TÉMA:

vlaky


je jedním z nejšetrnějších druhů dopravy. V západní Evropě, Číně i na dalších místech světa zažívá obrovský rozmach. Sledujte aktuální dění ve světě i u nás.

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:

Železniční doprava v Asii roste, přispívají k tomu i tuzemští exportéři

Navzdory rozvoji letectví a automobilů představují železnice stále významný segment dopravní infrastruktury. Mezi pěti státy s nejdelší železniční sítí jsou hned tři z Asie.   K výraznému rozmachu zde dochází zejména v Číně, Japonsku či Indii, čehož se snaží využít i čeští exportéři. Svými výrobky se snaží tamní železnice rozvíjet směrem k modernizaci, elektrifikaci či stavbě speciálních koridorů. Význam tohoto druhu dopravy přitom vidí jako klíčový. Jako důvody uvádí velkou hustotu zalidnění v některých zemích či otázku klimatu.

Volkswagen veze svůj závodní elektromobil do Číny - v nových barvách a vlakem

Volkswagen ID.R se vydává neobvyklou elektrickou cestou také v oblasti logistiky. Jeho přeprava do Číny, kde se dle Volkswagenu "pokusí na úpatí hory Tianmen Mountain vytyčit další milník pro budoucnost elektromobility", bude maximálně ekologická.   Elektrický prototyp ID.R ztělesňuje motto značky Volkswagen v Číně: „Race the Future“

Tesla zachraňuje japonské rychlovlaky, na ósackém nádraží postavila svůj Powerpack

Tesla pronikla se svými bateriovými úložnými systémy Powerpack také do Japonska. V Ósace zajišťuje pohotovostní zálohu pro vlaky.   Tesla Japonsko Ósaka Powerpack železnice vlaky nádraží

Konstrukci nových vlaků Siemens pro bavorský Ausburg zajistí český tým

Čeští vývojáři Siemens Mobility se podílejí na zakázce v hodnotě přibližně 400 milionů eur. Německý železniční dopravce si objednal 44 jednotek Mireo a 12 jednotek Desiro HC.   Konstrukci 56 regionálních jednotek pro okolí Augsburgu zajistí český tým vývojářů

Toyota chce v Japonsku vlaky na vodíkový pohon

Společnosti Toyota a East Japan Railway Company podepsaly dohodu o spolupráci na možném propojení mezi železnicí a automobily v otázkách vodíkové mobility.   logo Toyota

Siemens představuje novou lokomotivu Vectron Dual Mode, která může fungovat jako elektrická i motorová

Na celosvětově největším veletrhu železničních technologií – InnoTrans 2018 v Berlíně – představuje společnost Siemens Mobility novinku mezi lokomotivami. Vectron Dual Mode může být provozován jako motorová i jako elektrická lokomotiva.   Vectron Dual Mode je kombinace motorové a elektrické lokomotivy. K objednání bude od konce září 2018.

ÖBB a Siemens vyvíjejí regionální elektrický vlak s přídavným akumulátorem

Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) a Siemens Mobility investují do budoucnosti osobní přepravy a vyvíjejí kombinované trolejové a akumulátorové napájení pro železniční vozidla.   Zkušební provoz s cestujícími je plánován v druhé polovině roku 2019.

Siemens představil nový rychlovlak, jede 360 km/h a spotřebuje o třetinu méně energie

Siemens představuje novou vysokorychlostní jednotku „Velaro Novo“. Testování vozidla již probíhá od dubna 2018. Jezdí o 30 % šetrněji, váží o 15 % méně.   rychlovlaky vysokorychlostní lokomotiva Siemens Velaro Novo

Švýcarskou železnici řídí cloudový systém

Cloud začíná pomalu pronikat do většiny oborů. Výjimkou nejsou ani železnice. Na švýcarské vysokohorské trati se o toto řešení postaral Siemens.   Železniční trať Gornegrat Bahn přepravuje cestující přímo ze stanice Zermatt až na vrchol Gornegraftu. Cesta trvá 33 minut a vlak při ní překoná převýšení 1 469 m.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?