elektromobil Pininfarina Bolloré B0

Pininfarina a Heuliez přijímají předobjednávky na elektromobily

Italské společnosti Pininfarina a Bolloré začaly přijímat předobjednávky na svůj malý městský elektromobil Pininfarina B0 představený na autosalonu v Paříži 2008. Prozatím bude nabízený pouze k pronájmu, a to za cenu 330 euro měsíčně, a to včetně 24h asistenční služby. Vincent Bolloré oznámil tuto novinu na letošním Ženevském autosalonu. První auta mají být dodána už příští rok, pro začátek se začnou pronajímat ve Švýcarsku, Británii, Španělsku, Itálii, Německu a Francii, později pak také v USA a některých asijkých zemích (Japonsko?).

Specifikace B0 jsou motor o výkonu 67 koní, 250 km dojezd, plné dobití za pět hodin a cena 1 euro za 100 km. Elektromobil se bude vyrábět v Turíně v počtu 10 000 za rok (2010) se zvyšováním o dalších 10 000 každý rok minimálně do roku 2012. Stejně tak i elektromobil Heuliez Friendly, představený taktéž minulý rok v Paříži, je k dispozici k přeodbjednání. K dispozici budou tři verze vybavené NiMH bateriemi a dojezdem od 100 do 250 km. Cena začne na 12 000 eurech a první dodávky mají začít už v únoru 2010.

Elektromobily - Michelin Active Wheel

Revoluční kolo od Michelinu – převrat pro svět elektromobilů?

Společnost Michelin úspěšně předvedla svůj nejnovější výdobytek techniky, na kterém pracovala společně s firmami Heuliez a Orange. Jedná se o elektrický pohonný a závěsný systém integrovaný v samotném kole. Michelin svoji novinku nazývá „Active Wheel“ a už teď tvrdí, že půjde o revoluci ve světě elektromobilů.

Už na Pařížském autosalonu byl (bohužel poněkud tiše) odhalen prototyp elektromobilu Heuliez Will, který jako první princip Active Wheel využívá. Kromě toho tam společnost Heuliez odhalila ještě elektromobil Friendly. Výhodou nového řešení od Michelinu je samozřejmě skutečnost, že se nesmírně šetří místem – elektromobil nepotřebuje žádné místo pro motor, převodovku, diferenciál, odpružení, prostě nic, co známe z běžného auta. Opět se tedy posunuje paradigma automobilu zcela novým směrem. Zbývá mnohem více místa pro baterie, pasažéry, zavazadla. Auta mohou mít zcela neobvyklé tvary a opět kufr vpředu i vzadu, jako kdysi u vozů Škoda. Heuliez Will postavený na podvoku Opelu Agila, pravda, není právě nejodvážnější ukázkou nového přístupu. Nicméně ukazuje, co všechno je díky Active Wheel možné.
Elektromobily - Heuliez Will

elektromobil Microcar M.GO Electric

Pařížský autosalon: elektromobil M.GO Electric

Nejvíce mediální pozornosti si na Pařížském autosalonu samozřejmě získaly největší automobily, především ty domácí. Kromě nich se ale na autosalonu představila také spousta menších projektů a automobilek, například francouzská Microcar. Ta zde uvedla svůj nový elektromobil M.GO Electric. Tisková zpráva hned v úvodu upozorňuje, že nejde o prototyp, nýbrž výrobní verzi, která se na trhu objeví v druhém čtvrtletí roku 2009 v ceně od 16 do 20 000 euro včetně DPH. Malý městský elektromobil se bude prodávat ve dvou verzích – dvou místné a čtyřmístné. Tzv. „Basic Pack“ model má maximální rychlost 45 km/h, což má v některých zemích výhody vzhledem k řidičskému oprávnění. Li-ion baterie dá dojezd 110 nebo 150 km, nabije se za 3,6, resp. 4,4 hodiny. Celková hmotnost automobilu se pohybuje od 540 kg do 650 kg pro čtyřmístnou verzi. Elektromobil lze samozřejmě bez problému nabíjet doma ze zásuvky. Společnost Microcar má s vývojem elektromobilů dlouholetou zkušenost, auta navrhuje už od roku 1981.

elektromobil Joule

Joule – elektromobil z Jižní Afriky

Až z Kapského města dojel na Pařížský autosalon v premiéře elektromobil Joule. Pochází od jihoafrické soukromé společnosti Optimal Energy založené v roce 2005. Ten by měl být k dispozici ve dvou verzích – s klasickým pohonem pomocí asynchronních permanentních magnetů pohánějících přední kola přes převodovku, případně s pohonem dvou či všech čtyř kol s elektromotory umístěnými přímo v kolech. Tělo je složeno z ocelového rámu v kombinaci s kompozitními a plastikovými částmi karoserie. Jako baterie slouží li-ion, která by měla nabídnout dojezd 200 km, ovšem při vybavení elektromobilu Joule dvěma sadami baterií (na které je místo) je možné dojezd zvýšit až na 400 km. Samozřejmostí je pak regenerativní brzdění, maximální rychlost 135 km/h a moderní vybavení interiéru. Konkurence pro italský elektromobil Pininfarina B0? Narozdíl od ní zatím u Joule ještě vůbec není jasné, zda se někdy bude vyrábět – doufáme však, že ano.

Peugeot HYmotion3 Compressor

Peugeot představil hybridní skútr HYmotion3 Compressor

Peugeot je známý svými odvážnými koncepty a jedním z těch nejnovějších představených na Pařížském autosalonu je tříkolka/skútr Peugeot HYmotion3 Compressor. Ta je netradičně postavena s dvěma koly vepředu a jedním vzadu. Dvě přední jsou poháněna nezávislými elektromotory o výkonu 3 kW umístěnými přímo v kolech, zadní pohání přeplňovaný 125ccm benzinový motor o výkonu 15 kW. Jedná se tedy o hybridní tříkolku, která dokáže využít regenerativního brzdění, případně kompletně vypnout benzinový motor pokud k pohonu stačí dva přední elektromotory. Spotřeba tříkolky Peugeot by se měla pohybovat kolem 2 l/100 km v kombinovaném cyklu, emise 47 g/km. Samozřejmostí jsou přísné bezpečností standardy pro řidiče i pasažéra. Zda někdy tříkolka spatří světlo světa na výrobním pásu, to je prozatím ve hvězdách.

Volkswagen Up! využije také Audi

Audi připravuje elektromobil založený na Volkswagen Up!

Audi potvrdilo plány na malý elektromobil, který bude pode všeho vycházet z konceptu Volkswagen Up! Na něm hodlá automobilka Volkswagen postavit celou řadu nových vozů, kromě jiného se spekulovalo i o novém malém automobilu Škoda, resp. o tom, že by nová malá auta mohla být vyráběna v závodech Škoda Auto. Zvěsti o novém elektromobilu Audi potvrdil na Pařížském autosalonu Peter Schwarzenbauer, jeden z členů představenstva ingolstadtské automobilky. Zároveň potvrdil, že nové malé elektrické Audi nebude založeno na modelu Audi A1, které automobilka představila v Paříži.

Citroën C-Cactus koncept

Elektrická kachna Citroën C-Cactus blíže realitě

„Kachna“ neboli Citroën 2CV vstoupila dávno do síně automobilové slávy. Odkaz této legendy by měl přetrvat v modelu C-Cactus, který se „kachnou“ inspiruje a posouvá se z pozice konceptu blíže k realizaci. Alespoň tedy podle slov ředitele Citroën Gillese Michela. Ten označil C-Cactus za „kachnu 21. století“ a prozradil, že první kusy by se mohly prodávat během tří až ctyř let.

Nový koncept představený na Pařížském autosalonu je čistokrevným elektromobilem s maximálkou 110 km/h a dojezdem 150 km. Energii uchovává v li-ion bateriích. Předpokládá se ovšem, že C-Cactus bude dostupný i v hybridní verzi, kde bude elektromotor asistovat „stokoňovému“ konvenčnímu agregátu.

elektromobil Heuliez Friendly

Pařížský autosalon: elektromobil Heuliez Friendly

je francouzská společnost zabývající se návrhy pro různé světové automobilky. Na Pařížském autosalonu představila vlastní novinku v podobě elektromobilu Heuliez Friendly. Jedná se o třímístný městský elektromobil, který by se měl vyrábět ve třech verzích – krátká (2m 10cm, 16kW elektromotor), střední (2m 50 cm, 18kW elektormotor) a dlouhá (2m 90 cm, 25 kW elektromotor). Jako zdroj energie slouží NiMH baterie, které dávají dojezd 225 km při max. rychlosti 112 km/h. Elektromobil Friendly, první vlastní automobil značky Heuliez, by se měl vyrábět v objemu 10 000 kusů ročně a na trh se má dostat u v roce 2010.

starší koncept Renault Fluence

Pařížský autosalon: Renault Fluence nahradí Mégane

představil nový sedan Renault Fluence, který v roce 2009 nahradí klasický model sedanu . Není bez zajímavostí, že koncept Fluence se objevil už na v roce 2004. Nový návrh se ovšem od toho starého výrazně liší, především nejspíš dostane mnohem méne výkonný motor. Model se začne vyrábět nejprve s klasickým pohonem, po dvou letech produkce (2011) by však měla být dostupná také elektrická verze. Renault chce vyrábět 20-40 000 elektromobilů ročně. Rok po elektromobilu Fluence dorazí na trh další elektromobil, tentokrát malý městský vůz. Obě auta využijí jako zdroj energie .

elektromobil Pininfarina B0

Pařížský autosalon: elektromobil Pininfarina B0

Jak slíbili, tak učinili. Italská Pininfarina představila na Pařížském autosalonu ve spolupráci s Bolloré elektromobil B0 („B zero“). Malý městský čtyřmístný a čtyřdveřový elektromobil je narozdíl od většiny ostatních výtvorů Pininfarina zaměřen velmi prakticky. Na jedno nabití ujede 244 km při maximální rychlosti 130 km/h. Na popojíždění Českou republikou autíčko jako dělané. Skrytou zbraní krásného malého elektromobilu se solárními panely ve střeše je lithium-polymerová baterie se superkondenzátorem. Nejlepší zpráva na konec: B0 není prototyp nebo koncept, ale výrobní verze, která bude v Turíně vyráběna do konce roku 2009. Je věnována vzpomínce nedávno zesnulého Andrea Pininfariny, který byl velkým zastáncem tohoto projektu.

elektromobil Pininfarina B0

Honda Insight v Paříži

Honda Insight odhalena v Paříži

Asi nejočekávanější „zelenou“ událostí autosalonu v Paříži bylo odhalení konceptu Honda Insight. Od produkční verze, která bude k vidění za tři měsíce na Detroit Auto Show, se s největší pravděpodobností liší jen minimálně.

Přímý konkurent Toyoty Prius, pro mnoho lidí synonymum slova hybrid, se na trhu chce uplatnit zejména díky nižší ceně, která by se měla podle Hondy vejít pod hranici v přepočtu 350 tisíc korun (cena v ČR bude zřejmě vyšší). Právě vysoká cena hybridů často odrazuje potencionální zákazníky a Honda si její snížení může dovolit díky odlišné technologii hybridního pohonu v porovnání s Toyotou. Někteří ovšem technologii IMA označují téměř hanlivě jako „mild hybrid“ a podíl práce elektromotru ke klasické benzínové třináctistovce vnímají jako nedostatečný.
Každopádně, Honda Insight je nyní reálnému provozu blíž, než si mnozí myslí. Uvedení na evropský trh je plánováno na jaro roku 2009. POKRAČUJTE PRO VIDEOKLIPY …

hybrid Peugeot HYmotion4

Pařížský autosalon: Peugeot HYmotion4

Pařížský autosalon je v plném proudu a automobilky předvádějí jednu novinku za druhou. Hybrid Peugeot HYmotion4 je čtyřdveřové sportovní kupé vybavené 1,6l benzinovým motorem o výkonu 216 koní umístěným vzadu. Vpředu poskytuje další hybnou sílu 70kW elektromotor. Kombinovaný výkon je omezen na 313 koní a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 4,4 sekundy. V kombinovaném módu jsou emise pouze 109 g/km a spotřeba 4,5 l/100 km. Hybridní automobil Peugeot může fungovat buďto čistě na elektřinu, na benzin nebo v už zmíněném kombinovaném módu. Elektromotor funguje zároveň jako generátor při brzdění a ukládá energii do lithium-iontových baterií.

Venturi Volage

Pařížský autosalon: Venturi Volage – auto pro digitální budoucnost!

Monacká „královská“ automobilka Venturi se vývojem futuristických konceptů elektromobilů zabývá už delší dobu. Nejprve to byl Venturi Fétish, první elektrický porťák na světě. Pak Venturi Astrolab, solární vozítko pro opravdu velké šetřílky, případně úsporný kočár pro šlechtu 21. století v podobě Venturi Eclectic. Na Pařížský autosalon slíbili Venturi ve spolupráci s Michelinem zcela nový elektromobil, který se zhmotnil do podoby Venturi Volage. S Fétishem má společnou karoserii z karbonových vláken a design od ikony průmyslového i dopravního designu Sachy Lakice. Opět bude vyráběn ručně pouze v omezeném množství. Elektromobil je postaven tak, že každé kolo obsahuje dokonce dva elektromotory. Tento systém tvůrci nazývají „Michelin Active Wheel“ a spočívá v tom, že jeden z motorů se stará o aktivní odpružení. Sporťák Venturi Volage se tak snadno dokáže přizpůsobit řadě povrchů. Jako baterie slouží elektromobilu kapalinou chlazené lithium-polymerové baterie, které mají dodat šťávu na 320 km při průměrné rychlosti 90 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvádne tenhle stříbrný tygr z Monaka díky své váze 1075 kg pod pět sekund. Výroba má začít v roce 2012. Takhle má vypadat auto budoucnosti! Nebo jak se píše v tiskovce, „auto digitální éry“.

Venturi Volage
Venturi Volage

Audi A1 Sportback

Plug-in hybrid Audi A1 v Paříži

Automobilka Audi z koncernu VW odhalila oficiálně podrobnosti o konceptu Audi A1 Sportback, který představí návštěvníkům Pařížského autosalonu. A kdyby byly parametry třeba i z poloviny nadsazené, jistě by se jednalo o průlomový model.

Bezmála čtyřmetrový vůz (přesně bez jednoho centimetru) pohání 1,4l motor TFSI s maximálním výkonem 110 kW. K němu je připojen elektromotor, který může v případě potřeby poskytnout 150 Nm a 20 kW. Při nízkých rychlostech se může A1 Sportback pohybovat pouze v elektrickém režimu. Dojezd je až neuvěřitelných 100 km, otázkou však zůstává, jak nízká je ona „nízká rychlost“ a jestli takové hodnoty nebylo dosaženo jen v laboratorních podmínkách.
Zrychlení na stovku za 7,9 s, maximální rychlost 200 km/h, průměrná spotřeba 3,9 l/100km a emise 92 g/km. To jsou ve stručnosti další parametry, které musí vyhovovat snad každému. Opravdu důležitou vlastností je možnost nabití li-ion baterií z obyčejné zásuvky. S tím by se měl vyvíjet snad každý hybrid, nemyslíte?