Koncept nového hromadného dopravního prostředku s názvem AutoTram představili vědci z německého Fraunhoferova Institutu Dopravy a Infrastruktury. Kombinuje flexibilitu autobusové dopravy, ale zároveň nepotřebuje koleje ani dráty a má kapacitu tramvaje. To z něj činí o 30 až 50% levnější dopravní systém než jsou stávající tramvajové systémy.
Souprava může být až 36 metrů dlouhá, AutoTram může jezdit jako jediný autobus na nízko obsazených linkách, anebo jako dva spojené AutoTramy připomínající tramvaj na více zatížených linkách. Pokročilý řídící systém umožňuje zařízení AutoTram snadno manévrovat i ve složitých městských oblastech.
Pohon vozidla AutoTram zajišťuje inovativní hybridní systém, který čerpá energii z 240 koňového dieselového motoru spojeného se setrvačníkovým úložištěm energie. Stejným způsobem, jako běžné autobusy využívají brzdné energie k dobíjení baterií, využívá AutoTram energii brždění k roztočení setrvačníku, jehož hybnost může být následně využita pro pohyb vpřed. To umožňuje automobilu cestovat na krátké vzdálečnosti asi dvou kilometrů zcela bez hluku a bez emisí, pouze na setrvačnou energii.
Zdroj: autobloggreen