Opel Trixx

Opel chystá malé auto a elektromobil

General Motors se po dlouhých dišputacích rozhodli, že si (prozatím) Opel nechají. Německo si snad i trochu oddechlo. Jeden z hlavních zájemců o koupi, Rusko-kanadské konsorcium vedené Magnou už však alespoň mělo plán, jak učinit Opel v průběhu následujících let konkurenceschopným. Jeho součástí bylo i malé městské auto, které mělo konkurovat takovým jako Ford Ka, Peugeot 107 nebo Fiat 500. General Motors se teď rozhodli, že Opel skutečně malé auto potřebuje.  

Nissan V-Platform

Nissan v Ženevě představí náhradu za Micru

Autosalon v Ženevě začíná pomalu čeřit mediální vody. Nissan ukázal první nákresy nové generace svého malého městského autíčka, které nahradí model Nissan Micra, už před pár týdny. Oficiální odhalení podle nejnovějších informací proběhne právě v Ženevě příští březen. Mezitím automobilka masíruje veřejné mínění s tím, jak revoluční, šetrné a levné nové auto bude.  

Toyota FT-EV II

Autosalon Tokyo 2009: Toyota FT-EV II – mikroauto do města

je v globálním měřítku relatině malá, přelidněná země. Podle Autobloggreenu se tamní lidé zmenšují a nejspíš nejsou daleko od pravdy. se totiž chystá na představit druhou verzi svého mikro-elektromobilu do města Toyota FT-EV II. Neboli „Future Toyota Electric Vehicle II“.   

Je to s podivem, ale druhá verze elektrického autíčka je dokonce ještě o něco menší, než už teď ultrakompaktní, ale přesto velmi oblíbená Toyota iQ. Na jedno nabití dokáže FT-EV II ujet 90 km max. rychlostí 100 km/h. A když se hodně uskromní, vejdou se do něj údajně až čtyři dospělí pasažéři.

Toyota FT-EV II Toyota FT-EV II Toyota FT-EV II
Peugeot 207

Nový Peugeot 207 s emisemi pod 100g na km

Peugeot uvede brzy na trh novou verzi populárního malého auta Peugeot 207 s přídomkem „Economique“. O pohon se stará 1.6l HDi motor PSA splňující normu Euro V a nabízející výkon 90 koní. Automobil je k dispozici v třídveřové nebo pětidveřové verzi. Kombinovaná spotřeba dosahuje 3,8 l/100 km, a to díky sníženému aerodynamickému koeficientu 0,274 a pneumatikám Michelin s nízkým valivým odporem. Emise? Ty se vyrovnají konkurenčnímu modelu Seat Ibiza Ecomotive s 99 g/km. Nové malé auto šetrné k životnímu prostředí se u nás začne prodávat v říjnu, cena v Británii je nastavena na £12 995, v hrubém přepočtu asi 400 000 Kč.

elektromobil Maya 300

Maya 300 – malý zelený elektromobil do města

Zatímco Tesla Motors si potichu kutí svůj rodinný sedan Model S, většina ostatních výrobců sází na malé městské elektromobily. Vedle Toyoty, Renaultu, Pininfariny a dalších se teď řadí také americká společnost Electrovaya. Ta ve spolupráci s ropným gigantem ExxonMobil vyvinula elektromobil Maya 300. Čtyřdveřový hatchback klasifikovaný jako NEV (tedy sousedské elektrické vozítko s rychlostí omezenou na 55 km/h) se bude prodávat ve dvou verzích – s dojezdem 100 km za 25 000 dolarů (asi 475 000 Kč) nebo 195 km za 35 000 dolarů (asi 665 000 Kč). Třída vozů NEV znamená, že v USA autíčko nemůže na dálnice a dá se s ním jezdit pouze po městě, nicméně zástupci společnosti Electrovaya už teď potvrdili, že je ve vývoji pokročilí verze určená na dálnice. Ta má být v prodeji během následujících několika let. Maya 300 se přitom dostane na trh teprve za dva roky. Elektromobily využívají Lithium-Ion SuperPolymer baterie, které umožňují skladovat více energie v menším objemu. V oblasti Baltimoru je už nyní k dispozici deset testovacích vozů v rámci programu sdílení automobilů.

galerie: Maya 300

Maya 300 Maya 300 Maya 300
Volkswagen a Suzuki - Up! koncept

Volkswagen chce část Suzuki – malá auta letí!

Koncept Volkswagen Up! má pro německý koncern daleko větší význam, než se původně zdálo. V segmentu malých aut vidí Volkswagen obrovský potenciál, zejména v Asii – Japonsko, ale také rozvíjející se trhy jako Indie, jsou pro tento typ aut jako dělané. V Japonsku jezdí třídy aut, které v USA nebo Evropě běžně nepotkáte, je možné je vidět leda tak na autosalonu v Tokiu. A Volkswagen má na tenhle segment zálusk – proto se chce spojit se Suzuki, lépe řečeno získat alespoň 10% podíl v této automobilce. Suzuki se momentálně v Japonsku daří zejména s miniaturními autíčky s 660ccm motorem, přitom tomuto trhu dosud dominovala značka Daihatsu spadající pod Toyotu. Suzuki má tedy v Asii velmi dobrou pozici, kterou by Volkswagen chtěl využít. Konkurence, např. v podobě Tata Motors a nejlevnějšího auta na světě Tata Nano, to ale samozřejmě nenechá jen tak. A Opel Trixx taky nevypadá špatně!