Tramvaj od Škodovky jezdila v Tampere bez řidiče
V tramvajovém depu ve finském Tampere předvedla Škoda Group jízdu autonomní tramvaje bez řidiče díky technologii Smart Depo.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
V tramvajovém depu ve finském Tampere předvedla Škoda Group jízdu autonomní tramvaje bez řidiče díky technologii Smart Depo.
Městská hromadná doprava představuje nejšetrnější způsob mobility pro města a aglomerace. Ostrava je v rámci ČR výjimečná tím, že do praxe začíná nasazovat elektrobusy. Kromě nich nedávno skončil projekt obnovy vozového parku. Vedle autobusů zahrnoval trolejbusy i tramvaje. Elektrická trakce má v Ostravě velmi bohatou historii.
Elektrická a hybridní vozidla budou dobývat města: auta, jízdní kola, autobusy a vlaky. AutoTram je dlouhý jako tramvaj, ale stejně dobře manévrovatelný jako autobus. Jde o nejnovější projekt výzkumu elektromobility na Fraunhoferově institutu.
Proces přeměny kinetické energie dopravního prostředku zpět na využitelnou elektrickou energii při brzdění. Energii lze ukládat do akumulátorů (např. lithium-iontových baterií), případně rovnou vracet do napájecí soustavy. Dlouhou dobu se již rekuperace využívá u kolejových vozidel – vlaky, tramvaje, metro. V posledních letech se jí také využivá u elektromobilů, případně hybridních aut.
Koncept nového hromadného dopravního prostředku s názvem AutoTram představili vědci z německého Fraunhoferova Institutu Dopravy a Infrastruktury. Kombinuje flexibilitu autobusové dopravy, ale zároveň nepotřebuje koleje ani dráty a má kapacitu tramvaje. To z něj činí o 30 až 50% levnější dopravní systém než jsou stávající tramvajové systémy.
Souprava může být až 36 metrů dlouhá, AutoTram může jezdit jako jediný autobus na nízko obsazených linkách, anebo jako dva spojené AutoTramy připomínající tramvaj na více zatížených linkách. Pokročilý řídící systém umožňuje zařízení AutoTram snadno manévrovat i ve složitých městských oblastech.