Opel Ampera

Opel Ampera plug-in hybrid na testech v Německu

Opel Ampera je evropským bratrancem netrpělivě očekávaného plug-in hybridu Chevy Volt. General Motors sice mají problémy a s evropským Opelem handlují jak podomní prodavači, ale sám fakt, že se nové plug-in hybridy poblíž základny Opelu v Rüsselsheimu testují, je potěšující.

Zatímco Chevy Volt se má objevit na americkém trhu v listopadu 2010, Opel Ampera má přijít na evropský trh během roku 2011. Obě hybridní auta se budou nejprve vyrábět v americké továrně v Detroitu. Evropské továrny nezačnou výrobu dříve, než se objeví druhá generace vozů.

galerie: Opel Ampera
Opel Ampera Opel Ampera Opel Ampera

Inženýři z Rüsselsheimu se zaměří především na výkon hybridního systému pohonu Voltec (slovník: Voltec) a celkový dojem z jízdy. Dalšímu testování podrobí také lithium-iontové akumulátory. „Vývojové vzorky vozů Ampera – pratických čtyřmístných vozů s dostatečným úložným prostorem na to, aby mohly být prvními vozy v domácnosti – nejsou pouze teorie. Realitou se však stanou až v roce 2011,“ řekl Frank Weber, jeden z šéfů projektu. Cena Ampery by se údajně mohla pohybovat kolem 45 000 euro.

Volkswagen Golf Twin Drive

Sní Volkswagen o elektrických ovečkách?

Minulý týden pronesl šéf amerického Volkswagenu Stefan Jacoby, že navzdory úvahám o elektromobilech a dalších alternativách v rámci automobilky nevidí on (osobně?) elektromobily nebo plug-in hybridy jako významnou součástí trhu minimálně po další desetiletí. „Během následujících deseti let nelze čekat výraznou měnu,“ řekl doslova. „Elektromobily nebudou dostupné pro americkou střední třídu,“ upřesnil. „Musíme být realisté.“ Podle Jacobyho je třeba se vážně zabývat spolehlivostí, bezpečností a především životností baterií EV. Šéf americké pobočky zdraznil, že dotažením spousty rozpracovaných technologií jako je Stop&Start nebo lehčí materiály a podobně lze dosáhnout až 50% snížení spotřeby. V kontrastu s Jacobyho proslovem je zajímavé, že Volkswagen chce už letos na Frankfurtském autosalonu představil zcela nový koncept elektromobilu. Údajně by mohlo jít o konkurenta pro Opel Ampera. Podle informací insiderů je vývoj elektrického pohonu v pokročilé fázi a VW se chce letos předvést jako vůdčí technologická síla na domácí půdě.

Opel Ampera

Ženeva: Opel Ampera s dojezdem až 500 km

Světové premiéry se na letošním Ženevském autosalonu dočkal hybridní vůz Opel Ampera. Ten vyhází z technologie Voltec vyvinuté původně General Motors pro svůj „záchranný“ plug-in hybrid Chevrolet Volt. Automobilka jej však využije také pod značkami Holden, Opel či Vauxhall. V Evropě půjde právě o Opel Ampera s dojezdem 60 km na elektřinu a rozšířeným dojezdem 500 km (podle některých zdrojů až 800 km) pokud se zapojí benzinový generátor. Opel Ampera má jít do výroby v roce 2011, o rok později než Chevy Volt. Po designové stránce se čtyřmístný sedan Ampera nejvíce podobá spojení model Opel Insignia a konceptu Opel Flextreme. Dobíjení lithium-iontových baterií u tohoto plug-in hybridu by ze standardní 230V zásuvky mělo zabrat od dvou do tří hodin.

Opel Ampera

Opel Ampera

Opel Ampera – evropský Chevy Volt

General Motors se ani v nejtěžších chvílích nevzdávají. Americký Kongres schválil automobilce finanční injekce vzdor ekonomické krizi, a tak teď GM dělají co mohou, aby se vyhrabali ze srabu. Podobně jako Mitsubishi také pomalu lákají na na novinky, které představí na Ženevském autosalonu. Jednou z nich bude také Opel Ampera, evropský bratříček hybridního automobilu Chevy Volt (jehož oficiální označení zní „Extended Range Electric Vehicle“ čili E-REV a firma by mu moc ráda přisoudila pojem „elektromobil„). Evropa je z pohledu GM zcela jistě klíčovým trhem pro tento typ automobilů, protože Evropané jsou přeci jen šetrnější ke svému životnímu prostředí a díky vyšším cenám pohonných hmot také opatrnější na spotřebu. Žádné technické podrobnosti zatím nejsou k dispozici, vše se dozvíme 3. března v Ženevě.