Automobilka Audi z koncernu VW odhalila oficiálně podrobnosti o konceptu Audi A1 Sportback, který představí návštěvníkům Pařížského autosalonu. A kdyby byly parametry třeba i z poloviny nadsazené, jistě by se jednalo o průlomový model.
Bezmála čtyřmetrový vůz (přesně bez jednoho centimetru) pohání 1,4l motor TFSI s maximálním výkonem 110 kW. K němu je připojen elektromotor, který může v případě potřeby poskytnout 150 Nm a 20 kW. Při nízkých rychlostech se může A1 Sportback pohybovat pouze v elektrickém režimu. Dojezd je až neuvěřitelných 100 km, otázkou však zůstává, jak nízká je ona „nízká rychlost“ a jestli takové hodnoty nebylo dosaženo jen v laboratorních podmínkách.
Zrychlení na stovku za 7,9 s, maximální rychlost 200 km/h, průměrná spotřeba 3,9 l/100km a emise 92 g/km. To jsou ve stručnosti další parametry, které musí vyhovovat snad každému. Opravdu důležitou vlastností je možnost nabití li-ion baterií z obyčejné zásuvky. S tím by se měl vyvíjet snad každý hybrid, nemyslíte?
S nabíjením bych neviděl
S nabíjením bych neviděl problém. Když si vezmu že bych si měl platit garáž cca 600kč měsíčně + 500Kč elektrika nebo 4500 měsíčně za naftu co zpotřebuju na ježdění do práce.
Nevím, proč je každý tak
Nevím, proč je každý tak nadšený z plug-in hybridů. Kdopak má garáž se zásuvkou schopnou ten akumulátor nabíjet? Nestačí mít elektřinu zavedenou, také musí být příslušně dimenzované rozvody. Mně by se plug-in hybrid hodil, na těch mých 40 km denně by Chevrolet Volt stačil, ale kolik aut parkuje na ulicích a nemá žádnou možnost si přes noc akumulátor dobít? Jasně by se taky hodilo třeba na pražských P+R parkovištích mít možnost si auto dobít, ale zatím 🙁 …
Na parametrech není
Na parametrech není bohužel nic průlomového, zvlášť pokud jsou ještě ke všemu nadsazené, jak článek naznačuje. Je to klasický „mild hybrid“ jako Honda Civic která se už poměrně dlouho prodává nebo jako další připravované vozy dalších automobilek. Je to tedy „nižší kategorie“ hybridu než třeba Prius.
Navíc tohle je teprve koncept, což jasne demonstruje, že koncern VW je skutečně oproti ostatním automobilkám ve výrobě hybridů opožděn o jeden až dva kroky (čili tak o tři až pět let).