Elektrické popelářské vozy eCanter budou svážet odpad v Řecku
Dvě velká řecká města Atény a Soluň objednávají 89 nákladních elektromobilů FUSO eCanter s nástavbami od výrobce KAOUSSIS pro sběr odpadu v městském prostředí.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Dvě velká řecká města Atény a Soluň objednávají 89 nákladních elektromobilů FUSO eCanter s nástavbami od výrobce KAOUSSIS pro sběr odpadu v městském prostředí.
Na začátku května Vídeň uvedla do zkušebního provozu první popelářský vůz na vodíkový pohon. Vůz nahradí jedno stávající dieselové vozidlo.
Společnost Sepur zabývající se svozem a nakládáním s odpady, převzala 18 nákladních vozidel Renault Trucks E-Tech D Wide pro svoz domovního odpadu ve 13. pařížském obvodu.
První česká „kukačka“ neboli popelářský vůz čistě na elektřinu bude od druhé poloviny srpna jezdit v Brně. Jde o Volvo FE Electric.
Robotická auta pomalu pronikají do všedního života. Už od roku 2014 je na trhu první robotické vozítko Navia. Volvo teď ve Švédsku zkouší částečně autonomní popeláře.
Od 30. června je v Pekingu, hlavním městě Číny, v provozu celkem 1060 plně elektrických sanitačních vozů. Jde jak o popelářské vozy, tak i uklízecí auta. Jejich nákladní kapacita je 2, 8 nebo 16 tun.
Počátkem letošního roku Praha schválila dotaci pro Pražské služby na nákup pěti nových svozových vozů a samosběrných čistících vozů s filtrem prachových částic a pohonem na stlačený zemní plyn. Popeláři na CNG budou tišší a ekologičtější. Jenže v Japonsku na to jdou ještě trochu jinak.
Japonská společnost Kyokuto Kaihatsu Kogyo se dohodla s Mitsubishi Motors na tom, že ve svých popelářských vozech využije baterie z elektromobilu iMiEV. Ale nikoliv pro jejich pohon, nýbrž pro pohon lisovacího kontejneru. V normálních popelářských vozech musí být při lisování v běhu dieselový agregát. Elektrický pohon pro lis umožní snížit emise a především hlučnost popelářů.
Kyokuto Kaihatsu Kogyo se už několik let zabývá vývojem elektrického pohonu pro lisy svých popelářských vozů. Inženýři za tu dobu stačili zjistit, že nejvhodnější baterie pro jejich vozy má právě nový malý městský elektromobil Mitsubishi iMiEV. A tak se samozřejmě po dohodě s Mitsubishi rozhodli je využít.
Přestože funkční prototypy hybridních pohonů má již většina výrobců užitkových vozidel, Volvo získalo náskok – hybridní popelářské vozy sváží ve Švédsku odpad. Právě popelářské vozy jsou při svém stylu jízdy přímo předurčeny pro využití hybridního pohonu. Až třetinové snížení spotřeby a emisí je jasnou výhodou, nižší úroveň hluku v brzkých ranních hodinách přijde také vhod.
Španělská metropole Madrid se přidává k dalším světovým velkoměstům ve snaze o čistší životní prostředí. FCC, společnost provozující popelářské služby v Madridu, se rozhodla nasadit do testovacího provozu 14 nových popelářských vozů vybavených hybridním pohonem speciálně vyvinutým ve spolupráci se společností Saft. Nové popelářské vozy se vyznačují nižší hlučností, v kombinaci s dieselovým motorem vynikající účinností kolem 90% a životností až 10 let.