Společnost Sepur zabývající se svozem a nakládáním s odpady, převzala 18 nákladních vozidel Renault Trucks E-Tech D Wide pro svoz domovního odpadu ve 13. pařížském obvodu. Tato plně elektrická vozidla pro svoz odpadu již křižují ulice francouzského hlavního města a sbírají odpad od 180 000 obyvatel tohoto obvodu bez lokálních emisí CO2 a hluku.
Aby se splnily cíle v oblasti snižování uhlíkové stopy a změny klimatu stanovené v pařížském klimatickém plánu, odpad od obyvatel 13. pařížského obvodu nyní sbírají plně elektrická popelářská vozidla. Jedná se o významný krok obce ke snížení dopadu na životní prostředí a zlepšení kvality života jejích obyvatel.
Od nynějška bude 18 nákladních vozidel Renault Trucks E-Tech D Wide s karoserií Semat provádět přibližně sto svozů týdně, což znamená, že ve srovnání se svozem prováděným nákladními vozidly na zemní plyn se týdně zamezí vzniku 21 tun emisí CO2.
Renault E-Tech D Wide je varianta nákladního vozidla z řady Renault Trucks, která je speciálně optimalizovaná pro přepravu odpadu. Byla představena v polovině roku 2018 ještě pod názvem D Wide Z.E. a její celková přípustná hmotnost dosahuje 26 tun.
Podle společnosti Renault Trucks může tento model v základu dosáhnout dojezdu až 120 km. Maximální výkon činí 370 kW (trvalý výkon je 360 kW) a lze jej kombinovat s několika konfiguracemi baterií o kapacitě 200 až 375 kWh.
zdroj: tisková zpráva
málo !! zbývajících 480 jich stále bude smrdět
Škoda, že jenom v Paříži. Nám tady každé úterý smrdí popelářské auto pod oknem. A to je pak vážně úžasné, když se probouzíte do toho smradu z výfuku, co ten auťák chrlí přímo vám do domu :-/
No to je škandál!!!!! Odstěhuj se někam do prd.ele, kde se hází odpadky a bordel na ulici a nic se nikam neodváží. A máš klííííd, Schumachere.
Kdyby k těm smradometům nebyla žádná alternativa, jako tomu víceméně bylo třeba před 30 lety, tak samozřejmě mlčím a jsem rád, že mi tím smradometem vůbec ty odpadky někdo vyveze. Ovšem dnes, když už to můžou pohodlně odvážet něčím bezemisním, jako je právě třeba elektrický pohon, na což navíc dostanou od EU/státu krásnou dotaci, a troufám si říct, že budou mít i levnější provoz, už je situace jiná.
Take si rikam, ze popelari jsou nejlepsi adepti na EV. Spotreba nafty na km bude asi astronomicka a opravy spojek dost caste. Nebo uz maji automaty? Takovy jizdni rezim je pro EV idealni. Nizke rychlosti, caste zastavky, cisty a tichy provoz. Tak snad budou rychle pribyvat.