Auto budoucnosti

NÁZOR: Budoucnost je na baterky

Přemýšleli jste někdy nad tím jak moc se svět promění, až bude možné efektivně skladovat elektrickou energii? Zkuste se teď s námi do takového světa podívat. Do dohledné automobilové a letecké budoucnosti, kde kapacita baterií o řád stoupne a cena o řád klesne.

auto hybrid lithium-iontová baterie Toyota Prius Plus

Toyota už ví kdo jí bude recyklovat li-ion akumulátory v Evropě

Společnost (TME) oznámila svůj záměr uzavřít partnerství s belgickou firmou Umicore N. V. v oblasti ekologické v . Oznámení navazuje na období průzkumu, kdy TME hledala a vybírala evropského partnera schopného bezpečně a ekologicky používané ve dvou nových modelech značky Toyota – v nedávno uvedeném sedmimístném automobilu a modelu , jenž se aktuálně představuje na evropských trzích.

auto elektromobil Envia baterie

Šéf General Motors: elektromobily s dojezdem 320 km do dvou let

Dan Akerson, šéf automobilky General Motors, která v roce 2008 neslavně zkrachovala, aby se poté za vydatné pomoci americké vlády opět postavila na nohy, mluvil nedávno ke svým zaměstnancům. Zmínil mimo jiné probíhající výzkum v oblasti baterií s firmou Envia Systems. Díky němu podle Akersona bude možné vyrábět elektromobily s dojezdem 160 až 320 km už během následujících pár let.

baterie Panasonic

Další pokroky na poli li-ion akumulátorů

Japonský výrobce Panasonic v nedávné době oznámil vývoj nových li-ion akumulátorů. Jedná se o typ 18650 u kterého došlo k navýšení kapacity na 3400 a 4000 mAh. Přitom dnes běžné baterie mají kapacitu od 2000 do 2600 mAh a nejlepší vyráběné akumulátory dosahují kapacit 2900 mAh. Hitachi a Hitachi Vehicle Energy Ltd. se zase chlubí, že jejich nově vyvinuté li-ion akumulátory mají až 5x větší kapacitu než předchozí typ, a navíc jsou schopny dodat extrémní výkony na jednotku hmotnosti.