auto Křižovatkou jedině na zelenou

Křižovatkou jedině na zelenou

Již sto let uplynulo od doby, kdy se o bezpečnost a plynulost dopravy na křižovatkách začaly starat barevné světelné terčíky. Přesně 5. srpna 1914 totiž v Clevelandu v americkém státě Ohio začalo fungovat první elektrické signalizační zařízení, neboli jednoduše semafor.

Internet na kolech vyšší bezpečnost Siemens

Internet na kolech zvyšuje bezpečnost

Těžko říci, jak bude vypadat doprava za pár desítek let. Možná budou sedět za volanty roboti, možná ani nebudeme jezdit po silnicích, ale jen se vznášet ve vzduchu. Nebo bude i toto vše minulostí a z místa na místo se budeme přepravovat jen pomocí teleportu. Daleká budoucnost je zkrátka otevřená všem možnostem.

auto chytrá doprava General Motors

Chytrá doprava: v roce 2018 byznys za $102,31 mld.

Pokroky v oblasti informačních a komunikačních technologií umožňují, aby ulice měst a dopravní tepny stávaly postupně chytřejší. Ať už díky lepšímu městskému plánování, kvalitnější, inteligentní infrastruktuře nebo vhodně navržené hromadné dopravě. Tomuhle všemu se říká “chytrá doprava” a do roku 2018 majít mít globální investice v téhle oblasti hodnotu $102,31 mld.

Volkswagen představuje projekt C3World

Na druhém národním německém IT summitu představila automobilka Volkswagen vůj výzkumný projekt C3World. „Connected Cars in a Connected World,“ neboli „Propojená auta v propojeném světě“. Jde o propojení nejen v pravém smyslu slova, tedy pomocí elektronických zařízení (telematika), ale o také o pomyslné propojení mezi automobily a životním prostředím. Telematická zařízení samozřejmě přímo nesnižují spotřebu, ale výrazně pomáhají plynulosti a bezpečnosti provozu. Podobný systém vyvíjejí například Mazda nebo Nissan. C3World od Volkswagenu patří mezi první evropské projekty.

Nissan testuje inteligentní dopravní systém

Kromě známého „zeleného programu 2010“ připravuje automobilka ještě spoustu dalších zajímavých projektů. Kromě jiného je to také příprava inteligentního dopravního systému. Ten má koordinovat jízdu automobilů a práci semaforů. Cíl je prostý: zredukovat nehody, zvýšit bezpečnost chodců, snížit spotřebu díky odbourání zácp a dlouhého stání.
Testování nového systému probíhá v Japonsku v technickém centru Nissan za pomoci vozů zaměstnanců. V další fázi projektu je cílem vývoje optimizovat komunikaci mezi automobily a semafory tak, aby byl vytvořen pokročilý dopravní systém, ve kterém semafory spolupracují s dopravu, a nikoliv ji brzdí nebo pracují proti ní. Jednoduše řečeno, pracují v závislosti na stavu a hustotě dopravy.