GQ by Citroen

Citroen GQ – štvordverové eko-kupé

Británia a Francúzsko – to nikdy nešlo k sebe. V histórii panovalo medzi týmito dvoma krajinami veľké napätie. Spomeňme si napríklad na storočnú vojnu. Prečo začínam takto? Práve Citroen GQ vznikol na základe spolupráce týchto dvoch krajín. Presnejšie povedané, spolupráca britského módneho časopisu GQ a francúzskeho týmu dizajnérov spoločnosti Citroen. Výsledok stojí za to. pokračování…

Autosalon IAA Frankfurt 2009 - Elektromobily Renault

Francie dá €1,5 mld. na rozvoj elektromobilismu

Francouzská vláda oznámila, že hodlá na rozvoj elektromobilismu dát v následujících letech 1,5 mld. euro. Půjde zejména o vybudování sítě dobíjecích stanic. Povinná bude od roku 2015 instalace dobíječek na parkovištích u kanceláří, nové obytné bloky budou muset k místům na stání budovat nabíjecí stanice už od roku 2012.  

Podle manažerů některých firemních i veřejných flotil by už do roku 2015 mohlo Francii brázdit na 50 000 elektroaut. Podle tamního ministra životního prostředí dokonce až 100 000 elektromobilů. Součástí plánu na utracení 1,5 mld. euro je také vybudování nové továrny na baterie v rámci výrobního komplexu firmy Renault za 625 mil. euro (z toho 125 mil. je vládní podíl).

Autosalon IAA Frankfurt 2009 - BMW Vision EfficientDynamics

Autosalon Frankfurt IAA 2009 – reportáž z mekky elektromobilismu, 2. díl

Jsme tu s dalším pokračováním našeho seriálu reportů z autosalonu ve Frankfurtu (viz. díl první). Největší evropská automobilová událost navnadila řadu nadšenců do alternativních pohonů. Automobilky se předháněly v tom kdo představí ujetější elektrická auta a koncepty, z čehož jsme samozřejmě měli radost. Jak je to ale s jejich přípravou na elektrickou budoucnost dopravy doopravy?

Jedním z hlavních taháků BMW byl koncept Vision EfficientDynamics

Tentokrát se podíváme na značky Opel, Citroen, Toyotu, Lexus, Peugeot a BMW.

Citroën C3 1,4i CNG

Vše o CNG (7) – Citroën C3 1,4i (GNV) CNG

Ve třech předchozích dílech seriálu „Vše o CNG“ jsme představovali velkoprostorové vozy, dnes zabrousíme do třídy těch malých. Klasický konvenční Citroën C3 je na českých silnicích poměrně známý, jeho plynová verze charakteristická označením GNV na zádi však nikoli. Není divu, většina potencionálních zájemců ani netuší, že existuje, české zastoupení Citroënu navíc tento vůz vyřadilo ze standardní nabídky. Lze si ho však stále objednat, nicméně dealeři či oficiální české stránky se v poskytování informací o CNG verzi zrovna nepředhání. Lze se pak divit, že o CNG vozy není větší zájem? ČÍST DÁL …

Citroen DS3

Citroen DS3 – první zástupce nové řady

Pár týdnů před začátkem autosalonu Frankfurt se Citroen chlubí novou modelovou řadou DS. Její první zástupce, Citroen DS3, spojuje podle automobilky „technologii a eleganci“. Co ale hlavně, je „uživatelsky přizpůsobivý“. Jinými slovy, každý zákazník si může auto přizpůsobit podle vlastní nátury například výběrem různých barev.

V nabídce budou tři motory splňující normu Euro V. Dvě HDi jednotky s výkonem 110 nebo 90 koní a tři benzinové motory o výkonech 150, 120 nebo 95 koní. Rozměry automobilu jsou 3,95 m, 1,71 m a 1,46 m na výšku. Citroen se také zaměřil na snížení hmotnosti a jak je u něho zvykem i co nejnižší emise. V tomto ohledu nejlepší diesel verze o výkonu 90 koní nabízí 99 g/km (110hp verze pak 115 g/km, tři benzinové motory mají emise od 136 do 160 g/km). O pohyb auta v noci se starají LED světla a do kufru můžete naskládat až 285 l zavazadel.

galerie: Citroen DS3
Citroen DS3 Citroen DS3 Citroen DS3
Citroen C3

Citroen představuje nový C3 s nízkými emisemi

„Krásný, mladý, inteligentní,“ tak představuje svůj inovovaný model C3. Chce opět soupeřit s takovými bestsellery jako je , nebo . Francouzská automobilka jej hodlá tlačit jako hlavní rodinný vůz, případně základní součást . Rozměry nové revize jsou 3,94 m délka a 1,71 m šířka, auto se otočí na 10,2 metrech. Novinkou je panoramatická střecha, kterou Citroen montuje například do modelu C4 Picasso. A samozřejmě… ! I nový je ekologický. Alespoň trochu. Téměř se nezvýšila hmotnost auta, byl vylepšen aerodynamický koeficient na 0,30. Od listopadu 2009 bude, spolu se mnoha dalšími, v prodeji také verze s emisemi 99 g/km vybavená motorem HDi 90 DPFS. Od roku 2011 pak začne Citroen nasazovat do C3 nové motory vybavené druhou generací systému , které ještě více zlepší spotřebu – také díky novému zážehovému třívalci. Původní C3 se začátkem roku objevil také v verzi.

galerie: Citroen C3

Citroen C3 Citroen C3 Citroen C3
Citroen C1 ev'ie

Elektromobil Citroen C1 v prodeji v Británii

Britská Electric Car Corporation uvádí na domácí trn první čtyřmístný elektromobil na ostrovech. Jedná se o předělaný Citroen C1, který ECC nazývá Citroën C1 ev’ie. Dojezd je 100 – 120 km, maximální rychlost 100 km/h. Plně ho nabijete za šest až sedm hodin za cenu zhruba 90p, tedy necelých 30 Kč. Během následujících 12 měsíců chce EEC vyrobit 500 kusůa postupně tento počet zvyšovat až na 4000 jednotek pro rok 2010. Není náhodou, že EEC uvádí svj elektromobil na trh právě nyní. Je to jen krátce potom, co britská vláda ohlásila svůj plán dotací alternativním pohonům a zejména elektromobilům. Kromě toho Boris Johnson, starosta Londýna, řekl, že hodlá po městě vybudovat 25 000 dobíjecích stanic. „Věříme, že tohle je první seriózní alternativna k benzinovým nebo dieselovým autům,“ řek ředitel ECC David Martell. Klíčem k úspěšnému elektromobilu je podle něj efektivní BMS, tedy „Battery Management System“, neboli systém obsluhy baterie. Pokud se správně propojí s regenerativním brzděním, může poskytnout vysoký výkon i dojezd. Elektromobil Citroen C1 ev’ie je v prodeji ode dneška za cenu £16 850, v hrubém přepočtu asi 505 500 Kč.