Audi koncem května představilo novou generaci modelu Audi A7. Má nové světlomety, nový zadek a také nové pružiny (jinak ale vypadá úplně stejně jako staré Audi A7). Místo z oceli jsou ze skleněných vláken, aby se ušetřilo na hmotnosti.
foto: Audi
Audi, spadající pod koncern Volkswagen, pochopitelně musí plnit všechny přísné emisní normy, které vyžaduje EU. A k tomu musí ubírat hmotnost kde se dá. Obzvlášť když pro evropu slibuje v novém Audi A7 také 3.0l dieselový šestiválec se spotřebou 3,9 l/100 km.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Americké námořnictvo vyvíjí ultralehká auta
Kestrel EV – elektrické auto vyrobené z konopí
Nissan odlehčí autům, bude je vyrábět z vysokopevnostní oceli
Nové pružiny jsou proto vyrobeny z látky zvané GFRP. Možná vám to připomene CFRP. Rozdíl je v tom, že místo písmenka „C“ značícího „Carbon“ je tady „G“ značící „Glass“. Jde tedy o plasty/polymery tvrzené skleněnými vlákny.
foto: Audi
Každá taková pružina váží 1,6 kg místo obvyklých 2,7 kg pro ocelové pružiny. Vynásobte to čtyřmi a máte ušetřených 4,4 kg. A vsadíme boty, že tohle není jediné místo, kde Audi u svého luxusního sedanu využívá nové materiály. Na trhu se má nové auto objevit už začátkem roku 2015.
Audi A7 nicméně nebude zdaleka prvním vozem, který pružiny z GFRP využije. K nalezení jsou mimo jiné i ve starších vozech Chevrolet Corvette.