Štítek: li-ion akumulátory
Gigatovárna Tesla už se staví v Nevadě
Automobilka Tesla Motors ohlásila finanční výsledky za 2. čtvrtletí 2014. Následoval i konferenční hovor, ve které se nejvyšší manažeři Tesly včetně Elona Muska podělili o řadu dalších zajímavých podrobností.
Toyota v roce 2020: nová generace baterií, budou 3x-4x lepší než současné
Magazín Automotive News informuje, že Toyota se chystá komerčně nasadit nový typ baterií s pevným elektrolytem už v roce 2020. Nová generace baterií má nabídnout 3x až 4x vyšší kapacitu než dnešní lithium-iontové baterie.
Toyota už ví kdo jí bude recyklovat li-ion akumulátory v Evropě
Společnost Toyota Motor Europe (TME) oznámila svůj záměr uzavřít partnerství s belgickou firmou Umicore N. V. v oblasti ekologické recyklace lithium-iontových akumulátorů v Evropě. Oznámení navazuje na období průzkumu, kdy TME hledala a vybírala evropského partnera schopného bezpečně a ekologicky recyklovat li-ion akumulátory používané ve dvou nových modelech značky Toyota – v nedávno uvedeném sedmimístném automobilu Toyota Prius+ a modelu Toyota Prius Plug-in Hybrid, jenž se aktuálně představuje na evropských trzích.
Šéf General Motors: elektromobily s dojezdem 320 km do dvou let
Dan Akerson, šéf automobilky General Motors, která v roce 2008 neslavně zkrachovala, aby se poté za vydatné pomoci americké vlády opět postavila na nohy, mluvil nedávno ke svým zaměstnancům. Zmínil mimo jiné probíhající výzkum v oblasti baterií s firmou Envia Systems. Díky němu podle Akersona bude možné vyrábět elektromobily s dojezdem 160 až 320 km už během následujících pár let.
Mitsubishi zníži cenu iMiEV-u
Popularita elektromobilu Mitsubishi iMiEV stúpa neuveriteľne rýchlo a automobilka Mitsubishi vidí, že investícia do elektropohonu sa vypláca. Lenže ak chce elektromobily úspešne predávať aj mimo domáceho Japonska, mala by sa jednoznačne znižovať aj jeho cena.
Další pokroky na poli li-ion akumulátorů
Japonský výrobce Panasonic v nedávné době oznámil vývoj nových li-ion akumulátorů. Jedná se o typ 18650 u kterého došlo k navýšení kapacity na 3400 a 4000 mAh. Přitom dnes běžné baterie mají kapacitu od 2000 do 2600 mAh a nejlepší vyráběné akumulátory dosahují kapacit 2900 mAh. Hitachi a Hitachi Vehicle Energy Ltd. se zase chlubí, že jejich nově vyvinuté li-ion akumulátory mají až 5x větší kapacitu než předchozí typ, a navíc jsou schopny dodat extrémní výkony na jednotku hmotnosti.