Čepro spouští vodíkovou plnicí stanici v Mstěticích u Prahy
Vodíková plnící stanice ČEPRO umístěná ve skladu Mstětice u Prahy bude sloužit nejen pro plnění všech typů vodíkových aut.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Vodíková plnící stanice ČEPRO umístěná ve skladu Mstětice u Prahy bude sloužit nejen pro plnění všech typů vodíkových aut.
První veřejnou vodíkovou plnicí stanici v ČR aktuálně uvedla do provozu společnost VÍTKOVICE, a. s. Plnička je určena pro osobní …
Slovenské ministerstvo hospodářství a Slovenská inovační energetická agentura (SIEA) ve spolupráci se společností Air Products zahájili roadshow, na kterém bude v …
Evropská komise nedávno předložila akční plán CARS 2020. Má posílit konkurenceschopnost a udržitelnost evropského automobilového průmyslu do roku 2020. Toto odvětví zahrnuje 12 milionů pracovních míst a tím má podstatný vliv na hospodářství EU.
První vodíková stanice, která jako zdroj energie využije metan a další přirozeně vznikající plyny ve skládkách, vyroste v Jižní Koreji. Vláda aktuálně podepsala dohodu o tomto projektu se stavební společností SK Engineering & Construction a ropnou rafinerií SK Energy.
Náklady na výstavbu vodíkové stanice nebyly zveřejněny, do provozu má být uvedena do listopadu 2010 s tím, že půjde o první zařízení svého druhu na světě. Bude umístěna na ostrově Nanjido poblíž Soulu. Po oddělení dvou hlavních složek metanu – vodíku a uhlíku, přijde na řadu stlačování, díky kterému má vzniknout vodík s čistotou 99,9%.
Vodíková stanice pak bude využita k doplňování vodíku ve dvou vodíkových autobusech a dvou dalších autech na vodík, resp. vodíkové palivové články. Všechny čtyři dodá automobilka Hyundai Motor a půjde především o testovací provoz. Kromě vodíku vyrobí stanice dalších 320 kW energie, které dodají elektřinu a teplou vodu přiléhajícím budovám.
Skládka za dobu svého provozu „nasbírala“ na 91 milionů kubických metrů odpadků předtím, než ji v roce 1993 oficiální místa uzavřela a přeměnila v „ekologický park“. Metan, který na skládce přirozeně vzniká, je od té doby odváděn spolu s dalšími bioplyny do studní a je využíván k vytápění stadionu světového poháru pro 60 000 lidí. Poblíž Soulu s mimo jiné chystá také výstavba rozsáhlého ekologické města.
Letos v listopadu proběhne v Hamburku v rámci závěrečné konference projektu HyFLEET:CUTE exhibice největší autobusové flotily s vodíkovým pohonem. Představí se autobusy Daimler / EvoBus na vodíkové palivové články a autobusy MAN se spalovacím motorem na vodík. Proběhnou i prohlídky plnicí stanice a bude mnoho příležitostí k diskusi o detailech projektu HyFLEET:CUTE s partnery projektu, zainteresovanými a experty. Bude demonstrována také nová generace autobusu na vodíkové palivové články. Více informací na webu BUSportal.
Podle deníku USA Today pracují výzkumníci koncernu General Motors na domácí vodíkové stanici pro doplňování paliva, pomocí které byste si teoreticky mohli sami doma doplňovat vybité palivové články.