Po Ostravě jezdí s cestujícími už i „vysmátý“ trolejbus

Začátek prázdnin se v ostravské nese ve znamení smějících se dopravních prostředků. Elektrobus AMZ City Smile 10E s elektrickou výzbrojí Cegelec již své zkušební putování po Ostravě ukončil a vrací se k majiteli do Polska. Trolejbus AMZ City Smile CS12LF, který se vydal na první jízdy s cestujícími již v červnu, v Ostravě ještě určitě zůstane.

Trolejbus AMZ City Smile CS12LF
foto: archiv autora

Připomeňme, že majitelem a konstruktérem trolejbusu je Ekova Electric, což je dceřiná společnost Dopravního podniku Ostrava zabývající se službami v oblasti výroby, oprav, údržby a modernizací tramvají, trolejbusů a elektrobusů.

Právě v ostravské Ekově byl trolejbus stojící na základech polské karoserie AMZ , elektrické výzbroje TV Europulse a elektromotoru firmy Pragoimex během loňského roku zkompletován, takže testování v ostravském dopravním podniku je logickým krokem.

Možná si pamatujete na informace, které jsme přinesli ohledně zkušebních jízd bez cestujících, které započaly v lednu a únoru letošního roku. Nejnovější zkušební trolejbus v Ostravě se pak do provozu s cestujícími zařadil prvně 17. června, a to na lince č. 106.

Ta je vzhledem ke kombinaci hustého provozu v centru města, klidnější dopravy ve Slezské Ostravě a kopcovitých částí v Heřmanicích využívána velmi často pro zkušební účely.

Všech zhruba 250 km však během své premiéry pro poruchu dokončit nezvládl. Během července už je provoz trolejbusu AMZ City Smile CS12LF mnohem stabilnější a poměrně pravidelně se s ním můžou cestující vozit právě na druhém kurzu linky č. 106.

Interiér je vyladěn stejně jako v případě elektrobusu AMZ do bílé barvy a vybaven je stejně jako v případě některých ostravských trolejbusů Solaris Trollino stříbrnými kovovými madly a tmavě modře potaženými polstrovanými sedačkami. Výhodou jsou i široká výsuvná větrací okna.

Ostravský dopravní podnik, potažmo Ekova Electric, má bohaté zkušenosti s atypickou výrobou a kompletací trolejbusů, jejichž karoserie původně vychází z autobusů. Vzpomeňme jen např. na vozy Solaris Trollino, SOR TN 12C, SOR TNB 12 nebo SOR TNB 18. Avšak až na Trollina všechny zmíněné trolejbusy zůstaly pouze ve stavu prototypu.

Doufejme tedy, že podobný osud nepotká i AMZ City Smile CS12LF. Není příliš pravděpodobné, že zůstane v Ostravě, poněvadž primárně je tento typ určen pro pobaltské země, tudíž o jeho dalším osudu a výrobě rozhodne nejspíše právě zájem a poptávka ze strany pobaltských zemí. I s prvními trolejbusovými SORkami se ale původně počítalo pro export do zemí východní Evropy. A jak to nakonec dopadlo.

Napsat komentář