Vozidlo s malou spotřebou

Do Chorvatska a zpět za 120 Kč

Běžná spotřeba moderního automobilu se pohybuje do 6 litrů benzínu, čí 5 litrů nafty na sto kilometrů. Co kdybychom vám řekli, že lze jezdit se spotřebou pouze 0,18 litrů na sto kilometrů? Studenti z Brigham Young University (BYU) dokazují, že spotřeba pár decilitrů benzinů na sto kilometrů je možná.

auto Audi TFSI motor

TFSI

TFSI označuje motory vybavené přímým vstřikováním benzínu do válců přeplňované turbodmychadlem. Jde o paralelu k v oblasti benzinových motorů. Díky tomu nabízejí vyšší výkon při nižší spotřebě (až o 15 %), emisích a objemu.

Škoda Auto továrna výroba benzinového motoru

Škoda vyrábí nové, efektivnější benzinové motory

Automobilka Auto ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi zahájila výrobu nových benzínových motorů. Výrobní kapacity motoru EA211 ve variantách 1,2 TSI a 1,4 TSI činí maximálně 2200 vozů denně. Tyto agregáty s přímým vstřikováním se budou montovat primárně do modelů značek Škoda, dále pak také do vozů Audi, Seat a VW. Výhody nových motorů je nižší hmotnost, spotřeba i emise.

diskový spalovací motor

VIDEO: vědci objevili převratný typ spalovacího motoru

V dlouhodobém horizontu budou na silnicích vládnout jezdící čistě na energii z . Avšak ještě mnoho let budou mezi šetrnými automobily hrát prim . Právě pro hybridní pohony je určen nový typ , který v těchto dnech představil Dr. Norbert Müller, původem Němec, z Michiganské univerzity. Jde v pravdě o revoluční systém zcela nové koncepce.

inteligentní tlumič

Inteligentní tlumiče vyrábějící elektrickou energii

dokáže využít jen malou část energie z paliva. Velká část je ztracena v důsledku brzdění nebo ve formě tepla či vibrací. Právě z vibrací bychom mohli část energie získat zpět, a to díky nové generaci tlumičů, které využívají nárazy a chvění auta k výrobě elektrické energie. Zavedení těchto „elektrických tlumičů“ sníží spotřebu paliva u až o 8 %. Samozřejmostí je také využití tlumičů v .  

Plastový motor - Popular Science

Motory z plastu – minulost či budoucnost?

Americké noviny New York Times přinesly zajímavý článek týkající se vynálezce jménem Matti Holtzberg. Inženýr z New Jersey u v 80. letech dokázal, že na hmotnosti automobilů se dá šetřit nejen lehčí karoserií, ale i lehčím motorem. Postavil totiž spalovací motor z plastu.  

Ačkoliv budoucnost bezesporu patří elektromobilům s jejich jednoduchými elektromotory, spalovací motory s námi ještě nějakou dobu budou. Jaktože už dávno nejsou plastové? Holtzberg jednoduše nedokázal velké výrobce přesvědčit o tom, že stojí za to měnit po desetiletí zaběhané výrobní postupy.