Toyota chce dosáhnout 45% účinnosti motorů

Tepelná účinnost , které najdeme ve třetí generaci je kolem 38 %. má ale k dispozici výzkumné , které dosahují účinnosti přes 40 % a dokonce téměř 45 %.   


V případě motoru 2ZR, který najdeme v nejnovějším , se Toyota rozhodla zvýšit účinnost např. díky využití Atkinsonova cyklu s proměnným časováním ventilů, recirkulace spalin (EGR) a sníženým třením.

Jak pracuje EGR?
Principem systému recirkulace spalin je, že část výfukových plynů prochází výměníkem tepla (chladičem) a je nasávána do motoru, čímž se omezuje vznik dalšího NOX (ve vzduchu je menší podíl kyslíku, výsledkem jsou nižší teploty v průběhu spalování a tím i nižší produkce oxidů dusíku).

Prototyp s 42,4% účinností využívá chlazeného stochiometrického systému EGR s přímým vstřikováním a delšími cykly. Ty snižují tepelné ztráty a zvyšují rychlost pístů. Další zvýšení účinnosti poskytuje i vysokoenergetické zapalování (100 mJ).

Druhý prototyp s 43,7% účinností je navíc přeplňovaný a využívá ještě vyšší energii zapalování paliva (150 mJ). Cílem automobilky je dostat tyto nové motory postupně do nových modelů hybridních .

Tak by podle Toyoty mohly dosáhnout celkových emisí v celé době životnosti podobným jako .

Související: Motory z plastu – minulost či budoucnost?

GreenCarCongress, foto: Toyota

Napsat komentář