Plynové autobusy na Kladensku jezdí už přes rok, šetří peníze i emise

V těchto dnech oslavilo 27 kladenských autobusů na CNG první rok provozu. Nasazuje je společnost ČSAD MHD Kladno ze skupiny Arriva.

Osmnáct standardních autobusů a devět kloubových vozů na alternativní pohon CNG najely za tu dobu přes tři miliony kilometrů a vyprodukovaly čtyři tuny emisí. Vyřazené autobusy EURO normy II a III by při stejném nájezdu vypustily 1 090 tun emisí.
foto: Arriva

S autobusy na alternativní pohon CNG se mohou cestující setkávat zejména na příměstských linkách Pražské integrované dopravy mezi Prahou a Kladnem. „Měli jsme v plánu nájezd 2,2 milionu kilometrů, ale díky operativnímu nasazování jsme najeli dokonce přes tři miliony kilometrů,“ uvádí ředitel ČSAD MHD Kladno Ludomír Landa.

Jedná se o moderní autobusy od českého výrobce SOR. Standardní autobusy jsou pro příměstské linky dvoudveřové a mají včetně sklopných sedadel 41 míst k sezení a 38 ke stání. Kloubové vozy jsou třídveřové, mají 54 míst k sezení a dalších 82 ke stání, všechna vozidla jsou nízkopodlažní, mají klimatizaci a wi-fi.

„Dvacet sedm autobusů na CNG nahradilo stejný počet naftových autobusů EURO normy II a III, při provozu jsme tak vyprodukovali místo 1 090 tun emisí pouze čtyři tuny a přispěli jsme tak k výraznému snížení emisního zatížení v obsluhované oblasti,“ doplňuje Ludomír Landa.

ČSAD MHD Kladno má nyní ve vozovém parku z celkového počtu 175 autobusů již 96 autobusů s pohonem na zemní plyn. „Pro rok 2019 plánujeme další nákup. Bude se jednat o dalších 25 autobusů s pohonem na CNG. Ke splnění požadavků objednatele na pokrytí stále narůstající poptávky objednáváme vedle dvanácti standardních autobusů i devět velkokapacitních v délce 15 metrů a čtyři kloubové “ uzavírá Landa.

tisková zprávy

12 komentářů u “Plynové autobusy na Kladensku jezdí už přes rok, šetří peníze i emise”

  1. Jako je to sice z bláta do louže, ale představte si co se
    Jako je to sice z bláta do louže, ale představte si co se ušetří emisí jen na transportu a rafinaci ropy a následně transportu nafty. Zemák se spaluje prakticky tak jak ho v zemi najdeme. Podle mě lepší „mezistupeň“ před elektrem, než přímovstřikové benzíňáky, jako je tomu u obobáků

    1. No, tak to v Opave jsou autobusy na CNG uz delsi dobu a diky
      No, tak to v Opave jsou autobusy na CNG uz delsi dobu a diky Bohu za to. Za 10 let se amortizuji a to uz bude doba na elektrobusy. V Opave mozna o neco drive, protoze ma trolejbusy a dopravni obsluha okolnich vesnicek tak bude vyzadovat mensi baterie. Ale je pravda, ze pokud bych musel kupovat nove auto, tak uz spise uvazuji o CNG nez o dieselu. I kdyz ten soucasny dvoulitrovy diesel je SUPER.

  2. To jako znamena, ze diesel bus vypusti 1090/4 = 272.5x vic
    To jako znamena, ze diesel bus vypusti 1090/4 = 272.5x vic emisi, nez bus na metan? To by musel mit i cca 272.5x vyssi spotrebu.
    Neni to spis zavadejici hrani se slovy. Mohla by to byt pravda, jen pokud by tam bylo uvedeno, ze se to tyka pouze emisi siry. Ta v nafte je a v plynu temer vubec. Ale rozhodne to neni tak, ze by bus na CNG vyprodukoval 272.5x mene CO2, nez bus na diesel.

    1. V té studii teda jasně nejhorší výsledky byli od
      V té studii teda jasně nejhorší výsledky byli od amerických motorů Cummins.
      Přitom úplně jednoduše stačí, aby eurojelita prestala vymýšlet složité blbosti, a EURO 7 už konečně daly stejně přísné pro všechny, a přestali rasisticky rozlišovat podle názvů paliv.

Napsat komentář