Autosalon v Ženevě začíná pomalu čeřit mediální vody. Nissan ukázal první nákresy nové generace svého malého městského autíčka, které nahradí model Nissan Micra, už před pár týdny. Oficiální odhalení podle nejnovějších informací proběhne právě v Ženevě příští březen. Mezitím automobilka masíruje veřejné mínění s tím, jak revoluční, šetrné a levné nové auto bude.
Nissan se dušuje, že nová inovativní V-Platform bude znamenat průlom a redefinici výroby kompaktních vozů. Carlos Ghosn, šéf aliance Renault-Nissan, říká, že kompaktní auta představují 20% celosvětového trhu.
„V roce 2009 se celkem prodalo řekněme 60 milionů aut, to znamená 12 milionů malých vozů. V této kategorii měl ale Nissan dosud malý úspěch. Důvod je ten, že jsme nikdy nepostavili specifický podvozek pro tento typ aut,“ řekl doslova Ghosn. „To se teď mění. Představujeme totiž V-platform,“ dodal.
Tato nová platforma je podle Mitsuhiko Yamashity, vedoucího výzkumu a vývoje v Nissanu, určena především pro rychle se rozvíjející trhy. Tím má nejspíš na mysli především Indii, Čínu, Thajsko, ale možná i východní Evropu. „Je důležité nabídnout v těchto zemích ekologicky šetrné, správně veliké a ekonomicky dostupné auto,“ dodal.
„Celý svět dnes směřuje k malým autům,“ říká Noritaka Tsuru, bývalý šéfinženýr V-platform. „Navíc tu máme problém oxidu uhličitého. Takže je třeba redukovat emise. Rozhodně je tedy potřeba ekologické auto,“ řekldále.
Andy Palmer, produktový plánovač Nissanu, o novém autu prozradil, že narozdíl od jiných modelů, které jsou obvykle navrženy pro jeden z hlavních trhů a následně přizpsobeny pro další, je novinka od Nissanu od začátku navržena pro čtyři rozvíjející se země. Jinými slovy jako dražší a o něco málo luxusnější konkurence pro Tata Nano.
Nová platforma přinese nižší hmotnost, lepší spotřebu, prostornost a především snadnou přizpůsobitelnost. Nissan věří, že dokáže vyrábět až jeden milion vozů založených na V-platformě ročně. Premiéra prvního modelu tedy bude na autosalonu v Ženevě. Další auta postavená na tomto podvozku budou následovat v rychlém sledu.