Mitsubishi zníži cenu iMiEV-u

Popularita elektromobilu Mitsubishi iMiEV stúpa neuveriteľne rýchlo a automobilka Mitsubishi vidí, že investícia do elektropohonu sa vypláca. Lenže ak chce elektromobily úspešne predávať aj mimo domáceho Japonska, mala by sa jednoznačne znižovať aj jeho cena.   

Toto pred spustením výroby iMiEV-u tvrdilo aj samotné Mitsubishi. Plán spočíval v tom, že najskôr budú elektromobily ponúkané štátnym inštitúciám a firmám za pôvodné ceny a neskôr budú tieto autá sprístupnené aj bežným vodičom.

Na rok 2012 má byť cena iMiEV-u okresaná až na hodnotu dvoch miliónov jenov, čo je v prepočte približne 17 000 €, alebo 440 000 Kč. Ale ako chce firma docieliť tak rapídneho zníženia ceny iMiEV-u? Veď dnes je toto auto s takmer dvojnásobnou cenou len ako-tak ziskové.

A pre porovanie, dnes je cena jednej 16kWh Li-ion batérie až 2,5 milióna jenov (21 000€). A ostatné komponenty ani nespomínam. Ale práve znížením ceny akumulátora chce automobilka sprístupniť celé auto. Ako to chce urobiť?

Mitsubishi tvrdí, že do roku 2012 vybuduje vlastnú továreň na výrobu batérií. Tým pádom by mala ich cena klesnúť asi na jeden milión jenov. Spolu so zlacnením ostatných komponentov by o dva roky bola cena elektromobilu iMiEV 17 000€ reálna.

Zo zlacnenia iMiEV-u by plynuli značné výhody aj pre Európu. Práve pre starý kontinent určený Peugeot iOn, ktorý z iMiEV-u vychádza, by takisto mal byť cenovo dostupnejší. Spolu so štátnymi dotáciami (ktoré žiaľ ešte v našich zemepisných šírkach nejestvujú) by sa stal silným konkurentom nielen pre elektromobily a hybridy, ale aj bežné malé autá.

8 Comments on “Mitsubishi zníži cenu iMiEV-u”

  1. nerobme si iluzie o velkom
    nerobme si iluzie o velkom zlacneni. hned ako budu sucasne eletromobily aky tak dostupne v cene okolo 17tis e, tak vyrobca zacne pouzivat lipol akumulatory a cena auta bude zase 30tis e. a zakaznik bude v podstate nuteny kupit si drahsiu verziu (rovnako ako to je napriklad u iphonov, kde kazdy chce 32GB verziu, pricom nevaha zaplatit o 25% vyssiu cenu), pretoze lipol a lion baterie su tisic a jedna, jednak v nezavislosti na okolnom prostredi a druhak v kapacite….

    1. Dovolím si tvrdit, že v
      Dovolím si tvrdit, že v takovém případě by byli výrobci elektromobilů sami proti sobě. Potřebují cenu se zvyšujícím se objemem výroby stlačovat dolů, nikoliv držet či dokonce zvyšovat. Apple podle mého není dobré přirovnání, jejich marketing je úplně odlišný.

      1. nie vyrobca samotneho auta,
        nie vyrobca samotneho auta, ale dodavatel komponentov…proste nastane ta situacia, ze budu tu dve verzie: lion a lipol, pricom lion sa bude predavat za realnu 17tis cenu, ale lipol sa bude predavat za premrstenych 25-30tis e, pricom realna cena by bola niekde okolo 20tis e (priklad). A to, ze automobilky idu proti sebe dokazuje to, ze 100 rokov sa nezmenilo auto ako take, ved naco, ked ropy je stale dost, aj ked je drahsia ako zlato…

  2. To jenom potvrzuje to, ze
    To jenom potvrzuje to, ze neni pravda, jak tvrdi automobilky, ze nevyrabi elektromobily protoze jsou drahe, ale je pravda ze jsou drahe protoze je automobilky nevyrabi – umele dlouha leta jejich nastup zdrzovaly. Baterie podobne tem, na kterych dnes automobilky stavi jsou tu jiz vice nez 10 let.

  3. Státy světa by se měly
    Státy světa by se měly zasadit o podporu rozvoje průmyslu elektromobilů, elektrokol, elektroskůtrů aj. udělit těmto výrobkům nulovou DPH. Rovněž by byla nanejvýše přínosná nulová DPH pro LED žárovky a ostatní LED osvětlení. Ne pro všechny LED technologie, ale v osvětlení bude největší úspora energie. Svět bude energii potřebovat čím dál tím víc. Úlevu na DPH by bylo vhodné časově ohraničit cca 25lety.

Napsat komentář