Lotus nabídne extendér čili rozšiřovač dojezdu
Lotus začne spolu s Fagor Ederlan vyrábět tzv. „range extender“. Půjde o tříválcový, 1,2l motor navržený specificky pro sériové hybridy. Jako je třeba Chevy Volt. Až na to, že ten už má svůj Voltec.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Lotus začne spolu s Fagor Ederlan vyrábět tzv. „range extender“. Půjde o tříválcový, 1,2l motor navržený specificky pro sériové hybridy. Jako je třeba Chevy Volt. Až na to, že ten už má svůj Voltec.
Hybrid Chevy Volt ještě ani nedorazil do showroomů a General Motors už lákají zasvěcené na to, jak bude druhá generace vozu lepší než ta první. Hlavní je dál snižovat cenu, což se bude dít především skrze doplňkový spalovací agregát.
Práve 31. marca zišiel v americkom Detroite z výrobnej linky prvý predprodukčný Chevrolet Volt. Takáto udalosť je veľkým míľnikom v histórii každého automobilu, obzvlášť keď sa jedná o auto prekypujúce inovatívnymi technológiami.
General Motors začali pretláčať Vauxhall Ampera aj do Veľkej Británie, kde sa momentálne rokuje s potenciálnymi zákazníkmi prvej flotily. pokračování
Německá automobilka Opel patřící do stáje koncernu General Motors se snaží jak může vyhrabat z problémů. Šéf firmy Nick Reilly představil nový obchodní plán. Opel chystá malé elektromobily i rozvoj CNG a LPG.
Označení, které si pro svůj plug-in hybrid Chevy Volt zvolila americká automobilka General Motors. E-REV je zkratka pro „Extended Range Electric Vehicle“, neboli „elektromobil s rozšířeným dojezdem“. Používat zde slovo elektromobil je však značně nevhodné. Princip automobilu označovaného jako E-REV spočívá v tom, že obsahuje spalovací motor i elektromotor, podobně jako jiná hybridní auta.
General Motors se ani v nejtěžších chvílích nevzdávají. Americký Kongres schválil automobilce finanční injekce vzdor ekonomické krizi, a tak teď GM dělají co mohou, aby se vyhrabali ze srabu. Podobně jako Mitsubishi také pomalu lákají na na novinky, které představí na Ženevském autosalonu. Jednou z nich bude také Opel Ampera, evropský bratříček hybridního automobilu Chevy Volt (jehož oficiální označení zní „Extended Range Electric Vehicle“ čili E-REV a firma by mu moc ráda přisoudila pojem „elektromobil„). Evropa je z pohledu GM zcela jistě klíčovým trhem pro tento typ automobilů, protože Evropané jsou přeci jen šetrnější ke svému životnímu prostředí a díky vyšším cenám pohonných hmot také opatrnější na spotřebu. Žádné technické podrobnosti zatím nejsou k dispozici, vše se dozvíme 3. března v Ženevě.
General Motors Europe a španělská energetická společnost Iberdrola podepsaly dohodu o spolupráci v oblasti elektromobilů, resp. obecně infrastruktury pro elektrická vozidla. Tím pádem i plug-in hybridy, jako je třeba chystaný Chevrolet Volt (ačkoliv General Motors mu říkají „elektromobil s prodlouženým dojezdem“ neboli E-REV). Základem dohody je vypracování studie technických požadavků na vybudování infrastruktury pro plug-in hybridy a nutně tedy i elektromobily. Hlavními body, které má studie zkoumat, je jednoduchost a bezpečnost dobíjení. Dále se GM a Iberdola budou také zabývat umístěním dobíjecích stanic v domácnostech, kancelářích, na veřejných i soukromých parkovištích. Pokud budou výsledky studie povzbudivé (jakože nejspíš budou muset být), tak obě společnosti předpokládají, že podobné iniciativy začnou i v dalších evropských regionech. Pokud ovšem General Motors bude v té době ještě existovat… Mimochodem, Španělsko chce mít na silnicích do roku 2014 až jeden milion elektrických automobilů.
Pár dnů po nešťastném úniku neoficiálních fotek připravovaného automobilu Chevrolet Volt přispěchala společnost General Motors s oficiálním odhalením svého esa v rukávu. Chevy Volt, auto, které má být pro GM cestou do budoucnosti a konkurencí pro vozy jako Toyota Prius nebo Honda Insight, vypadá trochu jinak, než na fotografiích s rozjařenými pány z GM. Méně jako Prius, více jako osobitý vůz nadupaný nejnovějšími technologiemi.
Dokáže ujet až 64 km pouze na baterie s tím, že další stovky kilometrů navíc může ujet po zapojení spalovacího motoru. Důležitou roli zde hraje aerodynamika, která umožňuje snížit spotřebu a co nejlépe zachycovat kinetickou energii. Uvnitř vozu pak pasažéři najdou pohodlí a komfort – konfigurovatelný LCD displej, 7″ dotykovou obrazovku, volitelně navigační systém a bluetooth a USB připojení. Kromě benzinu je možné pro pohon doplňkového motoru (Chevy Volt má ambici být kategorií sám o sobě, kterou zove „E-REV„, tedy Extended-Range Electric Vehicle, neboli elektromobil s rozšířeným dojezdem) použít také ethanol E85.
Pro dobití 220 článků lithium-iontové baterie stačí Volt připojit do zásuvky 120V nebo 240V. Nabije se tam za osm, resp. pouhé tři hodiny při plném vybití baterie. Výkon automobilu se pohybuje na úrovni 150 koní a max. rychlosti 160 km/h. Auto má být výjimečně tiché, což je při jízdě na baterie samozřejmost, nicméně i když bude v chodu motor, nepůjde prý Volt na ulici téměř slyšet.