstrukci vlastního trolejbusu.
Cílem dnešního článku, který navazuje na včerejší první díl, je zmapovat pozici trolejbusů v ČR od konce padesátých let, kdy již dozněla poválečná euforie, přes hlubokou krizi, vynášení do nebes až po dnešní stav “jednou nahoře, podruhé dole”. Přejeme příjemné čtení.
Trolejbusy mají v ČR dlouhou a bohatou historii. Zmapovat podrobně více než století vývoje vydá na dva články. V prvním díle se podíváme na vývoj trolejbusové dopravy od prvopočátků do konce padesátých let minulého století.
V prostorách Ministerstva dopravy ČR (MD ČR) se před pár týdny konala konference týkající se elektromobility ve veřejné dopravě. Ač nebyli řečníci zcela za jedno v otázce, zda nastává čas tramvají nebo elektrobusů, na jednom se shodli: dieselovým autobusům začne brzy zvonit hrana.