Tesla Model 3 hned ve dvou verzích?

Elon Musk, šéf Tesla Motors, se aktuálně objevil v Hong Kongu. Prezentoval tam vizi své automobilky a kromě toho odhalil další střípek v mozaice jménem Tesla Model 3.

Elon Musk prezentuje vizi své automobilky Tesla
foto: ELECTRIC CARS World News

Elon Musk si připravil pro vystoupení v Hong Kongu krátkou stručnou prezentaci. Na slidu nadepsaném „vize“ byla jasně vyznačena cesta automobilky Tesla Motors od přes Tesla Model S a Tesla Model Xpo připravovaný Model 3.

Na obrázku s chystaným „levným elektromobilem“ Tesla Model 3 ale byly hned dvě siluety. Musk Model 3 komentoval slovy, že na trhu by měl být „zhruba za dva roky“. Obecně se tedy počítá s koncem 2017/začátkem 2018.

SLEDUJTE TAKÉ: CHEVROLET BOLT – hlavní konkurent pro Tesla Model 3

Dvě zobrazené siluety by nicméně mohly potvrzovat to, o čem se spekuluje už dlouho – totiž že podvozek Modelu 3 bude základem pro více různých typů vozů, např. crossover a sedan, a obecně že Model 3 bude rodina elektromobilů.

ELECTRIC CARS World News

18 Comments on “Tesla Model 3 hned ve dvou verzích?”

  1. Elon to prostě dělá
    Elon to prostě dělá dobře. Ví, že je pro něj zbytečné utrácet za reklamu. Prostě udělá tiskovku, ukáže dva stíny a o zbytek se postará tichá pošta mezi cílovou skupinou… 🙂 Takhle si může dovolit komunikovat málo která automobilka – asi snad žádná.

  2. Koukal jsem na tu fotku se
    Koukal jsem na tu fotku se 4-násobným zvětšením, že „vypadly mi málem vypadly oči z důlků… a to jsem viděl jenom půlku“. :-)(Chinaski) A troufám si tvrdit jedno: Elon neukázal vůbec nic. Ty dvě černé siluety jsou jen další Model X a Model S. Dokonce se u Tesly nenamáhali ani je zmenšit, aby to odpovídalo předpokládanému zmenšení Modelu 3 na 80% obou předchozích modelů. Levé zrcátko a pravý kraj zadního spoileru jsou i u siluety přesně na svém místě, tedy tam, kde jsou u Modelu X. Prostě Photoshop, Ctrl+C, Ctrl+V, začernit a je z toho prezentace.
    Tím nechci říct, že bych byl zklamaný. Prostě až Elon bude chtít ukázat Model 3, tak ho ukáže. Určitě to nebude špatné auto, ovšem důležitější bude začátek dodávek a úplně ze všeho nejdůležitější bude cena. Do té doby můžeme plnit kasičky a prasátka. 🙂

    1. ja bych rekl ze v Tesle se
      ja bych rekl ze v Tesle se jeste ani nerozhodli pro konkretni podobu modelu 3, takze postup cerne siluety z vedlejsiho obrazku byl nejjednoduzsi volba

      ono se ani neni cemu divit, Tesle staci jen odladena podvozkova platforma s baterypackem, a to jakou boudu na to spichnou za par mesicu, pak ji par mesicu budou testovat a tim to hasne a muze se na trh, a pokud videj realne moznosti prodeje a tedy i bezproblemove dodavky vsech komponent az na rok 2018, tak vpodstate neni kam spechat

      1. Vzhledem k tomu, že Model 3
        Vzhledem k tomu, že Model 3 by měl být představen v 03/2016, čili do dvou měsíců, tak já bych naopak řekl, že už se rozhodnout nějak museli. Samozřejmě skalní fanoušci Tesly si klidně počkají na rok 2018, klidně i 2019, protože jim vlastně ani nic jiného nezbyde. Jenže skupinu potenciálních zákazníků, kterým je jedno značka, ale jde jim především o cenu a dojezd, jim „vyzobe“ konkurence. A pokud je Elon Musk takový borec, jak se o něm všeobecně soudí, tak to ví určitě ze všech nejlíp.
        Souhlasím s tím, že pro účely prezentace černé siluety splnily svůj účel.

        1. predstaveni modelu 3 nemusi
          predstaveni modelu 3 nemusi znamenat ze ukazou finalni podobu auta, ono by to bylo i trosku proti firme aby to tak udelali a se stejnym modelem pak na trh prisli az po vice nez roce, zakaznika je potreba namlsat, ale ne ho pak nechat cekat „vecnost“

          ja odhaduju ze predstavi jen koncept toho cim model 3 bude

  3. ideal by byl kdyby Model 3
    ideal by byl kdyby Model 3 mel 3 typy karoserii, ja osobne preferuju kombiky a SUV, takze idelane bych chtel kombik a nebo alespon to mensi SUV/crossover

    ostatne ze soucasnych aut do zasuvky me nejvice oslovuje VW Passat GTE kombi, skoda jen ze VW tohle auto porad tlaci s tim spalovakem, vyuzit celou podlahu takoveho kombiku na baterku, tak je to pro me idelani elektromobil 🙂

    1. Ja ho dřív nechci, mám
      Ja ho dřív nechci, mám našetřenou teprve půlku 🙂 Pokud by byl k dostaní Model 3 jako crossover tak beru všema 10ti. S cenou počítám 1.5M, víc za to nedám. Předpokládám, že příplatková výbava(která bude ovšem často hodně „mandatory“ jako supercharger) navýší cenu z původních 35k$ celkem hodně.

      1. Ja se na Model 3 take tesim,
        Ja se na Model 3 take tesim, i kdyz spis zajmove, nez ze bych jej planoval, ale prave jeji nabijeni mi prijde skoda: DC Chademo stanice u nas mohou dobijet vykonem az 44 kW, coz neni uplne zle (jasne, SC ma asi trojansobek), ale pokud bych nechtel priplacet za SC (2500 USD) a mit jen redukci na Chademo, tak stoji 500 USD, coz neni malo. Prijde mi ale, ze standardizace bude stejna jako u telefonu – vsichni maji stejne, jen Apple (Tesla) bude mit svuj exkluzivni…

        1. Ano Tesla má svůj
          Ano Tesla má svůj exkluzivní. Ale na rozdíl od Applu si myslím, že to má svůj technický důvod. Prostě ty chademo nabíječky stojí za starou bačkoru.

          Vždyť i ten 17″ display si Tesla musel upravit a vyrábí si ho sama, protože současný displaye nebyli dostatečně dobré a současný výrobci nebyli schopni jim ho v dostatečné kvalitě dodávat. Asi se Telse nelíbí ty kurvítka co do toho ti výrobci strkaj :-)))

          A upřímně raději bych 1000x měl standardizovaný ten malý „lehký“ výkonnější konektor od Tesly než ten OBROVSKÝ hnusný chademo, či combo…

          1. tys asi uhodil hřebíček
            tys asi uhodil hřebíček na hlavičku (nevěděl jsem, že nebyli spokojeni s displeji, to mi přijde opravdu divné), obávám se, že pouze Tesla chce vyrábět produkty bez záměrně zk*rvených produktů bez k*rvítek

            protože výrobců displejů je hromada, a protože nebyli spokojeni s kvalitou, je to jasný důkaz k*rvítek

        2. Standard ovšem neznamená,
          Standard ovšem neznamená, že musí být pouze jeden pro všechny. Standard znamená, že někdo definoval velikosti a tvar konektorů, max. výkon, uzamykatelnost, komunikační protokol, vodotěsnost, chlazení, aj. a dal tomu nějaké jméno. A pokud těch standardů bude více, tak v tom není zásadní problém pokud pro ně budou existovat redukce. Krásný příklad je ona „standardizace“ nabíjecího konektoru mobilů také vynucovaná úředníky v EU. Někdo by mohl tehdy říct, že všechny smartphony mají mít pouze micro-USB konektor a že to vyřeší všechny problémy světa a to navždy. Ovšem stejně po letech přišel nový konektor USB-C a ten přes mnohá vylepšení je nekompatibilní s micro-USB. Tedy místo jednoho zase na trhu budou nejméně dva „standardní“. No a v budoucnu třeba vzniknou nové požadavky a konektor se opět změní a zase vznikne další nekompatibilní. Pointa příběhu je v tom, že mít jediný napájecí konektor pro všechny elektrické auta a to nejlépe navždy je příliš konzervativní přístup. Jak technologie postupuje, tak je potřeba i konektor vylepšovat. A na rozdíl od Tesly, ostatní automobilky svůj standard používají v autech. Tesla ale staví promyšlenou celosvětovou síť nabíječek.

          Takže existence více typů nabíjení není nutně na škodu. Konkurence a nové alternativy jsou potřeba. Naštěstí je to stále ta stejná elektřina. Což se nedá říct o palivu do spalovacích aut, kde jeho kvalita může být dosti odlišná a musí být kontrolovaná inspekcí.

Napsat komentář