V Česku roste zájem o nákladní vozy na zkapalněný zemní plyn
Zájem o plynovou mobilitu v ČR v roce 2020 překonal očekávání. Na zemní plyn například jezdí v ČR už téměř každý desátý autobus MHD.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Autobusy na stlačený zemní plyn mají sice vyšší pořizovací cenu, ale ve výsledku mohou majitelům přinést výrazné úspory. Nehledě na to že méně smrdí a jsou méně hlučné. Bohužel, zkorumpovaný Dopravní podnik hlavního města Prahy o ně neměl zájem. Proto se CNG autobusy teprve pomalu rozšiřují v ostatních regionech České republiky.
Zájem o plynovou mobilitu v ČR v roce 2020 překonal očekávání. Na zemní plyn například jezdí v ČR už téměř každý desátý autobus MHD.
Právě dnes začal veletrh Czechbus, jehož součástí je první den veletrhu i doprovodný program stlačeného zemního plynu (CNG) v městské dopravě. Největším problémem ČR jsou prachové částice a tato bezprašná hromadná doprava se dnes stává nejlepším řešením pro čistá města.
V České republice jezdí téměř 20 000 autobusů. Přitom většina z nich je starší 10 let a odpovídá emisním normám nižším než Euro III. Cílem nedávno vyhlášené dotace 1 mld. Kč na CNG autobusy bylo tento neblahý stav alespoň částečně zlepšit.
V druhé polovině února se v Praze uskutečnila letošní konference NGV věnující se využití CNG a LNG v dopravě. Hovořilo se zejména o využívání stlačeného zemního plynu (CNG) v autobusech a hromadné dopravě obecně.
Ministr životního prostředí Tomáš Jan Podivínský splnil to, co slíbil při nástupu do funkce. V Bruselu minulý týden vyjednal dotaci ve výši jedné miliardy korun na výměnu těch nejstarších a životní prostředí nejvíce znečišťujících autobusů městské hromadné dopravy za ekologické autobusy na stlačený zemní plyn.